Lehet leérne az alja ameilyen sekély a tó jelenleg.A horvátoknak van canadair, szerintem kölcsön is adnák.
Az a kérdés hol töltenéd meg. A balcsiból? Vagy idáig cipelnéd a vizet az Adriáról?
Lehet leérne az alja ameilyen sekély a tó jelenleg.A horvátoknak van canadair, szerintem kölcsön is adnák.
Az a kérdés hol töltenéd meg. A balcsiból? Vagy idáig cipelnéd a vizet az Adriáról?
Egyetértek. Csak valaki megint fordítva ül a lovon.Lehet leérne az alja ameilyen sekély a tó jelenleg.
Balaton, Duna vagy Tisza-tó - ahol erre technikailag lehetőség van. Adria messze van, az biztos nem játszik...A horvátoknak van canadair, szerintem kölcsön is adnák.
Az a kérdés hol töltenéd meg. A balcsiból? Vagy idáig cipelnéd a vizet az Adriáról?
Tényleg kérdés nem ismerem a típust de Duna ??Balaton, Duna vagy Tisza-tó - ahol erre technikailag lehetőség van. Adria messze van, az biztos nem játszik...
Néhány hete a magyar helikopterek voltak náluk oltani, mert nincs elég saját kapacitásuk tűzoltásra.A horvátoknak van canadair, szerintem kölcsön is adnák.
A németek és a szerbek is oltanak már tüzet a H145-ösökkel. Mi miért nem?Tűzoltáshoz tűzoltó helikopter kellene a katasztrófavédelemnek.
Mert 2 literes vödre van neki kb és kegyetlen sokat kell fordulni vele.A németek és a szerbek is oltanak már tüzet a H145-ösökkel. Mi miért nem?
910 litert találtam adatnak ott ahol használják erre a H145-öst. A Mi-17-re 2500 litert írnak. Viszont négyszer annyi H145-ösünk van, mint Mi-17-esünk.Mert 2 literes vödre van neki kb és kegyetlen sokat kell fordulni vele.
Szerintem nincs is hozzá bambink véve. A 225M-ek vannak ezekre a feladatokra szánva inkább ha a a 17-es kivonul.910 litert találtam adatnak ott ahol használják erre a H145-öst. A Mi-17-re 2500 litert írnak. Viszont négyszer annyi H145-ösünk van, mint Mi-17-esünk.
H225M max. külső függesztménye 4750 kg lehet a gyári prosi szerint - szóval pár tonna vizet elbírna. 16 helikopter vélhetően jó sokáig elég lesz saját oltási igényeinkre...910 litert találtam adatnak ott ahol használják erre a H145-öst. A Mi-17-re 2500 litert írnak. Viszont négyszer annyi H145-ösünk van, mint Mi-17-esünk.
A H145-re pedig 1600 kg-ot írnak... szerintem az Airbus katalógus adatokat nem biztos hogy mindig jól tudjuk értelmezni.H225M max. külső függesztménye 4750 kg lehet a gyári prosi szerint - szóval pár tonna vizet elbírna. 16 helikopter vélhetően jó sokáig elég lesz saját oltási igényeinkre...
Miért ne?I biztos van olyan szakasza ahol lehet egy-két kilométert hasítani egy tűzoltó-hidroplánnal vízfelvétel céljából.Tényleg kérdés nem ismerem a típust de Duna ??
Lehet, hogy egy 45 kilós etióp pilótával 10 percre elég üzemanyaggal tud közel 5 tonnát, de Mi-17 2,5 tonnás vizesvödrét csak tudja szállítani normális üzemanyag szinttel és két-három fős személyzettel...A H145-re pedig 1600 kg-ot írnak... szerintem az Airbus katalógus adatokat nem biztos hogy mindig jól tudjuk értelmezni.

Én úgy emlékszem hogy a H145, H225 és a KC390 kiválasztásánál is az egyik magyarázat a többfeladatúság volt és mindnél említették a tűzoltási lehetőséget.Ha marad ez az időjárás, lehet elkelne egy tűzoltó repülő is hosszabb távon.
Én ezt találtam a H225-höz: Firefighting 4,000 liters (1,057 US gal) Water bombing kit. Azért az tényleg sok víz.H225M max. külső függesztménye 4750 kg lehet a gyári prosi szerint - szóval pár tonna vizet elbírna. 16 helikopter vélhetően jó sokáig elég lesz saját oltási igényeinkre...
Balaton, Duna vagy Tisza-tó - ahol erre technikailag lehetőség van. Adria messze van, az biztos nem játszik...
Hat, annyira nem gazdag az orszag, hogy a kataszrofasoknak is legyen egy Milleniumuk...Balaton, Fertő tó a Dunántúlon, Tisza tó az Alföldön, ahol szóba jöhet a feltöltés. Katasztrófavédelem, ahol elmenne egy ilyen gép. Honvédség ezzel ne foglalkozzon szerintem.
Ez a lényeg........ Honvédség ezzel ne foglalkozzon szerintem.
A Falconokkal nem lehetne tüzet oltani?Hat, annyira nem gazdag az orszag, hogy a kataszrofasoknak is legyen egy Milleniumuk...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..