Nehézipar a hadiipar szolgálatában

Stratégiai ágazat. Annyi értelme van a Dunaferrnek, hogy ha egyszer csak nem lesz, akkor pár évtizeden belül a szaktudás és a know how is kiveszik. Azt pedig irgalmatlan nehéz lesz pótolni a semmiből. Persze meg lehet lenni enélkül, és pl. külföldről beszerezni minden acélárut, csak nehogy egyszer olyan helyzet legyen, hogy szükség legyen a hazai gyártás lehetősége...
Nem igen látom a Dunaferr stratégiai szerepét.

Lehetne olyan acélterméket gyártani, ami kapásból stratégiai cucc - nem páncéllemez és sorban állnak érte. Csak ehhez egyrészt piacismeret kéne meg pénz.

Mi mindig ott akarunk versenyezni, ahol nem nekünk lejt a pálya.

Ott lenne a nagyon magas műszaki tudást igénylő, magas hozzáadott értékű high-tech cucc.

Minél több szerencsétlenkedést és amatőrséget látok Ázsiából, annál jobban látom a létjogosultságát Magyarországon.

Egyre inkább igazat adok @kamm-nak
 
Ott lenne a nagyon magas műszaki tudást igénylő, magas hozzáadott értékű high-tech cucc.

Minél több szerencsétlenkedést és amatőrséget látok Ázsiából, annál jobban látom a létjogosultságát Magyarországon.
Nem lehet, hogy úgy gondolkodnak a témában idehaza a döntéshozók, hogy előbb épüljön ki valami alap ehhez a magas hozzáadott értékű tevékenységhez? A kohászat meg félkész fémipari termékgyártás nekem pont ilyennek tűnik (már amire lehetne alapozni).
 
A hét eleji ukrán -orosz bejelentkezés , egyértelmű zavarkeltés volt.

 
Nem igen látom a Dunaferr stratégiai szerepét.

Nem csak gazdasági-versenyképességi szempontok vannak. Egyébként a Dunaferr nem magyar cég, még csak nem is állami cég, orosz-ukrán vegyes tulajdonosi köre van.

A stratégiai szerepe az, hogy életben tartja a hazai acélgyártás lehetőségét és fenntartja az ehhez szükséges tudásbázist.

Értsd - ha mondjuk holnap megszűnik, de 30 év múlva szükség lenne magyar acéliparra, honnan szereznék hozzá embert, aki látott is már olyat, nem csak könyvekben..? Ha nincs jelentős üzem itthon (függetlenül attól, hogy nem high tech termékeket gyárt), akkor nem lesznek tapasztalt magyar mérnökök, melósok sem, akik tudnak üzemeltetni egy egy kohót vagy egy hengerelőüzemet.

Az is szempont hogy mi a fenét csinálna mondjuk a kormány egy városnyi emberrel, akinek hirtelen értéktelenné válik a tudása, megszűnik a munkája, mert bezárt a gyár. Épít nekik új várost? Szociális hálón tart több ezer munkanélkülivé vált embert és a családját? Lehet többe kerül, mint egy gyárat időnként kimenteni..

Ez olyan mint a magyar harckocsizás. Annak a tucat T-72-esnek harcászatilag nyilvánvalóan nem volt értelme, de ha nem lett volna most lehetne vakarni a fejet hogy hogyan is kell a gyakorlatban üzemeltetni egy harckocsit. Persze, újra lehet tanulni idővel a nulláról is, csak sokkal nehezebb.
 
Nem igen látom a Dunaferr stratégiai szerepét.

Lehetne olyan acélterméket gyártani, ami kapásból stratégiai cucc - nem páncéllemez és sorban állnak érte. Csak ehhez egyrészt piacismeret kéne meg pénz.

Mi mindig ott akarunk versenyezni, ahol nem nekünk lejt a pálya.

Ott lenne a nagyon magas műszaki tudást igénylő, magas hozzáadott értékű high-tech cucc.

Minél több szerencsétlenkedést és amatőrséget látok Ázsiából, annál jobban látom a létjogosultságát Magyarországon.

Egyre inkább igazat adok @kamm-nak
Miben adsz igazat neki?
 
Hát ez így félmunka: :(
16 milliárd -ért meg is lehetne venni, nem?
Vagy államosítani és akkor is ennyit kell költeni fizetésre, de legalább már állami.
Egy félig jó dolog van, hogy kapnak fizut, ilyet ballib sose tenne, csak széttárnák a kezüket, hogy nincs ingyenebéd.

 
Nem lehet, hogy Pappival a Dunaferr kapcsán egyeztettek?
Van egy olyan érzésem, hogy a korábbi jelölttel nem egyeztek ki. Emiatt kellett kifizetni 6 hónapra a Dunaferr alkalmazottak fizuját. Ennyi idő kellhet a konszolidációra, ill. a RM-nak a státusz felállítására.
Ugye a RM még foglalkozik metallurgyval is. Tehát valószínűleg techtransfert is meg tudnák oldani.
Nem elképzelhető, hogy csak bejön az a számítás, amit itt a fórumon feszegettünk, hogy profilváltást hajtanak végre a Dunaferrben, és mondjuk átállnak nagy szilárdságú acél gyártásra?
 
Nem lehet, hogy Pappival a Dunaferr kapcsán egyeztettek?
Van egy olyan érzésem, hogy a korábbi jelölttel nem egyeztek ki. Emiatt kellett kifizetni 6 hónapra a Dunaferr alkalmazottak fizuját. Ennyi idő kellhet a konszolidációra, ill. a RM-nak a státusz felállítására.
Ugye a RM még foglalkozik metallurgyval is. Tehát valószínűleg techtransfert is meg tudnák oldani.
Nem elképzelhető, hogy csak bejön az a számítás, amit itt a fórumon feszegettünk, hogy profilváltást hajtanak végre a Dunaferrben, és mondjuk átállnak nagy szilárdságú acél gyártásra?
Az RM inkább felhasználó, mint alapanyag gyártó - eléggé más tészta szerintem.
Még a lövegcsövek anyagát is mástól veszi (Buderus) - ennyire nem gyárt acélt saját maga!

"The Unterlüß plant is the one where all 120 mm and 155 mm barrels are produced, the average time since the raw barrel coming from Buderus, a company based in Wetzlar, arrives at the Rheinmetall facility till it is ready to be sent to KMW in Munich, where both the Leopard 2 and the PzH 2000 are assembled, is around six months." (forrás: EDR)

Nem hinném hogy érdekelné Pappergert egy veszteséges elavult acélüzem távol minden nyersanyag forrástól...

Legvalószínűbb, hogy a csúszásokról, projektek állásáról egyeztettek...
 
Az RM inkább felhasználó, mint alapanyag gyártó - eléggé más tészta szerintem.
Még a löveg csövek anyagát is mástól veszi (Buderus) - ennyire nem gyárt acélt saját maga!

Legvalószínűbb, hogy a csúszásokról, projektek állásáról egyeztettek...
Csúszásokról nem Orbán egyeztet Pappergerrel.
Stratégiai együttműködésről, állami beruházásokról, közös cégekről, reexport ügyletekről, nemzetközi együttműködésről talán.
 
Az RM inkább felhasználó, mint alapanyag gyártó - eléggé más tészta szerintem.
Még a lövegcsövek anyagát is mástól veszi (Buderus) - ennyire nem gyárt acélt saját maga!

"The Unterlüß plant is the one where all 120 mm and 155 mm barrels are produced, the average time since the raw barrel coming from Buderus, a company based in Wetzlar, arrives at the Rheinmetall facility till it is ready to be sent to KMW in Munich, where both the Leopard 2 and the PzH 2000 are assembled, is around six months." (forrás: EDR)

Nem hinném hogy érdekelné Pappergert egy veszteséges elavult acélüzem távol minden nyersanyag forrástól...

Legvalószínűbb, hogy a csúszásokról, projektek állásáról egyeztettek...
A csúszások egyik fontos oka az alapanyag hiány volt. Ráadásul mostanában elég komoly igény fog felmerülni páncéllemezre.
A Dunaferr meg repozícionálásért kiállt. Japánban pl. mennyi alapanyag van a magas minőségű acélokhoz?
Ne feledd, gyárat vagy az alapanyaghoz, vagy a piachoz kell telepíteni. A Dunaferrhez az alapanyag meg olcsón lenne szállítható. Hajón annyit hoznak, amennyit akarnak. (Fejlesztés kell!)
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Csúszásokról nem Orbán egyeztet Pappergerrel.
Stratégiai együttműködésről, állami beruházásokról, közös cégekről, reexport ügyletekről, nemzetközi együttműködésről talán.
Akkor csak szóba kerülhetett az is hogy "Hol vannak a beígért megrendelések?" és "Hol vannnak a megrendelt eszközök, beruházások?" és hogy "A törökökkel jobban együtt kell működni" stb.
 
A csúszások egyik fontos oka az alapanyag hiány volt. Ráadásul mostanában elég komoly igény fog felmerülni páncéllemezre.
A Dunaferr meg repozícionálásért kiállt. Japánban pl. mennyi alapanyag van a magas minőségű acélokhoz?
Ne feledd, gyárat vagy az alapanyaghoz, vagy a piachoz kell telepíteni. A Dunaferrhez az alapanyag meg olcsón lenne szállítható. Hajón annyit hoznak, amennyit akarnak. (Fejlesztés kell!)
Japánban rendelkezésre áll a magas szintű ipari kultúra. Azt a ráfizetéses szemét dunaferrt kidobni kell.. Állami pénzen megmenteni egyszerűen röhej ne akarjatok már minden szemetet működtetni 30 év alatt kb többször csődölt be mint Argentína el kell engedni...
 
A csúszások egyik fontos oka az alapanyag hiány volt. Ráadásul mostanában elég komoly igény fog felmerülni páncéllemezre.
A Dunaferr meg repozícionálásért kiállt. Japánban pl. mennyi alapanyag van a magas minőségű acélokhoz?
Ne feledd, gyárat vagy az alapanyaghoz, vagy a piachoz kell telepíteni. A Dunaferrhez az alapanyag meg olcsón lenne szállítható. Hajón annyit hoznak, amennyit akarnak. (Fejlesztés kell!)
Attól hogy akarsz venni pár ezer liter tejet, nem veszel meg egy kergemarha-kórral fertőzött tehenészetet! ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Fundin
Ne feledd el, hogy a RM bevásárolt a dél-afrikai Denelbe (munitions)! :oops:
oké de az egy szakmabéli cég innovatív termékekkel pl. Assegai lőszer-család az ő fejlesztésük ha jól tudom - de mindjár megídézem a búrok-szellmét @Negan képében! ;)

Lőszer gyártással foglalkozik az RM, acél gyártással meg nem!

Mi köze egy nagy múltú lőszergyárnak a lerohadó diszfunkciónális vaüzemünkenk?!? Semmi...
 
oké de az egy szakmabéli cég innovatív termékekkel pl. Assegai lőszer-család az ő fejlesztésük ha jól tudom - de mindjár megídézem a búrok-szellmét @Negan képében! ;)

Lőszer gyártással foglalkozik az RM, acél gyártással meg nem!

Mi köze egy nagy múltú lőszergyárnak a lerohadó diszfunkciónális vaüzemünkenk?!? Semmi...
Denel nem foglalkozik fémkohászattal.Egy fenetudjamianevefejből dél afrikai fémkohászati és nemesacélműtől szerzi be az alapanyagot (Merkava gyártáshoz is ez a cég szállitja a "vasat")
Dunaferr nem tud páncél vagy fegyveracél minőségű anyagot szállitani,egy sima vasmű.