Puma IFV / SPz (Németország)

Érdekes mit hangsúlyoz a ZDF a riportjából

Lambrecht a gyalogsági harcjármű végével fenyegetőzik


Mégegyszer.
Csak megérzés, de ezt a PUMAt vki nagyon ki akarja csinálni. A riporter folyamatosan azt akarta hallani, hogy más beszerzés kell, a nagyi ezt nem akarta kimondani. Adott egy bullshit választ, ha nem a hibák kijavítása akkora más döntést kell hozni.

Ebből hozták ki a fenti címet. Lehet előbb kész volt a cím, mint az interjú.
Egyrészről minden be volt linkelve, csak az eredeti forrás nem, pótlás:


Másrészről:

Kérdés, hogy a gyártónak hogy lesz most energiája a Lynx gyermekbetegségeit javítgatni, amikor az éles NATO bevetésre küldendő modernizált Pumák így teljesítenek és sebtiben azokat kell kijavítani, mert nyilván fontosabbak (nekik). Szerintem a legjobb az lenne, ha ugyanaz történne, mint ami az Eurocopter Tiger esetében fenyegetett - Tigerek kuka, Apache vásárlás. Bár úgy tűnik végül megszavazták az MkIII csomagot és egyelőre maradnak a Tigerek, de azért nagyon befigyel egy kevésbé problémásnak tűnő típus beszerzése. Támadó heliben nincs airbus alternatíva, de a Pumáknak lenne bőven, szóval nem lenne egy tragédia, ha inkább a lynxre fókuszálnának, és nekünk ez lenne az érdekünk, csak nyilván ez kevésbé valószínű, mivel ott áll már annyi Puma... akárhogyan is, szerintem a Lynx integráció fogja megsínyleni ezt a cirkuszt... reméljük, hogy csak kirakatbakizás az oroszoknak... (valószínűleg nem)
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Pogány
Nem. Erről soha nem beszélnek. Csak annyit közölnek, hogy a torony és elektronikai. Az sem elképzelhetetlen, hogy van egy halom blődség is a hibalistán (a tényleges működést befolyásoló hibák mellett), ami ugyan hiba de nah. Nagyon jól fogalmazott valaki aki azt írta, hogyha a német katonának 3 pár bakancs van előírva és csak 2 van neki, akkor nincs felszerelve, ami tényszerűen igaz is, de a gyakorlatban meg mi az amit nem lehet 2 bakanccsal megcsinálni?
Igen ez így van az itt sokszor beidézett korábbi Bundeswehr hadrafoghatóságának a problémáival foglalkozó jelentéssel kapcsolatban is kiderült, hogy sok esetben semmiségeket is kritikus hibaként könyveltek el.
 
Fedezze fel a német gyártmányú Puma legmodernebb lánctalpas páncélozott IFV gyártásának titkait
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez az orosz tankgyárakhoz képest manufaktúra
 
Persze, hogy ki fogják javítani, kénytelenek lesznek.
Kérdés, hogy vajon a hadiiparosok is így gondolják, vagy azt hiszik, hogy amint leulepedik a por, tovább lesznek képesek éloskodni a Puma-projektbol.

Nem lehet tudni mik azok a hibák amely miatt nem a várakozásnak megfelelően teljesítettek a Pumák.. A németeket ismerve simán lehet, hogy nem konstrukciós hibákról van szó...
A mai nap folyamán ráakadtam egy homályos utalásra, hogy a hadiipar a katonákra mutogat.
Állitolag nem vittek magukkal a gyakorlatra pótalkatrészeket, sem pedig "speciális javítási eszkozoket" a gyári technikai támogatásról nem is beszélve. o_O

Hmmm, ... egy ilyen gyakorlatnak tán nem pont az a célja, hogy kideritse ezek nélkul meddig marad hadrafogható a jármu ... ;)

nem lenne egy tragédia, ha inkább a lynxre fókuszálnának
RM fulig van mártva a Pumagate-ben. Ha nem lesz képes (vagy hajlandó) rendberakni a Pumát, akkor miért adna nekik a német kormány további megrendelést - hogy megint ugyan azt játszák veluk újra? :rolleyes: :oops:
 
Na tessék, kérem szépen!
Eredetileg az volt, hogy három-négy hónapig eltarthat a Pumák javítása. Most már hirtelen akár három hét is elég lehet. :cool: :oops:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Na tessék, kérem szépen!
Eredetileg az volt, hogy három-négy hónapig eltarthat a Pumák javítása. Most már hirtelen akár három hét is elég lehet. :cool: :oops:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Én úgy értettem, nem ez a feladat. :D
Oké, megjavitják, ez eddig is ment.
Viszont valahogy kint a prérin, használat közben is működőképesnek kellene megtartani.
Ehhez szeretne a nagyi egy hibaanalizist és egy tervet látni garanciákkal.

Ha ez megvan. Akkor fog sokkot kapni, mert akkor ő jön, hogy pénzt tegyen mögé.


Már elkezdték kint pedzegetni, hogy nagyon szép, hogy a politika megtalálta a felelőst, a német hadiipart. Viszont basztatás helyett lehet el kellene küzdeni közösen dolgozni. Hitelből magáncégek bizonytalanná nem fektetnek, főleg ha a megrendeléseket fékezi majd visszamondta az állam.

Mindenkinek van igazsága de a mutogatás csak a gödört mélyíti. Remélem mi tanulunk belőle és nem kezd a magyar politika is az RM-re mutogatni, ha lerohad a Hiúz. Le fog, semmi gond. Legyen hosszú távú, költséghatékony megoldás. Ehhez kell ész, meg türelem.
 
Nem. Erről soha nem beszélnek. Csak annyit közölnek, hogy a torony és elektronikai. Az sem elképzelhetetlen, hogy van egy halom blődség is a hibalistán (a tényleges működést befolyásoló hibák mellett), ami ugyan hiba de nah. Nagyon jól fogalmazott valaki aki azt írta, hogyha a német katonának 3 pár bakancs van előírva és csak 2 van neki, akkor nincs felszerelve, ami tényszerűen igaz is, de a gyakorlatban meg mi az amit nem lehet 2 bakanccsal megcsinálni?
Jólesik a dicsèret. :rolleyes:
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B
Hát milyenek? Mert azt senki nem mondja.
Ha 3 pár bakancsból csak 2 van, attôl még van miben járni.Tehát ez egy luxusprobléma, nem befolyâsolja a funkcionalitást. Ettöl mèg megy a jármü, átvitt értelemben.
Az ujságok elektronikus gondokról, a torony koszorûjânak rendkivüli kopásáról és 2 esetben kábeltüzröl irtak. Utobbi azèrt gáz, mert beinditja az automatikus tüzoltót, ahol az oltóanyag mërgezö. Ezt olvastam németek ujságokban.
A hirek azt a benyomâst keltették, hogy a jármüvek nem voltak fizikailag müködöképesek.
De valóban a fene tudja…:)
 
De ezek az updatelt verziók voltak. Pont ez a baj. Ami nem upgradeltek az toronyfagyásokkal de úgy ahogy üzemel.
nem csak a toronynál vóltak elektronikai problémák.
hanem kb mindenhol. egy nagy káosz hogy épp mi miért megy el. (nekem van egy ötletem elég alap dolgot csesztek el egyszerűen a rossz megközelítés miatt és a berögződött dolgok ... (tipik mérnökök) de megtartom magamnak (pár Leo ért azért megenyhülnék :p de a véleményem senkit sem érdekel ezen a téren :( ) (régi updateltrol nem tudok de szerintem nem találták meg a hiba okát.)