[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

kw3v865

Well-Known Member
2022. április 11.
269
821
93
"
Ez lóf@sz, nem bizonyíték. Az, hogy ő maga mit állít a szakmai múltjáról, semmit nem jelent.

Ne vard el, hogy nemzetkozi elismertsegu szakembereket futtassanak itthon. Ide olyan emberek kellenek, akik a magyar fosodratu, oroszparti, nyugatellenes narrativat nyomjak.... A hivek szamara a kormanymediaban valo megjelenes hitelesiti ezeket az embereket, akiknek az oroszparti propaganda musorokban osztanak szerepet. Szakertoseguk csak a szeleskoru elismertseguk latszatanak keltesere alkalmas....
Így van. Nagyon résen kell lenni, alaposan utánajárni, hogy mit hisz el az ember. Igaz ez mindkét oldalra a dezinformáció kapcsán. A legtöbb embernek erre nincs ideje, energiája és ezt ki is használják a média részéről.
 

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
342
2 239
93
Robert C. Castel vélhetően egy szélhámos. Ettől függetlenül vannak azért jó gondolatai a témában, de azért a hitelessége legalább is megkérdőjelezhető.

Azt állítja magáról, hogy biztonságpolitikai szakértő. Ezt találtam róla egy rövid keresést követően:
LinkedIn-je: [link] (igazából ennek nem sok relevanciája van, bármit lehet ott kamuzni, bár a kapcsolati hálója érdekes lehet, azt nem kutattam).
Életrajz: [link]
Ez alapján nem az Israeli Democracy Insitute alkalmazottja, legalább is itt nem említi. Az egyetlen kötődése az intézethez az, hogy állítólag posztdoktori képzést végzett ott. Erre vonatkozóan nem találtam semmit, azt sem, hogy vannak-e posztdoktori képzések náluk. Mindenesetre a profiljuk sem egyértelműen a biztonságpolitika.
Az intézmény weboldala: [link] (Google Translate-tel olvasható angolul)-
A kutatók lapon nincs ott, a kereső se dob ki semmit a nevére...
Azért egy emailt talán megérne a dolog: megkérdezni az intézetet, hogy dolgozik/dolgozott-e ott ilyen nevű ember, és volt-e ilyen nevű hallgatója (nem találtam erre vonatkozóan semmit, hogy tartanak-e posztgraduális képzéseket...).

Mondanom sem kell, semmilyen biztonságpolitikai jellegű publikációját nem találtam.

Ami valószínűleg igaz: egy izraeli nemzeti park alkalmazottja lehet. Videós bejelentkezései alapján is vélhetően Izraelben él, a növényzet például eléggé jellegzetes gyakran a háttérben, illetve az életrajza alapján is hihető, valamilyen szekus pozícióban lehet. Lehetett katona korábban (valószínű is, mivel sorkatonaság van), illetve a rendőrségnél is szolgálhatott.
Azonban ettől ő még nem lesz biztonságpolitikai szakértő. Ahogy Nógrádi Gyuri bácsi sem, aki önéletrajza alapján egy kamuegyetem rektora...
:D


Ha valaki rendelkezik ellenőrizhető infóval róla, ossza meg, meggyőzhető vagyok, ha megalapozott érvekkel áll elő.

Ha beírod a Google-be az intézmény + az ember nevét, akkor szépen kiadja az oldalt, ahol Castel fel van tüntetve:


Ha az oldalon található keresőbe beírod a nevét, ezt adja ki:


Ez kb 45 másodperc volt, Sherlock.
 

Raszputyin

Well-Known Member
2022. február 20.
1 576
4 813
113
Az nem, de Tu-154M maradt még pár darab a gyártósoron félbehagyva, mondjuk a baleseti statisztikája nem volt túl jó PR az utóbbi években.

Miért nem? :) Olyan szép gép, azzal a 4 törzs melletti hajtóművel. Gyerekkkorom egyik könyve jut róla eszembe, amin ez volt a címlap-fotó :)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 609
36 998
113
Ne vard el, hogy nemzetkozi elismertsegu szakembereket futtassanak itthon. Ide olyan emberek kellenek, akik a magyar fosodratu, oroszparti, nyugatellenes narrativat nyomjak.... A hivek szamara a kormanymediaban valo megjelenes hitelesiti ezeket az embereket, akiknek az oroszparti propaganda musorokban osztanak szerepet. Szakertoseguk csak a szeleskoru elismertseguk latszatanak keltesere alkalmas....

Castel esetében a hideg realizmust nézitek oroszpártiságnak, de ezt ő is kifejtette az interjúban. De korábban nyilatkozta, hogy Izrael, a hazája ellenségének tekinti az oroszokat.

A nyugati fősodor és a hazai F.O.S. (beleértve a "NER-es" indexet is eltekintve pár kivételtől, mint ez a Castel-interjú) esetében az ukrán propi agyatlan visszhangozása számít az "elfogulatlan narratívának", amihez képest mindenki oroszpárti (németül "Putyin-versteher" vagyis "Putyint megértő"), aki nem kék-sárga szemüvegen keresztül néz mindent.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 609
36 998
113
Miért nem? :) Olyan szép gép, azzal a 4 törzs melletti hajtóművel. Gyerekkkorom egyik könyve jut róla eszembe, amin ez volt a címlap-fotó :)

Hát ja, csak annyit zabált az a gép, hogy az Il-18-hoz képest jelentős ugrás volt üzemeltetési költségben anno.

Az oroszok az Il-96-ost akarják gyártani (ráadásul két hajtóművesre áttervezve?), ha igaz. Kíváncsian várom mire mennek most szétszankciózva. Belső piac elvileg most lesz, a nyugati konkurenciától nem vehetnek gépeket az orosz légitársaságok.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

Raszputyin

Well-Known Member
2022. február 20.
1 576
4 813
113
Hát ja, csak annyit zabált az a gép, hogy az Il-18-hoz képest jelentős ugrás volt üzemeltetési költségben anno.

Az oroszok az Il-96-ost akarják gyártani (ráadásul két hajtóművesre áttervezve?), ha igaz. Kíváncsian várom mire mennek most szétszankciózva. Belső piac elvileg most lesz, a nyugati konkurenciától nem vehetnek gépeket az orosz légitársaságok.

Nem lehet modernizálni? Áttervezni? Más hajtóművel pl.? Én úgy tudom, az utóbbi években változtattak is a hajtóművön.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 609
36 998
113
Nem lehet modernizálni? Áttervezni? Más hajtóművel pl.? Én úgy tudom, az utóbbi években változtattak is a hajtóművön.

Miért kezdenének el újra gyártani egy 1960-ban tervezett repülőt? Ennyire még az oroszoknak sem kell visszamenni a múltba, teljes embargó esetében sem.
Az Il-96 a 62-es utódja, pontosabban az Il-86 lett volna az, de a kerozinzabáló hajtóművek miatt nem igazán tudta felváltani távolsági útvonalakon.
Il-96 gyártása elvileg megoldható import nélkül, most dolgoznak azon, hogy a Superjet 100 és az MC-21 is gyártható legyen importhelyettesítéssel. Kíváncsi leszek az eredményre.
 

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
342
2 239
93
Nem lehet modernizálni? Áttervezni? Más hajtóművel pl.? Én úgy tudom, az utóbbi években változtattak is a hajtóművön.

Hát, a TU-154-est úgy tudom, max 180 utasra lehet beszékezni, ez a Boeing 737-800 max. kapacitása körül van, miközben 154 B2 10 tonnával nehezebb üresen, és kb 6 tonna kerót nyakal be óránként normál utazó repülés közben :) ( A 737-800 kb 2,2-2,4 tonna/óra)

Az, hogy 3 hajtómű van és +10 tonna, eléggé versenyképtelenné teszi a megegyező kapacitású 2 hajtóművesekkel szemben. Ezen kívül még az egyre szigorúbb zaj korlátozások miatt is problémás.

Maga a gép amúgy műszakilag, repbiztonság szempontjából teljesen jó volt a kortársaihoz mérve, tudtommal. Ha kerozin van elég, és a zaj nem számít mert nem kell nyugatra menni úgysem, akkor hajrá... :)
 

Raszputyin

Well-Known Member
2022. február 20.
1 576
4 813
113
Hát, a TU-154-est úgy tudom, max 180 utasra lehet beszékezni, ez a Boeing 737-800 max. kapacitása körül van, miközben 154 B2 10 tonnával nehezebb üresen, és kb 6 tonna kerót nyakal be óránként normál utazó repülés közben :) ( A 737-800 kb 2,2-2,4 tonna/óra)

Az, hogy 3 hajtómű van és +10 tonna, eléggé versenyképtelenné teszi a megegyező kapacitású 2 hajtóművesekkel szemben. Ezen kívül még az egyre szigorúbb zaj korlátozások miatt is problémás.

Maga a gép amúgy műszakilag, repbiztonság szempontjából teljesen jó volt a kortársaihoz mérve, tudtommal. Ha kerozin van elég, és a zaj nem számít mert nem kell nyugatra menni úgysem, akkor hajrá... :)

Én az IL-62-ről beszéltem.

Mellesleg:

Who we are​

Rada Airlines is a private Belarusian air company established in 2015. We operate international cargo charters with a fleet of two TCO-certified and ICAO Chapter 3 noise compliant IL-62M(Cargo) aircraft. The planes can be equipped for bulk or palletized loading and are capable of carrying any type of goods, including general cargo, technical and engineering equipment, dangerous goods of all classes, live animals, perishables, or humanitarian cargo.

Manila-07-OCT-2018.jpg
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 385
11 475
113
Az nem, de Tu-154M maradt még pár darab a gyártósoron félbehagyva, mondjuk a baleseti statisztikája nem volt túl jó PR az utóbbi években.
Repültem vele!
1986-ban Moszkva - Phenjan útvonalon.
Láttam a feketedobozt! Nem fekete és nem doboz! :)
A Bajkál tó felett finom grúz vörösbort szolgáltak fel! :)
 

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
342
2 239
93
Én az IL-62-ről beszéltem.

Mellesleg:

Who we are​

Rada Airlines is a private Belarusian air company established in 2015. We operate international cargo charters with a fleet of two TCO-certified and ICAO Chapter 3 noise compliant IL-62M(Cargo) aircraft. The planes can be equipped for bulk or palletized loading and are capable of carrying any type of goods, including general cargo, technical and engineering equipment, dangerous goods of all classes, live animals, perishables, or humanitarian cargo.

Manila-07-OCT-2018.jpg

Bocs, benéztem.

Úgy tudom, bármennyire szép és elegáns gép, ez nem volt szerencsés konstrukció annyira, ezt lehet tényleg inkább hanyagolni kéne. (Láttam amúgy egyszer élőben, nagyon impozáns.)

Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 609
36 998
113
Én az IL-62-ről beszéltem.

Mellesleg:

Who we are​

Rada Airlines is a private Belarusian air company established in 2015. We operate international cargo charters with a fleet of two TCO-certified and ICAO Chapter 3 noise compliant IL-62M(Cargo) aircraft. The planes can be equipped for bulk or palletized loading and are capable of carrying any type of goods, including general cargo, technical and engineering equipment, dangerous goods of all classes, live animals, perishables, or humanitarian cargo.

Manila-07-OCT-2018.jpg

Ők repülték utolsóként Európában, bár asszem a Rosszijának is van még Il-62, de talán csak tartalék gépek.
(A szankciók miatt már gondolom nem járhatnak ők sem EU-ba, tavaly még jártak)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 609
36 998
113
Bocs, benéztem.

Úgy tudom, bármennyire szép és elegáns gép, ez nem volt szerencsés konstrukció annyira, ezt lehet tényleg inkább hanyagolni kéne. (Láttam amúgy egyszer élőben, nagyon impozáns.)

Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)

Két lengyel gép is így esett le, nagy számú halottal mindkét esetben.
A másodiknál kiderült, hogy a csapágyak selejtek voltak, ezután le is állították a lengyelek a típust.
 
  • Tetszik
Reactions: Foxbat

Raszputyin

Well-Known Member
2022. február 20.
1 576
4 813
113
Bocs, benéztem.

Úgy tudom, bármennyire szép és elegáns gép, ez nem volt szerencsés konstrukció annyira, ezt lehet tényleg inkább hanyagolni kéne. (Láttam amúgy egyszer élőben, nagyon impozáns.)

Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)

"Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)"

Ez bizony igaz...

Van-e egyébként előnye a törzs mellé elhelyezett hajtóműveknek?
 
K

Kopi2000

Guest
Az nem, de Tu-154M maradt még pár darab a gyártósoron félbehagyva, mondjuk a baleseti statisztikája nem volt túl jó PR az utóbbi években.
Jo, hogy nem a PO-2-es ujra gyartasba vetelerol otleteltek. Itt senki sem gondolkodik realisan? Ilyen otletek lattan mar ertem, hogy LMZek 2.0 tobbevi aknamunkaja eredmenyes volt. Biztosan par homap alatt, fillerekbol korszeruve lehet tenni a mat meglevo, regebbi konstrukciokat...
 

Raszputyin

Well-Known Member
2022. február 20.
1 576
4 813
113
...
Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)

Most jobban belegondolva ebbe, nem biztos, hogy ez a fajta hajtóműelrendezés (2-2 hajtómű hátul a törzs mellett) nagy hátrány lenne.
Ugyanis gondolj úgy a 2-2 hajtóműre, mintha csak 2 hajtóműves lenne a gép, azaz mintha csak 1-1 hajtómű lenne a törzs két oldalán.
Sok jelenlegi gép eleve 2 hajtóműves. Tehát igaz, hogy ha meghibásodik egy hajtómű, akkor jó eséllyel viszi a mellette levőt is, na de még akkor is ott van a túloldali 2 hajtómű.
Ha csak 2 hajtóműves lenne a gép, és normál elrendezésű, akkor is ugyanez lenne: ha meghibásodik a bal szárny alatt lévő, akkor már csak a túloldalt a jobb szárny alatt lévő hajtómű működik (és megfordítva). És mégsem mondja senki, hogy a mostani 2 hajtóműves gépek ezért veszélyesek lennének.
 
Status
Not open for further replies.