[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 053
113
Az állam lefizeti az állami tulajdonú AV-t. Jól van.....itt kinek a joindulatát vásároltuk meg??

Ha azt akartunk volna, vettünk volna pár szakadt F-16-ot az USA-tól. Van is tippem ki intézte volna így.
Nem kell gyanú. Meg lett nevezve a Semelczi Gabriella és a férje is. Ma napig is a Fidesz koriferusai... A hölgy államosítatta a magán nyugdíjpénztárakat, és azóta az országgyűlés a mai napig történytelenséget követ el, mert 14 éve nincsenek meg a megígért, sőt határozatban, vagy törvényben leírt egyén nyugdíjpénztári számlák kialakítását megküldését.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
Nem kell gyanú. Meg lett nevezve a Semelczi Gabriella és a férje is. Ma napig is a Fidesz koriferusai... A hölgy államosítatta a magán nyugdíjpénztárakat, és azóta az országgyűlés a mai napig történytelenséget követ el, mert 14 éve nincsenek meg a megígért, sőt határozatban, vagy törvényben leírt egyén nyugdíjpénztári számlák kialakítását megküldését.
Ők anno pont ezért lettek a kormányból kivágva.
A haverjaidnál felefelé buktak volna.
A többi xar meg még xőrmentén sem idevaló.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
Eddig nem 10 millióra taksálták az L-39NG-t?
Hogy lett ez 29 millió USD/gép? :confused:

Enniért már használt F-16 vagy más 4. generációs gép is kapható...

Ők anno pont ezért lettek a kormányból kivágva.
A haverjaidnál felefelé buktak volna.
A többi xar meg még xőrmentén sem idevaló.
Marhàra nem lettek kivàgva a kormányból...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
Marhàra nem lettek kivàgva a kormányból...
Benyújtották lemondásukat a Lockheed-botrány főszereplői
Orbán háta mögött lobbizott a két államtitkár, a lábuk sem érte a földet
(.Azért nem három, mert egyikük sajnálatos módon elhunyt a botrány napjaiban.)

Gyuricza akkor már kórházban feküdt, pár nap múlva elhunyt. Selmeczi és Balsay pedig lemondott, méghozzá úgy, hogy előtte találkozót kértek Orbán Viktortól, aki nem akarta őket fogadni, majd simán elfogadta a lemondásukat.

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
Benyújtották lemondásukat a Lockheed-botrány főszereplői
Orbán háta mögött lobbizott a két államtitkár, a lábuk sem érte a földet
(.Azért nem három, mert egyikük sajnálatos módon elhunyt a botrány napjaiban.)

Gyuricza akkor már kórházban feküdt, pár nap múlva elhunyt. Selmeczi és Balsay pedig lemondott, méghozzá úgy, hogy előtte találkozót kértek Orbán Viktortól, aki nem akarta őket fogadni, majd simán elfogadta a lemondásukat.

Az megvan hogy selmeczi még mindig fideszes képviselő?
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
A
Mit írtam? Azt hogy nem az???
Mondtam az LM, amcsi lobbi után kivágták őket a kormányból.
Írtad, nem. Betettem, hogy igen.
Lépjünk ezen túl.
Az hogy pl a selmeczi-t eltávolìtották egy posztból de a fiideszből rohadtúl nem sőt aztán megint kapott zsíros helyet a kormányba az nagyon nem egyenlő a te általad emlìtett "kivágták őket a kormànyból mint a sz@rt"dumával! Az egész "kirúgàs" csak lepapírozása volt a törtènetnek...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 061
14 104
113
A

Az hogy pl a selmeczi-t eltávolìtották egy posztból de a fiideszből rohadtúl nem sőt aztán megint kapott zsíros helyet a kormányba az nagyon nem egyenlő a te általad emlìtett "kivágták őket a kormànyból mint a sz@rt"dumával! Az egész "kirúgàs" csak lepapírozása volt a törtènetnek...

"Tanulási folyamat" része volt, nem a személynek, hanem a pártnak.

A maguk módján jól is kezelték a "bakit".
A mostani Rheinmetall-os brutál-pénz-szivattyú már "teljesen profi" kivitelezés...

.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
"Tanulási folyamat" része volt, nem a személynek, hanem a pártnak.

A maguk módján jól is kezelték a "bakit".
A mostani Rheinmetall-os brutál-pénz-szivattyú már "teljesen profi" kivitelezés...

.
Hány ilyen kamu "kirúgást" láttunk már mind a két oldalon amikor érdemei elismerése mellett kapott egy durva végkielégìtèst aztán pihent egy hetet floridában majd csináltak neki egy másik helyett dupla fizetéssel...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
A

Az hogy pl a selmeczi-t eltávolìtották egy posztból de a fiideszből rohadtúl nem sőt aztán megint kapott zsíros helyet a kormányba az nagyon nem egyenlő a te általad emlìtett "kivágták őket a kormànyból mint a sz@rt"dumával! Az egész "kirúgàs" csak lepapírozása volt a törtènetnek...
Egyszerűbb lenne ha elismernéd hogy tévedtél, de nekem mind1.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
Ghana’s L-39NG procurement in a stall
The L-39NG procurement may be on the same heading as Senegal’s which in April 2018 announced that it would be procuring four L-39NGs, but by early 2022 the whole deal had been cancelled.
Az IMF hitel mellé kaphatnak kínai segítséget is.

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
L-39NG - Ausztria



1,6 milliárd a hadsereg új sugárhajtású flottájára

A fegyveres erőktől várva várt pénzeső a légierőre is zúdul: jelenleg az új sugárhajtású flotta beszerzése folyik sínre, és a német fegyveres erőknek köszönhetően az Eurofighters is erősítést kaphat. A „Krone” ismeri az első részleteket – és az első összeget.

A Krone" rendelkezésére álló belső dokumentumok szerint a hadsereg 1,6 milliárd eurót költ egyebek mellett egy teljesen új, második sugárhajtású flotta vásárlására. Ez átveszi a kiképző és megfigyelő repüléseket, hasonlóan a Saab 105OE-hez , amelyet 2020 végén vontak be, de földi támadási képességgel. A nyújtott összeg pazar. Valamivel kevesebb, mint a 2000-es évek elején a teljes Eurofighter flotta megvásárlásáért – de akkoriban eltérő inflációs feltételek mellett – fizetett összeg.
Az Eurofighter utólagos felszerelése is szerepel a költségvetésben.
Az 1,6 milliárdba beletartoznak akár 18, Ausztriában még be nem mutatott, teljesen új típusú szubszonikus sugárhajtású repülőgép, valamint a kapcsolódó képzési és karbantartási csomagok. Az összeg fedezi a már régóta tervezett Eurofightereink utólagos felszerelését is az első építési részlettől kezdve, amelyek jelentős hiányosságokat mutatnak az éjszakai célpontok azonosításában. Ennek az utólagos felszerelésnek három olyan pontot kell tartalmaznia, amelyekről újra és újra pletykálják:
  • Éjszakai harci képesség létrehozása , azaz a célpontok éjszakai azonosításának és ha szükséges megküzdésének módja. Ezt legegyszerűbb esetben éjjellátó szemüveggel, korszerűbb esetben szárny alatt hordott tokban lévő felderítő szenzorokkal lehet megtenni.
  • Önvédelem képessége olyan szenzorokon keresztül, amelyek érzékelik, ha a repülőgépet a radar elkapja, és automatikusan kidobja a csalétket, amikor egy rakéta közeledik ("DASS")
  • Nagyobb hatótávolságú AMRAAM vagy METEOR rakéták hozzáadása a jelenlegi rövid hatótávolságú IRIS-T rakétához
Újra és újra az olaszok,
hogy melyik gép lesz pontosan, a nyárra kell eldönteni
. A típus kiválasztásánál évek óta szóba került az olasz Leonardo gyártó M346-osa, amely "FA" változatban radarral lenne felszerelve és levegő-föld harcra is optimalizálva. A Leonardo-val való kapcsolat jelenleg kiváló, alig néhány hónapja újabb adag AW-169-es többcélú helikoptert szereztek be az olaszoktól .

Újra kívülállók elől
De egy második jelentkező is nyomást gyakorol: a cseh Aero gyártó L-39NG-je, amely már régóta le van írva, jelenleg vonzó kontraakciókkal csábít, és állítólag visszavette magát a játékba. Mindkét üzletet kormányközi megállapodásként kötnék meg, annyi bizonyos. Ausztria vagy közvetlenül Olaszországból szerzi be az M346-ot, vagy a Cseh Köztársaságból az L-39NG-t. Az AW-169-es helikoptereknél is ezt a beszerzési formát választották, és az a célja, hogy megakadályozzák a túlzott vesztegetést, akárcsak a 2007-es Eurofighter beszerzésnél.

Vissza a kétflottás megoldáshoz
Mindkét típus szubszonikus tartományban repül, és általában kisebb teljesítményűek, mint az Eurofighter, de üzemeltetésük és beszerzésük lényegesen olcsóbb. A két jelentkező közül az M346FA számít jobbnak, míg az L-39NG olcsóbb. Legfeljebb 18 darabot terveznek. A kétflottás megoldás kritikusai arra panaszkodnak, hogy a szinergiák hiánya miatt a párhuzamos üzemeltetés végső soron drágább, mint az Eurofighter egyflottás megoldása, külföldi sugárhajtású kiképzőgépeken való képzéssel.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
L-39NG - Ausztria



1,6 milliárd a hadsereg új sugárhajtású flottájára

A fegyveres erőktől várva várt pénzeső a légierőre is zúdul: jelenleg az új sugárhajtású flotta beszerzése folyik sínre, és a német fegyveres erőknek köszönhetően az Eurofighters is erősítést kaphat. A „Krone” ismeri az első részleteket – és az első összeget.

A Krone" rendelkezésére álló belső dokumentumok szerint a hadsereg 1,6 milliárd eurót költ egyebek mellett egy teljesen új, második sugárhajtású flotta vásárlására. Ez átveszi a kiképző és megfigyelő repüléseket, hasonlóan a Saab 105OE-hez , amelyet 2020 végén vontak be, de földi támadási képességgel. A nyújtott összeg pazar. Valamivel kevesebb, mint a 2000-es évek elején a teljes Eurofighter flotta megvásárlásáért – de akkoriban eltérő inflációs feltételek mellett – fizetett összeg.
Az Eurofighter utólagos felszerelése is szerepel a költségvetésben.
Az 1,6 milliárdba beletartoznak akár 18, Ausztriában még be nem mutatott, teljesen új típusú szubszonikus sugárhajtású repülőgép, valamint a kapcsolódó képzési és karbantartási csomagok. Az összeg fedezi a már régóta tervezett Eurofightereink utólagos felszerelését is az első építési részlettől kezdve, amelyek jelentős hiányosságokat mutatnak az éjszakai célpontok azonosításában. Ennek az utólagos felszerelésnek három olyan pontot kell tartalmaznia, amelyekről újra és újra pletykálják:
  • Éjszakai harci képesség létrehozása , azaz a célpontok éjszakai azonosításának és ha szükséges megküzdésének módja. Ezt legegyszerűbb esetben éjjellátó szemüveggel, korszerűbb esetben szárny alatt hordott tokban lévő felderítő szenzorokkal lehet megtenni.
  • Önvédelem képessége olyan szenzorokon keresztül, amelyek érzékelik, ha a repülőgépet a radar elkapja, és automatikusan kidobja a csalétket, amikor egy rakéta közeledik ("DASS")
  • Nagyobb hatótávolságú AMRAAM vagy METEOR rakéták hozzáadása a jelenlegi rövid hatótávolságú IRIS-T rakétához
Újra és újra az olaszok,
hogy melyik gép lesz pontosan, a nyárra kell eldönteni
. A típus kiválasztásánál évek óta szóba került az olasz Leonardo gyártó M346-osa, amely "FA" változatban radarral lenne felszerelve és levegő-föld harcra is optimalizálva. A Leonardo-val való kapcsolat jelenleg kiváló, alig néhány hónapja újabb adag AW-169-es többcélú helikoptert szereztek be az olaszoktól .

Újra kívülállók elől
De egy második jelentkező is nyomást gyakorol: a cseh Aero gyártó L-39NG-je, amely már régóta le van írva, jelenleg vonzó kontraakciókkal csábít, és állítólag visszavette magát a játékba. Mindkét üzletet kormányközi megállapodásként kötnék meg, annyi bizonyos. Ausztria vagy közvetlenül Olaszországból szerzi be az M346-ot, vagy a Cseh Köztársaságból az L-39NG-t. Az AW-169-es helikoptereknél is ezt a beszerzési formát választották, és az a célja, hogy megakadályozzák a túlzott vesztegetést, akárcsak a 2007-es Eurofighter beszerzésnél.

Vissza a kétflottás megoldáshoz
Mindkét típus szubszonikus tartományban repül, és általában kisebb teljesítményűek, mint az Eurofighter, de üzemeltetésük és beszerzésük lényegesen olcsóbb. A két jelentkező közül az M346FA számít jobbnak, míg az L-39NG olcsóbb. Legfeljebb 18 darabot terveznek. A kétflottás megoldás kritikusai arra panaszkodnak, hogy a szinergiák hiánya miatt a párhuzamos üzemeltetés végső soron drágább, mint az Eurofighter egyflottás megoldása, külföldi sugárhajtású kiképzőgépeken való képzéssel.
Ezt ehhez a cikkhez itt hagyom emlékeztetőül.

Aero Vodochody, 2022. szeptember 5.

Bemutatták Csehország legnagyobb repülőgépgyártója, az Aero Vodochody által gyártott L-39NG repülőgépet az ausztriai Zeltwegben rendezett Airpower légikiállításon.

Az Airpower Airshow jelentős esemény volt az Aero számára. Az Aero cég itt mutatta be legújabb L-39NG repülőgépét. A cég képviselői több tárgyaláson is részt vettek osztrák partnerekkel.

A rendezvényen az Aero képviselői együttműködési megállapodást írtak alá az osztrák Airborne Technologies GmbH céggel, amely kiterjeszti a két ország közötti ipari együttműködést.

Együttműködési megállapodást írtak alá az Airborne Technologies GmbH-val, amely deklarálja egy felderítő rendszer (ún. pod) fejlesztését és integrálását az L-39NG repülőgépen. Az Aero így tovább erősíti az együttműködést az osztrák cégekkel.

„Az Aero legújabb L-39NG képzési platformja vonzó együttműködési lehetőségeket kínál ügyfeleinek. A Cseh Köztársaság Védelmi Minisztériuma a Kormányközi Védelmi Együttműködési Ügynökségén (AMOS) keresztül teljes mértékben támogatja platformunkat a G2G együttműködés részeként. A Cseh Köztársaság Ausztriának is kínál együttműködést a pilóták képzésében, így megosztva a logisztikai és üzemeltetési költségeket” – mondta Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody értékesítési és marketing alelnöke.

Az L-39NG a legköltséghatékonyabb képzési és felderítő platform az osztályában. Ez jelentős megtakarítást jelent a képzési költségekben azoknak a pilótáknak, akik külföld helyett közvetlenül otthon, Ausztriában edzhetnek. A repülőgép a közelmúltban korlátozás nélkül megkapta a típustanúsítványt. Ez azt jelenti, hogy világszerte értékesíthető, és minden követelménynek megfelel az Európai Unión és az Észak-atlanti Szövetségen belül. Az Aero stratégiai és hosszú távú ipari együttműködést kínál Ausztriának legalább 20 éves időtartamra. Jelenleg az Aero további szinergiákról tárgyal az osztrák cégekkel, amelyek közvetlenül részt vehetnek az L-39NG képzési platform támogatásában és karbantartásában.