[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Az állam lefizeti az állami tulajdonú AV-t. Jól van.....itt kinek a joindulatát vásároltuk meg??

Ha azt akartunk volna, vettünk volna pár szakadt F-16-ot az USA-tól. Van is tippem ki intézte volna így.
Nem kell gyanú. Meg lett nevezve a Semelczi Gabriella és a férje is. Ma napig is a Fidesz koriferusai... A hölgy államosítatta a magán nyugdíjpénztárakat, és azóta az országgyűlés a mai napig történytelenséget követ el, mert 14 éve nincsenek meg a megígért, sőt határozatban, vagy törvényben leírt egyén nyugdíjpénztári számlák kialakítását megküldését.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem kell gyanú. Meg lett nevezve a Semelczi Gabriella és a férje is. Ma napig is a Fidesz koriferusai... A hölgy államosítatta a magán nyugdíjpénztárakat, és azóta az országgyűlés a mai napig történytelenséget követ el, mert 14 éve nincsenek meg a megígért, sőt határozatban, vagy törvényben leírt egyén nyugdíjpénztári számlák kialakítását megküldését.
Ők anno pont ezért lettek a kormányból kivágva.
A haverjaidnál felefelé buktak volna.
A többi xar meg még xőrmentén sem idevaló.
 
Eddig nem 10 millióra taksálták az L-39NG-t?
Hogy lett ez 29 millió USD/gép? :confused:

Enniért már használt F-16 vagy más 4. generációs gép is kapható...

Ők anno pont ezért lettek a kormányból kivágva.
A haverjaidnál felefelé buktak volna.
A többi xar meg még xőrmentén sem idevaló.
Marhàra nem lettek kivàgva a kormányból...
 
Marhàra nem lettek kivàgva a kormányból...
Benyújtották lemondásukat a Lockheed-botrány főszereplői
Orbán háta mögött lobbizott a két államtitkár, a lábuk sem érte a földet
(.Azért nem három, mert egyikük sajnálatos módon elhunyt a botrány napjaiban.)

Gyuricza akkor már kórházban feküdt, pár nap múlva elhunyt. Selmeczi és Balsay pedig lemondott, méghozzá úgy, hogy előtte találkozót kértek Orbán Viktortól, aki nem akarta őket fogadni, majd simán elfogadta a lemondásukat.

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Benyújtották lemondásukat a Lockheed-botrány főszereplői
Orbán háta mögött lobbizott a két államtitkár, a lábuk sem érte a földet
(.Azért nem három, mert egyikük sajnálatos módon elhunyt a botrány napjaiban.)

Gyuricza akkor már kórházban feküdt, pár nap múlva elhunyt. Selmeczi és Balsay pedig lemondott, méghozzá úgy, hogy előtte találkozót kértek Orbán Viktortól, aki nem akarta őket fogadni, majd simán elfogadta a lemondásukat.

Az megvan hogy selmeczi még mindig fideszes képviselő?
 
A
Mit írtam? Azt hogy nem az???
Mondtam az LM, amcsi lobbi után kivágták őket a kormányból.
Írtad, nem. Betettem, hogy igen.
Lépjünk ezen túl.
Az hogy pl a selmeczi-t eltávolìtották egy posztból de a fiideszből rohadtúl nem sőt aztán megint kapott zsíros helyet a kormányba az nagyon nem egyenlő a te általad emlìtett "kivágták őket a kormànyból mint a sz@rt"dumával! Az egész "kirúgàs" csak lepapírozása volt a törtènetnek...
 
A

Az hogy pl a selmeczi-t eltávolìtották egy posztból de a fiideszből rohadtúl nem sőt aztán megint kapott zsíros helyet a kormányba az nagyon nem egyenlő a te általad emlìtett "kivágták őket a kormànyból mint a sz@rt"dumával! Az egész "kirúgàs" csak lepapírozása volt a törtènetnek...

"Tanulási folyamat" része volt, nem a személynek, hanem a pártnak.

A maguk módján jól is kezelték a "bakit".
A mostani Rheinmetall-os brutál-pénz-szivattyú már "teljesen profi" kivitelezés...

.
 
"Tanulási folyamat" része volt, nem a személynek, hanem a pártnak.

A maguk módján jól is kezelték a "bakit".
A mostani Rheinmetall-os brutál-pénz-szivattyú már "teljesen profi" kivitelezés...

.
Hány ilyen kamu "kirúgást" láttunk már mind a két oldalon amikor érdemei elismerése mellett kapott egy durva végkielégìtèst aztán pihent egy hetet floridában majd csináltak neki egy másik helyett dupla fizetéssel...
 
A

Az hogy pl a selmeczi-t eltávolìtották egy posztból de a fiideszből rohadtúl nem sőt aztán megint kapott zsíros helyet a kormányba az nagyon nem egyenlő a te általad emlìtett "kivágták őket a kormànyból mint a sz@rt"dumával! Az egész "kirúgàs" csak lepapírozása volt a törtènetnek...
Egyszerűbb lenne ha elismernéd hogy tévedtél, de nekem mind1.
 
Ghana’s L-39NG procurement in a stall
The L-39NG procurement may be on the same heading as Senegal’s which in April 2018 announced that it would be procuring four L-39NGs, but by early 2022 the whole deal had been cancelled.
Az IMF hitel mellé kaphatnak kínai segítséget is.

 
Jövő héten lesz egy ilyen összejövetel.
Ugrikkal, AV-val és sokan mások.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
L-39NG - Ausztria



1,6 milliárd a hadsereg új sugárhajtású flottájára

A fegyveres erőktől várva várt pénzeső a légierőre is zúdul: jelenleg az új sugárhajtású flotta beszerzése folyik sínre, és a német fegyveres erőknek köszönhetően az Eurofighters is erősítést kaphat. A „Krone” ismeri az első részleteket – és az első összeget.

A Krone" rendelkezésére álló belső dokumentumok szerint a hadsereg 1,6 milliárd eurót költ egyebek mellett egy teljesen új, második sugárhajtású flotta vásárlására. Ez átveszi a kiképző és megfigyelő repüléseket, hasonlóan a Saab 105OE-hez , amelyet 2020 végén vontak be, de földi támadási képességgel. A nyújtott összeg pazar. Valamivel kevesebb, mint a 2000-es évek elején a teljes Eurofighter flotta megvásárlásáért – de akkoriban eltérő inflációs feltételek mellett – fizetett összeg.
Az Eurofighter utólagos felszerelése is szerepel a költségvetésben.
Az 1,6 milliárdba beletartoznak akár 18, Ausztriában még be nem mutatott, teljesen új típusú szubszonikus sugárhajtású repülőgép, valamint a kapcsolódó képzési és karbantartási csomagok. Az összeg fedezi a már régóta tervezett Eurofightereink utólagos felszerelését is az első építési részlettől kezdve, amelyek jelentős hiányosságokat mutatnak az éjszakai célpontok azonosításában. Ennek az utólagos felszerelésnek három olyan pontot kell tartalmaznia, amelyekről újra és újra pletykálják:
  • Éjszakai harci képesség létrehozása , azaz a célpontok éjszakai azonosításának és ha szükséges megküzdésének módja. Ezt legegyszerűbb esetben éjjellátó szemüveggel, korszerűbb esetben szárny alatt hordott tokban lévő felderítő szenzorokkal lehet megtenni.
  • Önvédelem képessége olyan szenzorokon keresztül, amelyek érzékelik, ha a repülőgépet a radar elkapja, és automatikusan kidobja a csalétket, amikor egy rakéta közeledik ("DASS")
  • Nagyobb hatótávolságú AMRAAM vagy METEOR rakéták hozzáadása a jelenlegi rövid hatótávolságú IRIS-T rakétához
Újra és újra az olaszok,
hogy melyik gép lesz pontosan, a nyárra kell eldönteni
. A típus kiválasztásánál évek óta szóba került az olasz Leonardo gyártó M346-osa, amely "FA" változatban radarral lenne felszerelve és levegő-föld harcra is optimalizálva. A Leonardo-val való kapcsolat jelenleg kiváló, alig néhány hónapja újabb adag AW-169-es többcélú helikoptert szereztek be az olaszoktól .

Újra kívülállók elől
De egy második jelentkező is nyomást gyakorol: a cseh Aero gyártó L-39NG-je, amely már régóta le van írva, jelenleg vonzó kontraakciókkal csábít, és állítólag visszavette magát a játékba. Mindkét üzletet kormányközi megállapodásként kötnék meg, annyi bizonyos. Ausztria vagy közvetlenül Olaszországból szerzi be az M346-ot, vagy a Cseh Köztársaságból az L-39NG-t. Az AW-169-es helikoptereknél is ezt a beszerzési formát választották, és az a célja, hogy megakadályozzák a túlzott vesztegetést, akárcsak a 2007-es Eurofighter beszerzésnél.

Vissza a kétflottás megoldáshoz
Mindkét típus szubszonikus tartományban repül, és általában kisebb teljesítményűek, mint az Eurofighter, de üzemeltetésük és beszerzésük lényegesen olcsóbb. A két jelentkező közül az M346FA számít jobbnak, míg az L-39NG olcsóbb. Legfeljebb 18 darabot terveznek. A kétflottás megoldás kritikusai arra panaszkodnak, hogy a szinergiák hiánya miatt a párhuzamos üzemeltetés végső soron drágább, mint az Eurofighter egyflottás megoldása, külföldi sugárhajtású kiképzőgépeken való képzéssel.
 
L-39NG - Ausztria



1,6 milliárd a hadsereg új sugárhajtású flottájára

A fegyveres erőktől várva várt pénzeső a légierőre is zúdul: jelenleg az új sugárhajtású flotta beszerzése folyik sínre, és a német fegyveres erőknek köszönhetően az Eurofighters is erősítést kaphat. A „Krone” ismeri az első részleteket – és az első összeget.

A Krone" rendelkezésére álló belső dokumentumok szerint a hadsereg 1,6 milliárd eurót költ egyebek mellett egy teljesen új, második sugárhajtású flotta vásárlására. Ez átveszi a kiképző és megfigyelő repüléseket, hasonlóan a Saab 105OE-hez , amelyet 2020 végén vontak be, de földi támadási képességgel. A nyújtott összeg pazar. Valamivel kevesebb, mint a 2000-es évek elején a teljes Eurofighter flotta megvásárlásáért – de akkoriban eltérő inflációs feltételek mellett – fizetett összeg.
Az Eurofighter utólagos felszerelése is szerepel a költségvetésben.
Az 1,6 milliárdba beletartoznak akár 18, Ausztriában még be nem mutatott, teljesen új típusú szubszonikus sugárhajtású repülőgép, valamint a kapcsolódó képzési és karbantartási csomagok. Az összeg fedezi a már régóta tervezett Eurofightereink utólagos felszerelését is az első építési részlettől kezdve, amelyek jelentős hiányosságokat mutatnak az éjszakai célpontok azonosításában. Ennek az utólagos felszerelésnek három olyan pontot kell tartalmaznia, amelyekről újra és újra pletykálják:
  • Éjszakai harci képesség létrehozása , azaz a célpontok éjszakai azonosításának és ha szükséges megküzdésének módja. Ezt legegyszerűbb esetben éjjellátó szemüveggel, korszerűbb esetben szárny alatt hordott tokban lévő felderítő szenzorokkal lehet megtenni.
  • Önvédelem képessége olyan szenzorokon keresztül, amelyek érzékelik, ha a repülőgépet a radar elkapja, és automatikusan kidobja a csalétket, amikor egy rakéta közeledik ("DASS")
  • Nagyobb hatótávolságú AMRAAM vagy METEOR rakéták hozzáadása a jelenlegi rövid hatótávolságú IRIS-T rakétához
Újra és újra az olaszok,
hogy melyik gép lesz pontosan, a nyárra kell eldönteni
. A típus kiválasztásánál évek óta szóba került az olasz Leonardo gyártó M346-osa, amely "FA" változatban radarral lenne felszerelve és levegő-föld harcra is optimalizálva. A Leonardo-val való kapcsolat jelenleg kiváló, alig néhány hónapja újabb adag AW-169-es többcélú helikoptert szereztek be az olaszoktól .

Újra kívülállók elől
De egy második jelentkező is nyomást gyakorol: a cseh Aero gyártó L-39NG-je, amely már régóta le van írva, jelenleg vonzó kontraakciókkal csábít, és állítólag visszavette magát a játékba. Mindkét üzletet kormányközi megállapodásként kötnék meg, annyi bizonyos. Ausztria vagy közvetlenül Olaszországból szerzi be az M346-ot, vagy a Cseh Köztársaságból az L-39NG-t. Az AW-169-es helikoptereknél is ezt a beszerzési formát választották, és az a célja, hogy megakadályozzák a túlzott vesztegetést, akárcsak a 2007-es Eurofighter beszerzésnél.

Vissza a kétflottás megoldáshoz
Mindkét típus szubszonikus tartományban repül, és általában kisebb teljesítményűek, mint az Eurofighter, de üzemeltetésük és beszerzésük lényegesen olcsóbb. A két jelentkező közül az M346FA számít jobbnak, míg az L-39NG olcsóbb. Legfeljebb 18 darabot terveznek. A kétflottás megoldás kritikusai arra panaszkodnak, hogy a szinergiák hiánya miatt a párhuzamos üzemeltetés végső soron drágább, mint az Eurofighter egyflottás megoldása, külföldi sugárhajtású kiképzőgépeken való képzéssel.
Ezt ehhez a cikkhez itt hagyom emlékeztetőül.

Aero Vodochody, 2022. szeptember 5.

Bemutatták Csehország legnagyobb repülőgépgyártója, az Aero Vodochody által gyártott L-39NG repülőgépet az ausztriai Zeltwegben rendezett Airpower légikiállításon.

Az Airpower Airshow jelentős esemény volt az Aero számára. Az Aero cég itt mutatta be legújabb L-39NG repülőgépét. A cég képviselői több tárgyaláson is részt vettek osztrák partnerekkel.

A rendezvényen az Aero képviselői együttműködési megállapodást írtak alá az osztrák Airborne Technologies GmbH céggel, amely kiterjeszti a két ország közötti ipari együttműködést.

Együttműködési megállapodást írtak alá az Airborne Technologies GmbH-val, amely deklarálja egy felderítő rendszer (ún. pod) fejlesztését és integrálását az L-39NG repülőgépen. Az Aero így tovább erősíti az együttműködést az osztrák cégekkel.

„Az Aero legújabb L-39NG képzési platformja vonzó együttműködési lehetőségeket kínál ügyfeleinek. A Cseh Köztársaság Védelmi Minisztériuma a Kormányközi Védelmi Együttműködési Ügynökségén (AMOS) keresztül teljes mértékben támogatja platformunkat a G2G együttműködés részeként. A Cseh Köztársaság Ausztriának is kínál együttműködést a pilóták képzésében, így megosztva a logisztikai és üzemeltetési költségeket” – mondta Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody értékesítési és marketing alelnöke.

Az L-39NG a legköltséghatékonyabb képzési és felderítő platform az osztályában. Ez jelentős megtakarítást jelent a képzési költségekben azoknak a pilótáknak, akik külföld helyett közvetlenül otthon, Ausztriában edzhetnek. A repülőgép a közelmúltban korlátozás nélkül megkapta a típustanúsítványt. Ez azt jelenti, hogy világszerte értékesíthető, és minden követelménynek megfelel az Európai Unión és az Észak-atlanti Szövetségen belül. Az Aero stratégiai és hosszú távú ipari együttműködést kínál Ausztriának legalább 20 éves időtartamra. Jelenleg az Aero további szinergiákról tárgyal az osztrák cégekkel, amelyek közvetlenül részt vehetnek az L-39NG képzési platform támogatásában és karbantartásában.