Hát, erre szoktuk mondani, hogy "Még jó, hogy lehet kapni".a halálcsillag árát csökkentették.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hát, erre szoktuk mondani, hogy "Még jó, hogy lehet kapni".a halálcsillag árát csökkentették.
530W-os táp van a gépemben. Ez a csúcs, amit tud. Átlagban a felét sem fogyasztja.Elnézést kérek, rosszul fogalmaztam. Ezek szerint egy sokat fogyasztó régi géppel használsz több energiát, mint más a robogójával. Nekem így sem tűnsz okosabbnak, de azért ítélkezz csak más felett.
Részedről.Minek? Ez csak mellébeszélés.
Melyik részét nem érted annak te, hogy kőolaj van elég? Hegyekben áll.Mihez képest nőtt az igény? A covidos nulla fogyasztáshoz, amikor negatív ára volt a kőolajnak? Ne viccelj már! A pánikvásárlásra gondolsz? Az minden rendszert megfektetett volna. Ja, hogy idén egy picit több volt a fogyasztás, mint az előző évben... és higgyem el, hogy ettől dőlt be az ellátás? Mint Matolcsynak, hogy a rögzített áras csirkefarhát miatt van infláció... Köszönjük neked is a szakértelmed, de semmire nem megyünk vele.
Ki nem szarja le? Stíluskártya, eddig terjedsz.Stílus te eszetlen, nem anyuval beszélgetsz!
Fentebb írtam az e-robogót példának, és csak később írtam simán robogót, bízva abban, hogy nem akkora a memóriád, mint egy aranyhalnak...Ha ez neked több...
És melyik robogó megy csak évi 5000 km-et?
Ha ilyen szépen kéred... Nagyon kemény vagy már megint.Bocsáss meg de befognád végre a szádat (inkább mocskos pofádat...),
Hát, ha neked teológia, hogy egyes faszok még számolni sem tudnak...Ne zárassuk be belpollal a topic-ot lécci.
Élcelődni egy dolog, de ez már kezd átcsapni pártteológiai veszekedésbe.
Akkor lenne esélye az ellenzéknek ha mától a választás napjáig meg sem szólalnának, akkor talán, de ha elkezdenek kampányolni az csak csökkenti a támogatottságukat.nem fogja, mert nincs alternatívája, még mindig ők a legkisebb rossz.
Eljutunk a választások előtt fél évvelig, elkezdi a kampányt az ellenzék, és egy hónapon belül 20 %-al fog vezetni megint a kormánypárt.
Abból meg 3 pasi, akik így már nem szülhetnek! Legalábbis az EU-ban!1000000ból 4.
Megis hany hid kene meg nektek Pestre? Van mar vagy 12. Ahogy elhagyod a varostablat meg osszesen nincs annyi a Dunan...Az infra nem csak utakból és városon kívül áll.
Bp-n olyan főútvonalak vannak, amikor 10-20-30 éve nem újítottak fel.
Úgy, hogy busz is jár rajtuk, szét is bassza őket az rázkódás, a konfortérzet is fantaszikus.
Az, hogy meg a HÉV-eket hova hagyták lerohadni és szarba fagyni.
A gulyáskommunizmis közeli időutazás az, amit az ember átél, ha felszáll egy ilyenre.
Annyi, hogy a belső most már nem így néz ki...
(Valahogy nekem elképesztően depresszív volt ez a sok magas fal.)
Meg ahhoz képest, hogy hány nagy híd hiányzik és az M0 bezárása, ahhoz képest ezermilliárdokat szórtak el faszságokra.
Megis hany hid kene meg nektek Pestre?
Van mar vagy 12. Ahogy elhagyod a varostablat meg osszesen nincs annyi a Dunan...
Igazából az egész kommented a "bunkópesti" vonalon mozog, de igazából legalább, hogy te vagy suttyó...Friscoban 100 eves villamoson csettegnek es meg sok helyen a vilagban. Azert hogy osszegraffitizzek meg szetcsesszek tok felesleges draga jarmuveket venni. A fovarost mi akadalyozza meg abban hogy cselekedjen es sajat nem keves budzsejebol leaszfaltoztasson neha egy egy utcat? Mennyi felesleges dologra, mutyira, premiumra stb - re megy el aszfalt helyett a penz?
De, ha még szeretnél röhögni, senkit sem érdekel az a tulajdonosi megoszlás, amit leírsz. Azért, mert azok nagyobb része fidesz közeli tulajok kezében van.. Hallottál már az "aranyrészvényről"? Amikor én pld. MOL-os voltam, az aranyrészvény az állami kézben volt. Ezzel lehetett különleges tulajdonosi jogokkal élni... Pld. azokkal, amin az előbb akkorát nevettél, amikor leírtam. Ma nem tudom, hogy mi van a MOL-nál ez ügyben. De, sejtem, hogy az aranyrészvény most is állami kézben van. Amíg ismertem (belülről) a MOL Rt. privatizációját, lehetett a többségi tulajdon máshol, de az aranyrészvény az állam kezében maradt. Ezért nem vicces, hanem inkább szomorú, hogy olyan statisztikákat hozol, amik erről a fontosabbnál fontosabb dologról nem adnak semmilyen információt.......Ez a vicces. A MOL a legnagyobb magyarországi üzemanyagnagykereskedő. 2db. haszonkulccsal dolgozik a saját kútjain nagyker+kisker. Ráadásul szinte monopolpozícióban van 90% a részesedése a moi. nagyker piacon.
Ezért mulattam. A kormány, abban az esetben tudna a Molra bármit is ráerőszakolni, ha az nem Rt. lenne.
"
- 34.62% külföldi befektető (többnyire intézményi)
- 15,24% - magyar állam (MNV Zrt.)
- 10,00% - Maecenas Universitatis Corvini Alapítvány
- 7,14% - Oman Oil (Budapest) Limited
- 4,90% - OTP Bank Nyrt.
- 1,24% - OTP Alapkezelő
- 4,45% - ING Bank N.V.
- 3,31% - UniCredit Bank AG
- 0,65% - MUFG Securities EMEA
- 6,79% belföldi intézményi befektet
- 3,58% hazai magánbefektető
- 8,08% - MOL Nyrt. és MOL Investment Kft. (saját részvények) Nos akkor tudna a kormány tenni valamit, ha a 15%a meghatározó lenne, de nem az. Csak, ha átmenetileg átvenné az ellenőrzést felette, miniszteri biztos kinevezésével, vagy a hadsereg alá rendelik.
Olvasd el akkor amit irtal, az egesz hozzaszolasod Pestrol szólt.Ki beszélt csak Bp-ről?
De köszönjük, hogy sikerült gyök2 és kétbites a négyzeten módon "gondolkodni"...
Igazából az egész kommented a "bunkópesti" vonalon mozog, de igazából legalább, hogy te vagy suttyó...
A nagyobb baj, hogy mellé még ostoba is vagy.
Simán odaköltötted, hogy Bp-re kell híd, amikor senk nem mondta, majd ebből ranteltél egyet.
Ez a kemény, nem a kád széle.
Nincsen igazad, a vasúti pályák nagyon kis százaléka ujjul meg, ez a tempóval ha jól emlékszem a tavalyi számokra pálya több mint száz évente cserélődne a kitérők meg talán 200+, tehát minden évben nő a leromlás.Ne haragudj, de így, önmagában, egybe ömlesztve ez nagy, és értelmetlen "mindenszarizmus". Vagy nem itthon élsz, vagy nem tudom.
Nézzük részletesebben az infrastruktúrát:
Autóutak egyre több felé rendbe vannak. Tulajdonképen a Keleti határtól a nyugati határig el tudsz menni úgy sokszámjegyű mellékutakon, hogy nincs benne egyetlen kritikán aluli szakasz sem. Már megfordult a tendencia; az a kivétel, ahol még rossz a burkolat és nem az, ahol jó -azért régebben nem így volt.
Közlekedési infrastruktúra annyira "szét van rohadva", hogy jelenleg fővanalakat építenek át, olyan mellékvonalakon is totál felújítják a vasútállomásokat és a pályaszakaszokat, amihez közel 40, de talán 50 éve sem nyúltak nem nyúltak. Habár vannak még talán szükséges legalább gyorsforgalmi szintű utak (pl.: M8-as), de aki akar, az autópályán elég gyorsan viszonylag nagy távolságokat tehet meg. De még némely kisvasutak is -neeem, nem az a bizonyos- teljes pályacserét kapnak (Gyöngyös-Mátra).
Igen, valóban lehetne még fejleszteni pl.: BP környékén a gyorsforgalmi hálózatot, vagy az elővárosi közlekedést; valóban lenne igény egy Kelet-Nyugati gyorsforgalmi útra (amivel talán jelentősen csökkenne az M0-ás forgalma); valóban be kell pótolni ami egy emberöltő óta el lett hanyagolva pl. a vasút terén, valóban több gördülő állomány kellene. De azért így kijelenteni, hogy minden "szét van rohadva"... hááát...
Na a többi állításod is, ilyen csekély igazságtartalommal rendelkező vágyvezérelt szöveg, mint az infrastruktúrát érintő rész.
Egyszer nagyon ajánlom a Bugyi és Kunpeszér közti "utat". Bugyiról kifelé két sávval indul, de pár km megtétele után szűk egy sávra megy össze és akkora kátyúk vannak rajta, hogy a kocsi megfeneklene, ha belemegy az ember... És ezen az úton még volánbusz is közlekedik (valahogy). Nagyon izgalmas út volt.A közutak 54 százaléka rossz vagy nem megfelelő a Magyar Közút tavalyi adatai alapján. (16 százalék tűrhető, a maradék megfelelő vagy jó)
Ebben az önkormányzati kezelésű utak nincsenek benne.
Jártam arra bringával talán 4 éve. Valóban szörnyű.Egyszer nagyon ajánlom a Bugyi és Kunpeszér közti "utat". Bugyiról kifelé két sávval indul, de pár km megtétele után szűk egy sávra megy össze és akkora kátyúk vannak rajta, hogy a kocsi megfeneklene, ha belemegy az ember... És ezen az úton még volánbusz is közlekedik (valahogy). Nagyon izgalmas út volt.
Tudjátok (vagy nem, teljesen mindegy), de a nagyobbik fiam vasúttervezésen dolgozik. Mesélte, hogy az osztrák vasutakhoz fordultak, amiatt, hogy 10 év után, MO-on, kikagylósodások figyelhetők meg a BP-H.halom vonal sínszálain, és tud-e az ÖBB mondani ezzel kapcsolatos tapasztalatot. Erre azt a választ kapták, hogy az ÖBB-nek ilyen irányú tapasztalata nincsen, mert náluk 5 évente megfordítják a sínszálakat, a kopás miatt,míg 10 év (azaz 2 x 5 év után) a használt fővonali sínszálakat, kisebb terhelésű mellékvonalakon építik be.... Azt hiszem, hogy ez a sztori sokat megmond a hazai vasúthálózat megújításának a volumenéről.....Nincsen igazad, a vasúti pályák nagyon kis százaléka ujjul meg, ez a tempóval ha jól emlékszem a tavalyi számokra pálya több mint száz évente cserélődne a kitérők meg talán 200+, tehát minden évben nő a leromlás.
A közutak 54 százaléka rossz vagy nem megfelelő a Magyar Közút tavalyi adatai alapján. (16 százalék tűrhető, a maradék megfelelő vagy jó)
Ebben az önkormányzati kezelésű utak nincsenek benne.
Nem. Azért volt az utolsó bekezdés külön. Mert az Duna hidakra is vonatkozik és az M0 lekerülése nem igazán Bp érdeke Észak felé, de oda se neki.Olvasd el akkor amit irtal, az egesz hozzaszolasod Pestrol szólt.
Én ezt tapasztalom. Akkor elé kell ezt képzelni a mondandómnak ezt a mondatot. Mondjuk pont felénk az egyik jelentősebb vonal pár éve, a mellékvonal, meg a fővonal most újul meg. Azt nem mondtam, hogy minden fasza. Lenne igény további fejlesztésekre, de azért engem nem önt el a mindenszarizmus, ha vonalbezárás helyett bizonyos szintű felújítás történik, és akkor sem, ha nem lebontják az állomásokat, hanem teljesen felújítják. Mondjuk azt is gondolom, hogy bizonyos mértékben a mindenkori vasúti vezetés is felelős azért, hogy személyforgalom tekintetében a megítélése olyan-amilyen.Nincsen igazad, a vasúti pályák nagyon kis százaléka ujjul meg, ez a tempóval ha jól emlékszem a tavalyi számokra pálya több mint száz évente cserélődne a kitérők meg talán 200+, tehát minden évben nő a leromlás.
A közutak 54 százaléka rossz vagy nem megfelelő a Magyar Közút tavalyi adatai alapján. (16 százalék tűrhető, a maradék megfelelő vagy jó)
Ebben az önkormányzati kezelésű utak nincsenek benne.
Áh, itt is van egy adatsor, közben kollegám mondta hogy van ilyen nem pdf-es adat is:
(van az utakon javulás, de még nem jött el a kánaán)Kátyúk tengerén: horrorisztikus a magyar utak állapota, itt vannak a friss számok - Pénzcentrum
Bár folyamatosan újítják fel az országutakat, még bőven lenne tennivaló, mert a kocsink is bánhatja, ha kátyúra futunk. A statisztikák szerint folyamatosan javul az utak minősége, de a helyi utaknál borzalmas minőséggel szembesülnek az autósok. Megnézzük, mik az arányok.www.penzcentrum.hu
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..