Maradjunk az M1-nél a topikban!
1. Engem a teknő frontpáncélja érdekelne nagyon, mert ugye az eredeti M1 gyenge fejlesztési pontja az volt.
Ugyanis nem lehetett eléggé nehezíteni, mert nem bírta a felfüggesztés.
Itt a TTB-vel ellentétben nem lett a motortérrel egy magasságra hozva a teknő, ami teljesen fekvő pozíciót feltételez a kezelőktől.
Ez viszont azt is jelenti, hogy maradt a kis méretű lőhető felület ami jó jel szerintem.
És talán a mai modernebb felfüggesztés technikával lehetővé vált az erősebb (sűrűbb) páncélzat alkalmazása is.
2. Az EX drive-os, vagy hasonló hibrid hajtás ismét komoly előrelépés!
Itt az osztó mű és a váltó helyet két elektromotor van fix áttétellel, és közte az inverter.
Nem nehezebb, mint a hagyományos váltó+osztómű, ellenben hatalmas szabadságot biztosít a manőverezésben. Előre és hátra is ugyan azt a sebességet teszi lehetővé.
Ahhoz, hogy ez működjön a dízelhez kell egy komoly generátor, de ma már ezek mérete sem túl nagy általában.
Viszont hely az kell így is. Így a motorteres lőszer tároló szinte biztosan megszűnt.
Mivel a dízel+generátor valószínűleg nehezebb a gázturbinánál, és hátra került egészben vagy részben (valószínűleg) az üzemanyag is, így a súlypont is hátrább tolódhatott.
Ez pedig lehetőséget ad az 1-es pontban kifejtett erősebb és nehezebb teknő páncél alkalmazásához.
3. Hogy mennyivel alacsonyabb a torony profilja nem tudom megítélni, sem a páncélzatát, de a torony ilyen jellegű megtartása azért kellet, mert a teknő nem lett megmagasítva. És lefelé belógatva csak akkor férnek el a 120-as (kb. 1 méter hosszú) lőszerek, ha azok vége be ér a toronyba.
(A szalagtöltőt én nem tartom logikusnak, szerintem az armata stílusú teknőbe belógatós megoldás lesz a befutó)
Ezen a részen a teknő a páncéllal együtt kb. 1.1 méter magas a műszaki rajzaim alapján, de ebből lejön a páncél vastagság, a torzíós rudak és a torony mozgató mechanizmus, plusz hozzá adódik a töltőgép saját alkatrész magassága.
Ez azt jelenti, hogy a lőszerek lőporos része legalább 30-40 cm-t föl kell érjen a toronyba, ha alul csupasz a teknő.
Ha az üzemanyagot a torony alá költöztették be, a teknő aljába, ami okos megoldás lenne, akkor akár 60 cm is kilóghat a lőszerből a toronyba.
Ettől még az eddigi torony magassága simán csökkenhetett akár 20-30 cm-it is.
(kb. 90 cm volt eddig)
Persze ezek a részemről csak fotel spekulációk a kapott infók alapján, illetve benne van az, hogyha én lettem volna a vezető mérnök akkor én, hogy csináltam volna.
Remélem lesz több infó a típusról, mert nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy mennyire találtam el a dolgot.