Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.
K

Kopi2000

Guest
Nem, de az ugye tudod, hogy az oroszoktól a csövönátalfolydogál? Itt inkább a MOL turpisságai ellen lenne, a kiadandó üzemanyagot, árát, a komplett MOLt így ellenőrzés alá venni, hogy a kis kócos NGOérzékeny kártékony krampuszokat le lehessen kapcsolni... Ugye az állami stratégiai készleteket elvileg az állam kontrollálja...
Te, figyu, azért bővebben érdekelne, hogy miért volt vicces a hozzászólásom, mikor sajnos, igaz volt, amiről írtam???
 
  • Vicces
Reactions: OhioNurse

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 092
9 077
113
Hernádi hazudott volna? Amúgy olcsó az orosz olaj, ezért jobb a bevétel - amit lehet adóval elvonnak, de ettől még veszteségesen árulhatják a benyát. Valakinek ki kell fizetnie az alacsony árat.



Az ellátást az ársapka veszélyeztette. Azt kellett megszüntetni. Illetve be sem vezetni.



Na ez a demagóg kérdés. Ha a milliomosoknak adókedvezményt adsz, sokan közülük nem fognak egyetérteni vele, de nem fognak több adót fizetni. Az ársapka is erre a demagógiára épült. A proli úgy érezhette hogy alacsonyan kapja a kenyeret a boltban. Az meg hogy minden más drágul emiatt, az már nem magától értetődő számára.



Az ársapka a választások előtti politikai termék volt. Csak mivel hülyeség, ezért nem is volt fenntartható. Egyébként a bevezetése volt balos lépés, nem a megszüntetése.



Demokratikus körülmények között így is lenne. Csak nincsenek dem körülmények. Először teljesen össze kell omlani mindennek.



Minden sokkal rosszabbul csinálnak, mint a korábbi kormányok. Gyakorlatilag nem működőképes az ország miattuk. Az oktatás és az egészségügy összeomlóban, több szempontból össze is omlott már, áruhiány mindenhol, lakosság elszegényedett, a mezőgazdaság és a nem multi ipar leromlott, közlekedési infrastruktúra és közműhálózat szétrohadt, földeket és ipart magukra íratták, elvették tisztességes magyaroktól, környezetszennyező multik betelepítése migráns munkaerővel, alacsony adók a multiknak, magas a magyarnak, kiszolgáltatott munkaerő a multiknak, természetvédelmi területek kiárusítása, műemlékvédelmi épületek rombolása, rengeteg tehetséges magyar sportoló elhagyta Mo-ot, honvédelem legyengítése (hiába néhány fegyver, minden más tényező nagyon sokat romlott), tehetséges magyarok már érettségi után elhagyják Mo-ot, külpolitikai helyzetünk súlyos leromlása, nem bízik már bennünk senki, eladósították az országot, felélték a tartalékokat, leépítették a szociális hálót, egymásnak uszítják az embereket, kultúra szétverése ... felsorolni is nehéz, mert gyakorlatilag mindent tönkretettek. Régebben legalább az állam működött alapszinten, ma már az sem.

És ebben te is felelős vagy személyesen. Nem azért mert te tetted volna közvetlenül - bár nem tudhatom - hanem mert elhiszed amit mondanak. Magyar átok, hogy a magyar ember sosem ismeri el ha rosszul gondolt valamit. Inkább elmegy a falig. Látszik is az országon. Faltól falig csapódik állandóan.
Hernádi természetesen hazudott.
 
M

molnibalage

Guest
Más pontosan ugyanezt a szöveget mondja a telefonjára, autójára. Nekem csak egy 2015-ös autóm van stb...
Neked lehet a szgép fontosabb mint az autó, de nem vagyunk egyformák.
WUT? Te egy akkora hülyeséget írtál le, hogy "erős PC-m" van.
Ehhez képest mai szemmel egy kőkorszaki, gyenge PC-m van.
  • 3+ éves VGA van benne, ami a mai VGA-khoz képest kétgenerációval korábbi Az 1660S tudtommal egy butított 2000-es széria raytracing nélkül. Kiadásakor is belépő/középkat alja VGA-nak volt szánva. Három éve. Na ezt vettem tavaly...
    (A 2000-es széria 2018-as, tehát mivel ez egy butítás, kvázi a VGA alaptech, amit használok 4+ éves.)
  • A CPU 2015-ben is átlagos volt, tehát egy kb. 8-9 éves CPU tech. van benne. Mai szemmel kb. a pattintott kőkor.
  • A benne levő RAM 2015-ös szinten levő DDR RAM. Mai szemmel kb. a pattintott kőkor.
De igen, fontos nekem az erős PC...

Ezt vettem 2015-ben. Ebből a RAM most is kb. ez, csak több és a CPU ugyanaz.
  • ASUS Z97-P alaplap
  • Intel Core i5-4690K 3.50 GHz 1150 BOKSZ processzor
  • ASUS STRIX GTX960 DC2OC-4GD5 GTX960 4GB DDR5 PCIE videokártya
  • HyperX 8GB FURY DDR3 1600 MHz CL10 KIT HX316C10FBK2/8 memória

Erős számítógép...
jiFfM.jpg


Tudod mi az erős gép?
Az amiben legfeljebb az egy generációval korábbi csúcs van CPU és VGA-ból és RAM-ból és nem öregebb az alaplap 2-3 évnél.

(A telefonom egy 45 ezer Ft-s kínai szutyok, aminek a betört kamerája ellenére sem veszek újat egyelőre...)

Nem tudom, de ha megjött az oled paneles tv-d azért majd írd meg, hogy szerinted megérte-e. Idén én is gondolkoztam rajta, de most elbizonytalanodtam, mert a halálcsillag árát csökkentették. Ajánlom nekik, hogy ennyiért működjön rendesen. :hadonaszos:
Nem OLED lesz, nem érezzük indokoltnak ilyen helyzetben a 300k táji árat erre.
Jó lesz a QLED is kb. feleannyiért. Ha majd már nagyon olcsó az OLED, akkor majd eladjuk, akinek addig erre sem telt.
Elvileg lehetséges, de nekem úgy tűnik más lesz itt a baj.
Lehet, hogy neked úgy tűnik, de az, hogy neked mi tűnik minek full hiányos ismereteid alapján az nem a realitás.
Mutogassam meg egyesével a kőolaj tároló tartályokat? De tényleg...

Gyanúsan sok mostanában a véletlenül elakadó olajszállítmány, a felrobbanó finomítók, lng-cseppfolyósítók, gázvezetékek.
Oh, ez már göbbelsi szint...
  • LNG-nek mi köze van a magyar b/go ellátáshoz?
  • Az elakadó olaj ki érdekel, amikor az üzemi tartalék több tízezer tonna / m3? Csak a Fényeslitkén van 4x20 000m, az Adria fogadón 4x20 000 m3 tartálypark. Ez csak üzemi. Ezek egy része akkor is eléggé teli van, ha csak normál szállítás van.A tárolótér, keverő és a strat tartalék ebben sehol nincs.

    A strat tartalék csurig van. Csak a 4 legnagyobb strat tartály 320 00 m3 Battán. Ehhez hozzá sem lett nyúlva. Ebből annyit finomítasz, amit akarsz. De, ha a finomító kapacitását eddig is kiszolgálta a BII, akkor nem a kőolaj mennyisége a szűk km te nagyon te... A teljes magyar tárolt finomítatlan kőolaj valami 1M tonna. És emellett van finomított termék tárolása, kereskedelmi és start készlet is.
Nem azért van a kúton hiány te fogalmatan, mert nincs magyar földön elég kőolaj.
  1. A finomítói kapacitás véges
  2. A kiszállítási is.
  3. Import nincs.
Lehetne itthon 10M tonna olaj is, akkor sem lenne a kutakon elég.
Mert a balfasz árazás miatt az igény is nőtt, de az import sehol.

Te és összes fogalmatlan haverod jöttök ilyen marhaságokkal, hogy elakadó olajszállítás, szankciós hiány.
Nem fiam, ha magyar politikai vezetés olyan árat szab meg, hogy senki nem importál készterméket ide és a DUFI kapacitás < igénynél, akkor ez lesz a vége.

Ezen plusz-mínusz egy üzem nem segítene semmit sem. Most nem a közgazdasági törvények által vezérelt szabadpiaci folyamatokról van szó, hanem...

Látom fogalmatlan vagy, mint sok téren.

2007-ben a válság előtt meg lett tervezve és egy-két berendezés is le lett gyártva a H2 üzemhez és mai napig üresem áll a neki szánt terület, amit szépen legyalultak és a durva tereprendezése is megvolt asszem.

Akkor úgy nőttek az igények, hogy önállátás miatt tervezték a bővítést.
Ezt elsodorta a válság és gondolom azóta az import fedte le ezt.
Na, ennek az egésznek az eredményét látod most.

Megjegyzem extra fölös kapacitást senki nem tart fenn. Sőt, van kapacitás most is (asszem' szlovák import lehetne), de valamiért az EU(!) tiltja az orosz olaj reexportját, pedig az csak ezt a térséget érinti hátrányosan... :rolleyes:
A vezetékest nem, eddig is jött, 1M tartalék van.
Nem ezért van a kúton hiány.

Remélem nem kapok figyelmeztetést, hogy etetem a (fogalmatlan) trollt...
Nektek fizet ezért a sok hazudozásér a NER vagy mi?
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 830
30 455
113
Persze szépek ezek a népi kezdeményezések, amikről fantáziálsz, de tényleg tök alaptalanul, hogy regulázzuk meg a MOL-t, de a MOL és a kormány valójában össze van gyógyulva... A MOL azt csinálja, amit OV mond...Ébresztő a való világban
Ez a vicces. A MOL a legnagyobb magyarországi üzemanyagnagykereskedő. 2db. haszonkulccsal dolgozik a saját kútjain nagyker+kisker. Ráadásul szinte monopolpozícióban van 90% a részesedése a moi. nagyker piacon.
Te, figyu, azért bővebben érdekelne, hogy miért volt vicces a hozzászólásom, mikor sajnos, igaz volt, amiről írtam???
Ezért mulattam. A kormány, abban az esetben tudna a Molra bármit is ráerőszakolni, ha az nem Rt. lenne.
"
  • 34.62% külföldi befektető (többnyire intézményi)
  • 15,24% - magyar állam (MNV Zrt.)
  • 10,00% - Maecenas Universitatis Corvini Alapítvány
  • 7,14% - Oman Oil (Budapest) Limited
  • 4,90% - OTP Bank Nyrt.
  • 1,24% - OTP Alapkezelő
  • 4,45% - ING Bank N.V.
  • 3,31% - UniCredit Bank AG
  • 0,65% - MUFG Securities EMEA
  • 6,79% belföldi intézményi befektet
  • 3,58% hazai magánbefektető
  • 8,08% - MOL Nyrt. és MOL Investment Kft. (saját részvények) Nos akkor tudna a kormány tenni valamit, ha a 15%a meghatározó lenne, de nem az. Csak, ha átmenetileg átvenné az ellenőrzést felette, miniszteri biztos kinevezésével, vagy a hadsereg alá rendelik.
 
K

Kopi2000

Guest
Ez a vicces. A MOL a legnagyobb magyarországi üzemanyagnagykereskedő. 2db. haszonkulccsal dolgozik a saját kútjain nagyker+kisker. Ráadásul szinte monopolpozícióban van 90% a részesedése a moi. nagyker piacon.

Ezért mulattam. A kormány, abban az esetben tudna a Molra bármit is ráerőszakolni, ha az nem Rt. lenne.
"
  • 34.62% külföldi befektető (többnyire intézményi)
  • 15,24% - magyar állam (MNV Zrt.)
  • 10,00% - Maecenas Universitatis Corvini Alapítvány
  • 7,14% - Oman Oil (Budapest) Limited
  • 4,90% - OTP Bank Nyrt.
  • 1,24% - OTP Alapkezelő
  • 4,45% - ING Bank N.V.
  • 3,31% - UniCredit Bank AG
  • 0,65% - MUFG Securities EMEA
  • 6,79% belföldi intézményi befektet
  • 3,58% hazai magánbefektető
  • 8,08% - MOL Nyrt. és MOL Investment Kft. (saját részvények) Nos akkor tudna a kormány tenni valamit, ha a 15%a meghatározó lenne, de nem az. Csak, ha átmenetileg átvenné az ellenőrzést felette, miniszteri biztos kinevezésével, vagy a hadsereg alá rendelik.
Jót, mulathatsz, de attól még nem fogod sosem megérteni, hogy egy (fél) diktatúrában hogyan fonódik össze a politikai és a gazdasági hatalom... Látszik, ideákban gondolkodsz... Elárulom, nem a formalitás, hanem az informalitás a lényeg...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Minden sokkal rosszabbul csinálnak, mint a korábbi kormányok. Gyakorlatilag nem működőképes az ország miattuk. Az oktatás és az egészségügy összeomlóban, több szempontból össze is omlott már, áruhiány mindenhol, lakosság elszegényedett, a mezőgazdaság és a nem multi ipar leromlott, közlekedési infrastruktúra és közműhálózat szétrohadt, földeket és ipart magukra íratták, elvették tisztességes magyaroktól, környezetszennyező multik betelepítése migráns munkaerővel, alacsony adók a multiknak, magas a magyarnak, kiszolgáltatott munkaerő a multiknak, természetvédelmi területek kiárusítása, műemlékvédelmi épületek rombolása, rengeteg tehetséges magyar sportoló elhagyta Mo-ot, honvédelem legyengítése (hiába néhány fegyver, minden más tényező nagyon sokat romlott), tehetséges magyarok már érettségi után elhagyják Mo-ot, külpolitikai helyzetünk súlyos leromlása, nem bízik már bennünk senki, eladósították az országot, felélték a tartalékokat, leépítették a szociális hálót, egymásnak uszítják az embereket, kultúra szétverése ... felsorolni is nehéz, mert gyakorlatilag mindent tönkretettek. Régebben legalább az állam működött alapszinten, ma már az sem.
Ne haragudj, de így, önmagában, egybe ömlesztve ez nagy, és értelmetlen "mindenszarizmus". Vagy nem itthon élsz, vagy nem tudom.

Nézzük részletesebben az infrastruktúrát:

Autóutak egyre több felé rendbe vannak. Tulajdonképen a Keleti határtól a nyugati határig el tudsz menni úgy sokszámjegyű mellékutakon, hogy nincs benne egyetlen kritikán aluli szakasz sem. Már megfordult a tendencia; az a kivétel, ahol még rossz a burkolat és nem az, ahol jó -azért régebben nem így volt.
Közlekedési infrastruktúra annyira "szét van rohadva", hogy jelenleg fővanalakat építenek át, olyan mellékvonalakon is totál felújítják a vasútállomásokat és a pályaszakaszokat, amihez közel 40, de talán 50 éve sem nyúltak nem nyúltak. Habár vannak még talán szükséges legalább gyorsforgalmi szintű utak (pl.: M8-as), de aki akar, az autópályán elég gyorsan viszonylag nagy távolságokat tehet meg. De még némely kisvasutak is -neeem, nem az a bizonyos- teljes pályacserét kapnak (Gyöngyös-Mátra).

Igen, valóban lehetne még fejleszteni pl.: BP környékén a gyorsforgalmi hálózatot, vagy az elővárosi közlekedést; valóban lenne igény egy Kelet-Nyugati gyorsforgalmi útra (amivel talán jelentősen csökkenne az M0-ás forgalma); valóban be kell pótolni ami egy emberöltő óta el lett hanyagolva pl. a vasút terén, valóban több gördülő állomány kellene. De azért így kijelenteni, hogy minden "szét van rohadva"... hááát...

Na a többi állításod is, ilyen csekély igazságtartalommal rendelkező vágyvezérelt szöveg, mint az infrastruktúrát érintő rész.
 
M

molnibalage

Guest
Ne haragudj, de így, önmagában, egybe ömlesztve ez nagy, és értelmetlen "mindenszarizmus". Vagy nem itthon élsz, vagy nem tudom.

Nézzük részletesebben az infrastruktúrát:

Autóutak egyre több felé rendbe vannak. Tulajdonképen a Keleti határtól a nyugati határig el tudsz menni úgy sokszámjegyű mellékutakon, hogy nincs benne egyetlen kritikán aluli szakasz sem. Már megfordult a tendencia; az a kivétel, ahol még rossz a burkolat és nem az, ahol jó -azért régebben nem így volt.
Közlekedési infrastruktúra annyira "szét van rohadva", hogy jelenleg fővanalakat építenek át, olyan mellékvonalakon is totál felújítják a vasútállomásokat és a pályaszakaszokat, amihez közel 40, de talán 50 éve sem nyúltak nem nyúltak. Habár vannak még talán szükséges legalább gyorsforgalmi szintű utak (pl.: M8-as), de aki akar, az autópályán elég gyorsan viszonylag nagy távolságokat tehet meg. De még némely kisvasutak is -neeem, nem az a bizonyos- teljes pályacserét kapnak (Gyöngyös-Mátra).

Igen, valóban lehetne még fejleszteni pl.: BP környékén a gyorsforgalmi hálózatot, vagy az elővárosi közlekedést; valóban lenne igény egy Kelet-Nyugati gyorsforgalmi útra (amivel talán jelentősen csökkenne az M0-ás forgalma); valóban be kell pótolni ami egy emberöltő óta el lett hanyagolva pl. a vasút terén, valóban több gördülő állomány kellene. De azért így kijelenteni, hogy minden "szét van rohadva"... hááát...

Na a többi állításod is, ilyen csekély igazságtartalommal rendelkező vágyvezérelt szöveg, mint az infrastruktúrát érintő rész.
Az infra nem csak utakból és városon kívül áll.
Bp-n olyan főútvonalak vannak, amikor 10-20-30 éve nem újítottak fel.
Úgy, hogy busz is jár rajtuk, szét is bassza őket az rázkódás, a konfortérzet is fantaszikus. :)

Az, hogy meg a HÉV-eket hova hagyták lerohadni és szarba fagyni.
A gulyáskommunizmis közeli időutazás az, amit az ember átél, ha felszáll egy ilyenre.
Annyi, hogy a belső most már nem így néz ki...
(Valahogy nekem elképesztően depresszív volt ez a sok magas fal.)
mix.jpg


Meg ahhoz képest, hogy hány nagy híd hiányzik és az M0 bezárása, ahhoz képest ezermilliárdokat szórtak el faszságokra.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
Tudod mi az erős gép?
Elnézést kérek, rosszul fogalmaztam. Ezek szerint egy sokat fogyasztó régi géppel használsz több energiát, mint más a robogójával. Nekem így sem tűnsz okosabbnak, de azért ítélkezz csak más felett.
Mutogassam meg egyesével a kőolaj tároló tartályokat?
Minek? Ez csak mellébeszélés.
Mert a balfasz árazás miatt az igény is nőtt, de az import sehol.
Mihez képest nőtt az igény? A covidos nulla fogyasztáshoz, amikor negatív ára volt a kőolajnak? Ne viccelj már! A pánikvásárlásra gondolsz? Az minden rendszert megfektetett volna. Ja, hogy idén egy picit több volt a fogyasztás, mint az előző évben... és higgyem el, hogy ettől dőlt be az ellátás? Mint Matolcsynak, hogy a rögzített áras csirkefarhát miatt van infláció... Köszönjük neked is a szakértelmed, de semmire nem megyünk vele.
Látom fogalmatlan vagy, mint sok téren.
Stílus te eszetlen, nem anyuval beszélgetsz!
Remélem nem kapok figyelmeztetést, hogy etetem a (fogalmatlan) trollt...
Ó, neked figyelmeztetés? Ez valami vicc?
Nektek fizet ezért a sok hazudozásér a NER vagy mi?
Miért fizetne bárki is, ha ingyen is idegesítelek. :rolleyes:
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Az infra nem csak utakból és városon kívül áll.
Bp-n olyan főútvonalak vannak, amikor 10-20-30 éve nem újítottak fel.
Úgy, hogy busz is jár rajtuk, szét is bassza őket az rázkódás, a konfortérzet is fantaszikus. :)

Az, hogy meg a HÉV-eket hova hagyták lerohadni és szarba fagyni.
A gulyáskommunizmis közeli időutazás az, amit az ember átél, ha felszáll egy ilyenre.
Annyi, hogy a belső most már nem így néz ki...
(Valahogy nekem elképesztően depresszív volt ez a sok magas fal.)
mix.jpg


Meg ahhoz képest, hogy hány nagy híd hiányzik és az M0 bezárása, ahhoz képest ezermilliárdokat szórtak el faszságokra.
És, ez, hol nem esik egybe azzal, hogy:
"Igen, valóban lehetne még fejleszteni pl.: BP környékén a gyorsforgalmi hálózatot, vagy az elővárosi közlekedést; valóban lenne igény egy Kelet-Nyugati gyorsforgalmi útra (amivel talán jelentősen csökkenne az M0-ás forgalma); valóban be kell pótolni ami egy emberöltő óta el lett hanyagolva pl. a vasút terén, valóban több gördülő állomány kellene. De azért így kijelenteni, hogy minden "szét van rohadva"... hááát..."
 
M

molnibalage

Guest
Elnézést kérek, rosszul fogalmaztam. Ezek szerint egy sokat fogyasztó régi géppel használsz több energiát, mint más a robogójával. Nekem így sem tűnsz okosabbnak, de azért ítélkezz csak más felett.
530W-os táp van a gépemben. Ez a csúcs, amit tud. Átlagban a felét sem fogyasztja.

Egy robogó átlagfogyasztása mennyi? 2,5l /100 km, de a sok szar, ami az úton megy vagy ennél több.
Szaros kétüteműek, büdösek, zajosak.

Na, ha csak évi 5000 km-et megy egy ilyen, akkor az 125L benya.
Ez munkanapokra nézve 20 km.
Ez kb. a nulla használat mellett itt kb. 125L *9 kWh/L = 1125 kWh energia.
De, ha hatásfokkal korrigálva is van 350 kWh, ez ami a hasznos.

A teljes havi villanyunk két főre volt 110 kWh, ebben benne volt a hűtő, fagyasztó, mosás, porszívó, mosogató, főzés, az asszony laptopja és világítás is.
Leszek kegyes és napi 6 óra évi 365 nap a gépem.
Ez alapján a gépem átlagosan, ha 0.2 kW-t ha fogyaszt, mert a VGA igen ritkán megy csutkán és a CPU is.
Ezzel egy hónapban is elég vicces eredmény kapok, mert akkor 36 kWh áram jön ki. Amikor egyedül éltem, akkor volt, hogy a fogyasztásom 45%-a a PC-m, volt? Ej... :)

Na, de a lényeg, ez évi 330 kWh áram.

Ha ez neked több...
És melyik robogó megy csak évi 5000 km-et?

Bocsáss meg de befognád végre a szádat (inkább mocskos pofádat...), ha ennyire nem értesz a középiskolás fizikához sem?
Azt, aki meg napi szinten használ kocsit inkább elő se veszem, mert tényleg elfogna a röhögés.
És a gépem nem büdösíti be az utcát és nem süketülök meg tőle, ha 2 méterre húz egy csutka gázt.
Minek? Ez csak mellébeszélés.
Részedről.
Mihez képest nőtt az igény? A covidos nulla fogyasztáshoz, amikor negatív ára volt a kőolajnak? Ne viccelj már! A pánikvásárlásra gondolsz? Az minden rendszert megfektetett volna. Ja, hogy idén egy picit több volt a fogyasztás, mint az előző évben... és higgyem el, hogy ettől dőlt be az ellátás? Mint Matolcsynak, hogy a rögzített áras csirkefarhát miatt van infláció... Köszönjük neked is a szakértelmed, de semmire nem megyünk vele.
Melyik részét nem érted annak te, hogy kőolaj van elég? Hegyekben áll.
A vegyipar nem állt le olajhiány miatt.
Stílus te eszetlen, nem anyuval beszélgetsz!
Ki nem szarja le? Stíluskártya, eddig terjedsz.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113

donpepe84

Well-Known Member
2013. március 5.
425
1 656
93
nem fogja, mert nincs alternatívája, még mindig ők a legkisebb rossz.
Eljutunk a választások előtt fél évvelig, elkezdi a kampányt az ellenzék, és egy hónapon belül 20 %-al fog vezetni megint a kormánypárt.
Akkor lenne esélye az ellenzéknek ha mától a választás napjáig meg sem szólalnának, akkor talán, de ha elkezdenek kampányolni az csak csökkenti a támogatottságukat.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 545
113
Az infra nem csak utakból és városon kívül áll.
Bp-n olyan főútvonalak vannak, amikor 10-20-30 éve nem újítottak fel.
Úgy, hogy busz is jár rajtuk, szét is bassza őket az rázkódás, a konfortérzet is fantaszikus. :)

Az, hogy meg a HÉV-eket hova hagyták lerohadni és szarba fagyni.
A gulyáskommunizmis közeli időutazás az, amit az ember átél, ha felszáll egy ilyenre.
Annyi, hogy a belső most már nem így néz ki...
(Valahogy nekem elképesztően depresszív volt ez a sok magas fal.)
mix.jpg


Meg ahhoz képest, hogy hány nagy híd hiányzik és az M0 bezárása, ahhoz képest ezermilliárdokat szórtak el faszságokra.
Megis hany hid kene meg nektek Pestre? Van mar vagy 12. Ahogy elhagyod a varostablat meg osszesen nincs annyi a Dunan...
Friscoban 100 eves villamoson csettegnek es meg sok helyen a vilagban. Azert hogy osszegraffitizzek meg szetcsesszek tok felesleges draga jarmuveket venni. A fovarost mi akadalyozza meg abban hogy cselekedjen es sajat nem keves budzsejebol leaszfaltoztasson neha egy egy utcat? Mennyi felesleges dologra, mutyira, premiumra stb - re megy el aszfalt helyett a penz?
 
M

molnibalage

Guest
Megis hany hid kene meg nektek Pestre?
Van mar vagy 12. Ahogy elhagyod a varostablat meg osszesen nincs annyi a Dunan...


Ki beszélt csak Bp-ről?
De köszönjük, hogy sikerült gyök2 és kétbites a négyzeten módon "gondolkodni"...


Friscoban 100 eves villamoson csettegnek es meg sok helyen a vilagban. Azert hogy osszegraffitizzek meg szetcsesszek tok felesleges draga jarmuveket venni. A fovarost mi akadalyozza meg abban hogy cselekedjen es sajat nem keves budzsejebol leaszfaltoztasson neha egy egy utcat? Mennyi felesleges dologra, mutyira, premiumra stb - re megy el aszfalt helyett a penz?
Igazából az egész kommented a "bunkópesti" vonalon mozog, de igazából legalább, hogy te vagy suttyó...
A nagyobb baj, hogy mellé még ostoba is vagy.
Simán odaköltötted, hogy Bp-re kell híd, amikor senk nem mondta, majd ebből ranteltél egyet.

Ez a kemény, nem a kád széle.
 
Status
Not open for further replies.