Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

A probléma most sem jön át.
A stratégiai készlet lényeg azt, hogy ha valami valódi teagédia történne, akkor az ország működőképes maradjon.
Most gyakorlatilag az állami finanszírozott hobbiautózgatásra volt használva.

Mert mi van, ha a DUFI-ban is pont úgy elpukkan valami, mint az OMV-nél?
És el lett adva a készlet majd 40%? Ja, IJ.

Ezért hívjuk STRATÉGIAI és nem KERESKEDELMI készletnek.
Ez a baj, hogy te meg azt nem érted meg, hogy jelenleg pont, hogy stratégiai "helyzet" van.
Vagy neked egy szomszédos háború, ami veszélyezteti az energiahordozóink 80%-át, az nem tűnik stratégiai problémának?
Az ország valutatartaléka (és arany tartaléka ) is egyfajta stratégiai tartalék, ennek ellenére azt a MNB teljesen dinamikusan használja, attól függően, hogy éppen mekkora a spekulatív nyomás az országon.
Az, hogy per pillanat az infláción dobott (dobni fog) vagy 3-5%-ot (már nem emlékszem) a feloldott ársapka egy igen komoly stratégiai probléma.
És ezt te magad is érezni fogod a bőrödön.
Ha pedig katasztrófa történne a hazai finomító iparban, akkor ugye egyből átlényegül a stratégiai készlet kereskedelmivé, mivel akkor sem adnak ingyen az üzemanyagot.
Illetve a hazai stratégiai készlettel sokkal rugalmasabban lehet/ne játszani, mivel egy havária helyzetben egyből segítséget kérhetnénk az EU-s tagállamoktól. Erről - ha jól emlékszem - nemrég írtak alá egyezményt.
Asszem 2013 óta szolidaritási egyezmény van az EU tagállamok között. Azaz szükség esetén kérhetik egymás stratégiai készletének felhasználását.
Tehát semmi komoly hátrányunk nem lett volna, ha valami katasztrófa történik azalatt, amíg alacsonyabbak a készletek.
 
Ez a baj, hogy te meg azt nem érted meg, hogy jelenleg pont, hogy stratégiai "helyzet" van.
Vagy neked egy szomszédos háború, ami veszélyezteti az energiahordozóink 80%-át, az nem tűnik stratégiai problémának?
Az ország valutatartaléka (és arany tartaléka ) is egyfajta stratégiai tartalék, ennek ellenére azt a MNB teljesen dinamikusan használja, attól függően, hogy éppen mekkora a spekulatív nyomás az országon.
Az, hogy per pillanat az infláción dobott (dobni fog) vagy 3-5%-ot (már nem emlékszem) a feloldott ársapka egy igen komoly stratégiai probléma.
És ezt te magad is érezni fogod a bőrödön.
Ha pedig katasztrófa történne a hazai finomító iparban, akkor ugye egyből átlényegül a stratégiai készlet kereskedelmivé, mivel akkor sem adnak ingyen az üzemanyagot.
Illetve a hazai stratégiai készlettel sokkal rugalmasabban lehet/ne játszani, mivel egy havária helyzetben egyből segítséget kérhetnénk az EU-s tagállamoktól. Erről - ha jól emlékszem - nemrég írtak alá egyezményt.
Asszem 2013 óta szolidaritási egyezmény van az EU tagállamok között. Azaz szükség esetén kérhetik egymás stratégiai készletének felhasználását.
Tehát semmi komoly hátrányunk nem lett volna, ha valami katasztrófa történik azalatt, amíg alacsonyabbak a készletek.
Szerintem nem az a stratégiai helyzet, mikor kormányunk sz@rban van...
 
Szerintem nem az a stratégiai helyzet, mikor kormányunk sz@rban van...
Ugye még mindig a magyar üzemanyagár stopról beszélünk, csak mert nagyon nem hisztizett senki amikor szlovénia ársapkát tolt az üzemanyagokra.
Nyilván a német gáz és energia ár sapka sem fog senkit sem zavarni.
Nem lesz felelőtlen, és nem fog ellátási zavarokat okozni.
Kizárólag Magyarország ilyen irányú úttörő intézkedéseivel van csupán probléma, és véletlenül sem arról van szó, hogy mi mutatunk példát Európának vállságkezelésben, miközben ezek jelentős részét pont az EU lépései okozták.
Szerinted ezek az országok miért léptek ebbe az irányba, és miért gondolják, hogy ezek az intézkedések működhetnek a náluk is elszabadult infláció ellen?
 
Ugye még mindig a magyar üzemanyagár stopról beszélünk, csak mert nagyon nem hisztizett senki amikor szlovénia ársapkát tolt az üzemanyagokra.
Nyilván a német gáz és energia ár sapka sem fog senkit sem zavarni.
Nem lesz felelőtlen, és nem fog ellátási zavarokat okozni.
Kizárólag Magyarország ilyen irányú úttörő intézkedéseivel van csupán probléma, és véletlenül sem arról van szó, hogy mi mutatunk példát Európának vállságkezelésben, miközben ezek jelentős részét pont az EU lépései okozták.
Szerinted ezek az országok miért léptek ebbe az irányba, és miért gondolják, hogy ezek az intézkedések működhetnek a náluk is elszabadult infláció ellen?
Ha nem fogja megérni Németországban eladni az üzemanyagot, akkor oda sem fogja bevinni az üzemanyagforgalmazó cég. Hacsak nem kap állami támogatást. Ők nem csórók, mint mi. És autózni nem kötelező. Bár az összes közlekedőt még indiai módra is nehéz lenne elszállítani a jelen tömegközlekedéssel. És igen, az benzinhiány nem stratégiai probléma. Ha itt volna a háború akkor lenne stratégiai helyzet.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
Ugye még mindig a magyar üzemanyagár stopról beszélünk, csak mert nagyon nem hisztizett senki amikor szlovénia ársapkát tolt az üzemanyagokra.
Nyilván a német gáz és energia ár sapka sem fog senkit sem zavarni.
Nem lesz felelőtlen, és nem fog ellátási zavarokat okozni.
Kizárólag Magyarország ilyen irányú úttörő intézkedéseivel van csupán probléma, és véletlenül sem arról van szó, hogy mi mutatunk példát Európának vállságkezelésben, miközben ezek jelentős részét pont az EU lépései okozták.
Szerinted ezek az országok miért léptek ebbe az irányba, és miért gondolják, hogy ezek az intézkedések működhetnek a náluk is elszabadult infláció ellen?
Egyébként minek a lakossági benzin ársapka? Aki nem tudja kifizetni azt a plusz 10-20 ezret, az eddig sem sokat autózott.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and alali77
Mondjuk, miután a szállítmányozás és a céges közlekedés nem ársapkás, így aki ezen az alapon emel bármit, annak 20 év minősített Szibéria.
Nem így kell érteni.
A fogyasztói kosárban extra soknak számít az üzemanyagok ára. Tehát már a KSH-s inflációba mindenképpen brutálisat fog emelni.
Onnantól kezdve pedig egyszerűen mindenre rárakódik. Mert innentől kezdve minden munkavállaló ott fogja tartani a markát fizetésemelésért, hogy márpedig neki emeljenek inflációval. Az alkalmazó cégek meg ezt - teljesen jogosan - beleépítik a költségnövekmény miatt az áraikba.

Különben én arra is tudok gondolni, hogy ez valami EU-s alku része is lehetett. Még nyáron kezdtek bele egy újabb eljárásba az ország ellen. Mert nem tetszett az EU-nak, hogy csak hazai rendszámos autók kapták olcsóbban az üzemanyagot.
Ugye most vagyunk az év végi diplomáciai hajrában. A kormány még mindig reménykedik benne, hogy idén pont kerül az EU-s pénzek ügyére.
Ugye, ha nincs ársapka, akkor már nem lehet mire hivatkozni.
Nem gondolom, hogy ez fullban okozta az ársapka megszüntetését, de ez is abba az irányba billenthette a döntési folyamatokat, hogy megszűnjön.
 
Mert innentől kezdve minden munkavállaló ott fogja tartani a markát fizetésemelésért, hogy márpedig neki emeljenek inflációval.
A magyar munkavállalók minimum 2/3-a régebben hallotta ezt a szót, mint Ben Kenobi az Obi-Wan nevet.
Az alkalmazó cégek meg ezt - teljesen jogosan - beleépítik a költségnövekmény miatt az áraikba.
Az alkalmazó cégek eddig is piaci áron kapták az üzemanyagot, így semmilyen költségnövekményük nincs. Ha erre való tekintettel bármit is emelnek, azért mint mondtam 20 év minősített Szibéria. A minősített alatt azt értem, hogy a 40 deka napi kenyérfejadag túlzás nekik, és a 16 tonnás normát minimum 32-esre kell emelni a napi 20 deka kenyérért. Egyébként egyenek sünt.
Különben én arra is tudok gondolni, hogy ez valami EU-s alku része is lehetett.
Figyu kedves gyarmati idióta, ha eltörlöd, akkor kapsz egy nyalókát.
 
Nem, a stratégiai készlet, egy nagyon nagy gebasz miatt létezik, ha pl. felrobban pl. egy AV üzem, akkor valódi HAVÁRIÁS vészehelyzet esetén kéne hozzányúlni. Erre valók ezek. Nem arra, hogy "ja eladjuk, mert a támogatott üzemanyag ár mellett akkor a fogyás, hogy termelni sem tudunk eleget".

Nyugtass meg hogy legalább a föld alatt van egy hegy gyomrában körbe vasbetonozva egy titkos helyen és nem egy-két kurva nagy tartályban a szabad ég alatt.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
Nyugtass meg hogy legalább a föld alatt van egy hegy gyomrában körbe vasbetonozva egy titkos helyen és nem egy-két kurva nagy tartályban a szabad ég alatt.
Teljesen hagyományos tartályparkok. Senkinek nem telne arra, amit írsz.

A stratégiai tárolótér tartályai jellemzően kereskedelmi bázistelepek egyes tartályai, van TIFO-ban, DUFI-ban is, talán Szajol egy része is ez.
Kifejezetten erre emiatt létezik Vámosgyörk, minimális kereskedlmi kiadási lehetőséggel meg van Pétfürdő.

Régen az OPÁL Tartálypark Zrt. kezelte ezeket, hogy ma ki, azt már nem tudom.
 
Egy ember nem volt aki odalépett volna, hogy ezt nem itt kéne...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Összefüggéseket kellene megérteni, tudni ezt-azt, ....
 
Egyébként minek a lakossági benzin ársapka? Aki nem tudja kifizetni azt a plusz 10-20 ezret, az eddig sem sokat autózott.
Akkor most gondold végi! A belföldi turizmust padlóra fogja küldeni. Leesett az első hó. Aki eddig fogta magát és elindult a Kékesre, vagy Bánkútra, az 2x is meggondolja, hogy elinduljon-e (nem fog!), mert az oda vissza út lesz vagy 25-30ezer. És akkor még nem fogyasztott a család.
És az a paraszt, aki eddig autóhoz volt hozzászokva, az inkább nem indul, el minthogy felüljön a vasútra, Volánra.
Persze lesz aki, de ezzel pont azon vendéglátóhelyek rentábilitása fog bedőlni, akik szezonális melóra vannak berendezkedve.
De még egyszer a "fogyasztói kosár" egyik legnagyobb tétele az üzemanyag ár. Amin egyik pillanatról a másikra emeltél 60-65%-ot. Emiatt fog az inflációs szám 3-5 százalékot ugrani. Persze most sokkal kevésbé gázos, mintha 3%-ról ugrana 8-ra, de akkor is brutális követekezményei lesznek.
Ezzel együtt is több oka is van, amiért jókor történt a kivezetés. Annyiban lehetett volna segíteni a dolgon, ha lépcsőzetesen engedik rá a full üzemanyag árakat a fogyasztókra, de a pánikvásárlást az nem törte volna le. Ettől függetlenül még el tudom képzelni, hogy valamilyen formában vissza kerülhet az civil szféra üa. támogatása.
 
A magyar munkavállalók minimum 2/3-a régebben hallotta ezt a szót, mint Ben Kenobi az Obi-Wan nevet.
Pont emiatt lesz azoknak is nagyon aktuális, akik eddig csak a kerítésen kívülről nézték a cukrászdát.
Az alkalmazó cégek eddig is piaci áron kapták az üzemanyagot, így semmilyen költségnövekményük nincs.
Most írtam le neked. Az elkerülhetetlen fizetésemelések jelentős bérköltség növekedést eredményeznek, de ezen kívül nagyon sok munkavállaló van olyan juttatási rendszerben, ahol a bejárásit üzemanyag költségtérítéssel segítik. Namost innentől nem lehet 480-as üzemanyaggal számolni a km pénzt. Mer' akko' megintcsak lázongás lesz.
Figyu kedves gyarmati idióta, ha eltörlöd, akkor kapsz egy nyalókát.
Inkább így:
"Figyu kötsög: Ha befejezem az üzemanyag dotációt, akkor megkapom a végre a 8-10-15ezer milliárdomat?" :cool:
 
Nyugtass meg hogy legalább a föld alatt van egy hegy gyomrában körbe vasbetonozva egy titkos helyen és nem egy-két kurva nagy tartályban a szabad ég alatt.
Mondom, hogy most már azért kevésbé jelentős a tárolt strat. üzemanyag jelentősége, mert az EU országai is gyakorlatilag közös pool-t használhatnak.
Persze van ennek is EU-s szabályozása. Emiatt kell időre mindig visszatölteni a készleteket. Most momentán valamikor 2023 áprilisra.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Akkor most gondold végi! A belföldi turizmust padlóra fogja küldeni. Leesett az első hó. Aki eddig fogta magát és elindult a Kékesre, vagy Bánkútra, az 2x is meggondolja, hogy elinduljon-e (nem fog!), mert az oda vissza út lesz vagy 25-30ezer. És akkor még nem fogyasztott a család.
És az a paraszt, aki eddig autóhoz volt hozzászokva, az inkább nem indul, el minthogy felüljön a vasútra, Volánra.
Persze lesz aki, de ezzel pont azon vendéglátóhelyek rentábilitása fog bedőlni, akik szezonális melóra vannak berendezkedve.
De még egyszer a "fogyasztói kosár" egyik legnagyobb tétele az üzemanyag ár. Amin egyik pillanatról a másikra emeltél 60-65%-ot. Emiatt fog az inflációs szám 3-5 százalékot ugrani. Persze most sokkal kevésbé gázos, mintha 3%-ról ugrana 8-ra, de akkor is brutális követekezményei lesznek.
Ezzel együtt is több oka is van, amiért jókor történt a kivezetés. Annyiban lehetett volna segíteni a dolgon, ha lépcsőzetesen engedik rá a full üzemanyag árakat a fogyasztókra, de a pánikvásárlást az nem törte volna le. Ettől függetlenül még el tudom képzelni, hogy valamilyen formában vissza kerülhet az civil szféra üa. támogatása.
Azért a 60-65% barokkos túlzás. Ráadasul most épp alászállt az olajár.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Na most ide pont offtopic, de amit gyakrabban vásárolok, annak 2xesére nőtt az ára (lehet, az átlagáremelkesdés kevesebb, de ez kevéssé érint), meg van a gáz, meg a fa, meg a minden. Szóval pont nem csak amiatt nem mennék telelni mert 10kval többe kerülne a benzin az útra.
 
Pont emiatt lesz azoknak is nagyon aktuális, akik eddig csak a kerítésen kívülről nézték a cukrászdát.
Ez előtt 5 évvel is nagyon nagyon aktuális lett volna. Csak akkor is csak azért kapott emelést, mert munkahelyet váltott. Most, hogy túlkínálat lesz melósból, esélytelen ilyenekre. Örül, ha nem csökkentik a fizetését.

Namost innentől nem lehet 480-as üzemanyaggal számolni a km pénzt. Mer' akko' megintcsak lázongás lesz.
Miért ne lehetne? A 480 Ftra növekedés se változtatott a tvnyileg szabályozott bejárási támogatáson.

Az elkerülhetetlen fizetésemelések jelentős bérköltség növekedést eredményeznek
Ilyen nem lesz.

Egyszerűen a tipik magyar kkv most talál megint egy indokot arra, hogy árat emeljen, de erre most már a 20 év szigorított Szibéria
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu