Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Remélem enni azért ettél emiatt.
Nem tudom elengedni ezt a dolgot. Szerintem az egész "hosszú séta" a forszázskapcsolás előtt az esetleges flame out (magyarul: lángleválás) elkerülése miatt van. Valószínűleg a FADEC-ba beintegráltak egy limitációt, hogy felszálláskor, az alapjáratról megindulva az utánégető csak azután kapcsolható, ha a hőmérséklet szenzorok a turbina után egy bizonyos hőfokot már érzékelnek.
Rosszabb esetben az egészet a pilótára bízzák és neki kell nagyon figyelnie a gázhőt, majd aszerint kapcsolnia a forszázst. Ez utóbbira is láttam ráutaló jeleket, mikor az egyik kabinvideóban figyeltem a pilóta kezét.
Vagyis elő kell fűteni a forszázskamrát, hogy a felfutó hideg légtömeg ne oltsa ki a lángot.
Mert a 117-es gyártmány (AL-41F-1Sz) pont abban különbözik az AL-31F-től, hogy megnövelték a kisnyomású forgórész átmérőjét, ami több levegőt mozgat meg. MIvel a nagynyomású forgórészt érdemben nem tervezték át, gyanítom, hogy a kétáramúsági fok nőtt, de ez utóbbi miatt több hideg levegő áramlik a forszázskamrába. Ez se lenne baj, de ha nem tervezték át drasztikusan a forszázskamra áramlási viszonyait a megnövekedett légtömeghez, csak a teljes forzsázs rezsimhez lőtték be az egészet, akkor az ilyen kezdeti, átmeneti állapotoknál lehet olyan helyzet, hogy hiába indul meg a tüzelőanyag betáplálás, a nagy mennyiségű hideg levegő elfújja a lángot. És ez miért baj? Azért, mert ez már egy beindult utánégetésnél hatalmas nyomásváltozást okozhat, ami visszahat a nagy átmérőjű kisnyomású kompresszorra, ami meg a turbinára, az meg a nagynyomású turbinára és az tovább a nagynyomású kompresszorra, azaz az egész hajtóműre.
Vagyis a pilóta a fékfelengedés után előbb egy stabil 80-90%-os fordulatszám tartományon járatja a hajtóművet, miközben a gép már gurul és folyamatos a szívócsatornában és a hajtóműben az áramlás, illetve melegszik a turbina utáni térrész is. Majd egy bizonyos gázhő elérését követően ráadja a 100%-ot és kapcsolja a forszázst. A felvételt elnézegetve, ez utóbbi önmagában már az amerikai hajtóművekhez hasonlóan gyorsan történik.
Persze felmerül a kérdés, hogy a Szu-30-asokhoz hasonlóan a Szu-35Sz ezt az előmelegítést miért nem a fékfelengedés előtt csinálja? Valószínű azért, mert a fékek nem bírnák megfogni a 117-es hajtóművek hatalmas tolóerejét, úgy, mint a hasonló tömegű Szu-30-as a jóval kisebb tolóerejeű AL-31FP-ét:
Én nem nagyon szoktam enni. Néha kitesznek a napra, meg időnként megöntöznek.Remélem enni azért ettél emiatt.
T-10-20, a sebességrekordra átalakított Szu-27 prototípus:
Abban van a fékernyő, már ha ebből ki nem szerelték.Az a nyùlvány mindegyiken ott a hátul?
Abban van a fékernyő, már ha ebből ki nem szerelték.
A SZU-34 még rosszabb.Sosem tűnt fel,hogy ez ennyire kilóg a gép hátuljából.
Én úgy tudom, EW eszközök is vannak abban a “fullánkban”A SZU-34 még rosszabb.
Elvileg külön POD-ban hordja.Én úgy tudom, EW eszközök is vannak abban a “fullánkban”
Elvileg 3 elektromos rendszere van.Tudja valaki, hogy ez a gép hány voltos elektromos rendszerrel működik?
I'll minden rendszere azonos feszültséggel működik?
Ezen is van olyan kis kinyílós generator,mint az utasszállítókon,hogy kinyílik a gép törzséből,és a menetszél meghajtja egy propelleren keresztül a tartalék generátort, ha becsokizna a főüzemi generátor?
Mert nem is lóg ki.Sosem tűnt fel,hogy ez ennyire kilóg a gép hátuljából.
.T-10-20, a sebességrekordra átalakított Szu-27 prototípus:
Ez a mostani festés:Ez a volt az a nehéz sorsú példány, ami Hodinkában rohadt, betört fülketetővel, nagyon lepuszttult állapotban.
.
Gondolom, ez az újabb kép, akkor ezek szerint megmentették, ami nagyon jó! A festésnek eredetileg is ilyen erős lehetett a mintázása....?
Az a fullánkja.Az a nyùlvány mindegyiken ott a hátul?
.Ez a mostani festés:
Ez a korábbi, már megkopott:
Ez pedig az 1998-as állapot:
Nem feltétlen, hogy biztos átjön, de ennek a gépnek tényleg sötétebb és élénkebb volt az eredeti festése. Ez a kép 1998-as az infók alapján, szembenapos és filmre készült. A gép ekkor már bő tíz éve ott állt a napon, mivel a sebességrekord kísérletek még valamikor a 80-as években zajlottak.
A P-42 az abszolút emelkedési világrekordot kellett, hogy beállítsa, ott minden kg számított..
.
Hát, szerintem nem volt ennyire harsány az eredeti festés, de már a megmentése ténye is szép dolog, szóval mindegy, most ilyen.
.
Amúgy ha rekordrepülésre szánt gép, egyáltalán miért festették le? Miért nem maradt festetlen, mint a P-42 is volt? Az utasszállitó nagy gépeken a festés állitólag akár 500 kiló pluszsúlyt is jelenthet, de egy ekkora nagy vadászgépen is lehet 60-80 kiló festék?
.A P-42 az abszolút emelkedési világrekordot kellett, hogy beállítsa, ott minden kg számított.
.A P-42 az abszolút emelkedési világrekordot kellett, hogy beállítsa, ott minden kg számított.
Ez egy adott tömegkategóriához tartozó sebességrekorder gép volt, amely kategóriának nem csak felső, de alsó tömeghatára is volt, illetve van.