Nehézipar a hadiipar szolgálatában

Ha vkiikre, akkor ezekre az ukrán -orosz oligarchákra nincs szükség. Épp ők vitték csődbe a Dunaferrt. Furcsállom és érdekes, hogy a polgi elkezdte őket futtatni.
Igen, de arra jók, hogy a másik jelöltnél jobb feltételeket lehessen kiharcolni.
(Plusz, azok a bányák nem biztos, hogy sokáig lesznek ukrán fennhatóság alatt.)
 
Ha vkiikre, akkor ezekre az ukrán -orosz oligarchákra nincs szükség. Épp ők vitték csődbe a Dunaferrt. Furcsállom és érdekes, hogy a polgi elkezdte őket futtatni.
Nem hiszem hogy polginak itt van bármi szava: a cikk szerint Orbánnak írt levelet Metinvest Holding az ajánlatával.
A kormány valamilyen nyugat-európai acélcégben gondolkodik - Liberty steel a neve ha jól emlékszem. Szerintem nekik az a lényeg hogy ne legyen összeomlás, mert az betenne a réigónak, de egyik NER-havernak sem kell mert jelen formájában egy csődtömeg a cég. Nagyon sok beruházás kéne, hogy élet képes legyen egy amúgy sem könnyű iparágban.
Szóval ha nem lesz más jelentkező, akkor ennek a Metinvest adják el...fontos hogy legalább egy tulajdonos kezében legyen, mert mostani osztott tulajdon a problémák legfőbb oka.
 
Igen, de arra jók, hogy a másik jelöltnél jobb feltételeket lehessen kiharcolni.
(Plusz, azok a bányák nem biztos, hogy sokáig lesznek ukrán fennhatóság alatt.)
A tulajdonos totál megbízhatatlan. Fusd át a wikin mennyi xarkeverés kötődik a nevéhez, de mindig a felszínen marad.

 
Nem hiszem hogy polginak itt van bármi szava: a cikk szerint Orbánnak írt levelet Metinvest Holding az ajánlatával.
A kormány valamilyen nyugat-európai acélcégben gondolkodik - Liberty steel a neve ha jól emlékszem. Szerintem nekik az a lényeg hogy ne legyen összeomlás, mert az betenne a réigónak, de egyik NER-havernak sem kell mert jelen formájában egy csődtömeg a cég. Nagyon sok beruházás kéne, hogy élet képes legyen egy amúgy sem könnyű iparágban.
Szóval ha nem lesz más jelentkező, akkor ennek a Metinvest adják el...fontos hogy legalább egy tulajdonos kezében legyen, mert mostani osztott tulajdon a problémák legfőbb oka.
Sztem ez a terv. Annyi kiegeszitéssel, hogy kétlem, hogy ne lenne a Libertynek zséje. Csak vagy be akarnak szállni mellé vagy túl rizkosnak tartja és osztoznak a kockàzaton.

December közepén írtunk róla, hogy a Kelet-Európában számos gyárat tulajdonló fémmegmunkáló részvénytársaság, a londoni székhelyű Liberty Steel tárgyalt a magyar kormánnyal a Dunai Vasmű megvásárlásáról. Ugyanakkor a kiszivárgott hírek szerint a Liberty nincs olyan pénzügyi kondícióban, hogy egyedül megvegye Dunaferrt, ezért egy kínai befektetőt vagy a magyar államot szeretné partnerként bevonni az üzletbe.

 
Nem hiszem hogy polginak itt van bármi szava: a cikk szerint Orbánnak írt levelet Metinvest Holding az ajánlatával.
A kormány valamilyen nyugat-európai acélcégben gondolkodik - Liberty steel a neve ha jól emlékszem. Szerintem nekik az a lényeg hogy ne legyen összeomlás, mert az betenne a réigónak, de egyik NER-havernak sem kell mert jelen formájában egy csődtömeg a cég. Nagyon sok beruházás kéne, hogy élet képes legyen egy amúgy sem könnyű iparágban.
Szóval ha nem lesz más jelentkező, akkor ennek a Metinvest adják el...fontos hogy legalább egy tulajdonos kezében legyen, mert mostani osztott tulajdon a problémák legfőbb oka.
A Dunaújváros.com pedig a polgi szócsöve.

Illetve lásd a Népszava cikket, ott konkrétabb. A polgi egy volt putyinista ukrán oligarchát megbízhatónak tart.
 
A Dunaújváros.com pedig a polgi szócsöve.

Illetve lásd a Népszava cikket, ott konkrétabb. A polgi egy volt putyinista ukrán oligarchát megbízhatónak tart.
Azt értem hogy városi újságban írat amit akar, de épp azt mondom, hogy tök mindegy, hogy mi akar a polgi: nulla ráhatása van, hogy kié lesz a Dunaferr.
 
Sztem ez a terv. Annyi kiegeszitéssel, hogy kétlem, hogy ne lenne a Libertynek zséje. Csak vagy be akarnak szállni mellé vagy túl rizkosnak tartja és osztoznak a kockàzaton.

December közepén írtunk róla, hogy a Kelet-Európában számos gyárat tulajdonló fémmegmunkáló részvénytársaság, a londoni székhelyű Liberty Steel tárgyalt a magyar kormánnyal a Dunai Vasmű megvásárlásáról. Ugyanakkor a kiszivárgott hírek szerint a Liberty nincs olyan pénzügyi kondícióban, hogy egyedül megvegye Dunaferrt, ezért egy kínai befektetőt vagy a magyar államot szeretné partnerként bevonni az üzletbe.


A román tulajdonú vasművüknek is rengeteg problémája van koksz beszerzéssel, többször is leállt a szállítás tavaly fizetésképtelenség miatt.
Pedig ott a román autógyáraknak keményen aládolgozik.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A dunafert az ukránokkal együtt kéne a levegőbe repíteni. Elavult üzem egy olyan piacon, ahol nyakig ér a konkurencia.

Amire meg világszinten igény van, ahhoz meg sem tudás, se háttér, de azért ragaszkodni kell hozzá "mer régen volt és milyen jó volt"(kb. buszgyártás esete)
 
A dunafert az ukránokkal együtt kéne a levegőbe repíteni. Elavult üzem egy olyan piacon, ahol nyakig ér a konkurencia.

Amire meg világszinten igény van, ahhoz meg sem tudás, se háttér, de azért ragaszkodni kell hozzá "mer régen volt és milyen jó volt"(kb. buszgyártás esete)

Stratégiai ágazat. Annyi értelme van a Dunaferrnek, hogy ha egyszer csak nem lesz, akkor pár évtizeden belül a szaktudás és a know how is kiveszik. Azt pedig irgalmatlan nehéz lesz pótolni a semmiből. Persze meg lehet lenni enélkül, és pl. külföldről beszerezni minden acélárut, csak nehogy egyszer olyan helyzet legyen, hogy szükség legyen a hazai gyártás lehetősége...
 
A dunafert az ukránokkal együtt kéne a levegőbe repíteni. Elavult üzem egy olyan piacon, ahol nyakig ér a konkurencia.

Amire meg világszinten igény van, ahhoz meg sem tudás, se háttér, de azért ragaszkodni kell hozzá "mer régen volt és milyen jó volt"(kb. buszgyártás esete)
Kb.: 40k lakos a varosban, 85-90k a vonzáskörzetében, kb.: 4-5k üzemi dolgozó+ 1,5-2k beszállítói/kiszervezett munkaerő.
Ha ez így egyben lesz eleresztve nagyon fog fájni.
A rekultiváció adhatna munkát(talán megoldásokat is), de az kifizetné és mennyi idő? - évtizedek.
Az állam a jelek szerint nem tudja/akarja ennek gazdasági/társadalmi költségeit vállalni.
Marad ez a lassú agónia bízva valami csodában.
 
Kb.: 40k lakos a varosban, 85-90k a vonzáskörzetében, kb.: 4-5k üzemi dolgozó+ 1,5-2k beszállítói/kiszervezett munkaerő.
Ha ez így egyben lesz eleresztve nagyon fog fájni.
A rekultiváció adhatna munkát(talán megoldásokat is), de az kifizetné és mennyi idő? - évtizedek.
Az állam a jelek szerint nem tudja/akarja ennek gazdasági/társadalmi költségeit vállalni.
Marad ez a lassú agónia bízva valami csodában.
Ez az igazi posztkádári "megoldás" sajnos.
Mert mindent szépen elhúzunk, hogy aztán még inkább fájjon, ahelyett, hogy érdemben hozzányúlna az ember vagy váltani próbálja.
Csak, ha meg állami támogatásból marad fennt, akkor lényegében ...

Van olyan terméke a cégnek, amire lehet mondani, hogy stratégiai és kell haza belőle?
Ha nem, akkor minek van finanszírozva?
Mert értem a méretet, de ezzel kb. "igazolható" lenne az, hogy full mert csak alapon veszteséges cégeket tartsanak el nyereségesek az idők végezetéig, adófizetői pénzen úgy, hogy nem azért kell, mert alapja valaminek.

A közösségi közlekedést ezért finanszírozza az állam és öknori, mert a társadalom alapvető működésének az alapja, hogy tudjon mindenki mozogni, akkor is, ha nem tud, nem akart vagy nem vezethet. De az, hogy egy ipari üzemet így menjen az idők végezetéig?

Ennyi erővel bármilyen veszteséges vállalkozás tarthatná markát, hogy finanszírozzák neki a veszteségét.
Holnap felveszek 5 ember a YT csatornára, ami soha nem termelne profitot, de elvárhatnám, hogy akkor az állam megmentse?
Nem. Akkor másra ez miért igaz? Csak mert nagyobb...?

El kéne dönteni, hogy kádárizmus 2.0-ban akarunk élni vagy piacgazdaságban. Így 30 év után.
 
Azt remélem vágod, hogy a vasúti árufuvarozást EU-s szinten az állampolgárokkal finanszíroztatják, mert ZŐD átállás, miközben a világ többi részén valamiért önmagában is megél, ráadásul brutálisan nyereséges.
Azt ugye vágod, hogy a jenkiknél a vasúti hálózaton a terherforgalomnak van prioritása és a személyforgalom van kicsűrve szélre.
Európában fordított a helyzet alapvetően, a személyforgalom prioritás, a teherforgalom meg megy, amikor belefér, pl. este.

Amúgy most implicite állítod, hogy az EU összes vasúti szállítmányozási cége mind veszteséges?

A másik fele, hogy Európa útjai helyenként kvázi megteltek, nincs hova tenni a 40 tonnás szörnyeket és sűrűn lakott városrészekbe nem is mehetnek.
Tehát vasút viszi be a városba és onnan kisteher tovább. Vagy máshogy oldják meg, hogy kintebb rakodnak át kisebbra
 
Azt ugye vágod, hogy a jenkiknél a vasúti hálózaton a terherforgalomnak van prioritása és a személyforgalom van kicsűrve szélre.
Európában fordított a helyzet alapvetően, a személyforgalom prioritás, a teherforgalom meg megy, amikor belefér, pl. este.

Nem B+ nem értek hozzá, mesélj légy szíves XD

Pont, hogy nem veszteséges (vannak olyan részei, egyes kocsi fuvarozásnál még érthető az állami segítség), de akkor is dotálnia kell az EU szerint az államnak őket. MÁV-ot pl. azért üti Brüsszel mert a valós pályahasználat FELÉT kifizetteti velük, nem az előírt negyedét (maradékot meg fizetjük mi).
 
Nem B+ nem értek hozzá, mesélj légy szíves XD

Pont, hogy nem veszteséges (vannak olyan részei, egyes kocsi fuvarozásnál még érthető az állami segítség), de akkor is dotálnia kell az EU szerint az államnak őket. MÁV-ot pl. azért üti Brüsszel mert a valós pályahasználat FELÉT kifizetteti velük, nem az előírt negyedét (maradékot meg fizetjük mi).
Akkor nem értem a példádat, ha nem veszteséges a vasúti teherfuvarozás.
Amúgy tényleg klímabarátabb a vasúti teherfuvarozás. Van mögötte egy érthető racionális érv.

De mi a pozitívum, ha folyamatosan állami pénzen marad csak életben egy ipari termelőegység, aminek profitot kéne termelnie alapértelmezésben?
 
  • Vicces
Reactions: vata