[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Elvileg ez nem probléma, mivel a Raytheonnak van mini-AESA radarja is:
https://www.flightglobal.com/farnbo...a-radar-for-range-of-platforms/149554.article
Bár a radar és a NG orr-részének méreteivel nem vagyok tisztában, de szerintem belefér.
Ha nem, akkor még mindig megcsinálhatjuk azt, hogy az AMRAAM aktív radarfejét beépítjük az NG orrába, ezzel is lesz egy 10 km-es hatótávolságú radarja.
Azért az AMRAAM radarjánál vannak jobb megoldások, de biztos hogy át kellene tervezi az orrát.

Pl. az izraeli IAI-nak is van kis helyen elférő radarja:
Elvileg belefér a FA-50-esébe, F-5-ösbe meg a MIG-21-esbe - egyik orrábban sincs sok hely.
Ott az olasz Grifo is - az van M346-ban többek között.
 
NINCS gépágyúkonténer. A repcsi nem bírja el. Központi törzs alatti függesztőpontra nehézgéppuska konténer lesz/van. Gyakorlatilag csöves tüzerő tekintetében elmarad a Messzerschmitt D változatától is, aminek legalább két gépágyúJa volt. :)
Egyszerűen lebilincselő a fejlődés üteme az L-39ZA-hoz képest... ;)
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Egyszerűen lebilincselő a fejlődés üteme az L-39ZA-hoz képest... ;)

Ha jól értem, gyenge hozzá az új sárkány (ami elvileg részben kompozit). A ZA sárkánya is megerősített volt az eredetihez képest.

Ez a 12.7mm-es géppuskakonténer hordozható:

De legalább jóval tovább tud a levegőben maradni/nagyobb a hatósugara, mint a régi Albáknak.
 
Egyszerűen lebilincselő a fejlődés üteme az L-39ZA-hoz képest... ;)

Hát ja, csinálhattak volna egy "erősebb" gépet, ami lehet, hogy nem tud négy és fél órát a levegőben tölteni, de elbír egy rendes gpu-t.
De gondolom orosz (GS-23L) nem jöhetett szóba. Az Alcán használt 20mm-es Plamen viszont elvileg igen. De lehet, hogy már nem gyártják.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mindenesetre nekünk az L-159 Alca feljavított változata kellett volna, nem ez a vacak NG. Csak nyilván jóval drágább lenne.
 
Azért az AMRAAM radarjánál vannak jobb megoldások, de biztos hogy át kellene tervezi az orrát.

Pl. az izraeli IAI-nak is van kis helyen elférő radarja:
Elvileg belefér a FA-50-esébe, F-5-ösbe meg a MIG-21-esbe - egyik orrábban sincs sok hely.
Ott az olasz Grifo is - az van M346-ban többek között.




Súgott a dzsin??? ;) ...végre!

Ezt az olasz-radaros "közel-jövő-beni" dolgot sokkal jobbnak tartom, mint a sorrendben sokadikként sem biztos, hogy költséghatékony/indokolt dedikált harci-heli erőltetését! ...ha van ilyen szándék egyáltalán a részünkről!

Ha pedig át tudnánk lépni saját árnyékunkat --végre--, akkor saját fejlesztési/hozzáadott értéket is "hozzá csaphatnánk" ehhez az L-39 NG2.0+Grifo(mini-AWACS ?)-hoz valamilyen formában. :oops:

... a sok idő-/pénz/tekintély-elqúrós piackutatgatás --és annak "megmagyarázgatása"
:mad:
:mad:
:mad:
-- helyett !!! :hadonaszos:

.
 
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Vlad
...akár ez is lehet a helyzet.
...és/vagy: Szerintem meg kenőpénzre várnak.
Ebben nincs rutinunk. Kialakult, nemzetközileg elfogadott formái vannak ennek, ez ebben a műfajban szinte-kötelezőelfogadott, ez a "marketing-költség".

Lesznek még botrányaink, "Ilyen ez a Pop-szakma!"... :oops:

.
,
,
Szerinted a NER-nek, akik megvették az Aerot, nincs rutinja a korrupcióban?? :) :) :)
 
Érdekességként: A bőven dupla-L-39NG árba --L-39NG: 20-21m $-- bőven belefér egy "kis" lobby-keret/marketing-költség.
Ki-mennyit tippel ebbe a rovatba? :oops:

.
Az M346 jóval erősebb potensebb replőgép, gyakorlatilag ha lokátoros pilonos stb. harckiképző, light csatagép változatát vásároltják meg az már majd egy AMX. A 3 db. JF-17 mellett egy jelente valami, mert az elagott kinai 21-eseikkel már semmire sem mennek.