M1 Abrams (USA)

Igen, pontosan ugyan azért. Sehol nem volt még akkoriban a mai digitális elektronika, full HD kijelzők stb....
Ezért buktak meg. A koncepció a 80's évekből származik, és a T-95 is azért lett félre tolva az M1TTD-vel együtt, mert az akkori elektronika nem tette lehetővé a harckocsik megfelelő minőségű használatát.
Ettől függetlenül mindenki tudta, hogy ez a jövő :cool:

Tudtam, hogy az M1-nél is meglépik ezt a koncepciót. Szóval jelenleg van a korszerű elvek mentén tervezet T-14 és új M1 Abrams.
És vannak az elmaradott európai próbálkozások. Szokás szerint.
Kifejtettem,hogy mit gondolok.A digitális technika jó dolog,de attol még az ember ember marad.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Kifejtettem,hogy mit gondolok.A digitális technika jó dolog,de attol még az ember ember marad.

Az Objekt 477 / 490-esben és az M1 TTB / Abrams Block 3-asban is 3 személyzeti tag ült volna egymás mellett, nem értem, hogy jutunk el az AI vezérelte autonóm harckocsikig.
 
Új Abrams állítólag. Személyzet a teknőben.

unknown.png

The upgrades of AbramsX next generation tank
  • remote turret
  • a crew of three
  • hull crew compartment
  • 30x113mm RWS
  • hybrid-electric powerpack
  • Cummins and Army-developed Advanced Combat Engine (ACE)
  • 120mm XM360 cannon
  • Trophy active protection system

 
The upgrades of AbramsX next generation tank
  • remote turret
  • a crew of three
  • hull crew compartment
  • 30x113mm RWS
  • hybrid-electric powerpack
  • Cummins and Army-developed Advanced Combat Engine (ACE)
  • 120mm XM360 cannon
  • Trophy active protection system

Mi ez a hibrid ökörség? Csak nem a ződek tervezték?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Kiváncsi leszek hogy ebből lesz-e valami, vagy megmarad terv/proto szinten?
Illetve, hogy az idei nagy ukrajnai páncélosmészárlásból milyen tanulságokat vontak le.
Vajon mi ellen készül? Az orosz T-14 Armata projektből jó eséllyel nem lesz semmi (vagy legalábbis nem számottevő mennyiségben), ezért gondolom ezt már nem a T-90M ellenpárjának szánják, hanem a kínai harckocsik 4. generációja ellen.
 
Kiváncsi leszek hogy ebből lesz-e valami, vagy megmarad terv/proto szinten?
Illetve, hogy az idei nagy ukrajnai páncélosmészárlásból milyen tanulságokat vontak le.
Vajon mi ellen készül? Az orosz T-14 Armata projektből jó eséllyel nem lesz semmi (vagy legalábbis nem számottevő mennyiségben), ezért gondolom ezt már nem a T-90M ellenpárjának szánják, hanem a kínai harckocsik 4. generációja ellen.
Mi az hogy nem lesz belőle semmi? Már most van belőle valami...
 
Mi az hogy nem lesz belőle semmi? Már most van belőle valami...
Az elején még voltak olyan - szerintem teljesen irreális - tervek, hogy 2015 és 2020 között 2300 darab Armatát szerez be az orosz sereg.

Erre most 2022 vége felé ott tartunk, hogy a kalinyinetszi 1. Gárda Tank Ezred esetleg kap kb. 100-at belőle, amennyiben 8 év után sikerül beindítani a szériagyártást. Mindeközben Ukrajnában az eddigi trendek alapján havonta 170 régebbi orosz tank (T-62/64/72/80/90) kerül a veszteséglistára.

Nekem egyelőre úgy tűnik, hogy az Armata magas ára miatt egyre inkább a T-90M kerül fókuszba.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and gacsat
Az elején még voltak olyan - szerintem teljesen irreális - tervek, hogy 2015 és 2020 között 2300 darab Armatát szerez be az orosz sereg.

Erre most 2022 vége felé ott tartunk, hogy a kalinyinetszi 1. Gárda Tank Ezred esetleg kap kb. 100-at belőle, amennyiben 8 év után sikerül beindítani a szériagyártást. Mindeközben Ukrajnában az eddigi trendek alapján havonta 170 régebbi orosz tank (T-62/64/72/80/90) kerül a veszteséglistára.

Nekem egyelőre úgy tűnik, hogy az Armata magas ára miatt egyre inkább a T-90M kerül fókuszba.
Az, hogy kevés nem jelenti azt, hogy nincs, és ha évente rendelnek oárat akkor apranként nőhet a mennyiség és ami fontosabb fennmarad a gyártósor. Nincs akkor lenne, ha nem rendeltek volna egy db szériapéldányt sem.
 
Az, hogy kevés nem jelenti azt, hogy nincs, és ha évente rendelnek oárat akkor apranként nőhet a mennyiség és ami fontosabb fennmarad a gyártósor. Nincs akkor lenne, ha nem rendeltek volna egy db szériapéldányt sem.
Ez igaz, de egy rendelés önmagában még nem biztosíték semmire, nálam a "valami" egy komplett alakulatra való leszállított, átadott, szolgálatba állított eszköznél, illetve a kiképzett személyi állománnyal feltöltött, műveletre kész, kompletten átfegyverzett önálló harci alakulatnál kezdődik.

Engem több ilyen "tesztelgetünk egy tucatot 10-20 évig valami központi tesztszázadnál, tehát ezrével harcra kész" sztorival már nem tudnak megetetni az oroszok.
 
Tudtam, hogy az M1-nél is meglépik ezt a koncepciót. Szóval jelenleg van a korszerű elvek mentén tervezet T-14 és új M1 Abrams.
És vannak az elmaradott európai próbálkozások. Szokás szerint.

Azért én még próbálok bízni az MGCS-program valódi (tehát nem a mostanság mutogatott, szerintem nem igazán előremutató koncepciókra értem) tankjában, aminek 2035 körül kéne debütálnia. Remélem, hogy azt már nem fogják úgy elszarni, mint ahogy pl. a Eurofighter-rel tették...

Mi ez a hibrid ökörség? Csak nem a ződek tervezték?

Minden bizonnyal valami ilyesmi:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ez igaz, de egy rendelés önmagában még nem biztosíték semmire, nálam a "valami" egy komplett alakulatra való leszállított, átadott, szolgálatba állított eszköznél, illetve a kiképzett személyi állománnyal feltöltött, műveletre kész, kompletten átfegyverzett önálló harci alakulatnál kezdődik.

Engem több ilyen "tesztelgetünk egy tucatot 10-20 évig valami központi tesztszázadnál, tehát ezrével harcra kész" sztorival már nem tudnak megetetni az oroszok.
A 100 az egy harckocsi ezred (igazaból több is, mert 1 ezred az 94db) vagy 10 BTG harckocsi állománya..
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
A 100 az egy harckocsi ezred (igazaból több is, mert 1 ezred az 94db) vagy 10 BTG harckocsi állománya..
Csak a tények tisztázása végett: a hírek szerint az említett alakulat továbbra is T-72B3 harckocsikkal van felszerelve, a T-14-es hadendbe állításáról egyelőre csak "szó van".
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Csak a tények tisztázása végett: a hírek szerint az említett alakulat továbbra is T-72B3 harckocsikkal van felszerelve, a T-14-es hadendbe állításáról egyelőre csak "szó van".
A még gyártósoron lévő harckocsi nem lehet aktív állományban.
 
Akkor mindek páncélozták félig a tornyot? Nézd meg a lövegpajzsot, a fele páncélozott a fele nem. Miértelme van ennek, ha a kutya sincs a toronyban? Az így páncélozott toronynak akkor van értelme, ha ugyanúgy ahogy az EMBT-nél belóg a kezelők feje a toronyba emiatt kell a páncélzat a torony alsó részére.

Félig páncélozott? Nekem nagyon hasonlónak tűnik a jelenlegihez, kicsit szélesebb. Ezen a képen talán jobban látszik:

FeXXz90X0AIpg1F


Jó Isten se tudja, mit mért csinálnak. De szvsz nincs benne semmi rossz, ha megtartják "mindkét világ" előnyeit.
Távirányítású, de viszonylag jól védett torony. Legalábbis szemből. Nehezebb kiütni. Védi az elektronikát és a lőszert hátul a bustleben teljes szélességben. Trophy is bele van integrálva. APU-nak is találhatnak végre védett helyet. De a bádog mögött lehet ez is egy TTB-re hajazó tornyot rejt.

Így is állítólag "jelentősen alacsonyabb" a tömege, mint a SEPv3-nak, de nincsenek rákényszerülve a tömeg alacsonyan tartására, mint az oroszok a T-14-el, akkor már mért ne.

Más:
Yuma-ban elkezdték tesztelni a SEPv4-et is.
FeQotJiWAAAVdg5

FeQovNCXkAAGN0X


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Félig páncélozott? Nekem nagyon hasonlónak tűnik a jelenlegihez, kicsit szélesebb. Ezen a képen talán jobban látszik:

FeXXz90X0AIpg1F


Jó Isten se tudja, mit mért csinálnak. De szvsz nincs benne semmi rossz, ha megtartják "mindkét világ" előnyeit.
Távirányítású, de viszonylag jól védett torony. Legalábbis szemből. Nehezebb kiütni. Védi az elektronikát és a lőszert hátul a bustleben teljes szélességben. Trophy is bele van integrálva. APU-nak is találhatnak végre védett helyet. De a bádog mögött lehet ez is egy TTB-re hajazó tornyot rejt.

Így is állítólag "jelentősen alacsonyabb" a tömege, mint a SEPv3-nak, de nincsenek rákényszerülve a tömeg alacsonyan tartására, mint az oroszok a T-14-el, akkor már mért ne.

Más:
Yuma-ban elkezdték tesztelni a SEPv4-et is.
FeQotJiWAAAVdg5

FeQovNCXkAAGN0X


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A torony homlokpáncéljának magasság kisebb mint az eredetinél, ez jól l átszik a lövegpajzson és azon, hogy a torony tetőpáncélja nem vízszintes.
 
Maradjunk az M1-nél a topikban!

1. Engem a teknő frontpáncélja érdekelne nagyon, mert ugye az eredeti M1 gyenge fejlesztési pontja az volt.
Ugyanis nem lehetett eléggé nehezíteni, mert nem bírta a felfüggesztés.
Itt a TTB-vel ellentétben nem lett a motortérrel egy magasságra hozva a teknő, ami teljesen fekvő pozíciót feltételez a kezelőktől.
Ez viszont azt is jelenti, hogy maradt a kis méretű lőhető felület ami jó jel szerintem.
És talán a mai modernebb felfüggesztés technikával lehetővé vált az erősebb (sűrűbb) páncélzat alkalmazása is.

2. Az EX drive-os, vagy hasonló hibrid hajtás ismét komoly előrelépés!
Itt az osztó mű és a váltó helyet két elektromotor van fix áttétellel, és közte az inverter.
Nem nehezebb, mint a hagyományos váltó+osztómű, ellenben hatalmas szabadságot biztosít a manőverezésben. Előre és hátra is ugyan azt a sebességet teszi lehetővé.
Ahhoz, hogy ez működjön a dízelhez kell egy komoly generátor, de ma már ezek mérete sem túl nagy általában.
Viszont hely az kell így is. Így a motorteres lőszer tároló szinte biztosan megszűnt.
Mivel a dízel+generátor valószínűleg nehezebb a gázturbinánál, és hátra került egészben vagy részben (valószínűleg) az üzemanyag is, így a súlypont is hátrább tolódhatott.
Ez pedig lehetőséget ad az 1-es pontban kifejtett erősebb és nehezebb teknő páncél alkalmazásához.

3. Hogy mennyivel alacsonyabb a torony profilja nem tudom megítélni, sem a páncélzatát, de a torony ilyen jellegű megtartása azért kellet, mert a teknő nem lett megmagasítva. És lefelé belógatva csak akkor férnek el a 120-as (kb. 1 méter hosszú) lőszerek, ha azok vége be ér a toronyba.
(A szalagtöltőt én nem tartom logikusnak, szerintem az armata stílusú teknőbe belógatós megoldás lesz a befutó)
Ezen a részen a teknő a páncéllal együtt kb. 1.1 méter magas a műszaki rajzaim alapján, de ebből lejön a páncél vastagság, a torzíós rudak és a torony mozgató mechanizmus, plusz hozzá adódik a töltőgép saját alkatrész magassága.
Ez azt jelenti, hogy a lőszerek lőporos része legalább 30-40 cm-t föl kell érjen a toronyba, ha alul csupasz a teknő.
Ha az üzemanyagot a torony alá költöztették be, a teknő aljába, ami okos megoldás lenne, akkor akár 60 cm is kilóghat a lőszerből a toronyba.
Ettől még az eddigi torony magassága simán csökkenhetett akár 20-30 cm-it is. (kb. 90 cm volt eddig)


Persze ezek a részemről csak fotel spekulációk a kapott infók alapján, illetve benne van az, hogyha én lettem volna a vezető mérnök akkor én, hogy csináltam volna.
Remélem lesz több infó a típusról, mert nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy mennyire találtam el a dolgot. :)