Pedig Zalában akarják gyártani ha jól tudom... Vélhetően a teherautó készen érkezik, a löveg és az elektronika is kívülről jön, inkább összeszerelésről lehet szó leginkább...
Ugyan honnan tudnad mar. :rolleyes:
Zalának nem lesz kapacitása erre.
Rábába ránézésre is beleillek.
Persze, meg eleve a zalai gyarat kifejezetten lancosokra szamoltak, a kaposvari lesz a kerekeseke. Viszont a HX3 alapjat meg mindig HX kepezi, amibol a regit ugye Gyorben pakoltak ossze, en 2 eve mondogatom, hogy ha meg akarjak a Raba katonai gyartokapacitasat menteni, akkor jonnie kell a next-gen HX-nak, kozben viszont kihoztak az onjaro loveget is, szoval semmi ertelme nem lenne nem Gyorbe vinni azt is...
 
Lemaradtam az uj alakulatokról.Ez hol volt lekommunikálva?
A 6. lap / 3760. oldalon kezdődik a "A honvédelmi miniszter 32/2022. (VIII. 11.) HM utasítása a Magyar Honvédség Parancsnoksága és a Magyar Honvédség harcképessége, reagálóképessége, vezetési rendjének egyszerűsítése, valamint a bürokrácia csökkentésével összefüggő egyes feladatokról" rész. Mindenképp érdemes végigolvasni, mert pl. ilyenek vannak benne:
  • Az MH 5. Bocskai István Lövészdandár szervezete és feladatrendszere módosul, szervezetéből a hódmezővásárhelyi helyőrségben elhelyezett szervezeti elemeinek kiválásával megalapításra kerül az MH 62. Gépesített Lövészdandár (rövid neve: MH 62. GLDD).
  • Az MHP Haderőnemi Szemlélőség (szárazföld) megszűnik
  • Az MHP Haderőnemi Szemlélőség (légierő) megszűnik
  • Az MHP Haderőnemi Szemlélőség (különleges műveleti) megszűnik
  • Az MHP Haderőnemi Szemlélőség (kibervédelmi) megszűnik
  • Kialakításra kerül az MHP Katonai Rendészeti Iroda
  • Az MHP Logisztikai és Gazdálkodási Csoportfőnökség (a továbbiakban: MHP LOGCSF) feladatrendszere változik
  • Az MHP Haderőtervezési Csoportfőnökség (a továbbiakban: MHP HTCSF) feladatrendszere, szervezeti struktúrája módosul
  • Az MHP Infokommunikációs és Információvédelmi Csoportfőnökség (a továbbiakban: MHP HIICSF) szervezete racionalizálásra kerül
  • Az MHP Kiképzési Csoportfőnökség (a továbbiakban: MHP KIKCSF) feladatrendszere módosul
  • Az MHP Haderőnemi Szemlélőség (logisztika) (a továbbiakban: MHP HSZ) megszűnik
  • Az MHP Pénzügyi Gazdasági Főnökség (a továbbiakban: MHP PGF) megszűnik
  • Az MH Görgei Artúr Vegyivédelmi Információs Központ, mint önálló költségvetési szerv megszűnik, feladatait jogutódlással a (2) bekezdés szerint átalakításra kerülő MH 93. PS vv.e. veszi át
  • Az MH vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandár (a továbbiakban: MH BHD) szervezete és feladatrendszere módosul
  • Az MH Légijármű Javítóüzem mint költségvetési szerv megszűnik, feladatait jogutódlással a (7) bekezdés szerint átalakításra kerülő MH ARB veszi át
  • A területvédelmi Ezredek szervezete és feladatrendszere az ÖTR fejlesztési célokkal összhangban módosul
  • A HM közigazgatási államtitkára a HM védelempolitikáért és védelmi fejlesztésekért felelős államtitkárával együttműködve és az MH PK bevonásával vizsgálja meg az MHP jelen utasítás szerinti új működési rendjére és a nemzetközi tapasztalatokra figyelemmel az MH felsőszintű vezető szervének Honvéd Vezérkar megnevezésre történő átnevezésének szükségességét és annak lehetőségét.
  • ...
 
Ugyan honnan tudnad mar. :rolleyes:

Persze, meg eleve a zalai gyarat kifejezetten lancosokra szamoltak, a kaposvari lesz a kerekeseke. Viszont a HX3 alapjat meg mindig HX kepezi, amibol a regit ugye Gyorben pakoltak ossze, en 2 eve mondogatom, hogy ha meg akarjak a Raba katonai gyartokapacitasat menteni, akkor jonnie kell a next-gen HX-nak, kozben viszont kihoztak az onjaro loveget is, szoval semmi ertelme nem lenne nem Gyorbe vinni azt is...
A RM-nek löveg torony gyártóképessége Magyarországon csak Zalaegerszegen van (vagy lesz 2023-tól) és ez jó pár évig így is marad, mert a kaposvári üzem építése még nagyon gyerekcipőben jár. A Hitron 8x8 gyártása messze van még, a Gidránt is max . összeszerelik még jó pár évig Kaposváron.

2024-ben kezdődhet el a HX3 löveg sorozat gyártása az RM szerint, erre a zalai gyárt lesz a legalkalmasabb. A Skyranger gyártása is idejön Zalaegerszegre - ezt MG mondta egy interjúban/podcastban.
Szóval nagyon valószínű hogy a lövegtorony Zalában kerül megépítésre, amit "összeházasítanak" majd egy HX3 teherautóval. Ez lehet akár máshol is, bár a legegyszerűbb talán azt is egy helyen végezni Zalaegerszegen.
Még 3-4 évig ez lesz az egyetlen képességek széles tárházával rendelkező RM harcjárműgyár nálunk.
Ezért gondolom, hogy a 155mm-es lövegtornyok is itt fognak készülni, összeszerelődni.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Pogány and kamm
Ha 2024-től szeretnék gyártani a 155mm-es lövegtornyot Magyarországon, akkor hol a fenében tennék ha nem Zalaegerszegen?
Kaposváron szinte még semmi nincsen, a Gidrán gyártás is alig tart valahol!

A másik opció, hogy Németországban készül kb. az egész, itt meg ráteszik a teherautóra, de ezt haza gyártásnak nevezni túlzás.
Persze, hogy nincs.
Szó sem volt lövegek gyártásáról Magyarországon.


Micsoda? Loveggyartas?? :eek:
Ki beszél löveggyártásról?!?
Lövegtoronyról beszélek, összeszerelésről!
Löveg gyártás k. bonyolult, az nálunk belátható időn belül nem lesz - legvalószínűbb, hogy soha sem lesz.

Zalában simán kivágják a páncéllemezt, összehegesztik a tornyot és bele építik a löveget a töltőrobotot (PZH-n
ez a KUKA gyártmány például) meg az elektronikát és hidraulikát. Aztán az egészet ráteszik egy teherautóra. Ez zalai gyárban megoldható lenne úgy vélem, míg máshol az országban meg nem igazán - legalábbis a következő 3-4 évben.
 
A másik opció, hogy Németországban készül kb. az egész, itt meg ráteszik a teherautóra, de ezt haza gyártásnak nevezni túlzás.
Tisztázzuk, akkor mit nevezünk gyártásnak; volt főnököm erőlködött, h MINDENT le kell gyártanunk, minek beszállító. Oké - csapágy? Na jó azt vesszük. Kapcsolók, nyomógombok, kijelzők, plc-k, hajtóművek, motorok, csavarok? Na jó, azokat is megvesszük. Tehát marad a forgácsolás, lemezmegmunkálás, hegesztés, festés? Hááát ...ő...igen, de drágán festünk. :) Iparban nem járatosak ilyenkor jönnek, h "összeszerelő üzem". Szerintem a gyártás: tervezés (k+f is), dokumentáció, technológiai tervezés (milyen és mekkora beszállítói kör kell), alkatrészgyártás, összeszerelés. Ma már SENKI nem úgy gyárt, h bemegy a buga és kijön az autó. Vagy ha mégis ez A gyártás, akkor a világon senki és semmit nem gyárt seprűnyélnél meg gyufánál bonyolultabbat.
 
Tisztázzuk, akkor mit nevezünk gyártásnak; volt főnököm erőlködött, h MINDENT le kell gyártanunk, minek beszállító. Oké - csapágy? Na jó azt vesszük. Kapcsolók, nyomógombok, kijelzők, plc-k, hajtóművek, motorok, csavarok? Na jó, azokat is megvesszük. Tehát marad a forgácsolás, lemezmegmunkálás, hegesztés, festés? Hááát ...ő...igen, de drágán festünk. :) Iparban nem járatosak ilyenkor jönnek, h "összeszerelő üzem". Szerintem a gyártás: tervezés (k+f is), dokumentáció, technológiai tervezés (milyen és mekkora beszállítói kör kell), alkatrészgyártás, összeszerelés. Ma már SENKI nem úgy gyárt, h bemegy a buga és kijön az autó. Vagy ha mégis ez A gyártás, akkor a világon senki és semmit nem gyárt seprűnyélnél meg gyufánál bonyolultabbat.
Én már beérném azzal, ha itt gyártják a 155mm-es torony "páncéldobozát", itt építik bele németektől jövő löveget, töltőt, stb. és végén ráteszik egy teherautó alvázra. A Lynx gyártás sem lesz sokkal több szerintem: itt készülő páncéltestbe bele teszik a nagy részt máshonnan érkező alkatrészeket. Talán az magyar autóalkatrész-ipar is tud beszállítani kábeleket, meg ilyesmiket, de lényegében összeszerelés lesz jelentős részben import elemekből...

Remélem egyszer elmegy oda egy "hogyan készült?" TV-stáb! ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Negan