• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 340
35 172
113
Sziasztok!
A következő havi Aero Magazinban lesz H225M cikk, amely sok dolgot fellebbent majd a fátyol alól.. :)
Ez lenne az? :)

Aero-2023marc-H225-M-1.jpg
Aero-2023marc-H225-M-2.jpg
Aero-2023marc-H225-M-3.jpg


Amúgy KC-390-ről is van egy ismertető cikk a márciusi AERO-ban, de azt inkább nem szkennelem be - legyen valami amiért megéri megvenni... ;)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 471
113
Kicsit többre számítottam. Azt gondoltam, hogy valaki kiment az első csoporttal február elején és helyszini képes beszámoló lesz. Koller Józseftől már azt is tudjuk minimum 300 órát kell repülni H145M-en annak, akit H225M képzésre küldenek. A cikkben az a francia spotter fotó van, ami itt a fórumon volt linkelve, majd elterjedt a hazai oldalakon, ezek szerint az Airbus még képeket sem adott a cikkhez. Furcsa. És akkor lett egy újabb variációnk a gépek érkezésére: 6-8-2. Kezdetben volt 4-8-4, Kilián Nándor decemberben pedig 6-6-4-et mondott. Meglátjuk mi lesz belőle. A Kecskeméti repülőnapra egy csak ideér.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 095
113
A H225M cikkben azok az információk vannak, amelyet a Honvédség engedélyezett megosztani a január közepén adott interjú során.
Más forrás szerint viszont a hónap végén aki nyujtgatja a nyakát a Hajmáskéri lőtér környékén annak esélye lehet, hogy láthat H225M fegyvertesztet talán magyar felségjelzésű helikopterrel. Ezt a márciusi lőtéri értesítő is alátámassza. (március 27- április 23). Örüljünk neki.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 095
113
Kicsit többre számítottam. Azt gondoltam, hogy valaki kiment az első csoporttal február elején és helyszini képes beszámoló lesz. Koller Józseftől már azt is tudjuk minimum 300 órát kell repülni H145M-en annak, akit H225M képzésre küldenek. A cikkben az a francia spotter fotó van, ami itt a fórumon volt linkelve, majd elterjedt a hazai oldalakon, ezek szerint az Airbus még képeket sem adott a cikkhez. Furcsa. És akkor lett egy újabb variációnk a gépek érkezésére: 6-8-2. Kezdetben volt 4-8-4, Kilián Nándor decemberben pedig 6-6-4-et mondott. Meglátjuk mi lesz belőle. A Kecskeméti repülőnapra egy csak ideér.

Az Aribus nem adott fényképet a cikkhez, a spotter viszont hozzájárult.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 095
113
Sziasztok!
Kérdés nálam okosabbak felé: (nálunk a H145, 225 és talán a NG miatt is érdekes)

Hogyan oldják meg az amcsi Hydra, illetve a francia FFAR vagy WA (és (hozzáteszem a szerbek által favorizált Sz-5/Sz-8 léteres irányítású változat fejlesztésénél) a nem irányított rakéták esetében, hogy a lézerfejjel megcélzott célra repüljön a rakéta, amikor ezek max stabilizátorral rendelkeznek. Hiába lézerfej, hiába a megvilágítás, ha a rakéta kinetikai tulajdonságai és a kormányfelületek, falapperenok stb. hiánya miatt nem tud odarepülni???
 
  • Tetszik
Reactions: Vlad

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 108
45 399
113
Sziasztok!
Kérdés nálam okosabbak felé: (nálunk a H145, 225 és talán a NG miatt is érdekes)

Hogyan oldják meg az amcsi Hydra, illetve a francia FFAR vagy WA (és (hozzáteszem a szerbek által favorizált Sz-5/Sz-8 léteres irányítású változat fejlesztésénél) a nem irányított rakéták esetében, hogy a lézerfejjel megcélzott célra repüljön a rakéta, amikor ezek max stabilizátorral rendelkeznek. Hiába lézerfej, hiába a megvilágítás, ha a rakéta kinetikai tulajdonságai és a kormányfelületek, falapperenok stb. hiánya miatt nem tud odarepülni???
Milyen kormányfelület hiányzik?
Figyelem veszélyes mozaikszó következik: APKWS
et voilá:
300px-APKWS.jpg

Cm0D5J3VMAEsB1G
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 095
113
Mi vettünk már rakétát dísznek, indítósín nélkül a Szuhojokhoz, úgyhogy bármi megtörténhet :oops:
Reméljük, hogy ez lesz, mert nem irányított rakéta filléres eszköz. A lézervezérlésű már más tészta. Egyébként Sz-5 vagy Sz-8 rakétákat is integráltak szerbek(MOMA)/Airbus a H145M-hez, ezt gyártanak a szerbek és olcsóbb szerintem mint a francia, és az indítókonténer sem lehet drága (ahogy láttam, szép iparosmunka henger alakú az indításhoz szükséges elemekkel. Nem nagy dolog.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 552
11 111
113
"Befejeződött az Airbus H225M típusú közepes szállító helikopterek magyar katonai típusalkalmassági vizsgálata. A megrendelt tizenhat többcélú helikopterből kettőt ez év júliusában adnak át az Airbus Helicopters franciaországi, Marignane-i gyártó központjában. A Magyar Honvédség szállító helikopter képesség fejlesztése céljából a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretén belül a honvédelmi tárca összesen tizenhat darab forgószárnyast rendelt ebből a típusból.
A szerződés 2018. decemberi megkötését követően a HM Állami Légügyi Főosztály kiadta a szükséges magyar katonai hatósági engedélyeket az Airbus Helicopters érintett szervezeteinek, többek között a vállalat képző központjának is, ahol a magyar katonai pilóták és a repülőműszaki állomány megkaphatja a típus üzemeltetéséhez szükséges képzést.
A H225M helikopter magyar katonai típusalkalmassági vizsgálata 2021-ben kezdődött, amely során külön figyelem irányult a helikopter magyar konfigurációjának sajátosságaira – a helikoptereket ugyanis kifejezetten a magyar katonai igények szerint alakítják ki és gyártják le.
Az eljárás kapcsán a minisztérium szakemberei először 2022 márciusában tettek látogatást a gyártónál, ahol szakmai egyeztetést folytattak a helikopter típus tervezéséért és gyártásáért, valamint az üzemeltetés és karbantartási rendszeréért felelős szakemberekkel. A folyamat végén típusalkalmassági tesztrepülést hajtottak végre az IRO 011 gyártói azonosítójelű helikopterrel, 2023. február 28. és március 1. között.
A hatósági vizsgáló csoport a gyártó szakembereivel közösen dolgozta ki a vizsgálati programot, a repülést pedig az Airbus tesztrepülő személyzetének segítségével hajtották végre a gyár tesztlégterében. Az eljárás lezárásaként adták ki a H225M típusú közepes többcélú szállítóhelikopter magyar katonai típusalkalmassági bizonyítványát, ami elsődleges feltétele annak, hogy a légijármű típus itthon rendszerbe álljon.
"

x64170b812224a271842069.jpg.pagespeed.ic.JsMw87nPeU.webp