• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 300
76 877
113
Néhány kiemelés még:

  • "Egy év átfutási időnk van az összeszerelés és az integráció megkezdéséig." - vagyis ennyit várnak alkatrészre az összeszerelés megkezdéséig.
  • A Ketzel egy-két évre becsüli egy második gyártó beindítását – akár külföldön, akár németországi kiegészítő gyártósorként.ű
  • "Ha most van megrendelésünk, akkor biztosíthatjuk, hogy az első rendszereket két éven belül leszállítjuk."
  • Ketzel hangsúlyozza, hogy a KMW - az autó- vagy számítógépgyártókkal ellentétben - nem működik szabadon a piacon. "Mindenre vonatkozik a hadifegyver-ellenőrzési törvény. Ez leegyszerűsítve. Mindenekelőtt tilos a hadifegyverek gyártása, aztán vannak külön engedélyek. Ha hadifegyver gyártását akarjuk elkezdeni, akkor engedély kell." mondja.
  • Tárgyalnak a BW-vel újabb harckocsikról, de "nem 3 jegyű számokról"...
Szóval tud a KMW viszonylag gyorsan (2 év alatt) harckocsit gyártani - ha vevő így kéri...
Nem gyártana akkor sem, mert nem éri meg 50 harckocsit 1 év alatt legyártani, hogy utána álljon a gyárzósor
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 678
35 840
113
Nem gyártana akkor sem, mert nem éri meg 50 harckocsit 1 év alatt legyártani, hogy utána álljon a gyárzósor
A cikk szerint sok munkájuk van: felújítások többnyire és átalakítások. Szóval akkor sem zárnak be ha keés új hk-ra van igény.

Ha jön egy ország hogy kell egy zászlóaljnyi Leoaprd-2A7 max 3-4 év alatt különben K2, akkor azt is megoldanák. Szóval nem feltétlen kell annyit várni mint amit mi vártunk a Leokra...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 852
91 322
113
Ralf Ketzel, a KMW főnök: A termelés jelentős növelése lehetséges...

Alig érkezett megrendelés eddig.

A hidegháború idején a KMW körülbelül 300 Leopard tankot gyártott évente, ami munkanaponként körülbelül egyet jelent. Ezt követően az üzleti modell megváltozott. Legutóbb volt egy gyártási projekt évi 50 új Leopard tank nagyságrendjében. Létezik egy Upgrade program is, amelynek keretében évente 60 vagy 70 jármű kerül frissítésre. Körülbelül 50 másik jármű érkezik javításra és karbantartásra.
1 év alatt a német kormány még semmilyen új megrendelést nem adott le. (Sőt ami volt PUMA program megvágták, leállították a hibákra hivatkozva.)

Érdekes lett volna tudni a gyár teljes kapacitását. A Leopárd mellett mennyi Pzh, PUMA, Boxer, Leguan, stb.aprósagok a gyár teljes kapacitása.

Láttam a gyárról képeket a 80-as évekből és most. Lehet megtévesztő sok minden, de kísértetiesen hasonló képek. Ezek a fejlesztések hiányáról tanúskodnak. Nah, lehet ezért kell új telephely, gyartóbázis. Az látszik ezen ők is gondolkodnak, tervek tuti vannak.

Az RM-nek valószínűleg ezért jött kapóra az állami pénzből felhúzott, visszabérelt zalai bázis.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 852
91 322
113
A cikk szerint sok munkájuk van: felújítások többnyire és átalakítások. Szóval akkor sem zárnak be ha keés új hk-ra van igény.

Ha jön egy ország hogy kell egy zászlóaljnyi Leoaprd-2A7 max 3-4 év alatt különben K2, akkor azt is megoldanák. Szóval nem feltétlen kell annyit várni mint amit mi vártunk a Leokra...
A müncheni gyár per alatt van. A tesztpályát a helyiek egy része meg az önkori be akarja záratni, arra hivatkozva nincs megfelelő engedélye. Ha KMW veszít a járműösszeszerelés rész költözni fog.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 634
55 169
113
Uj harckocsit nem gyártanak biztosan, mert nem rendeltek a beszàllitóktól, akiknek 12 hónap a szállítási határideje, semmit.
Egyes beszállítók egyszerűen kivették a katonai termékeket a termklistából, mert nem éri meg nekik és nincs rá rendelés. Ezek privát cégek, ha nem megy egy termék, törlik az ajànlatból.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 300
76 877
113
Uj harckocsit nem gyártanak biztosan, mert nem rendeltek a beszàllitóktól, akiknek 12 hónap a szállítási határideje, semmit.
Egyes beszállítók egyszerűen kivették a katonai termékeket a termklistából, mert nem éri meg nekik és nincs rá rendelés. Ezek privát cégek, ha nem megy egy termék, törlik az ajànlatból.
Nekünk és maguknak is gyártanak új harckocsit, a norvégoknak is fognak.
A baj csak az, hogy a mi 44db, a norvég 54db norvég és a német (ha jól emlékszem) 70db új gyártású harckocsi kedvéert nem növelnek kapacitást. Persze lehet bízni a cseh és szlovák megrendelésben, de azt még nem írták alá.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and alfa74

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 365
46 167
113
Nekünk és maguknak is gyártanak új harckocsit, a norvégoknak is fognak.
A baj csak az, hogy a mi 44db, a norvég 54db norvég és a német (ha jól emlékszem) 70db új gyártású harckocsi kedvéert nem növelnek kapacitást. Persze lehet bízni a cseh és szlovák megrendelésben, de azt még nem írták alá.
Nem a mostaniak miatt kell kapacitást bővíteni. De ezeket a szerződéseket már így kötötték meg. A vásárlók így kérték. A német megrendelésekre várnak a bővítéssel. Ha a norvégok gyorsabb szállítást kértek volna, akkor némi extra pénzért megkaphatták volna.
A csehszlovákok addig nem fognak rendelni, amíg a németek le nem adják a saját megrendelésüket. Vagy arra várnak, hogy kapjanak a megrendelésből vagy saját gyárat, vagy beszállítást.
Mondjuk a CV-90-esbe sem sikerült még rendes szerződéseket összehozni... :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: endre and alfa74

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 300
76 877
113
Nem a mostaniak miatt kell kapacitást bővíteni. De ezeket a szerződéseket már így kötötték meg. A vásárlók így kérték. A német megrendelésekre várnak a bővítéssel. Ha a norvégok gyorsabb szállítást kértek volna, akkor némi extra pénzért megkaphatták volna.
A csehszlovákok addig nem fognak rendelni, amíg a németek le nem adják a saját megrendelésüket. Vagy arra várnak, hogy kapjanak a megrendelésből vagy saját gyárat, vagy beszállítást.
Mondjuk a CV-90-esbe sem sikerült még rendes szerződéseket összehozni... :oops:
Szerinted van olyan hülye gyártó aki a semmire kapacitást bővít úgy, hogy legalább két alternatívája van a terméknek a rajzasztalon?
A Párduchoz módosított Hiúz alvázat fognak használni?
Az nem harckocsi teknő.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 365
46 167
113
Szerinted van olyan hülye gyártó aki a semmire kapacitást bővít úgy, hogy legalább két alternatívája van a terméknek a rajzasztalon?
Második műszak bevezetéséhez csak embert kell felvennie. Ahhoz nem kell semmilyen plusz befektetés.
Ha meg nem jön be több megrendelés, akkor egyszerűen leépít.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 300
76 877
113
Második műszak bevezetéséhez csak embert kell felvennie. Ahhoz nem kell semmilyen plusz befektetés.
Ha meg nem jön be több megrendelés, akkor egyszerűen leépít.
Mit rak össze a 2. műszak? Olvasd már el a KMW-s interjút, nem gyárthatnak engedély nélkül. Nincs olyan hogy saját szakállra gyártás és majd eladom.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 365
46 167
113
Mit rak össze a 2. műszak? Olvasd már el a KMW-s interjút, nem gyárthatnak engedély nélkül. Nincs olyan hogy saját szakállra gyártás és majd eladom.
Ugyan azokat az engedélyezett, és megrendelt harckocsikat, amelyeket az első műszak - csak hamarabb. Ezért írtam, hogy a német csehszlovák megrendelésekről beszélek. Vagy azt gondolod, hogy a német megrendeléseket majd 2032-35-től kell majd legyártani? :)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 990
27 060
113

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 300
76 877
113
Ugyan azokat az engedélyezett, és megrendelt harckocsikat, amelyeket az első műszak - csak hamarabb. Ezért írtam, hogy a német csehszlovák megrendelésekről beszélek. Vagy azt gondolod, hogy a német megrendeléseket majd 2032-35-től kell majd legyártani? :)
Ninics érteme előbb legyártani mert, akkor ha úgy végeznek a gyártással, hogy nincs megrendelés, akkor le kell állítani a gyártósort.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 634
55 169
113
Köszönöm.
Eddig a KMW nem adott le még rendelést bizonyos beszállitók felé. Gondolom, ez eltart még egy ideig.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 365
46 167
113
Ninics érteme előbb legyártani mert, akkor ha úgy végeznek a gyártással, hogy nincs megrendelés, akkor le kell állítani a gyártósort.
Annak sem volt gyártástechnológiai szempontból értelme, hogy Magyarországra hozzanak gyártást. Ott a hazai, az angol, vagy a vadiúj ausztrál gyár. Mindegyik hamarabb kezdhetett volna a termelésbe, ráadásul az erőforrások jobb kihasználásával.
A kormányok megrendelései viszont a saját geopolitikai szempontjai szerint futnak be.
Minekünk nem volt pénzünk a gyorsabb szállításra (szerk.: illetve nekünk fontos volt a hadiipar idetelepülése, és emiatt kivártuk a sorunkat ). A norvégoknak meg ott vannak a jelenleg is alkalmazható A4-esei. 3-4-5 év időtávú késlekedés szempontjukból lényegtelen. Ezekkel mind számoltak, amikor eddig húzták a váltást.
Ha a BW végre leadja a megrendelést, akkor azt a legrövidebb időn belül fogja kérni. Leszarja, hogy a KMW-nek van élő magyar, meg norvég megrendelése. És azzal sem fog foglalkozni, hogy mi lesz a KMW sorával később. Az legyen a KMW dolga. Meglesz ennek az ára, de hidd el, hogy Németország nem fogja sokáig tűrni egy ilyen geopolitikai helyzetben, hogy Európa páriája maradjon katonai szempontból.
Különben a "gyártósor" időről időre leáll, mivel nem folyamatosak a beszállítói megrendelések.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 300
76 877
113
Annak sem volt gyártástechnológiai szempontból értelme, hogy Magyarországra hozzanak gyártást. Ott a hazai, az angol, vagy a vadiúj ausztrál gyár. Mindegyik hamarabb kezdhetett volna a termelésbe, ráadásul az erőforrások jobb kihasználásával.
A kormányok megrendelései viszont a saját geopolitikai szempontjai szerint futnak be.
Minekünk nem volt pénzünk a gyorsabb szállításra (szerk.: illetve nekünk fontos volt a hadiipar idetelepülése, és emiatt kivártuk a sorunkat ). A norvégoknak meg ott vannak a jelenleg is alkalmazható A4-esei. 3-4-5 év időtávú késlekedés szempontjukból lényegtelen. Ezekkel mind számoltak, amikor eddig húzták a váltást.
Ha a BW végre leadja a megrendelést, akkor azt a legrövidebb időn belül fogja kérni. Leszarja, hogy a KMW-nek van élő magyar, meg norvég megrendelése. És azzal sem fog foglalkozni, hogy mi lesz a KMW sorával később. Az legyen a KMW dolga. Meglesz ennek az ára, de hidd el, hogy Németország nem fogja sokáig tűrni egy ilyen geopolitikai helyzetben, hogy Európa páriája maradjon katonai szempontból.
Különben a "gyártósor" időről időre leáll, mivel nem folyamatosak a beszállítói megrendelések.
Nem fognak senkivel úgy üzletet kötni, hogy utána becsődöljenek mert le kell állítani a gyártósor megrendelés hiányában. Nincs az a hadiipari cég aki úgy köt meg egy üzletet, hogy abban beenne legyen az esélye annak, hogy tönkremegy.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 206
67 078
113
Nem fognak senkivel úgy üzletet kötni, hogy utána becsődöljenek mert le kell állítani a gyártósor megrendelés hiányában. Nincs az a hadiipari cég aki úgy köt meg egy üzletet, hogy abban beenne legyen az esélye annak, hogy tönkremegy.
A Rheinmetall azért egyelőre igyekszik a Lynx-szel ha jól látom. :D