[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

Sziasztok!
A következő havi Aero Magazinban lesz H225M cikk, amely sok dolgot fellebbent majd a fátyol alól.. :)
Ez lenne az? :)

Aero-2023marc-H225-M-1.jpg
Aero-2023marc-H225-M-2.jpg
Aero-2023marc-H225-M-3.jpg


Amúgy KC-390-ről is van egy ismertető cikk a márciusi AERO-ban, de azt inkább nem szkennelem be - legyen valami amiért megéri megvenni... ;)
 
Kicsit többre számítottam. Azt gondoltam, hogy valaki kiment az első csoporttal február elején és helyszini képes beszámoló lesz. Koller Józseftől már azt is tudjuk minimum 300 órát kell repülni H145M-en annak, akit H225M képzésre küldenek. A cikkben az a francia spotter fotó van, ami itt a fórumon volt linkelve, majd elterjedt a hazai oldalakon, ezek szerint az Airbus még képeket sem adott a cikkhez. Furcsa. És akkor lett egy újabb variációnk a gépek érkezésére: 6-8-2. Kezdetben volt 4-8-4, Kilián Nándor decemberben pedig 6-6-4-et mondott. Meglátjuk mi lesz belőle. A Kecskeméti repülőnapra egy csak ideér.
 
A H225M cikkben azok az információk vannak, amelyet a Honvédség engedélyezett megosztani a január közepén adott interjú során.
Más forrás szerint viszont a hónap végén aki nyujtgatja a nyakát a Hajmáskéri lőtér környékén annak esélye lehet, hogy láthat H225M fegyvertesztet talán magyar felségjelzésű helikopterrel. Ezt a márciusi lőtéri értesítő is alátámassza. (március 27- április 23). Örüljünk neki.
 
Kicsit többre számítottam. Azt gondoltam, hogy valaki kiment az első csoporttal február elején és helyszini képes beszámoló lesz. Koller Józseftől már azt is tudjuk minimum 300 órát kell repülni H145M-en annak, akit H225M képzésre küldenek. A cikkben az a francia spotter fotó van, ami itt a fórumon volt linkelve, majd elterjedt a hazai oldalakon, ezek szerint az Airbus még képeket sem adott a cikkhez. Furcsa. És akkor lett egy újabb variációnk a gépek érkezésére: 6-8-2. Kezdetben volt 4-8-4, Kilián Nándor decemberben pedig 6-6-4-et mondott. Meglátjuk mi lesz belőle. A Kecskeméti repülőnapra egy csak ideér.

Az Aribus nem adott fényképet a cikkhez, a spotter viszont hozzájárult.
 
Sziasztok!
Kérdés nálam okosabbak felé: (nálunk a H145, 225 és talán a NG miatt is érdekes)

Hogyan oldják meg az amcsi Hydra, illetve a francia FFAR vagy WA (és (hozzáteszem a szerbek által favorizált Sz-5/Sz-8 léteres irányítású változat fejlesztésénél) a nem irányított rakéták esetében, hogy a lézerfejjel megcélzott célra repüljön a rakéta, amikor ezek max stabilizátorral rendelkeznek. Hiába lézerfej, hiába a megvilágítás, ha a rakéta kinetikai tulajdonságai és a kormányfelületek, falapperenok stb. hiánya miatt nem tud odarepülni???
 
  • Tetszik
Reactions: Vlad
Sziasztok!
Kérdés nálam okosabbak felé: (nálunk a H145, 225 és talán a NG miatt is érdekes)

Hogyan oldják meg az amcsi Hydra, illetve a francia FFAR vagy WA (és (hozzáteszem a szerbek által favorizált Sz-5/Sz-8 léteres irányítású változat fejlesztésénél) a nem irányított rakéták esetében, hogy a lézerfejjel megcélzott célra repüljön a rakéta, amikor ezek max stabilizátorral rendelkeznek. Hiába lézerfej, hiába a megvilágítás, ha a rakéta kinetikai tulajdonságai és a kormányfelületek, falapperenok stb. hiánya miatt nem tud odarepülni???
Milyen kormányfelület hiányzik?
Figyelem veszélyes mozaikszó következik: APKWS
et voilá:
300px-APKWS.jpg

Cm0D5J3VMAEsB1G
 
Mi vettünk már rakétát dísznek, indítósín nélkül a Szuhojokhoz, úgyhogy bármi megtörténhet :oops:
Reméljük, hogy ez lesz, mert nem irányított rakéta filléres eszköz. A lézervezérlésű már más tészta. Egyébként Sz-5 vagy Sz-8 rakétákat is integráltak szerbek(MOMA)/Airbus a H145M-hez, ezt gyártanak a szerbek és olcsóbb szerintem mint a francia, és az indítókonténer sem lehet drága (ahogy láttam, szép iparosmunka henger alakú az indításhoz szükséges elemekkel. Nem nagy dolog.
 
"Befejeződött az Airbus H225M típusú közepes szállító helikopterek magyar katonai típusalkalmassági vizsgálata. A megrendelt tizenhat többcélú helikopterből kettőt ez év júliusában adnak át az Airbus Helicopters franciaországi, Marignane-i gyártó központjában. A Magyar Honvédség szállító helikopter képesség fejlesztése céljából a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretén belül a honvédelmi tárca összesen tizenhat darab forgószárnyast rendelt ebből a típusból.
A szerződés 2018. decemberi megkötését követően a HM Állami Légügyi Főosztály kiadta a szükséges magyar katonai hatósági engedélyeket az Airbus Helicopters érintett szervezeteinek, többek között a vállalat képző központjának is, ahol a magyar katonai pilóták és a repülőműszaki állomány megkaphatja a típus üzemeltetéséhez szükséges képzést.
A H225M helikopter magyar katonai típusalkalmassági vizsgálata 2021-ben kezdődött, amely során külön figyelem irányult a helikopter magyar konfigurációjának sajátosságaira – a helikoptereket ugyanis kifejezetten a magyar katonai igények szerint alakítják ki és gyártják le.
Az eljárás kapcsán a minisztérium szakemberei először 2022 márciusában tettek látogatást a gyártónál, ahol szakmai egyeztetést folytattak a helikopter típus tervezéséért és gyártásáért, valamint az üzemeltetés és karbantartási rendszeréért felelős szakemberekkel. A folyamat végén típusalkalmassági tesztrepülést hajtottak végre az IRO 011 gyártói azonosítójelű helikopterrel, 2023. február 28. és március 1. között.
A hatósági vizsgáló csoport a gyártó szakembereivel közösen dolgozta ki a vizsgálati programot, a repülést pedig az Airbus tesztrepülő személyzetének segítségével hajtották végre a gyár tesztlégterében. Az eljárás lezárásaként adták ki a H225M típusú közepes többcélú szállítóhelikopter magyar katonai típusalkalmassági bizonyítványát, ami elsődleges feltétele annak, hogy a légijármű típus itthon rendszerbe álljon.
"

x64170b812224a271842069.jpg.pagespeed.ic.JsMw87nPeU.webp