L-39NG - Ausztria
Der lang erhoffte Geldregen beim Bundesheer bricht auch über die Luftstreitkräfte herein: Die Beschaffung einer neuen Jetflotte wird derzeit auf ...
www.krone.at
1,6 milliárd a hadsereg új sugárhajtású flottájára
A fegyveres erőktől várva várt pénzeső a légierőre is zúdul: jelenleg az új sugárhajtású flotta beszerzése folyik sínre, és a német fegyveres erőknek köszönhetően az Eurofighters is erősítést kaphat. A „Krone” ismeri az első részleteket – és az első összeget.
A Krone" rendelkezésére álló belső dokumentumok szerint a hadsereg
1,6 milliárd eurót költ egyebek mellett egy teljesen új, második sugárhajtású flotta vásárlására. Ez átveszi a kiképző és megfigyelő repüléseket, hasonlóan a Saab 105OE-hez , amelyet 2020 végén vontak be, de földi támadási képességgel. A nyújtott összeg pazar. Valamivel kevesebb, mint a 2000-es évek elején a teljes Eurofighter flotta megvásárlásáért – de akkoriban eltérő inflációs feltételek mellett – fizetett összeg.
Az Eurofighter utólagos felszerelése is szerepel a költségvetésben.
Az 1,6 milliárdba beletartoznak akár 18, Ausztriában még be nem mutatott, teljesen új típusú szubszonikus sugárhajtású repülőgép, valamint a kapcsolódó képzési és karbantartási csomagok. Az összeg fedezi a már régóta tervezett Eurofightereink utólagos felszerelését is az első építési részlettől kezdve, amelyek jelentős hiányosságokat mutatnak az éjszakai célpontok azonosításában. Ennek az utólagos felszerelésnek három olyan pontot kell tartalmaznia, amelyekről újra és újra pletykálják:
- Éjszakai harci képesség létrehozása , azaz a célpontok éjszakai azonosításának és ha szükséges megküzdésének módja. Ezt legegyszerűbb esetben éjjellátó szemüveggel, korszerűbb esetben szárny alatt hordott tokban lévő felderítő szenzorokkal lehet megtenni.
- Önvédelem képessége olyan szenzorokon keresztül, amelyek érzékelik, ha a repülőgépet a radar elkapja, és automatikusan kidobja a csalétket, amikor egy rakéta közeledik ("DASS")
- Nagyobb hatótávolságú AMRAAM vagy METEOR rakéták hozzáadása a jelenlegi rövid hatótávolságú IRIS-T rakétához
Újra és újra az olaszok,
hogy melyik gép lesz pontosan, a nyárra kell eldönteni. A típus kiválasztásánál évek óta szóba került az
olasz Leonardo gyártó M346-osa, amely "FA" változatban radarral lenne felszerelve és levegő-föld harcra is optimalizálva.
A Leonardo-val való kapcsolat jelenleg kiváló, alig néhány hónapja újabb adag AW-169-es többcélú helikoptert szereztek be az olaszoktól .
Újra kívülállók elől
De egy második jelentkező is nyomást gyakorol: a cseh Aero gyártó L-39NG-je, amely már régóta le van írva, jelenleg vonzó kontraakciókkal csábít, és állítólag visszavette magát a játékba. Mindkét üzletet
kormányközi megállapodásként kötnék meg, annyi bizonyos. Ausztria vagy közvetlenül Olaszországból szerzi be az M346-ot, vagy a Cseh Köztársaságból az L-39NG-t. Az AW-169-es helikoptereknél is ezt a beszerzési formát választották, és az a célja, hogy megakadályozzák a túlzott vesztegetést, akárcsak a 2007-es Eurofighter beszerzésnél.
Vissza a kétflottás megoldáshoz
Mindkét típus szubszonikus tartományban repül, és általában kisebb teljesítményűek, mint az Eurofighter, de üzemeltetésük és beszerzésük lényegesen olcsóbb. A
két jelentkező közül az M346FA számít jobbnak, míg az L-39NG olcsóbb. Legfeljebb 18 darabot terveznek. A kétflottás megoldás kritikusai arra panaszkodnak, hogy a szinergiák hiánya miatt a párhuzamos üzemeltetés végső soron drágább, mint az Eurofighter egyflottás megoldása, külföldi sugárhajtású kiképzőgépeken való képzéssel.