Gyanítom, h nem sok kérő akadt…Ha vkiikre, akkor ezekre az ukrán -orosz oligarchákra nincs szükség. Épp ők vitték csődbe a Dunaferrt. Furcsállom és érdekes, hogy a polgi elkezdte őket futtatni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Gyanítom, h nem sok kérő akadt…Ha vkiikre, akkor ezekre az ukrán -orosz oligarchákra nincs szükség. Épp ők vitték csődbe a Dunaferrt. Furcsállom és érdekes, hogy a polgi elkezdte őket futtatni.
Igen, de arra jók, hogy a másik jelöltnél jobb feltételeket lehessen kiharcolni.Ha vkiikre, akkor ezekre az ukrán -orosz oligarchákra nincs szükség. Épp ők vitték csődbe a Dunaferrt. Furcsállom és érdekes, hogy a polgi elkezdte őket futtatni.
Nem hiszem hogy polginak itt van bármi szava: a cikk szerint Orbánnak írt levelet Metinvest Holding az ajánlatával.Ha vkiikre, akkor ezekre az ukrán -orosz oligarchákra nincs szükség. Épp ők vitték csődbe a Dunaferrt. Furcsállom és érdekes, hogy a polgi elkezdte őket futtatni.
Azt, hogy megint ukrán befektetők érdeklődnek a vasmű iránt, Dunaújvárosban sokan gyanakodva fogadják. Pintér Tamás azonban elmondta, hogy a Metinvestnek nincs semmilyen kapcsolata a vasmű korábbi ukrán tulajdonosaival. A polgármester tárgyalt a Metinvest egyik közvetítőjével, és e beszélgetések alapján Pintér úgy látja, az ukrán vevőjelölt szándékai komolyak, és a cég pénzügyi, valamint szakmai háttere meggyőző.Ha vkiikre, akkor ezekre az ukrán -orosz oligarchákra nincs szükség. Épp ők vitték csődbe a Dunaferrt. Furcsállom és érdekes, hogy a polgi elkezdte őket futtatni.
A Liberry Steel már rég kinézte, csak a tulajdoni vita miatt nem tudott kivel tárgyalni.Gyanítom, h nem sok kérő akadt…
A tulajdonos totál megbízhatatlan. Fusd át a wikin mennyi xarkeverés kötődik a nevéhez, de mindig a felszínen marad.Igen, de arra jók, hogy a másik jelöltnél jobb feltételeket lehessen kiharcolni.
(Plusz, azok a bányák nem biztos, hogy sokáig lesznek ukrán fennhatóság alatt.)
Olvastam róla.A Liberry Steel már rég kinézte, csak a tulajdoni vita miatt nem tudott kivel tárgyalni.
Sztem ez a terv. Annyi kiegeszitéssel, hogy kétlem, hogy ne lenne a Libertynek zséje. Csak vagy be akarnak szállni mellé vagy túl rizkosnak tartja és osztoznak a kockàzaton.Nem hiszem hogy polginak itt van bármi szava: a cikk szerint Orbánnak írt levelet Metinvest Holding az ajánlatával.
A kormány valamilyen nyugat-európai acélcégben gondolkodik - Liberty steel a neve ha jól emlékszem. Szerintem nekik az a lényeg hogy ne legyen összeomlás, mert az betenne a réigónak, de egyik NER-havernak sem kell mert jelen formájában egy csődtömeg a cég. Nagyon sok beruházás kéne, hogy élet képes legyen egy amúgy sem könnyű iparágban.
Szóval ha nem lesz más jelentkező, akkor ennek a Metinvest adják el...fontos hogy legalább egy tulajdonos kezében legyen, mert mostani osztott tulajdon a problémák legfőbb oka.
A Dunaújváros.com pedig a polgi szócsöve.Nem hiszem hogy polginak itt van bármi szava: a cikk szerint Orbánnak írt levelet Metinvest Holding az ajánlatával.
A kormány valamilyen nyugat-európai acélcégben gondolkodik - Liberty steel a neve ha jól emlékszem. Szerintem nekik az a lényeg hogy ne legyen összeomlás, mert az betenne a réigónak, de egyik NER-havernak sem kell mert jelen formájában egy csődtömeg a cég. Nagyon sok beruházás kéne, hogy élet képes legyen egy amúgy sem könnyű iparágban.
Szóval ha nem lesz más jelentkező, akkor ennek a Metinvest adják el...fontos hogy legalább egy tulajdonos kezében legyen, mert mostani osztott tulajdon a problémák legfőbb oka.
Azt értem hogy városi újságban írat amit akar, de épp azt mondom, hogy tök mindegy, hogy mi akar a polgi: nulla ráhatása van, hogy kié lesz a Dunaferr.A Dunaújváros.com pedig a polgi szócsöve.
Illetve lásd a Népszava cikket, ott konkrétabb. A polgi egy volt putyinista ukrán oligarchát megbízhatónak tart.
Sztem ez a terv. Annyi kiegeszitéssel, hogy kétlem, hogy ne lenne a Libertynek zséje. Csak vagy be akarnak szállni mellé vagy túl rizkosnak tartja és osztoznak a kockàzaton.
December közepén írtunk róla, hogy a Kelet-Európában számos gyárat tulajdonló fémmegmunkáló részvénytársaság, a londoni székhelyű Liberty Steel tárgyalt a magyar kormánnyal a Dunai Vasmű megvásárlásáról. Ugyanakkor a kiszivárgott hírek szerint a Liberty nincs olyan pénzügyi kondícióban, hogy egyedül megvegye Dunaferrt, ezért egy kínai befektetőt vagy a magyar államot szeretné partnerként bevonni az üzletbe.
Ukrajnai cégóriás is tárgyal a Dunaferr megvételéről
Negyedik hete folyik a Dunaferr felszámolási eljárása. Szerettük volna megtudni, hogy pontosan mekkora a cég adósságállománya, és azt is, hogy melyik cégek jelezték a felszámolónak vételi szándékukat, ám az eljárást irányító Fazekas Attila időt kért a válaszra.nepszava.hu
Egyébként azt sem tartom kizártnak, hogy ez a faszi néhány áttéten keresztül most is egyik tulajdonosa a cégnek és ezért nem engedi.Azt értem hogy városi újságban írat amit akar, de épp azt mondom, hogy tök mindegy, hogy mi akar a polgi: nulla ráhatása van, hogy kié lesz a Dunaferr.
A dunafert az ukránokkal együtt kéne a levegőbe repíteni. Elavult üzem egy olyan piacon, ahol nyakig ér a konkurencia.
Amire meg világszinten igény van, ahhoz meg sem tudás, se háttér, de azért ragaszkodni kell hozzá "mer régen volt és milyen jó volt"(kb. buszgyártás esete)
Kb.: 40k lakos a varosban, 85-90k a vonzáskörzetében, kb.: 4-5k üzemi dolgozó+ 1,5-2k beszállítói/kiszervezett munkaerő.A dunafert az ukránokkal együtt kéne a levegőbe repíteni. Elavult üzem egy olyan piacon, ahol nyakig ér a konkurencia.
Amire meg világszinten igény van, ahhoz meg sem tudás, se háttér, de azért ragaszkodni kell hozzá "mer régen volt és milyen jó volt"(kb. buszgyártás esete)
Ez az igazi posztkádári "megoldás" sajnos.Kb.: 40k lakos a varosban, 85-90k a vonzáskörzetében, kb.: 4-5k üzemi dolgozó+ 1,5-2k beszállítói/kiszervezett munkaerő.
Ha ez így egyben lesz eleresztve nagyon fog fájni.
A rekultiváció adhatna munkát(talán megoldásokat is), de az kifizetné és mennyi idő? - évtizedek.
Az állam a jelek szerint nem tudja/akarja ennek gazdasági/társadalmi költségeit vállalni.
Marad ez a lassú agónia bízva valami csodában.
Ennyi erővel bármilyen veszteséges vállalkozás tarthatná markát, hogy finanszírozzák neki a veszteségét.
Azt ugye vágod, hogy a jenkiknél a vasúti hálózaton a terherforgalomnak van prioritása és a személyforgalom van kicsűrve szélre.Azt remélem vágod, hogy a vasúti árufuvarozást EU-s szinten az állampolgárokkal finanszíroztatják, mert ZŐD átállás, miközben a világ többi részén valamiért önmagában is megél, ráadásul brutálisan nyereséges.
Azt ugye vágod, hogy a jenkiknél a vasúti hálózaton a terherforgalomnak van prioritása és a személyforgalom van kicsűrve szélre.
Európában fordított a helyzet alapvetően, a személyforgalom prioritás, a teherforgalom meg megy, amikor belefér, pl. este.
Akkor nem értem a példádat, ha nem veszteséges a vasúti teherfuvarozás.Nem B+ nem értek hozzá, mesélj légy szíves XD
Pont, hogy nem veszteséges (vannak olyan részei, egyes kocsi fuvarozásnál még érthető az állami segítség), de akkor is dotálnia kell az EU szerint az államnak őket. MÁV-ot pl. azért üti Brüsszel mert a valós pályahasználat FELÉT kifizetteti velük, nem az előírt negyedét (maradékot meg fizetjük mi).