Annak sem volt gyártástechnológiai szempontból értelme, hogy Magyarországra hozzanak gyártást. Ott a hazai, az angol, vagy a vadiúj ausztrál gyár. Mindegyik hamarabb kezdhetett volna a termelésbe, ráadásul az erőforrások jobb kihasználásával.
A kormányok megrendelései viszont a saját geopolitikai szempontjai szerint futnak be.
Minekünk nem volt pénzünk a gyorsabb szállításra (szerk.: illetve nekünk fontos volt a hadiipar idetelepülése, és emiatt kivártuk a sorunkat ). A norvégoknak meg ott vannak a jelenleg is alkalmazható A4-esei. 3-4-5 év időtávú késlekedés szempontjukból lényegtelen. Ezekkel mind számoltak, amikor eddig húzták a váltást.
Ha a BW végre leadja a megrendelést, akkor azt a legrövidebb időn belül fogja kérni. Leszarja, hogy a KMW-nek van élő magyar, meg norvég megrendelése. És azzal sem fog foglalkozni, hogy mi lesz a KMW sorával később. Az legyen a KMW dolga. Meglesz ennek az ára, de hidd el, hogy Németország nem fogja sokáig tűrni egy ilyen geopolitikai helyzetben, hogy Európa páriája maradjon katonai szempontból.
Különben a "gyártósor" időről időre leáll, mivel nem folyamatosak a beszállítói megrendelések.