Lengyel haderőfejlesztési program (2032) és hadiipar

Lengyelország dél-koreai FA-50 könnyű vadászgépeket vásárolt



Az első szerződés 12 FA-50 könnyű vadászrepülőgép sürgős szállítására vonatkozik, ugyanolyan konfigurációban (10. blokk), mint a Dél-Koreai Légierő (ROKAF
Az első szerződés értéke 700 millió dollár áfa nélkül (17,1 milliárd cseh korona). Mind a 12 újonnan gyártott FA-50 Block 10 a jövő év második felében érkezik Lengyelországba.


A második szerződés tárgya 36 db FA-50PL és az összes szükséges üzemeltetési és képzési rendszer szállítása. A második szerződés értéke 2,3 milliárd dollár áfa nélkül (56,2 milliárd cseh korona).
A lengyel légierő mindenesetre 2025-re várja az első FA-50PL-t, az utolsót 2028-ban.

58,3 millió dollár / gép az első csomag
63,8 millió dollár/ gép a második továbbfejlesztett csomag

Alsó hangon hangon háromszor annyiba kerül 1 ilyen gép mint az L-39NG.
 
Lengyelország dél-koreai FA-50 könnyű vadászgépeket vásárolt



Az első szerződés 12 FA-50 könnyű vadászrepülőgép sürgős szállítására vonatkozik, ugyanolyan konfigurációban (10. blokk), mint a Dél-Koreai Légierő (ROKAF
Az első szerződés értéke 700 millió dollár áfa nélkül (17,1 milliárd cseh korona). Mind a 12 újonnan gyártott FA-50 Block 10 a jövő év második felében érkezik Lengyelországba.


A második szerződés tárgya 36 db FA-50PL és az összes szükséges üzemeltetési és képzési rendszer szállítása. A második szerződés értéke 2,3 milliárd dollár áfa nélkül (56,2 milliárd cseh korona).
A lengyel légierő mindenesetre 2025-re várja az első FA-50PL-t, az utolsót 2028-ban.

58,3 millió dollár / gép az első csomag
63,8 millió dollár/ gép a második továbbfejlesztett csomag

Alsó hangon hangon háromszor annyiba kerül 1 ilyen gép mint az L-39NG.
Valaki osszeszedte mar, mennyi lesz mindez, es milyen hozzavetoleges hataridok menten kell fizetni oket?
Ha esetleg @Terminator neked van ilyen linkgyujtemenyed, akkor osszerakhatom este...
 
Lengyelország dél-koreai FA-50 könnyű vadászgépeket vásárolt



Az első szerződés 12 FA-50 könnyű vadászrepülőgép sürgős szállítására vonatkozik, ugyanolyan konfigurációban (10. blokk), mint a Dél-Koreai Légierő (ROKAF
Az első szerződés értéke 700 millió dollár áfa nélkül (17,1 milliárd cseh korona). Mind a 12 újonnan gyártott FA-50 Block 10 a jövő év második felében érkezik Lengyelországba.


A második szerződés tárgya 36 db FA-50PL és az összes szükséges üzemeltetési és képzési rendszer szállítása. A második szerződés értéke 2,3 milliárd dollár áfa nélkül (56,2 milliárd cseh korona).
A lengyel légierő mindenesetre 2025-re várja az első FA-50PL-t, az utolsót 2028-ban.

58,3 millió dollár / gép az első csomag
63,8 millió dollár/ gép a második továbbfejlesztett csomag

Alsó hangon hangon háromszor annyiba kerül 1 ilyen gép mint az L-39NG.

Ha jól számolom, akkor a koreaiak is nagyjából évi egy század elkészítését vállalják. (És ne jöjjön senki azzal, hogy mert biztos így kérték, mert ez hülyeség. A lengyelek akkor is fizetnének, ha holnapra itt lenne az összes új gyártású gép.) Döntse el mindenki, hogy ez az évi 12 darabos termelés egy háborús fenyegetés árnyékában lévő hadiparától sok vagy kevés!

OFF

Azért tegyük hozzá, hogy három-hatszoros árkülönbözet van az AlbaNG és eközött, de nem is egy kategória a két gép. A miénk pont a Zlin és a FA-50 között egy réskitöltő gép. Minden tekintetben messze olcsóbb, de ha a szlovákok vásárolnak ilyet, akkor a kettő összetalálkozva inkább csak a félsziget termékének lenne esélye.
Másfelől én inkább a Gripen C-khez hasonlítanám. Hát azok pillanatok alatt leszedik az égről ezeket! Nem ellenfél számukra, háborúban is inkább kiképző feladatnak lennének jók a svéd madaraink számára agresszor szerepben. Ha a cseh használt gépeket mondjuk olyan 10milla körüli darabáron megkapnánk, az messze jobb üzlet lenne, mint új gyártású ilyet venni.
Valakinek van adata esetleg, hogy mennyibe került FA-50 fenntartási költsége óránkénti repülésnél?

ON
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Egy kis összehasonlítás wiki-adatok alapján:

Gripen CFA-50
Max. felszálló tömeg14,000 kg12,300 kg
Üres tömeg6,800 kg6,470 kg
Max sebesség2 Mach1,5 Mach
Tolóerő/tömeg arány0,970,96
Felfüggesztő pontok87

Sokkal inkább Gripenhez fogható repülőgép az FA-50, mint az L-39NG-hez...
 
Picit többet is tud...majdnem hozza Gripen-C képesség-szintjét a koreai gép...
Hajaj, nagy a baj... vagy Negan == Aladeen...?
Tulajdonkeppen sok mindent megmagyarazna. :P

Egy kis összehasonlítás wiki-adatok alapján:

Gripen CFA-50
Max. felszálló tömeg14,000 kg12,300 kg
Üres tömeg6,800 kg6,470 kg
Max sebesség2 Mach1,5 Mach
Tolóerő/tömeg arány0,970,96
Felfüggesztő pontok87

Sokkal inkább Gripenhez fogható repülőgép az FA-50, mint az L-39NG-hez...

Sot: ket szarnya van ennek is! :eek:Az hagyjan, de az egyetlen engine is stimmel! :eek:

En mar teljesen izgatott lettem: akar az F-35-tel is felveheti a versenyt, hiszen konnyebb, jobb a TWR stb! :cool: :cool: :cool:
 
  • Vicces
Reactions: fip7 and alali77
Hajaj, nagy a baj... vagy Negan == Aladeen...?
Tulajdonkeppen sok mindent megmagyarazna. :p
Annyit mondtam, hogy képességben sokkal közelebb áll a Gripenhez az FA-50, mint a L-39NG, ezért indokolt, hogy 3-4x az ára is.
Nem értem mi a problémád a szokásos személyeskedő hülyeségeiden kívül...

Sot: ket szarnya van ennek is! :eek:Az hagyjan, de az egyetlen engine is stimmel! :eek:
Konkrétan tényleg ugyanaz a hajtómű: RM12 az F404-es módosított licenc-változata, míg a FA-50 a Koreában licenc gyártott F404-es használja.

En mar teljesen izgatott lettem: akar az F-35-tel is felveheti a versenyt, hiszen konnyebb, jobb a TWR stb! :cool: :cool: :cool:
Ez a te állításod - én ilyet nem mondtam...
 
Egy kis összehasonlítás wiki-adatok alapján:

Gripen CFA-50
Max. felszálló tömeg14,000 kg12,300 kg
Üres tömeg6,800 kg6,470 kg
Max sebesség2 Mach1,5 Mach
Tolóerő/tömeg arány0,970,96
Felfüggesztő pontok87

Sokkal inkább Gripenhez fogható repülőgép az FA-50, mint az L-39NG-hez...

Hát ha így hasonlítod össze őket. De ha mellé teszel egy Herkulest, akkor az raktérben elviszi mind a kettő max felszálló tömegét a maga 20 tonna hasznos terhelésével. Vagyis az amerikaiak nyertek.

Komolyra fordítva a szót. KAI-nak van 198 m/sec emelkedése, szemben a "nehezebb" GripenC 255 m/sec-kel. Ez talán valami 28% előny a svéd versenyző javára. Hozzá véve az általad is írt igen markáns sebesség különbséget, szerintem ezeket összeengedve a Griff madár bármikor el tud menekülni a gyakorló gép elől, és bármikor utol tudja érni, ha épp az menekülne előle; ráadásul simán leforogja közelharcban, miközben amaz képtelen erre. (Így a Halál Zónáik sem egyeznek meg ugyan azon AMRAAM rakéta esetén sem, hogy azonos típust mondjak. Direkt nem emlegetem, hogy esetleg nekünk meg Meteor lesz rajta.)
Lehet egyéb szempontokat is figyelembe venni, ami meghatároznák a hasznos tömegen kívül is nekik a harcértéküket. Például mennyire vették figyelembe azt, hogy adatokat kapjanak és adjanak egy összfegyvernemi harcban, és még pár dolog.

Összességében szerintem ez a gép annyit is ér, mint az ára. De megint ott vagyunk, mint az AlbaNG esetében, hogy egy harci géphez akarjuk felzárkóztatni a kiképző gépet, kerül-amibe-kerül. Eleve nem ez a feladata, nem erre tervezték! Továbbra is fenntartom, hogy egy kiváló AJT, amit ha olcsóbban lehet üzemeltetni, mint egy F-16-ost, akkor teljesítette a feladatát. Az egy bónusz, hogy ezeknek a kiképző gépeknek van valamennyi támadó potenciálja, amit ki lehet használni olyan esetben, ha a légifölényt sikerült kivívnunk (akár csak lokálisan is).
 
Valaki osszeszedte mar, mennyi lesz mindez, es milyen hozzavetoleges hataridok menten kell fizetni oket?
Ha esetleg @Terminator neked van ilyen linkgyujtemenyed, akkor osszerakhatom este...

amikor kiderült a koreai bevásárlás, 15 milliárd dollárt mondtak összesen

"The parties have not announced the value of the entire deal, which South Korean media estimated at up to 20 trillion won ($15 billion)."
https://www.reuters.com/world/south-korea-poland-sign-58-billion-tank-howitzer-contract-2022-08-27/
 
Hát ha így hasonlítod össze őket. De ha mellé teszel egy Herkulest, akkor az raktérben elviszi mind a kettő max felszálló tömegét a maga 20 tonna hasznos terhelésével. Vagyis az amerikaiak nyertek.

Komolyra fordítva a szót. KAI-nak van 198 m/sec emelkedése, szemben a "nehezebb" GripenC 255 m/sec-kel. Ez talán valami 28% előny a svéd versenyző javára. Hozzá véve az általad is írt igen markáns sebesség különbséget, szerintem ezeket összeengedve a Griff madár bármikor el tud menekülni a gyakorló gép elől, és bármikor utol tudja érni, ha épp az menekülne előle; ráadásul simán leforogja közelharcban, miközben amaz képtelen erre. (Így a Halál Zónáik sem egyeznek meg ugyan azon AMRAAM rakéta esetén sem, hogy azonos típust mondjak. Direkt nem emlegetem, hogy esetleg nekünk meg Meteor lesz rajta.)
Lehet egyéb szempontokat is figyelembe venni, ami meghatároznák a hasznos tömegen kívül is nekik a harcértéküket. Például mennyire vették figyelembe azt, hogy adatokat kapjanak és adjanak egy összfegyvernemi harcban, és még pár dolog.

Összességében szerintem ez a gép annyit is ér, mint az ára. De megint ott vagyunk, mint az AlbaNG esetében, hogy egy harci géphez akarjuk felzárkóztatni a kiképző gépet, kerül-amibe-kerül. Eleve nem ez a feladata, nem erre tervezték! Továbbra is fenntartom, hogy egy kiváló AJT, amit ha olcsóbban lehet üzemeltetni, mint egy F-16-ost, akkor teljesítette a feladatát. Az egy bónusz, hogy ezeknek a kiképző gépeknek van valamennyi támadó potenciálja, amit ki lehet használni olyan esetben, ha a légifölényt sikerült kivívnunk (akár csak lokálisan is).
Arról ne is beszéljünk, hogy az AMRAAM integráció még nincs kész.
 
Annyit mondtam, hogy képességben sokkal közelebb áll a Gripenhez az FA-50, mint a L-39NG, ezért indokolt, hogy 3-4x az ára is.
Nem értem mi a problémád a szokásos személyeskedő hülyeségeiden kívül...


Konkrétan tényleg ugyanaz a hajtómű: RM12 az F404-es módosított licenc-változata, míg a FA-50 a Koreában licenc gyártott F404-es használja.


Ez a te állításod - én ilyet nem mondtam...
Nem, te csak egy ovodas hozza nem ertesevel probaltal osszehasonlitani ket teljesen eltero gepet, es annak alapjan deklaraltad azt a meretes, teljesen teves es felrevezeto marhasagot, hogy a koreai a Gripenhez "merheto" (WTF?) inkabb, mint a cseh trainerhez...
 
qvk5ak-hanwhadefenseredbackifv2-2.tww9.jpeg


Redback in Poland coming soon...

Hanwha: we are ready for new investments