[HUN] Helikopterbeszerzés

Rendőrség: 24x
11x MD902
4x MD500E
9x H135 (Légimentők)
Igazság szerint a H135 egy teljesen optimális típus a rendőrségi feladatokra. Nem véletlenül használja 19 ország különböző belügyi v. rendvédelmi alakulata.
Ezen felül a Mentőszolgálat is tudja a típust alkalmazni, annak ellenére, hogy valószínűleg a H145M alkalmasabb lenne az utóbbi feladatra.
Tulajdonképpen bármelyik típus lehetne a kettő közül.
@Bálint : Igazság szerint a H135M-et is alkalmazhatnák a TEK-nél, de mint csapatszállító a H145 talán jobb lenne.
Pl. lehetne így is:
9db H135 rendőrségi használatra
6db H145 rendőrségi használatra (ebből a poolból használhatna a TEK is)
9db H135/145 a légimentésnek (amelyikre igény és pénz van)

Mindenesetre érdekes lenne, ha belemenne a rendőrség a full Airbus flottába. A jelenlegi felállás talán jó lehetőség, hogy a rendőrségi állomány is megbarátkozzon a H135/EC135 platformmal.
Hadsereg:
8x Mi-24P/V (váltótípus nem biztos, hogy lesz)
5x Mi-17 (H225M váltja)
20x H145M
10x H225M
6x H225SOF (légiutántölthetőség kérdéses, pedig alap lenne ebben a konfigurációban)
2x AS350 (kiképző)
Bár a Mi-17-et elvileg a H225M fogja váltani, de szerintem direktben a Chinooknak kellene.
Azaz :
20db H145M
16db H225M (10Utility+6SOF)
4-6db CH-47F Chinook
4-6db H135M kiképző gép (szükség estén felfegyverezhető)
Ebben a felállásban lehetne elég fegyverhordozó, és szállító platform is.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint and alfa74
De! Meg már nem is mai csirkék.
Érdekes fordulat lenne, hogy ha tényleg egységesítenék a flottát, a Mókusokhoz hasonlóan a Mentők által használt EC135-ösökből páran itt ragadnának, mint a Mókusok utódjai, és azon menne a képzés. Több léierőnél is ezeket használják. Pl a BW-nél is:
ec135_heer.jpg
A mókusok úgy emlékszem alapból magyar tulajdonban voltak.

Az EC135 meg nem bèrelve vannak?
 
A norvég mentőhelik vétele és a H145M rendelés kb ugyanakkor történt. De a rendőr MD-k se sokkal régebbiek. Ok, hadznált gép mindkettő, de nem pénzkidobás így pár év után már a lecserélésüket tervezni?
A nagyjavítás minden esetben jelentős összeg minden gép esetén. Az aktuális nagyjavítás mindig egy jó lehetőség egy esetleges cserére/típusváltásra.
Az MD900-asok már 20 évesek elmúltak mostanra. (az 500-asok még régebbiek) Elvileg náluk nincs konkrét élettartam megszabva, és állapot szerint üzemeltetik őket, csak a szervizintervallumokat kell betartani. Emiatt kevésbé igényes vevőknek nagyjavítás után újra el lehet őket passzolni.
A cserének inkább azért lehet létjogosultsága, mivel a pilótát segítő berendezésekben igen komoly fejlődés van manapság. Az MD-k esetén jelentős előrelépés lenne ezen a téren. Ha mindezt 4-5 éves időtávban terveznék megvalósítani, akkor addigra kerülne minden gépbe üzemóra, rendesen, hogy senki ne húzza a gépcsere miatt a száját.
Az is opció lehetne, amit már korábban is leírtam, hogy a jelenlegi EC135-ös mentőket - a Mókusokhoz hasonlóan - átvenné a Honvédség, akinek minden pilóta kiképzéséért is felelnie kellene.
Ha minden pilótát EC/H135 -ön képeznének, akkor az egy jó alap lenne arra, hogy bárhol elhelyezkedjen a friss pilóta.
Onnan lehet maradni H135-ön, vagy továbbmenni H145-re, H225-re, vagy később Chinookra. :rolleyes:
 
Továbbra is azt mondom, a működőképes orosz vasak mai értékén inkább HForce kiegészitőket és fegyvereket vehetnénk az Airbus-okra, nem pedig nosztalgiára és "ezen még kihúzom a nyugdijig" repkedésre égetni el azt a keveset...
Pont a szolnoki helipark az, ami van olyan szinten már, hogy nélkülözni lehetne a régi technikát és minnél ügyesebben alkalmazni lehet(ne) már az újakat. Más alakulatok meg toporognak, mert már/még nincs pénz...
azért ezek a csodálatos Hforce-os H145M és H225M helikopterek is csak arra jók hogy nlos spike-ot hordozzanak azon a csóri kettő hardpoint-on....a gép pityuk, meg lézer vezérelt rakéták csak arra jók hogy a légvédelem kereszttüzébe helyezzék ezeket a papír sárkányokat meg esetleg önvédelemre...:(
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and zulu
Hát valahogy igy...

Továbbra is azt mondom, a működőképes orosz vasak mai értékén inkább HForce kiegészitőket és fegyvereket vehetnénk az Airbus-okra, nem pedig nosztalgiára és "ezen még kihúzom a nyugdijig" repkedésre égetni el azt a keveset...
Pont a szolnoki helipark az, ami van olyan szinten már, hogy nélkülözni lehetne a régi technikát és minnél ügyesebben alkalmazni lehet(ne) már az újakat. Más alakulatok meg toporognak, mert már/még nincs pénz...
Én pedig azt mondom, hogy ahogy beérkeznek a H225M-ek, úgy melegében adjuk el, akinek erre van igénye, pl. a románoknak, akik azonnal vennének 2 db-ot belőle.
Azóta az infláció miatt amúgy is jól felmentek az árak, még nyerünk is rajta.
A befolyt pénzből pedig a meglévő Mi-24/17 flottát modernizálni izraeli vagy dél-afrikai technológiával és 2040-ig üzemben tartani.
 
azért ezek a csodálatos Hforce-os H145M és H225M helikopterek is csak arra jók hogy nlos spike-ot hordozzanak azon a csóri kettő hardpoint-on....a gép pityuk, meg lézer vezérelt rakéták csak arra jók hogy a légvédelem kereszttüzébe helyezzék ezeket a papír sárkányokat meg esetleg önvédelemre...:(

A katonát lelőheti az ellenség, úgyhogy mind legyünk inkább ellenség.
 
A katonát lelőheti az ellenség, úgyhogy mind legyünk inkább ellenség.
nem...csak most akkor kell harci heli vagy nem?....mert az a harci heli harcértékének 80% duma eléggé harmatos
És ha kell akkor milyen környezetben kívánják bevetni?..mert jelenleg sem a mihu sem az airbus nem tart közel a harci helikopter képességhez.
Kutyából nem lesz szalonna, H145/225-ből meg harci helikopter nem lesz..(az nlos se tesz ki 80%-ot)
 
nem...csak most akkor kell harci heli vagy nem?....mert az a harci heli harcértékének 80% duma eléggé harmatos
És ha kell akkor milyen környezetben kívánják bevetni?..mert jelenleg sem a mihu sem az airbus nem tart közel a harci helikopter képességhez.
Kutyából nem lesz szalonna, H145/225-ből meg harci helikopter nem lesz..(az nlos se tesz ki 80%-ot)
Az egész harci helikopter mint kategória hasznossága erősen kérdéses. MANPADS hatótávolságon kívül (8+ km) van esélye működni.
Az Airbus helikoptereink 70mm-es rakétáikat és gépúgyúikat COINT műveletekben tudják használni leginkább, ami nagyon ritkán várható hadművelet-típus MH esetében.
A Spike ER2 ami jelen állás szerinte be lesz szerezve viszont nagyon is hasznos lesz! 16 km-es hatótávval földközelben repkedve gyorsan ott tud teremni a front bármely szakaszán ritkítani az ellent.
A távolság és domborzat védelmet nyújt neki a légvédelemmel szemben és koordinátákra eregeti a Spike-okat, amik a végfázisban az orrban lévő hőkamera lapján keresnek maguknak célt. H145M tud majd ebből 8-at vinni, ez annyi mint amit egy AH-1-es tud a fele akkora hatótávú Hellfire-ből és kétszer annyi mint amit a Hind valaha is tudott 4-5km-es Falangából...
 
  • Tetszik
Reactions: zulu and L.O.B
Az egész harci helikopter mint kategória hasznossága erősen kérdéses. MANPADS hatótávolságon kívül (8+ km) van esélye működni.
Az Airbus helikoptereink 70mm-es rakétáikat és gépúgyúikat COINT műveletekben tudják használni leginkább, ami nagyon ritkán várható hadművelet-típus MH esetében.
A Spike ER2 ami jelen állás szerinte be lesz szerezve viszont nagyon is hasznos lesz! 16 km-es hatótávval földközelben repkedve gyorsan ott tud teremni a front bármely szakaszán ritkítani az ellent.
A távolság és domborzat védelmet nyújt neki a légvédelemmel szemben és koordinátákra eregeti a Spike-okat, amik a végfázisban az orrban lévő hőkamera lapján keresnek maguknak célt. H145M tud majd ebből 8-at vinni, ez annyi mint amit egy AH-1-es tud a fele akkora hatótávú Hellfire-ből és kétszer annyi mint amit a Hind valaha is tudott 4-5km-es Falangából...
Khm.AH1Z 16db-ot tud,jóval gyorsabb és mozgekonyabb.Mellrsleg a zsidó AHkra integrálva vannak a Spikek is.Hellfiere meg van aktív radaros is,és gyorsabb.
 
Khm.AH1Z 16db-ot tud,jóval gyorsabb és mozgekonyabb.Mellrsleg a zsidó AHkra integrálva vannak a Spikek is.Hellfiere meg van aktív radaros is,és gyorsabb.
Én még lemaradtam AH-1W-k 8 Hellfire-nék. AMúgy meg fölösleges dárga támadó helikopter ha egy sokkal egszerűbb, olcsóbb H145M-ről is rudod eregetn a nagy hatótávolságú Spike-ot és meg szálítási és SAR felaadatokra is jó. Nem nagyon látszik az "egy feldatos" támadó helikopterek "hozzáadott értéke". Max több fegyver visz magával aztán ennyi. A front mközelében ugyanúgy lelövik mint az Airbus gépeket...
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Én pedig azt mondom, hogy ahogy beérkeznek a H225M-ek, úgy melegében adjuk el, akinek erre van igénye, pl. a románoknak, akik azonnal vennének 2 db-ot belőle.
Azóta az infláció miatt amúgy is jól felmentek az árak, még nyerünk is rajta.
A befolyt pénzből pedig a meglévő Mi-24/17 flottát modernizálni izraeli vagy dél-afrikai technológiával és 2040-ig üzemben tartani.
Neked is át kéne állítanod az accountodat egy paródia accountra, mint @hunemperor -nak.
Úgy legalább ahhoz igazodik az ember. Azóta kifejezetten szórakoztató olvasni.
Ha te is felveszel valami írásbeli beszédhibát, az csak segít az olvasón. Jelzem a raccsolás már foglalt! Ha javasolhatom, akkor próbálkozz meg a pöszítéssel! :rolleyes:
 
Én még lemaradtam AH-1W-k 8 Hellfire-nék. AMúgy meg fölösleges dárga támadó helikopter ha egy sokkal egszerűbb, olcsóbb H145M-ről is rudod eregetn a nagy hatótávolságú Spike-ot és meg szálítási és SAR felaadatokra is jó. Nem nagyon látszik az "egy feldatos" támadó helikopterek "hozzáadott értéke". Max több fegyver visz magával aztán ennyi. A front mközelében ugyanúgy lelövik mint az Airbus gépeket...
Tévedés.H145M egy felfegyverzett POLGARI helyi.Sehol nincs egy dedikált katonái géphez képest.Egy csataheli kvalitásait meg meg se közelíti.Egy Viper szó szerint korberohogi a kisAirbust.Ja,hogy le lehet lőni?Igen.Ahogy egy hk is kiloheto.
 
Tévedés.H145M egy felfegyverzett POLGARI helyi.Sehol nincs egy dedikált katonái géphez képest.Egy csataheli kvalitásait meg meg se közelíti.Egy Viper szó szerint korberohogi a kisAirbust.Ja,hogy le lehet lőni?Igen.Ahogy egy hk is kiloheto.
Mert mit kellene tudnia, amit csak egy csata helikopter tud?!? Nagyobb fegyverterhelése meg jobb a páncélzata, túlélő képesség - bár utóbbi ne menti meg MANPADS-októl, max. AK-74 nehezebben lövi le.

Precíziós rakétcsapást kellő távolságból (kb. csak így van esélye túl élni mindkettőnek - ebben szinte semmi különbség) a H145M is tudja. Szóval nem látom az az extra képességet egy harci helikopternél, ami indokolja a minimum 5x árát...
 
Mert mit kellene tudnia, amit csak egy csata helikopter tud?!? Nagyobb fegyverterhelése meg jobb a páncélzata, túlélő képesség - bár utóbbi ne menti meg MANPADS-októl, max. AK-74 nehezebben lövi le.

Precíziós rakétcsapást kellő távolságból (kb. csak így van esélye túl élni mindkettőnek - ebben szinte semmi különbség) a H145M is tudja. Szóval nem látom az az extra képességet egy harci helikopternél, ami indokolja a minimum 5x árát...
Érdemes megnézni melyik heliből hullott el a legtöbb Ukrajnában.
Orosz oldal.

Helicopters (71, of which destroyed: 60, damaged: 10, captured: 1)
16 Mi-8 transport helicopter:
3 Mi-24P attack helicopter:
1 Mi-24V/P attack helicopter
6 Mi-35M attack helicopter:
1 Mi-24P/35M attack helicopter:
11 Mi-28 attack helicopter:
27 Ka-52 'Alligator' attack helicopter:
6 Unknown helicopter:

Tehát a 71 elvesztett helikopterből 49 harci heli. 27 a legmodernebb orosz verzió.
 
Mert mit kellene tudnia, amit csak egy csata helikopter tud?!? Nagyobb fegyverterhelése meg jobb a páncélzata, túlélő képesség - bár utóbbi ne menti meg MANPADS-októl, max. AK-74 nehezebben lövi le.

Precíziós rakétcsapást kellő távolságból (kb. csak így van esélye túl élni mindkettőnek - ebben szinte semmi különbség) a H145M is tudja. Szóval nem látom az az extra képességet egy harci helikopternél, ami indokolja a minimum 5x árát...
Manőverező és csapásmérő,meg túlélő képesség.Nagysagrendbeli a különbség.Es van védelem a MANPAD ellen is.Harcaaszati módszerek, és technikai eszközök.Ugyanugy,ahogy a hk vs IPTR esetében.
 
Érdemes megnézni melyik heliből hullott el a legtöbb Ukrajnában.
Orosz oldal.

Helicopters (71, of which destroyed: 60, damaged: 10, captured: 1)
16 Mi-8 transport helicopter:
3 Mi-24P attack helicopter:
1 Mi-24V/P attack helicopter
6 Mi-35M attack helicopter:
1 Mi-24P/35M attack helicopter:
11 Mi-28 attack helicopter:
27 Ka-52 'Alligator' attack helicopter:
6 Unknown helicopter:

Tehát a 71 elvesztett helikopterből 49 harci heli. 27 a legmodernebb orosz verzió.
Épp emiatt nem éri meg a harci heli az árát...5x annyiér ugyanúgy leesik.

Manőverező és csapásmérő,meg túlélő képesség.Nagysagrendbeli a különbség.
Manőverező? Mert a H145M nem tud manőverezni?
A túlélő képességben az előnyét nem igazán mutatják meg az ukrajnai statisztikák.
Es van védelem a MANPAD ellen is.Harcaaszati módszerek, és technikai eszközök.Ugyanugy,ahogy a hk vs IPTR esetében.
Mert a MANPADS elleni taktikákat, harcászati módszereket nem lehet egy Airbus helikopterekkel megoldani?!? ez pióta és kiképzés kérdése, nem a gépé!
A legjobb taktika: maradj távol és alacsonyan, terep mögé bújva! Ezt pedig a Spike ER2 biztosítja - nem a helikopteren múlik! Erős túlzással: egy oszlopra tűzve kitolod a fák fölé és van cél koordinátád akkor is működni fog a Spike. Helikopter sem kell alá!

Egyébként az egész légi hadviselés átrendeződik: a drága bonyolult platformok helyett előtérbe kerül a Distributed Airpower vagyis nagyszámú precíziós kamikáze-drón olcsóbban is biztosabban éri el ugyanazt a célt, mint amit most 50-100 millió dolláros repülő eszközök. Legalábbis földi célpontok ellen mindenképp.
A szuperszonikus gépek sem tűnnek el, de taktikai csapás mérés, CAS erősen vissza fog szorulni szerintem és a különféle drónok veszik át ezt a feladatkört.

Óriási baromság lenne nekünk dollár százmilliókat költeni egy kikopóban lévő kategóriára, mint a harci helikopter. Jó döntés volt a H145M: SPike-ot lövöldözni tud MANPADS távon kívül, vagyis a harci helikopterek feladatainak egy részét hozza. Ezen kívül csapatokat és ellátmányt mozgathat. Ez utóbbira mindig szükség lesz, addig a harci helikopterek egy funkciós eszközök amket egyre jobban kiszorítanak a különféle pilóta nélküli megoldások.
Földi célok ellen sokkal hatásosabb, apró nehezen észrevehető drónnal felderíteni és tüzérséggel, SPIKE NLOS-szal földről kilőni őket. Egyszerűbb biztonságosabb mint beküldeni 80-100 millió dollárt érő harci helikopter-párt amik néhány küldetésen belül le lesznek lőve. Ez a ketagória nekünk felesleges, drága és nem hatékony. Ma már jobb megoldások vannak.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: endre and Negan
Épp emiatt nem éri meg a harci heli az árát...5x annyiér ugyanúgy leesik.


Manőverező? Mert a H145M nem tud manőverezni?
A túlélő képességben az előnyét nem igazán mutatják meg az ukrajnai statisztikák.

Mert a MANPADS elleni taktikákat, harcászati módszereket nem lehet egy Airbus helikopterekkel megoldani?!? ez pióta és kiképzés kérdése, nem a gépé!
A legjobb taktika: maradj távol és alacsonyan, terep mögé bújva! Ezt pedig a Spike ER2 biztosítja - nem a helikopteren múlik! Erős túlzással: egy oszlopra tűzve kitolod a fák fölé és van cél koordinátád akkor is működni fog a Spike. Helikopter sem kell alá!

Egyébként az egész légi hadviselés átrendeződik: a drága bonyolult platformok helyett előtérbe kerül a Distributed Airpower vagyis nagyszámú precíziós kamikáze-drón olcsóbban is biztosabban éri el ugyanazt a célt, mint amit most 50-100 millió dolláros repülő eszközök. Legalábbis földi célpontok ellen mindenképp.
A szuperszonikus gépek sem tűnnek el, de taktikai csapás mérés, CAS erősen vissza fog szorulni szerintem és a különféle drónok veszik át ezt a feladatkört.

Óriási baromság lenne nekünk dollár százmilliókat költeni egy kikopóban lévő kategóriára, mint a harci helikopter. Jó döntés volt a H145M: SPike-ot lövöldözni tud MANPADS távon kívül, vagyis a harci helikopterek feladatainak egy részét hozza. Ezen kívül csapatokat és ellátmányt mozgathat. Ez utóbbira mindig szükség lesz, addig a harci helikopterek egy funkciós eszközök amket egyre jobban kiszorítanak a különféle pilóta nélküli megoldások.
Földi célok ellen sokkal hatásosabb, apró nehezen észrevehető drónnal felderíteni és tüzérséggel, SPIKE NLOS-szal földről kilőni őket. Egyszerűbb biztonságosabb mint beküldeni 80-100 millió dollárt érő harci helikopter-párt amik néhány küldetésen belül le lesznek lőve. Ez a ketagória nekünk felesleges, drága és nem hatékony. Ma már jobb megoldások vannak.
Tévedsz
 
  • Vicces
Reactions: endre