Leopard 2

Uj harckocsit nem gyártanak biztosan, mert nem rendeltek a beszàllitóktól, akiknek 12 hónap a szállítási határideje, semmit.
Egyes beszállítók egyszerűen kivették a katonai termékeket a termklistából, mert nem éri meg nekik és nincs rá rendelés. Ezek privát cégek, ha nem megy egy termék, törlik az ajànlatból.
 
Uj harckocsit nem gyártanak biztosan, mert nem rendeltek a beszàllitóktól, akiknek 12 hónap a szállítási határideje, semmit.
Egyes beszállítók egyszerűen kivették a katonai termékeket a termklistából, mert nem éri meg nekik és nincs rá rendelés. Ezek privát cégek, ha nem megy egy termék, törlik az ajànlatból.
Nekünk és maguknak is gyártanak új harckocsit, a norvégoknak is fognak.
A baj csak az, hogy a mi 44db, a norvég 54db norvég és a német (ha jól emlékszem) 70db új gyártású harckocsi kedvéert nem növelnek kapacitást. Persze lehet bízni a cseh és szlovák megrendelésben, de azt még nem írták alá.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and alfa74
Nekünk és maguknak is gyártanak új harckocsit, a norvégoknak is fognak.
A baj csak az, hogy a mi 44db, a norvég 54db norvég és a német (ha jól emlékszem) 70db új gyártású harckocsi kedvéert nem növelnek kapacitást. Persze lehet bízni a cseh és szlovák megrendelésben, de azt még nem írták alá.
Nem a mostaniak miatt kell kapacitást bővíteni. De ezeket a szerződéseket már így kötötték meg. A vásárlók így kérték. A német megrendelésekre várnak a bővítéssel. Ha a norvégok gyorsabb szállítást kértek volna, akkor némi extra pénzért megkaphatták volna.
A csehszlovákok addig nem fognak rendelni, amíg a németek le nem adják a saját megrendelésüket. Vagy arra várnak, hogy kapjanak a megrendelésből vagy saját gyárat, vagy beszállítást.
Mondjuk a CV-90-esbe sem sikerült még rendes szerződéseket összehozni... :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: endre and alfa74
Nem a mostaniak miatt kell kapacitást bővíteni. De ezeket a szerződéseket már így kötötték meg. A vásárlók így kérték. A német megrendelésekre várnak a bővítéssel. Ha a norvégok gyorsabb szállítást kértek volna, akkor némi extra pénzért megkaphatták volna.
A csehszlovákok addig nem fognak rendelni, amíg a németek le nem adják a saját megrendelésüket. Vagy arra várnak, hogy kapjanak a megrendelésből vagy saját gyárat, vagy beszállítást.
Mondjuk a CV-90-esbe sem sikerült még rendes szerződéseket összehozni... :oops:
Szerinted van olyan hülye gyártó aki a semmire kapacitást bővít úgy, hogy legalább két alternatívája van a terméknek a rajzasztalon?
A Párduchoz módosított Hiúz alvázat fognak használni?
Az nem harckocsi teknő.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Szerinted van olyan hülye gyártó aki a semmire kapacitást bővít úgy, hogy legalább két alternatívája van a terméknek a rajzasztalon?
Második műszak bevezetéséhez csak embert kell felvennie. Ahhoz nem kell semmilyen plusz befektetés.
Ha meg nem jön be több megrendelés, akkor egyszerűen leépít.
 
Második műszak bevezetéséhez csak embert kell felvennie. Ahhoz nem kell semmilyen plusz befektetés.
Ha meg nem jön be több megrendelés, akkor egyszerűen leépít.
Mit rak össze a 2. műszak? Olvasd már el a KMW-s interjút, nem gyárthatnak engedély nélkül. Nincs olyan hogy saját szakállra gyártás és majd eladom.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Mit rak össze a 2. műszak? Olvasd már el a KMW-s interjút, nem gyárthatnak engedély nélkül. Nincs olyan hogy saját szakállra gyártás és majd eladom.
Ugyan azokat az engedélyezett, és megrendelt harckocsikat, amelyeket az első műszak - csak hamarabb. Ezért írtam, hogy a német csehszlovák megrendelésekről beszélek. Vagy azt gondolod, hogy a német megrendeléseket majd 2032-35-től kell majd legyártani? :)
 
Ugyan azokat az engedélyezett, és megrendelt harckocsikat, amelyeket az első műszak - csak hamarabb. Ezért írtam, hogy a német csehszlovák megrendelésekről beszélek. Vagy azt gondolod, hogy a német megrendeléseket majd 2032-35-től kell majd legyártani? :)
Ninics érteme előbb legyártani mert, akkor ha úgy végeznek a gyártással, hogy nincs megrendelés, akkor le kell állítani a gyártósort.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Köszönöm.
Eddig a KMW nem adott le még rendelést bizonyos beszállitók felé. Gondolom, ez eltart még egy ideig.
 
Ninics érteme előbb legyártani mert, akkor ha úgy végeznek a gyártással, hogy nincs megrendelés, akkor le kell állítani a gyártósort.
Annak sem volt gyártástechnológiai szempontból értelme, hogy Magyarországra hozzanak gyártást. Ott a hazai, az angol, vagy a vadiúj ausztrál gyár. Mindegyik hamarabb kezdhetett volna a termelésbe, ráadásul az erőforrások jobb kihasználásával.
A kormányok megrendelései viszont a saját geopolitikai szempontjai szerint futnak be.
Minekünk nem volt pénzünk a gyorsabb szállításra (szerk.: illetve nekünk fontos volt a hadiipar idetelepülése, és emiatt kivártuk a sorunkat ). A norvégoknak meg ott vannak a jelenleg is alkalmazható A4-esei. 3-4-5 év időtávú késlekedés szempontjukból lényegtelen. Ezekkel mind számoltak, amikor eddig húzták a váltást.
Ha a BW végre leadja a megrendelést, akkor azt a legrövidebb időn belül fogja kérni. Leszarja, hogy a KMW-nek van élő magyar, meg norvég megrendelése. És azzal sem fog foglalkozni, hogy mi lesz a KMW sorával később. Az legyen a KMW dolga. Meglesz ennek az ára, de hidd el, hogy Németország nem fogja sokáig tűrni egy ilyen geopolitikai helyzetben, hogy Európa páriája maradjon katonai szempontból.
Különben a "gyártósor" időről időre leáll, mivel nem folyamatosak a beszállítói megrendelések.
 
Annak sem volt gyártástechnológiai szempontból értelme, hogy Magyarországra hozzanak gyártást. Ott a hazai, az angol, vagy a vadiúj ausztrál gyár. Mindegyik hamarabb kezdhetett volna a termelésbe, ráadásul az erőforrások jobb kihasználásával.
A kormányok megrendelései viszont a saját geopolitikai szempontjai szerint futnak be.
Minekünk nem volt pénzünk a gyorsabb szállításra (szerk.: illetve nekünk fontos volt a hadiipar idetelepülése, és emiatt kivártuk a sorunkat ). A norvégoknak meg ott vannak a jelenleg is alkalmazható A4-esei. 3-4-5 év időtávú késlekedés szempontjukból lényegtelen. Ezekkel mind számoltak, amikor eddig húzták a váltást.
Ha a BW végre leadja a megrendelést, akkor azt a legrövidebb időn belül fogja kérni. Leszarja, hogy a KMW-nek van élő magyar, meg norvég megrendelése. És azzal sem fog foglalkozni, hogy mi lesz a KMW sorával később. Az legyen a KMW dolga. Meglesz ennek az ára, de hidd el, hogy Németország nem fogja sokáig tűrni egy ilyen geopolitikai helyzetben, hogy Európa páriája maradjon katonai szempontból.
Különben a "gyártósor" időről időre leáll, mivel nem folyamatosak a beszállítói megrendelések.
Nem fognak senkivel úgy üzletet kötni, hogy utána becsődöljenek mert le kell állítani a gyártósor megrendelés hiányában. Nincs az a hadiipari cég aki úgy köt meg egy üzletet, hogy abban beenne legyen az esélye annak, hogy tönkremegy.
 
Nem fognak senkivel úgy üzletet kötni, hogy utána becsődöljenek mert le kell állítani a gyártósor megrendelés hiányában. Nincs az a hadiipari cég aki úgy köt meg egy üzletet, hogy abban beenne legyen az esélye annak, hogy tönkremegy.
A Rheinmetall azért egyelőre igyekszik a Lynx-szel ha jól látom. :D
 
A zalai gyár csak reszben az RM-é és a finanszírozása sem 100%-ban az övék.
Na és? :D Nem a zalaegerszegi gyár, meg nem is Magyarország forog közszájon, mint aki már egy évet csúszott alsó hangon, hanem a Rejjnnmetáll! Akinek ugye egyre jelentősebb anyagi mínusszal kell kalkulálnia bizonyos kötbérek miatt, amit az állam, ha be is fizet a saját része után, simán visszaönti, de ők nem. Nagyjából a szent nyugati seggszáj működését láthatjuk élesben, reméljük, hogy az ország védelme nem szenved nagyobb csorbát ezáltal. :mad:
 
Na és? :D Nem a zalaegerszegi gyár, meg nem is Magyarország forog közszájon, mint aki már egy évet csúszott alsó hangon, hanem a Rejjnnmetáll! Akinek ugye egyre jelentősebb anyagi mínusszal kell kalkulálnia bizonyos kötbérek miatt, amit az állam, ha be is fizet a saját része után, simán visszaönti, de ők nem. Nagyjából a szent nyugati seggszáj működését láthatjuk élesben, reméljük, hogy az ország védelme nem szenved nagyobb csorbát ezáltal. :mad:
Az az RM-et nem érdekli, csak az, hogy a pénzénél van kics kockázattal.