[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Aero started to use its own firing range for aircraft cannons

Aero has been granted permission to operate its tunnel firing range to test aerial guns and ammunition. The firing range, which is located on the company's premises in Vodochody, will be used mainly for shooting air cannons of a caliber larger than 20 mm...
Az Aero elkezdte saját lőterét használni repülőgép-ágyúkhoz

Az Aero engedélyt kapott alagút lőterének üzemeltetésére légi fegyverek és lőszerek tesztelésére. A cég vodochody-i telephelyén található lőteret főként 20 mm-nél nagyobb kaliberű légágyúk kilövésére használják majd .

A lőszeralagút lőterét az Aero gyártási, fejlesztési, tesztelési és kereskedelmi tevékenységeihez kapcsolódó tüzelési tevékenységekre lehet használni. Ez a lőtér elsősorban 20 mm-nél nagyobb kaliberű fegyverek és lőszerek speciális ballisztikai tesztelésére szolgál. Használható különféle típusú lőfegyverek lőszer jellegű tüzelőpatronjainak kilövésére is.

"A lőtér főként légi indítóágyúk próbalövésére szolgál majd. Konkrétan például bolgár L-39 ZA-k 23 mm-es ágyúinak kilövésére, amelyek nálunk nagyjavításon esnek át, vagy a fegyverzet lehetséges fegyverzetének tesztelésére. új L-39NG oktatórepülőgép” – magyarázza Viktor Sotona, az Aero elnök-vezérigazgatója .

Az alagút lőtér az Aero bekerített épületegyüttesében található, a Vodochody repülőtértől északra. Ez az egyetlen lőtér Csehországban, amelyet repülőgépágyúkból való tüzelésre terveztek. A lőtér egy méter vastag betonfalú, az alagút végén a legvastagabb ponton pedig másfél méter vastag a mennyezet. Az alagút végén egy 15 méter vastag homokdomb található. Mindezt úgy tervezték, hogy még a nagy kaliberű lövedékeket is biztonságosan elkapják. Ez a lőtér egy állandó, beltéri, alagútban működő próbatér, amely nem nyilvános és nem üzleti célokra használható. A lőtérnek lehetővé kell tennie engedélyezett fegyverek és lőszerek tüzelését, a vonatkozó üzemeltetési szabályzatban meghatározott engedélyezett tüzelési módokkal. Az alagút lőszer mellett egy 50 méteres sportlőtér is található.

A lőszeralagút lőtér üzemeltetési engedélyének megszerzése több mint egy évig tartott, és egyebek mellett valamennyi érintett hatóság jóváhagyásával, ballisztikai szakértői jelentéssel, valamint a lőtér több helyszíni szemlével járt. A lőfegyverekről és lőszerekről szóló törvénnyel összhangban a Közép-Csehországi Régió Regionális Rendőr Igazgatósága, Fegyver- és Biztonsági Anyagok Szolgálati Osztálya adta ki a határozatot az Aero-ban található alagút lőtér üzemeltetésének engedélyezéséről.

foto_strelnice_05.jpg
 
Az Aero elkezdte saját lőterét használni repülőgép-ágyúkhoz

Az Aero engedélyt kapott alagút lőterének üzemeltetésére légi fegyverek és lőszerek tesztelésére. A cég vodochody-i telephelyén található lőteret főként 20 mm-nél nagyobb kaliberű légágyúk kilövésére használják majd .

A lőszeralagút lőterét az Aero gyártási, fejlesztési, tesztelési és kereskedelmi tevékenységeihez kapcsolódó tüzelési tevékenységekre lehet használni. Ez a lőtér elsősorban 20 mm-nél nagyobb kaliberű fegyverek és lőszerek speciális ballisztikai tesztelésére szolgál. Használható különféle típusú lőfegyverek lőszer jellegű tüzelőpatronjainak kilövésére is.

"A lőtér főként légi indítóágyúk próbalövésére szolgál majd. Konkrétan például bolgár L-39 ZA-k 23 mm-es ágyúinak kilövésére, amelyek nálunk nagyjavításon esnek át, vagy a fegyverzet lehetséges fegyverzetének tesztelésére. új L-39NG oktatórepülőgép” – magyarázza Viktor Sotona, az Aero elnök-vezérigazgatója .

Az alagút lőtér az Aero bekerített épületegyüttesében található, a Vodochody repülőtértől északra. Ez az egyetlen lőtér Csehországban, amelyet repülőgépágyúkból való tüzelésre terveztek. A lőtér egy méter vastag betonfalú, az alagút végén a legvastagabb ponton pedig másfél méter vastag a mennyezet. Az alagút végén egy 15 méter vastag homokdomb található. Mindezt úgy tervezték, hogy még a nagy kaliberű lövedékeket is biztonságosan elkapják. Ez a lőtér egy állandó, beltéri, alagútban működő próbatér, amely nem nyilvános és nem üzleti célokra használható. A lőtérnek lehetővé kell tennie engedélyezett fegyverek és lőszerek tüzelését, a vonatkozó üzemeltetési szabályzatban meghatározott engedélyezett tüzelési módokkal. Az alagút lőszer mellett egy 50 méteres sportlőtér is található.

A lőszeralagút lőtér üzemeltetési engedélyének megszerzése több mint egy évig tartott, és egyebek mellett valamennyi érintett hatóság jóváhagyásával, ballisztikai szakértői jelentéssel, valamint a lőtér több helyszíni szemlével járt. A lőfegyverekről és lőszerekről szóló törvénnyel összhangban a Közép-Csehországi Régió Regionális Rendőr Igazgatósága, Fegyver- és Biztonsági Anyagok Szolgálati Osztálya adta ki a határozatot az Aero-ban található alagút lőtér üzemeltetésének engedélyezéséről.

foto_strelnice_05.jpg
valami ilyesmi épül/épült majd a zalai RM-gyárban is...
 
4459678.jpg

Irán elindította hazai fejlesztésű Yasin kiképzőgépének sorozatgyártását.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
2023-03-12-19-00-22.jpg

Irán több mint egy évtizede kezdett el sugárhajtású kiképzőgépeket tervezni, és a Yasin a prototípus második generációja, amelyet először 2019-ben mutattak be. A Yasin legújabb verziója saját gyártású katapult üléssel, repüléstechnikával, hajtóművel, futóművel, szerelt valamint a teljes pilótafülke eszközök mindegyike hazai gyártású.
2023-03-12-19-10-53.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

2023-03-12-18-51-57.jpg


A hajtómű a J-85 Irani másolata, az „Owj” utóégető nelküli változata. 3500 lbf (16 kN) tolóerőt ad le, súlya 240 kg, hossza 1,7 m, és a turbina maximális bemeneti hőmérséklete van. 977 °C. Ezek közül kettő hajtja a Yasint 0,8 Mach-ra, és 40 000 ft-os szervizplafont biztosít.
2023-03-12-18-51-32.jpg


Az átadó ünnepség videója a linkelt cikkben;

Igen jó anyag, kösz! :)

Általam jónak tartott kiegészítések:
Az eredeti amerikai hajtómű is elég régi darab,1:8 körüli sűrítési aránnyal, nem változtatható fúvócsővel.
Teljesítménye, adatai az L-39NG Albatratrosz egy darab Williams hajtóművéhez hasonló, ebből van kettős neki.
Az Albatrosz civil gépekből kölcsönvett "hajszárítója" kb. kétszeres sűrítési arányú, ezért az iráni másolatnak a becsülhető fajlagos többlet-fogyasztása 10-35%-os, vélhetően némileg rövidebb élettartamú és némileg megbízhatatlanabb.
Mindemellett is figyelemre méltó teljesítmény, annak ellenére is, hogy egy kb. 50-es évekbeli amerikai mérnöki teljesítményt kellet "visszafejteni", ami kicsit utánanézve az előzményeknek --egy 2019-es köztes termék után--, 2022-re sikerült az itt látható/kézzel fogható minőségben és formában!

Hasonlóra nekünk is szükség lenne, amennyiben hosszútávú terveink vannak az Aero Vodochody-val és az L-39NG-vel !!!

A repülőgép konstrukciója figyelemre méltó konstrukciós, és megjelenési hasonlóságot mutat a Szu-25-ös rep-gép-családdal. Látványos a két gép 1-200 km/h utazója közötti különbséghez az aerodinamikai optimalizálás, a minden szempontból "jobban nyilazott", és ezzel nagyobb sebességre optimalizált iráni gép "győzelmével", konkrétan a szárny-vezérsíkok nyilazása és látványosan "minden-egyéb" áramvonalasabb.

...mindezekre a leírtakra vonatkozik: szerintem, nagyságrendileg, a konkrét számok ismerete nélkül (is helytállóan)! ;) + :hadonaszos:

.
 
1 kis érdekesség a twitterről az uruguayi légierő 4-6 gépet szeretne beszerezni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Konkrét típusokat és árakat szivatogtat ki. Megbízhatósága kérdőjeles.
100 millió USD-t szánnak rá, ami nem tűnik soknak.

FA 50 Korea 1 gép lenne 5 0 millió
M346 4 gép 190 millió beleértve alkatrészek, képzés
M346 6 gép 283 millió
L-39NG 6 gep176 millió és olcsóbb karbantartás
L-159 T1 6 modernizált 141 millió
Hawk-67 10 felújított 99 millió
Tucano de ezt csak mint lehetőség írja konkrétumok nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Vlad
Igen jó anyag, kösz! :)

Általam jónak tartott kiegészítések:
Az eredeti amerikai hajtómű is elég régi darab,1:8 körüli sűrítési aránnyal, nem változtatható fúvócsővel.
Teljesítménye, adatai az L-39NG Albatratrosz egy darab Williams hajtóművéhez hasonló, ebből van kettős neki.
Az Albatrosz civil gépekből kölcsönvett "hajszárítója" kb. kétszeres sűrítési arányú, ezért az iráni másolatnak a becsülhető fajlagos többlet-fogyasztása 10-35%-os, vélhetően némileg rövidebb élettartamú és némileg megbízhatatlanabb.
Mindemellett is figyelemre méltó teljesítmény, annak ellenére is, hogy egy kb. 50-es évekbeli amerikai mérnöki teljesítményt kellet "visszafejteni", ami kicsit utánanézve az előzményeknek --egy 2019-es köztes termék után--, 2022-re sikerült az itt látható/kézzel fogható minőségben és formában!

Hasonlóra nekünk is szükség lenne, amennyiben hosszútávú terveink vannak az Aero Vodochody-val és az L-39NG-vel !!!

A repülőgép konstrukciója figyelemre méltó konstrukciós, és megjelenési hasonlóságot mutat a Szu-25-ös rep-gép-családdal. Látványos a két gép 1-200 km/h utazója közötti különbséghez az aerodinamikai optimalizálás, a minden szempontból "jobban nyilazott", és ezzel nagyobb sebességre optimalizált iráni gép "győzelmével", konkrétan a szárny-vezérsíkok nyilazása és látványosan "minden-egyéb" áramvonalasabb.

...mindezekre a leírtakra vonatkozik: szerintem, nagyságrendileg, a konkrét számok ismerete nélkül (is helytállóan)! ;) + :hadonaszos:

.
Amikor az újságíró megkérdezte, miért nem ikermotorosnak tervezte a Hürjetet, a TAI vezérigazgatója
Azt mondta, hogy ebben az osztályban a repülőgépek trendje az egymotoros konfiguráció, azt hiszem, az AERO következő terve az, hogy találjon egy olyan modellt, amelynek erősebb motorja van, mint a jelenlegi, amit tudomásom szerint már csinálnak. A szívem azonban egy Gripen-stílusú repülőgép mellett van, amelynek karbantartási költségei rendkívül olcsók lesznek.
 
1 kis érdekesség a twitterről az uruguayi légierő 4-6 gépet szeretne beszerezni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Konkrét típusokat és árakat szivatogtat ki. Megbízhatósága kérdőjeles.
100 millió USD-t szánnak rá, ami nem tűnik soknak.

FA 50 Korea 1 gép lenne 5 0 millió
M346 4 gép 190 millió beleértve alkatrészek, képzés
M346 6 gép 283 millió
L-39NG 6 gep176 millió és olcsóbb karbantartás
L-159 T1 6 modernizált 141 millió
Hawk-67 10 felújított 99 millió
Tucano de ezt csak mint lehetőség írja konkrétumok nélkül.
Eddig nem 10 millióra taksálták az L-39NG-t?
Hogy lett ez 29 millió USD/gép? :confused:

Enniért már használt F-16 vagy más 4. generációs gép is kapható...
 
Az árakat nehéz összehasonlítani a különböző beszerzeseknél. Senki sem csak 1 gépet vesz. Jó esetben kiképzést, karbantartást, potalkatrészért, fegyvereket stb
 
Eddig nem 10 millióra taksálták az L-39NG-t?
Hogy lett ez 29 millió USD/gép? :confused:

Enniért már használt F-16 vagy más 4. generációs gép is kapható...
Képzés, karbantartás, akár szimulátor, akár fegyverintegráció is benne lehet. Másrészt nem megbízható adatok.
Az árakat nehéz összehasonlítani a különböző beszerzeseknél. Senki sem csak 1 gépet vesz. Jó esetben kiképzést, karbantartást, potalkatrészért, fegyvereket stb

Azt a közelítő becslést tartom helyesnek, hogy egy új fegyver(rendszer) hadrendbe állításakor 3-6 közötti eszköz darabárának megfelelő összegbe kerülnek a kiképző, szerviz, és "induló-alkatrész-bázis" tételek.

Az L-39NG sok-évvel ezelőtti, és háború előtti ára volt 12m $.

Ezek alapján LMezve, nekem és közelítőleg 15-17m$ közé jön ki az Albatrosz darabonkénti ára!.

U.I.: Ez a "módszer" --szerintem-- kozelítőleg működik a Leopard/Lynx esetében is.
A drágább essközök esetében a kisebb "bevezetési-kompenzációs-darabszám" a reális, olcsóbb darabárú eszköz esetén pedig a nagyobb kompenzációs darabszám ára épül be, az említett --szükséges-- hadrendbe-állítási kategóriák ára esetén.


.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
1 kis érdekesség a twitterről az uruguayi légierő 4-6 gépet szeretne beszerezni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Konkrét típusokat és árakat szivatogtat ki. Megbízhatósága kérdőjeles.
100 millió USD-t szánnak rá, ami nem tűnik soknak.

FA 50 Korea 1 gép lenne 5 0 millió
M346 4 gép 190 millió beleértve alkatrészek, képzés
M346 6 gép 283 millió
L-39NG 6 gep176 millió és olcsóbb karbantartás
L-159 T1 6 modernizált 141 millió
Hawk-67 10 felújított 99 millió
Tucano de ezt csak mint lehetőség írja konkrétumok nélkül.

Hogy meg legyen egy normális hírforrásból is...

 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD