A T-90-estől eltekintve (a 20 ezer nagy része azért T-72-es illetve T-80-as) azok is maximum acélkoporsónak jók a modern kézi páncéltörő fegyverekkel szemben.
Illetve 20 ezer, 2-3 évtizede raktáron álló tankot nem lehet néhány hónapon belül újra hadrendbe állítani. Egyes alkatrészek pl. tömítések, vezetékek, szigetelések ennyi idő alatt tönkremennek, pláne ha a szokásos keleti ridegtartással a szabad ég alatt tárolják ezeket télen-nyáron a tundrán, az UV és a fagy teszi a dolgát. A 20 ezer nem elhanyagolható része maximum alkatrésznek lesz jó.
Nagyon kéne már a T-14, meg értékelhető számú T-90M. A Szovjetúnió még tanknagyhatalom volt, de azok az idők elmúltak, a T-62-esek előszedése a naftalinból jól mutatja, hogy jelenleg mekkora a baj.
Ahogy minden egyéb tank is koporsó lenne a modern,Orosz pct fegyverek ellen.
Fogalmunk sincs,hogy mennyit tartottak karban a 20 000ből,mennyit nem,vagy alig,ha a fele használható,az sem tréfa.
Nem aggódnék sokat az évtizedes állás miatt,ha nem rohadt bele a gázolaj,nem száradt össze a motor, akkor percek alatt le lehet tesztwlni az elekrtomos rendszert,próbakör,alánézni,folyik e valami,vagy sem,és mehet a frontra, maga a tank egy túlméretes dozer,a szovjet gépek miután belecsúszott a bányatóba,kihúztuk,talpraállítottuk, eleeresztettük az olajakat belőle,frisset bele,és építhette is tovább a szocizlizmust.
Gondolom a löveg a kritikus rész,ha le van konzerválva,akkor max a csillapítóban kell olajat cserélni,lezsírozni,belőni a lőtéren,azt csókolom.
A nagyobb hk laktanyákban,tároló helyeken nyilván van műhely,és szerelők,akik ezt megoldják,ott egy löveg csőcsere,vagy géppuska javítás,olajcserék rutin feladat.
Igen, már 2-3000 T90,meg 1000-1500 T-14 kellene a páncélos erők első vonalába lenni,bízzunk benne,hogy kiesnek azok az oligarhák is egy ablation,vagy kabinajtón,akik ellopták eseknek az árát,és jönnek helyettük olyanok, akik csak annyit lopnak,hogy a munka is el legyen végezve,és yachtokra is just jusson.
Rettegve írom le,hogy vegyenek példát a mieinkről....