[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 840
82 372
113
The 56th meeting NATO Flight Safety Working Group was held in Aero. Safety is a top topic in aviation, so there was also a tour ️of the new L-39NG. It is built for high protection of pilots, it can handle a collision with a bird up to a speed of 650 km/h.

Fs8yvsDWYAcINDS
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 840
82 372
113
Aero successfully conducted L-39NG basic weapons tests...

Specifically, the designers and pilots tested the firing of S-5 missiles from UB-16 missile blocks and their effect on engine operation. They conducted tests of emergency bomb drops, overhead fuel tanks, and missile blocks. During the tests, the pilots fired a total of 230 S-5 missiles and dropped 42 P-50-75 and 24 OFAB-100-120 bombs.

rocket-firing_1.png

Aero has successfully conducted tests of the L-39NG basic weapons. Engineers and pilots tested the use of the weapons, they fired 230 missiles and dropped nearly 70 bombs while verifying engine effects, emergency load shedding and accuracy.

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 610
97 799
113
Aero successfully conducted L-39NG basic weapons tests...

Specifically, the designers and pilots tested the firing of S-5 missiles from UB-16 missile blocks and their effect on engine operation. They conducted tests of emergency bomb drops, overhead fuel tanks, and missile blocks. During the tests, the pilots fired a total of 230 S-5 missiles and dropped 42 P-50-75 and 24 OFAB-100-120 bombs.

rocket-firing_1.png

Aero has successfully conducted tests of the L-39NG basic weapons. Engineers and pilots tested the use of the weapons, they fired 230 missiles and dropped nearly 70 bombs while verifying engine effects, emergency load shedding and accuracy.

Az Aero új L-39NG sugárhajtású repülőgépei sikeresen teljesített tesztsorozatok egyike során mérnökök és pilóták tesztelték a fegyverek használatát. 230 rakétát lőttek ki és közel 70 bombát dobtak le, hogy teszteljék a hajtóművek hatását, a vészhelyzeti terheléscsökkentést és a pontosságot.

Az Aero sikeresen tesztelte az L-39NG elsődleges fegyvereit. Ez az egyik a sok teszt közül, amelyeken az új Aero repülőgép átesett. A repülőgép keleti és nyugati fegyverrendszereket és a megfelelő repüléselektronikai rendszert egyaránt szállíthat. Az L-39NG keleti fegyverzeti tesztfázisra magyar területen került sor, a repülőgépek a pápai légibázisról indultak, és a Veszprém melletti rakéta lőtávolságát használták.

"A tesztek eredménye sikeres volt. Ez az L-39NG által használható alapfegyverek tesztsorozata volt. A vevői igényeknek megfelelően azonban fontolgatjuk a fegyverek további kínálatát is. A repülőgép keleti és Nyugati fegyverzet és egyformán rendelkezhet nyugati és keleti repüléstechnikával” – mondja Petr Jinda, az Aero ügyvezető alelnöke és fejlesztési igazgatója.

A három fázisra osztott fegyverpróbák február 13-án kezdődtek. Az első rész a rakéta kilövésének a hajtómű teljesítményére gyakorolt hatását vizsgálta, ezt követte a vészhelyzeti terheléscsökkenés, a harmadik fázis pedig a bombázás és rakéták kilövése volt a pontosság érdekében. Minden fegyverteszt megfelelt az elvárásoknak.

A tervezők és a pilóták konkrétan az S-5 rakéták UB-16 rakétablokkokból történő kilövését és azok hajtómű működésére gyakorolt hatását tesztelték. Tesztelték a vészhelyzeti bombaledobást, a felső üzemanyagtartályokat és a rakétablokkokat. A tesztek során a pilóták összesen 230 darab S-5 rakétát lőttek ki, és 42 darab P-50-75 és 24 OFAB-100-120 bombát dobtak le.

A repülőgép mérőrendszerrel rendelkezik, amely mintegy 300 repülési paramétert rögzít. A tesztek sikerességének értékelésére videofelvételeket is használnak. A repülőgépbe digitális videórögzítőt szereltek fel, és a pilóta heads-up kijelzőjét (HUD) is rögzítik. Az Aero egy társrepülőgépet használ a filmezéshez, amelyről egy operatőr a hátsó kabinból filmezi a tesztek menetét. Maga az L-39NG repülőgép ezután 5 további kamerát tartalmaz, amelyek különböző szögekből rögzítik a teszteket. 2 kamerás drónt használtak a fegyverek pontos becsapódásának észlelésére a célterületen. Minden felvétel és mérés időben precízen szinkronizálva van az egyes vizsgálatok eredményeinek kiértékelése, a lövések eredő pontosságának és az elejtett terhek pályájának meghatározása céljából.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Aero successfully conducted L-39NG basic weapons tests...

Specifically, the designers and pilots tested the firing of S-5 missiles from UB-16 missile blocks and their effect on engine operation. They conducted tests of emergency bomb drops, overhead fuel tanks, and missile blocks. During the tests, the pilots fired a total of 230 S-5 missiles and dropped 42 P-50-75 and 24 OFAB-100-120 bombs.

rocket-firing_1.png

Aero has successfully conducted tests of the L-39NG basic weapons. Engineers and pilots tested the use of the weapons, they fired 230 missiles and dropped nearly 70 bombs while verifying engine effects, emergency load shedding and accuracy.

.
.
Javitsatok ki, ha tévedtem, de hibás az angol nyelvű eredeti cikk. (Vagy csak nagyzolni akarnak? :) ) A cikkben használt missile szó irányitott rakétát jelent, amit ők lövöldöztek, az meg a rocket.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 342
43 627
113
Mert csak ezt bírja el? :(
Annál sokkal többet bír: közel negyed tonnás Mk 82 / GBU-12 bomba is mehet rá. Összesen 1640 kilogrammnyi függesztményt hordozhat az alábbiak szerint.


L-39NG függesztmény opciók[1]
1. felfüggesztő2.felfüggesztő3.felfüggesztő4.felfüggesztő5.felfüggesztőMegjegyzés
Terhelhetőség295 kg400 kg275 kg400 kg295 kg
350 literes üzemanyag-tartályok
Mk 81 bomba118 kg tömegű
Mk 82 / GBU-12 bomba227 kg tömegű
70 mm-es rakéta-blokk7 vagy 19 rakétát tartalmazó blokkok
12,7 mm géppuska-konténerEgyidejűleg max. 3 db FN HMP-250 vagy FN HMP-400
gyakorlóbomba-szórók2-4 db BDU-33
Légiharc-rakéta (IR)AIM-9 Sidewinder
 

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
886
2 511
93
Annál sokkal többet bír: közel negyed tonnás Mk 82 / GBU-12 bomba is mehet rá. Összesen 1640 kilogrammnyi függesztményt hordozhat az alábbiak szerint.


L-39NG függesztmény opciók[1]
1. felfüggesztő2.felfüggesztő3.felfüggesztő4.felfüggesztő5.felfüggesztőMegjegyzés
Terhelhetőség295 kg400 kg275 kg400 kg295 kg
350 literes üzemanyag-tartályok
Mk 81 bomba118 kg tömegű
Mk 82 / GBU-12 bomba227 kg tömegű
70 mm-es rakéta-blokk7 vagy 19 rakétát tartalmazó blokkok
12,7 mm géppuska-konténerEgyidejűleg max. 3 db FN HMP-250 vagy FN HMP-400
gyakorlóbomba-szórók2-4 db BDU-33
Légiharc-rakéta (IR)AIM-9 Sidewinder
Akkor is max valami messziről indítható szárnyas megoldással merném forró helyre küldeni... Drón kellene inkább...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 342
43 627
113
Akkor is max valami messziről indítható szárnyas megoldással merném forró helyre küldeni... Drón kellene inkább...
Az én másik ötletem ha ráaggatunk 5 SDB-t vagy SPICE-250-est és jó messziről eregeti ezeket kívülről kapott cél infók alapján. Lényegében ez a "bomb-truck" koncepció. Ennek a megvalósulásának valószínűsége közel nulla, de elvben működhetne...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 610
97 799
113
Az Aero sikeresen tesztelte az L-39NG AG lőszereinek alapsorozatát


A tavaszi hónapokban a cseh Aero Vodochody gyártó sikeresen teljesítette az L-39NG oktatórepülőgép földelhárító fegyvereinek alapcsaládjának tesztjeit. Az új Engéčko jellemzője a keleti és nyugati fegyverrendszerek használatára is alkalmas, ennek természetesen megfelel a repülőgép avionikai rendszere is, melynek fegyverrendszerrel való kompatibilitását gyakorlati próbára kellett tenni. Az elsősorban a vietnami légierő L-39NG-je számára szánt keleti fegyverzet tesztjei a Pápai magyar légibázisról, a Hajmáskér légi lőtér használatával zajlottak a Veszprém város melletti VVP Bakonynál.

„A teszt eredménye sikeres volt. Ez az L-39NG által használható alapvető fegyverek tesztsorozata volt. Mindazonáltal a vevői igényeknek megfelelően egy másik fegyvercsaládot is fontolóra veszünk. A repülőgépek keleti és nyugati fegyverzetet is szállíthatnak, valamint nyugati és keleti repüléstechnikával is rendelkezhetnek” – mondta Petr Jinda, az Aero Vodochody ügyvezető alelnöke és fejlesztési igazgatója.

A három szakaszra osztott fegyvertesztek február 13-án kezdődtek, és az L-39NG ev első repülési prototípusát vették igénybe. 0475 sz. , amely a gyári bemutatót kísérte L-159T2X ev. 6073 sz. A tesztek első részében a rakétalövés hatását határozták meg a Williams FJ44-4M hajtóegység munkájára, ezt követte a vészhelyzeti terhelésleadás, a harmadik fázis pedig a pontosság érdekében irányítatlan rakéták bombázása és kilövése volt. Minden fegyverteszt megfelelt az elvárásoknak. A tervezők és a pilóták elsősorban az 57 mm-es S-5 földellenes rakéták kilövését tesztelték UB-16 rakétablokkokból, amelyek bizonyos körülmények között kedvezőtlenül befolyásolhatják a hajtómű működését. Emellett vészhelyzeti bombaledobást, további 350 literes üzemanyagtartályokat és UB-16-57 rakétablokkokat is teszteltek. Összességében a tesztek során a pilóták 230 S-5 rakétát lőttek ki, és 42 darab P-50-75 és 24 OFAB-100-120 bombát dobtak le.
news_2037_aero55_flight.jpg


news_2038_aero55_hud-1536x614.jpg


A keleti eredetű, elsősorban a vietnami légierő L-39NG kiképzőgépein való használatra szánt földelhárító fegyverek alap lőterének gyakorlati tesztelése zajlott Magyarországon a Bakony katonai gyakorlóterületen található Hajmáskér légi lőtére
n. Az Engéčko lőtér feletti repülések a kísérő L-159T2X-el együtt a pápai magyar bázisról szálltak fel. A HUD head-up kijelző részletein bal oldalon egy P-50-75 gyakorlóbomba ledobása látható körülbelül 7000 láb magasságból, míg a jobb oldalon egy S-felszín elleni irányítatlan rakéta kilövése látható. 5K 2000 láb repülési szintről. Ezt a fegyverzetet kb. 240 csomós hordozósebességgel használták CCIP vagy Continuously Computed Impact Point módban, ahol leszálló repülésnél a HUD-on keresztül vizuálisan kell célozni a célt
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 310
8 807
113
Az én másik ötletem ha ráaggatunk 5 SDB-t vagy SPICE-250-est és jó messziről eregeti ezeket kívülről kapott cél infók alapján. Lényegében ez a "bomb-truck" koncepció. Ennek a megvalósulásának valószínűsége közel nulla, de elvben működhetne...
Lehetne akár meteor hordozó is, ha kívülről kapná az adatokat, pl egy gripen-tol.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 610
97 799
113
Az Aero sikeresen tesztelte az L-39NG AG lőszereinek alapsorozatát


A tavaszi hónapokban a cseh Aero Vodochody gyártó sikeresen teljesítette az L-39NG oktatórepülőgép földelhárító fegyvereinek alapcsaládjának tesztjeit. Az új Engéčko jellemzője a keleti és nyugati fegyverrendszerek használatára is alkalmas, ennek természetesen megfelel a repülőgép avionikai rendszere is, melynek fegyverrendszerrel való kompatibilitását gyakorlati próbára kellett tenni. Az elsősorban a vietnami légierő L-39NG-je számára szánt keleti fegyverzet tesztjei a Pápai magyar légibázisról, a Hajmáskér légi lőtér használatával zajlottak a Veszprém város melletti VVP Bakonynál.

„A teszt eredménye sikeres volt. Ez az L-39NG által használható alapvető fegyverek tesztsorozata volt. Mindazonáltal a vevői igényeknek megfelelően egy másik fegyvercsaládot is fontolóra veszünk. A repülőgépek keleti és nyugati fegyverzetet is szállíthatnak, valamint nyugati és keleti repüléstechnikával is rendelkezhetnek” – mondta Petr Jinda, az Aero Vodochody ügyvezető alelnöke és fejlesztési igazgatója.

A három szakaszra osztott fegyvertesztek február 13-án kezdődtek, és az L-39NG ev első repülési prototípusát vették igénybe. 0475 sz. , amely a gyári bemutatót kísérte L-159T2X ev. 6073 sz. A tesztek első részében a rakétalövés hatását határozták meg a Williams FJ44-4M hajtóegység munkájára, ezt követte a vészhelyzeti terhelésleadás, a harmadik fázis pedig a pontosság érdekében irányítatlan rakéták bombázása és kilövése volt. Minden fegyverteszt megfelelt az elvárásoknak. A tervezők és a pilóták elsősorban az 57 mm-es S-5 földellenes rakéták kilövését tesztelték UB-16 rakétablokkokból, amelyek bizonyos körülmények között kedvezőtlenül befolyásolhatják a hajtómű működését. Emellett vészhelyzeti bombaledobást, további 350 literes üzemanyagtartályokat és UB-16-57 rakétablokkokat is teszteltek. Összességében a tesztek során a pilóták 230 S-5 rakétát lőttek ki, és 42 darab P-50-75 és 24 OFAB-100-120 bombát dobtak le.
news_2037_aero55_flight.jpg


news_2038_aero55_hud-1536x614.jpg


A keleti eredetű, elsősorban a vietnami légierő L-39NG kiképzőgépein való használatra szánt földelhárító fegyverek alap lőterének gyakorlati tesztelése zajlott Magyarországon a Bakony katonai gyakorlóterületen található Hajmáskér légi lőtéren. Az Engéčko lőtér feletti repülések a kísérő L-159T2X-el együtt a pápai magyar bázisról szálltak fel. A HUD head-up kijelző részletein bal oldalon egy P-50-75 gyakorlóbomba ledobása látható körülbelül 7000 láb magasságból, míg a jobb oldalon egy S-felszín elleni irányítatlan rakéta kilövése látható. 5K 2000 láb repülési szintről. Ezt a fegyverzetet kb. 240 csomós hordozósebességgel használták CCIP vagy Continuously Computed Impact Point módban, ahol leszálló repülésnél a HUD-on keresztül vizuálisan kell célozni a célt
Az L-39NG repülőgép méréstechnikai rendszerrel rendelkezik, amely mintegy 300 repülési paramétert rögzít. A vizsgák sikerességének értékelésére videofelvételeket is használnak. A repülőgépben digitális videórögzítőt helyeznek el, és a felvételt a pilóta head-up kijelzőjéről (HUD) is rögzítik. Az Aero egy társrepülőt használ a filmezéshez, amelyről az operatőr a hátsó kabinból filmezi a tesztek menetét. Magában az L-39NG repülőgépben még 5 kamera található, amelyek különböző szögekből rögzítik a teszteket. 2 kamerás drónt használtak a fegyverek célterületen való pontos becsapódásának meghatározására. Minden feljegyzés és mérés időben precízen szinkronban van az egyes tesztek eredményeinek kiértékelése, a lövések eredő pontosságának és a leadott terhek pályájának meghatározása céljából.

Az Aero Vodochody számára az „Eastern” lőszerek alapvető tartományának L-39NG-n való használatára vonatkozó tesztek befejezése egy újabb mérföldkő az első külföldi ügyfélhez, azaz Vietnamhoz való szállítás felé vezető úton. Ez a hagyományos csehszlovák, majd cseh védelmi ipar vevője összesen 12 darab L-39NG-t rendelt némileg sajátos „keleti” átalakításban, amely biztosítja a lassan szolgálati idő végére érő Albatros teljes flotta fokozatos cseréjét. Bár a vietnami Engéčka a szabványos GENESYS avionikát veszi alapul, a repülési és navigációs adatok minden megjelenítése nem csak a metrikus rendszerben, hanem elsősorban orosz nyelven jelenik meg, amit az új DP-39 fedélzeti számítógép biztosít majd. . Ehhez a vietnami L-39NG-hez "keleti" típusú fegyvertartókat és fegyvervezérlő rendszert fejlesztenek ki, hogy a vietnami Engéchka az orosz fegyverzet alapvető hatótávját tudja használni.A vietnaminak szánt 7005-ösnek a jövő héten látnia kell az éterét, szóval tartsuk a lábunkat.

news_2039_aero55_firing1-1536x864.jpg


Az S-5K 57mm-es felszíni védelmi rakéták kilövési sorrendje az UB-16-57 rakétablokkokból a hajmáskéri lőtér felett, a bakonyi katonai területen. Ezeknek a nem irányított rakétáknak a kilövése tipikus találattal és viszonylag jelentős füsttel jár együtt, ami bizonyos körülmények között befolyásolhatja a hajtómű működését, és legrosszabb esetben pumpálást is okozhat
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby