Nos akkor nézzük, hogy "Mr. Életszerű" mennyire ért ehhez is!
150km? Ember! Egy Budapest-Mátraháza 120km "csak ODA!"
Jelzem 700Ft felett van jelenleg a dízel literára. (Momentán 715Ft/l)
Attól tartok nem értetted mit mondok, mert nem tűnt fel, hogy oda és vissza 150 km-et írtam úgy jön ki a 21 liter benya.
7 L / 100 km ---> 21 liter = 300 km.
Hogyan matekoztad ki, hogy akkor 150 km 21 liter benzin...? Milyen kocsi eszik 14 litert százon...?
Ha nem egyértelmű a szöveg, akkor legalább a számokat értsük már meg...
Ha valaki el akar menni a családdal szánkózni akkor ahhoz nem kell feltétlen szállást foglalnia! Reggel elindulsz délután hazajössz.
Mi a családdal idén voltunk vagy 8-10x az országban szerteszét. Költöttük a lóvét. Ebből 1x volt ottalvás, a nyaralás alkalmával.
Akkor is, te most tényleg ott húzod meg a határt, hogy 10k HUF vagy 15k HUF?
A napi kaja áremelkedése ennél sokkal magasabb. Mert, ha elmész otthonról, akkor enni fogsz.
Egy nagyon meghúzott 4 fős étkezés 20k huf. Akkor szerint a 10k+20k vagy a 15k+20k közötti eltérés érdekel BÁRKIT?
Akinek van 30k-ja elkölteni, annak van 35k-ja is. Ha nem, akkor fillérbaszó vagy lásd fent, így el se induljon.
De csak vegyünk egy átlagos Budapest-Pannonhalma, vagy egy Budapest-Miskolc távolságot. Ennél lényeges nagyobb költségnövekedésről van szó.
Nem. Lásd fent.
De nem ez a legfontosabb.
Mert elsősorban a kirándulás megléte/nemléte azon múlik, hogy ÖSSZESEN mennyit költesz üzemanyagra. Ennek - legalábbis nálam - biztosan van egy lélektani határa.
Ha elmennék mondjuk Pannonhalmára, akkor nekem most uszkve olyan 17.000Ft lenne az utiköltségem. Meg otthagyok mondjuk ugyan ennyit egy ebédre 5 főre. Meg 5900Ft a családi jegy az apátságba. Meg mondjuk 5000 mindenféle baromságra lazán elmegy.
És igen emiatt, én - aki különben lazán megtehetném - inkább elhalasztom a kedvtelésbőli utazást. Mert 17.000Ft túl sok ahhoz, hogy csak úgy elfüstöljem. 12-13 még rendben lenne. És emiatt a 4-5000Ft miatt a térség, a vendéglátó helyek, a benzinkutak, és seggenfújó-madár árusok is kurvár@ elesnek további 27900Ft-tól. Plusz, lehet, hogy még ott is tankolnék. Ugye nem akarod, hogy kiszámoljam neked ennek az ÁFA és jövedéki adó, és egyéb bért terhelő költségeinek a vonzatát?
A 680-as benzin is annyira olcsó minden költséghez képest,
hogy az utazás fing a szélben.
Tudod, mivel én is nyaralok, eszek és költök látom a költségeket.
Szerintem elég életszerű az, hogy látom az árakat és alkalmazom a négy alapműveletet.
Régen a legdrágább árszínvonalú SPAR-ban is erőlködés nélkül 2500 táján maradt a napi átlag költés kajára egy hónapon belül.
Most amikor lehet hanyagoljuk a SPAR-t, kivezettünk egy rakás dolgot így napi 3200-as átlag felett vagyok.
Ha úgy költenék és élnék, mint 2021 kora őszén, akkor ez simán 4000+ táján lenne. Ha mindig megvenném a kedvenc mustáromat, joghurtot ,stb.
(Hétvégén asszony fizet, hétköznapokat lefedő vásárlásokat én.)
Ilyen költségek mellett, aki szerint az a faktor, hogy 680 vagy 480 a benzin, az szerintem erők kihívásokkal küzd a négy alapművelet használata terén.
Ha havi 1000 km-et autóznék, akkor is a 480 és 680 közötti árdifi
14 ezer Ft lenne havonta. 1000 km autózás az napi 40 km ingázás (20x40 = 800 km) és még 200 km idea-oda lenne. Ezt nem nevezném kevés autózásnak.
A kaja differencia most visszavéve 25k plusz havonta, de családi kasszát nézve 40k felett van.
Ha úgy élnék, mint korábban, akkor a kaja kiadásom havonta lenne vagy 6
0k-val majdnem duplája lenne a tavalyi év közepének.
Szerinted, ha használnám a kocsimat, akkor érdekelne, hogy 480 vagy 680 a benzin? Kibaszottul leszarom. Kerekítési hiba a költségvetésben.
Ne fárasszuk már egymást ezzel az inflációs kosárral, semmire sem jó.
Én látom mire megy el a pénz. Kurvára nem 20% az infláció, főleg nem a szegényebbeknek.
Az alapvető megélhetési költségek néhány év alatt (lakhatás + kaja) bőven 100% felett vannak.