A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Porkoláb Imre, dandártábornok, védelmi innovációért felelős miniszteri biztos– Magyarország már a GDP két százalékánál többet fordít a honvédelmi fejlesztésekre!

322261779_696580768523308_1518733651187951933_n.jpg
 
  • Vicces
Reactions: Anti
Kell építeni egy 50x50x50 méteres betonkockát, a nyolc sarkába meg a közepére egy-egy nagyon buta analóg atombombával, a lehető legostobább, legolcsóbb, legprimitívebb kivitelben a köztes teret meg kitölteni fúziós nyersanyaggal, az egészhez egy kapcsoló, semmi számítógépes baszomság, csak 12 órás váltásban egy-egy szociopata, aki a megfelelő telefonhívásra kapcsol. Tessék, itt a békeinnováció. Valaki baszakszik, letépjük a légkört, megrepesztjük a földkérget. nem kell hozzá ostoba rakétatechnológiás pénzszóró faszság, semmilyen infrastruktúra. Bombázzák le. :D
 
2% csak fejlesztesre nyilvan f@szsag de ami erdekes volt hogy az esztekkel es a britekkel lesz komolyabb innovacios egyutmukodes. Lehet talalgatni :D
Ugye az észtek UAV fejlesztésekben utaznak.
Milrem Robotics.

A britekkel is mindig a Mission Master meg az önvezetés területén pedzegetnek együttműködést.

Ez a kettő egybe is vág.
 
2% csak fejlesztesre nyilvan f@szsag de ami erdekes volt hogy az esztekkel es a britekkel lesz komolyabb innovacios egyutmukodes. Lehet talalgatni :D
Themis és a Milrem későbbi fejlesztései. Egyértelműen. Mindkét ország erősen benne van a programban.
A Milrem maga észt. De a Qinetiq az egyik fő partnere.
Ez mondjuk azért érdekes, mert korábban benne voltunk a programban a PESCOval. Aztán jött a RM. Most meg eszerint visszaváltunk Themisre?
Mindenesetre a Themis nekem egy erősen kiforrott terméknek/platformnak tűnik.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and Pogány
Ugye az észtek UAV fejlesztésekben utaznak.
Milrem Robotics.

A britekkel is mindig a Mission Master meg az önvezetés területén pedzegetnek együttműködést.

Ez a kettő egybe is vág.
Feleslegesen bonyolult ez a cucc. Nekünk gyorsan kellene valami amit be lehet zavarni a kevés harckocsink előtt.
 
Végső soron ettől ilyen hányingerrel vegyes agyfaszt kapok, ahogy annak a csapdájában vergődünk a modernizációs embertársaink miatt, hogy irgalmatlan erőforrást kúrunk el arra, hogy valamit ami működik, megoldjunk máshogy, mert attól, hogy a máshogy az időnek egy másik, kizárólag az óra miatt létező számában jön létre, a fejlettebb varázsát nyújtja a retek idiótáknak akkor is, ha Puma lesz belőle és még egy évtizedig kell rajta továbbinnoválni, hogy hozza azt, amit az előd amúgy simán tudott, mindezt a nyomorék fikcióra épített pénzrendszer nyújtotta gazdasági jogi hatalomértelmezés miatt.

És emiatt védelempolitikástól katonaságostól innováljuk el az időt meg a pénzt, hogy valami újszerű rendszerben faragva tudja ugyanazt amit eddig simán tudott még úgy is, hogy a szomszédunkban a második gócpontban készül háború kirobbanni. És most iszonyú finom voltam mind a politikai mind a katonai felsővezetés felé.
Ha tényleg a Themis a célpont, akkor azért annyira nem kell agyfaszt kapni.
Ez egy mellékszál, amivel max. több lesz, és hatékonyabb lehet a Honvédség. Egyelőre nem ennek kell lennie a fő iránynak. A Themis maga már egy kész vanilla platform, amelyikre azt és úgy pakolunk, meg olyan funkciót találunk neki, amit nem szégyelünk.
Aztán majd a nagyobb támogató UGV-k még a jövő zenéi. Ettől maga a beszerzési program zzavartalanul mehet tovább.
 
Ha tényleg a Themis a célpont, akkor azért annyira nem kell agyfaszt kapni.
Ez egy mellékszál, amivel max. több lesz, és hatékonyabb lehet a Honvédség. Egyelőre nem ennek kell lennie a fő iránynak. A Themis maga már egy kész vanilla platform, amelyikre azt és úgy pakolunk, meg olyan funkciót találunk neki, amit nem szégyelünk.
Aztán majd a nagyobb támogató UGV-k még a jövő zenéi. Ettől maga a beszerzési program zzavartalanul mehet tovább.
Ocskay aktívan foglakozik az észt vezetésű programmal.


z Európai Unió tagállamainak Állandó Strukturált Együttműködés szervezete, a PESCO (Permanent Structured Cooperation) 2021. szeptember 22–24. között rendezte meg negyedik munkacsoport ülését. Lett-ország fővárosában, Rigában került sor a PESCO iMUGS (Integrated Modular Unmanned Ground System – integrált, moduláris, vezető nélküli szárazföldi járműrendszer ) konfe-renciára, valamint az azt követő lett LMT (Latvijas Mobilais Telefons) kommunikációs vállalat bemutatójára, amely az észt Milrem vállalat mellett az iMUGS egyik vezető kivitele-zője. A Magyar Honvédség a PESCO UGV (Unmanned Ground Vehicle – vezető nélküli szárazföldi jármű) projektjének már az első hullámában is tagja volt, hiszen a honvédelmi tárca prioritásként kezeli a vezető nélküli, szárazföldi, autonóm járművek kutatását és fejlesztését

összegzés

A rigai munkacsoportülésen történő részvétel, illetve az ãdaži katonai gyakorlótéren megtartott bemutató több te-kintetben is hasznos volt a Magyar Honvédség számára. Egyrészt a magyar szakemberek előtt lehetőség nyílt arra, hogy megismerjék más országok UGV-vel kapcsolatos fejlesztéseinek jelenlegi állását, amely alapot adhat a Ma-gyar Honvédség Modernizációs Intézetnél (MH MI) meg-kezdődött, a Rheinmetall Mission Master 8×8 kerekes UGV-n alapuló kutatás-fejlesztési projekt tesztszcenáriói-nak kialakításához. Másrészt megállapítható az is, hogy jelenleg még egyik PESCO iMUGS tagország sem tart a teljesen autonóm UGV-k fejlesztésénél. Azonban hatáso-san kialakított struktúrákkal már megoldható az utánszállí-tási feladatok kivitelezése, valamint a „force multiplier”2funkciók alkalmazása is. A fentiek alapján a Magyar Honvédség számára tovább-ra is fontos feladat az MH MI által vezetett kutatás-fejlesz-tési program folytatása. A projekt célja, hogy a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Számítás-technikai és Automatizálási Kutatóintézet szakemberire támaszkodva a Rheinmetall Mission Master UGV szenzor-architektúrája oly mértékben kerüljön átalakításra, hogy az minél nagyobb önállóságot biztosítson a járműnek. Az au-tonóm viselkedés tesztelésére pedig a ZalaZONE jelenlegi területe mellett kialakítandó katonai off-road autonóm tesztpálya lenne a legalkalmasabb terep. Ez a fejlesztés alatt álló tesztpálya – amelynek képességeit a szövetséges nemzetek és külföldi vállalatok körében a rigai ülésen is ismertették a magyar szakemberek – biztosítja majd a mi-nőségi tesztelés lehetőségét is.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag

Gyerekkoromban mondogatták, hogy elvisz a Markoláb.
Rokonok?
Hát az RCH-t nem bírta a teherautó, a boxer alváz miatt pedig pont a teherautós olcsóság ment a levesbe.

Hát az L52-vel 8x8-ra is felmegy.

Olcsóbb a darabára a rövidebb csővel. De mindegy. Nincs időnk kivárni, amíg az L60-ast megszülik.

A pénzen kívül mi az akadálya, hogy rendeljünk egy osztálynyi teherautós önjáró L-52-es löveggel? Legrosszabb esetben is el lehet adni később.


Más: Azt hiszem, Siklóson nem lesz mostanában laktanya:
 
Gyerekkoromban mondogatták, hogy elvisz a Markoláb.
Rokonok?

A pénzen kívül mi az akadálya, hogy rendeljünk egy osztálynyi teherautós önjáró L-52-es löveggel? Legrosszabb esetben is el lehet adni később.

Más: Azt hiszem, Siklóson nem lesz mostanában laktanya:
Meg tudnád tenni hogy egy hozzászóláson belül csak egy témáról írsz? Úgy jobban követhető. Köszönöm szépen.