[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Kiforgatod a szavaimat és támadó hangnemet veszel fel.
Vagy nem bírsz az értőolvasás képességével, vagy csak valami személyes gondod van, ezt én nem tudom.
Másfelől pedig az egész érvelésed fals. Az előbb még mindent leszedett a rakéta ami nem f-15 vagy Gripen, de most már a helikopter lebegési vagy hátrameneti képessége szerinted kicselezi a rakétát.
Hagyjuk szerintem. Egyébként a stílusod abszolút mint molnié..

Nincs személyes gondom, ha ez megnyugtat. Csak van pár téma, ahol lefáraszt, hogy fórum olvasás közben ugyan azokat a vitákat hajtogatjuk évről évre... És nincs a végére semmi remény, mert nem is valós alapokról indul a vita. Ilyen példa a légiharcos Albán kívül például a drónok elleni védekezés, ahol mindig tenyérméretű Bayraktart veszünk célnak. Az összes vita arra fut ki, hogy nem lehet ellenük védekezni, mert egy 30ezer dolláros tenyérnyi drón olyan SIGINT képességekkel és ellenintézkedésekkel lesz felszerelve, hogy minden radart azonnal bemér és hasonló képességek, amik egy MALE kategóriának is dicséretére váljék...

Visszatérve a problémádra. A helikopternek dolga van ott. Azért küldjük be, hogy egy jól átgondolt terv mentén valamit megpróbáljunk csinálni ott. Nem egy meteor rakéta, hanem a VSHORAD is halálos fenyegetést jelent rá nézve, erről Ukrajnából láthatsz elég felvételt. De amit el akarunk érni a helikopterrel, annak nagyobb a haszna, mint a vele járó kockázat.

Ezzel szemben -szerinted- mi indokolja az Albatros beküldését meteor rakétával radar nélkül? Járőrözésre küldenéd a határ mentén, hogy hátha arra jár egy ellenséges C-130, amit le tud lőni... szigorúan az után, hogy egy komoly, radarral rendelkező vadászgép befogta? Mert egyedül nem tudja elintézni, hiszen észlelni sem tudja. De ha egy Gripen segít neki, akkor százszor jobb képességei vannak annak, hogy elkapja. És ezért szinte biztosan ő fogja elintézni a nagy értékű célpontokat és nem vaksi és lomha BJT-t küld maga helyett próbálkozni.
Egy ellenséges helikopteres akciót meg elég kockázatos célpont megtámadni, mert azoknak lehet légi fedezete. (Szóval egy Black Hawkra is inkább egy Gripen fog rástartolni, ha már úgyis ő az, aki látja.) És hadd ne soroljam a problémáimat!

Még egyszer mondom, nincs személyes bajom veled, csak azzal, amit mondasz. Ha bárki lerak egy koncepciót, hogy ő erre akarja használni ezt a gépet és ezért kell neki ilyen-olyan fejlesztés, azt meghallgatom. Szerintem a meteor koncepcionálisan ütközik a gép elképzeléseivel, mert ezt egy 10 millió dollárt érő vasnak álmodták meg, ami nagyon olcsóvá teheti a 100 millió dolláros gépekre a kiképzés egy szakaszát. Erre lett véve, ez az elsődleges feladata, és ebbe zavar bele, ha a gép árának feléért te plusz képességeket raksz rá. Ráadásul egy meteor rakétát te a fronthoz közel akarsz tartani egy nagy intenzitású háborúban, ezért fizettél milliókat a megrendelt csomagért. Ezt a gépet viszont nem szeretnéd egy rétegzett légvédelemmel és még repülő jetekkel rendelkező ellenségnél folyamatosan a front közelében tudni.
Ha ezt az ellentmondást akár te, akár más feloldja, arra a magam részéről nyitott vagyok. Csak itt a te felvetésedben nem látom át az elképzelést, amíg eljutunk odáig, hogy ezzel az oktató géppel akarok megtámadni egy helikopteres légi köteléket vagy bármilyen nagy értékű légi célpontot.

Molninak szerintem a stílushoz nálam jóval nagyobb tudása van a témában, de én kedveltem. Nagyon elkötelezetten harcolt azért, hogy jó színvonalú viták legyenek a fórumon, amiknél ha ütköznek emberek és az elgondolásaik, de legalább előre haladjunk benne, és ez jó, és sokat segített nekünk új ismereteket megtudni.
Igen, ő is elég nyakas volt és ha nem értett valaki egyet, akkor elég keményen bele állt. Én a magam részéről toleráltam a stílusát, mert sokkal hasznosabb volt az ismeretterjesztés terén az, amit csinált, mint amennyire bosszantó, ahogy csinálta.
 

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
886
2 511
93
Nincs személyes gondom, ha ez megnyugtat. Csak van pár téma, ahol lefáraszt, hogy fórum olvasás közben ugyan azokat a vitákat hajtogatjuk évről évre... És nincs a végére semmi remény, mert nem is valós alapokról indul a vita. Ilyen példa a légiharcos Albán kívül például a drónok elleni védekezés, ahol mindig tenyérméretű Bayraktart veszünk célnak. Az összes vita arra fut ki, hogy nem lehet ellenük védekezni, mert egy 30ezer dolláros tenyérnyi drón olyan SIGINT képességekkel és ellenintézkedésekkel lesz felszerelve, hogy minden radart azonnal bemér és hasonló képességek, amik egy MALE kategóriának is dicséretére váljék...

Visszatérve a problémádra. A helikopternek dolga van ott. Azért küldjük be, hogy egy jól átgondolt terv mentén valamit megpróbáljunk csinálni ott. Nem egy meteor rakéta, hanem a VSHORAD is halálos fenyegetést jelent rá nézve, erről Ukrajnából láthatsz elég felvételt. De amit el akarunk érni a helikopterrel, annak nagyobb a haszna, mint a vele járó kockázat.

Ezzel szemben -szerinted- mi indokolja az Albatros beküldését meteor rakétával radar nélkül? Járőrözésre küldenéd a határ mentén, hogy hátha arra jár egy ellenséges C-130, amit le tud lőni... szigorúan az után, hogy egy komoly, radarral rendelkező vadászgép befogta? Mert egyedül nem tudja elintézni, hiszen észlelni sem tudja. De ha egy Gripen segít neki, akkor százszor jobb képességei vannak annak, hogy elkapja. És ezért szinte biztosan ő fogja elintézni a nagy értékű célpontokat és nem vaksi és lomha BJT-t küld maga helyett próbálkozni.
Egy ellenséges helikopteres akciót meg elég kockázatos célpont megtámadni, mert azoknak lehet légi fedezete. (Szóval egy Black Hawkra is inkább egy Gripen fog rástartolni, ha már úgyis ő az, aki látja.) És hadd ne soroljam a problémáimat!

Még egyszer mondom, nincs személyes bajom veled, csak azzal, amit mondasz. Ha bárki lerak egy koncepciót, hogy ő erre akarja használni ezt a gépet és ezért kell neki ilyen-olyan fejlesztés, azt meghallgatom. Szerintem a meteor koncepcionálisan ütközik a gép elképzeléseivel, mert ezt egy 10 millió dollárt érő vasnak álmodták meg, ami nagyon olcsóvá teheti a 100 millió dolláros gépekre a kiképzés egy szakaszát. Erre lett véve, ez az elsődleges feladata, és ebbe zavar bele, ha a gép árának feléért te plusz képességeket raksz rá. Ráadásul egy meteor rakétát te a fronthoz közel akarsz tartani egy nagy intenzitású háborúban, ezért fizettél milliókat a megrendelt csomagért. Ezt a gépet viszont nem szeretnéd egy rétegzett légvédelemmel és még repülő jetekkel rendelkező ellenségnél folyamatosan a front közelében tudni.
Ha ezt az ellentmondást akár te, akár más feloldja, arra a magam részéről nyitott vagyok. Csak itt a te felvetésedben nem látom át az elképzelést, amíg eljutunk odáig, hogy ezzel az oktató géppel akarok megtámadni egy helikopteres légi köteléket vagy bármilyen nagy értékű légi célpontot.

Molninak szerintem a stílushoz nálam jóval nagyobb tudása van a témában, de én kedveltem. Nagyon elkötelezetten harcolt azért, hogy jó színvonalú viták legyenek a fórumon, amiknél ha ütköznek emberek és az elgondolásaik, de legalább előre haladjunk benne, és ez jó, és sokat segített nekünk új ismereteket megtudni.
Igen, ő is elég nyakas volt és ha nem értett valaki egyet, akkor elég keményen bele állt. Én a magam részéről toleráltam a stílusát, mert sokkal hasznosabb volt az ismeretterjesztés terén az, amit csinált, mint amennyire bosszantó, ahogy csinálta.
Én még csak említést sem tettem a Meteorokról. De ettől függetlenül a hangnem pozitívabb, és értékelem hogy ennyi időt és karaktert áldoztál rám!
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 798
2 384
113
Én a hálózatos hadviselésre gondolok. Többször elmondtak, hogy ez a jövő, egyik gripen érzékeli a célt, másik indítja a rakétát, de a NASAMS-ok is az elosztott, hálózatos hadviselést képviselik. Tehát egy hálózatos rendszerben bárki detektalhat, bárki indíthat, az L39NG-t is ehhez kellene fejleszteni.
Azért meteor, mert a meghajtása miatt az most a legjobb, a vég fázisban is tud manőverezni,... Viszont pont a meghajtása miatt nem indítható földről csak levegőből.
Használt amraam menjen NASAMS-ba, a földön nem amortizalodik úgy mint repülés közben, tehát földön sokkal tovább ki lehet húzni az élettartamát. Bár szerintem használt amraam-ok mindehonnan mind az ukránoknak mennek majd a nekik adott NASAMS-okba, ők most a világ összes rakétájat el tudják lőni.
Meteor L39-ről ; úgy gondolod hogy az egyik átküldi az adatokat , annak a gépnek amelyik L39-en a világ TOP 2-es látótávolságon túli légiharcrakétája van és ugyanez az.L39 , sikeresen leküzdi a mondjuk 147 km-re lévő légi célt!Nos én úgy gondolom erre a feladatra az l39-et " alkalmassá" teni - felesleges ídő és pênzpocsékolás!Max. 6 db kiképzésre , de mivel 12 db lesz így valszeg más tervek is lehetnek vele kapcsolatban - sajnos!
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and Vogon

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Én még csak említést sem tettem a Meteorokról. De ettől függetlenül a hangnem pozitívabb, és értékelem hogy ennyi időt és karaktert áldoztál rám!

Valóban nem mondtad. A harci helik manőverező képessége miatt azt hittem, áttértünk Imike ötletének kitárgyalására, de ez tőled nem hangzott el.
 
  • Tetszik
Reactions: Crusader

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 344
43 629
113
A teljes repülési program teljesítése után a repülőgép a gyártó festőműhelyébe kerül, ahol megkapja a végső festést, benne a megrendelő jelvényeivel és jelöléseivel.
Tudom, csak vicc volt! ;)
Szinte minden repülőgép ezzel a sárgás zölddel "alapozódik" - a H225M-ünk is ilyen volt.

Ami érdekes, hogy itt 900 km/h-s max sebességet írnak noha az eddigi gyári prosikban csak 780 km/h volt megadva...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 612
97 799
113

Nagy nap az Aero számára, az első vietnami L-39NG a levegőbe emelkedett​


A jól ismert cseh gyártó, az Aero Vodochody jelenleg új történelmi mérföldkövet ír a repülőgép-technika gyártásának több mint évszázados történetében. Április 21-én, pénteken, az utolsó sorozatgyártású L-159-es repülőgép repülése óta eltelt 20 hosszú év után, megtörtént az L-39NG első, 7005-ös sorozatszámú , vietnami vásárlónak szánt szériadarabjának repülése. . Az Aero esetében valóban nagy nap ez, ami előrevetítheti a hagyományos cseh gyártó további jövőjét az Aerospace szegmensben.

Az Aero Vodochody termékeinek hosszú távú és elégedett vásárlójaként Vietnam az új L-39NG oktatórepülőgép első vásárlója lett. Az Omnipol, mint a teljes projekt stratégiai partnere, már 2021 februárjában tájékoztatott arról, hogy szerződést írt alá a vietnami védelmi minisztériummal tizenkét új L-39NG oktatórepülőgép szállítására az úgynevezett „keleti”-ben. konfigurációt. Rendkívül fontos referenciamegrendelés volt az Aero számára, amely lényegében elindította az új Engéček teljes sorozatgyártását Vodochodyban.

Ez 2021 folyamán kezdődött az új repülőgép első alkatrészeinek, majd szerkezeti egységeinek gyártásával, 2022. november 29-én pedig a legelső sorozatszámú gyártási darab törzsének és szárnyának ún. 7005, amelyet Vietnamnak szántak. Az első szériás Engéček végleges bevezetését 2022. december 22-én, csütörtökön tervezték, amikor az első elkészült L-39NG elhagyta a 133-as számú gyártócsarnokot, és az Aero szilárdan hitte, hogy lehetséges lesz repülni vele, mielőtt év vége. Sajnos a gyártó nem részletezett (állítólag szoftveres jellegű) problémái az első repülést április közepére tolta vissza.

Magának az első repülésnek eredetileg már április 19-én, szerdán kellett volna megtörténnie, de az előírt területek feletti rossz időjárási viszonyok ezt nem tették lehetővé. Április 21-én, pénteken azonban már sokkal jobb volt az idő, és végre repülhetett az első 7005-ös sorozatszámú L-39NG sorozat, amelyet Vietnamnak szántak. A gyári pilótákból álló, Vitautas Požela és Vladimír Továrek alkotta legénység pontosan 13:30-kor szállt fel a vodochodi repülőtérről a közel egyórás repülésre, majd a 10-es RWY10-es felszállás után az " AERO55 " hívójellel indult."Először a Krkonoše lábánál. Itt, a TRA37 körzetben a repülőgép összes fedélzeti rendszerének és a hajtóművének működőképességét repülés közben, 28 000 láb (kb. 8500 m) magas repülési szinten tesztelték. Ezt követően a pilóták Engéčekkel a milovicei repülőtérhez közeli, hagyományos TRA61/62-es területre költöztek, ahol általában az L-39/159-es vízijármű-gépek bevetése zajlik. Itt a legénység alacsonyabb repülési szinten folytatta a teljes tesztprogramot, és biztonságosan landolt a vodochodi repülőtér 10-es RWYY-jén 14 óra 27 perc körül.

A gyártó szerint az egész művelet tökéletesen sikerült és minden elvárásnak megfelelt. Az első L-39NG 7005 sorozatú gép pénteki sikeres bemutatója tehát egy fontos lépés a délkelet-ázsiai fontos ügyfélnek való átadás útján, akinek 2023-24-ben fokozatosan át kell vennie az új Engéčkát. A czechairforce.com szerkesztői nevében csak kívánok sok sikeresen repült órát a vietnami légierő jövőbeli flottájában. Ráadásul a legfrissebb információk szerint úgy tűnik, hogy Vietnam további L-39NG repülőgépek iránt érdeklődik.

Az első gyártású L-39NG szabványos gyári repülési programja során a pilóták ellenőrizték a hajtómű, a fedélzeti rendszerek, az avionika funkcióit, valamint a repülőgép irányíthatóságát és viselkedését a repülés minden fázisában a felszállástól a műrepülésig. leszállás. A tesztelést 0 és 8500 méter közötti magasságban, az elállástól a maximális sebességig (Mach-szám 0,8 vagy 900 km/h) végezték, és az Engéček viselkedését a normál működési tartomány határain belül tesztelték

Az első szériás Engéčko, 7005-ös gyártási szám, pénteken indult el első repülésére, még alapjáratban. A jogszabályi követelmények teljesítése érdekében az Engéčka a teljes repülési programra a 0517 törzsszámot kapta, bekerült a katonai légiközlekedési nyilvántartásba, és a törzsre a cseh zászló emblémáját alkalmazta. A teljes repülési program teljesítése után a repülőgép a gyártó festőműhelyébe kerül, ahol megkapja a végső festést, benne a megrendelő jelvényeivel és jelöléseive
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 840
82 372
113
The first flight of the serial L-39NG from Aero was excellent...

first-flight-series-l39ng2.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 612
97 799
113

. Ráadásul a legfrissebb információk szerint úgy tűnik, hogy Vietnam további L-39NG repülőgépek iránt érdeklődik.

A cseh és a vietnami miniszterelnök további L-39NG eladásáról tárgyal, addig Orbán csak 1 kávét kér...

Hanoi 2021-ben egy tucat L-39NG könnyű harci repülőgépet rendelt a cseh Aero Vodochody gyártótól, a szállítás idén kezdődik. Folynak a tárgyalások további ilyen repülőgépek szállításáról – mondta a forrás, aki részt vett a magas szintű találkozókon, és kérte, hogy ne nevezzék meg, mert a tárgyalások belső jellegűek.

 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 696
14 988
113
A cseh elnok mai ukrainai sajtótájékoztatóján pár percel ezelot elhangzot, hogy hat cseh cég joint venturokat fog létrehozni ukrán cégekkel. Koztuk az Aero Vodochody is:

"És konkrét projektek a lőszerekhez, a kézi lőfegyverek gyártásához, a T-64-es és T-72-es harckocsik javításához, vagy a könnyű harctámogató repülőgépek vagy az L259-es kiképzőrepülőgépek közös gyártásához kapcsolódnak. Ez egyszerre technológiaátadás és gyártás. Így a gyártás részben vagy egészben Ukrajna területén történhet, beleértve azt is, hogy a végtermék a kézifegyverek esetében egy saját fegyver lesz, amely valamilyen technológiai alapon fog alapulni."

https://www.sme.sk/minuta/23162967/...ych-rokovani-eu-s-ukrajinou-este-v-tomto-roku
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 344
43 629
113
A cseh elnok mai ukrainai sajtótájékoztatóján pár percel ezelot elhangzot, hogy hat cseh cég joint venturokat fog létrehozni ukrán cégekkel. Koztuk az Aero Vodochody is:

"És konkrét projektek a lőszerekhez, a kézi lőfegyverek gyártásához, a T-64-es és T-72-es harckocsik javításához, vagy a könnyű harctámogató repülőgépek vagy az L259-es kiképzőrepülőgépek közös gyártásához kapcsolódnak. Ez egyszerre technológiaátadás és gyártás. Így a gyártás részben vagy egészben Ukrajna területén történhet, beleértve azt is, hogy a végtermék a kézifegyverek esetében egy saját fegyver lesz, amely valamilyen technológiai alapon fog alapulni."

https://www.sme.sk/minuta/23162967/...ych-rokovani-eu-s-ukrajinou-este-v-tomto-roku
Na de hát mink békepártiak vagyunk! Nem adjuk a madzsar lopakodó bombázót az ukránoknak!
Hogy is van ez? :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 612
97 799
113
A cseh elnok mai ukrainai sajtótájékoztatóján pár percel ezelot elhangzot, hogy hat cseh cég joint venturokat fog létrehozni ukrán cégekkel. Koztuk az Aero Vodochody is:

"És konkrét projektek a lőszerekhez, a kézi lőfegyverek gyártásához, a T-64-es és T-72-es harckocsik javításához, vagy a könnyű harctámogató repülőgépek vagy az L259-es kiképzőrepülőgépek közös gyártásához kapcsolódnak. Ez egyszerre technológiaátadás és gyártás. Így a gyártás részben vagy egészben Ukrajna területén történhet, beleértve azt is, hogy a végtermék a kézifegyverek esetében egy saját fegyver lesz, amely valamilyen technológiai alapon fog alapulni."

https://www.sme.sk/minuta/23162967/...ych-rokovani-eu-s-ukrajinou-este-v-tomto-roku
Már megint Ukrajnában akarunk gyártani mint Pappi??? A Donbaszban vagy a Krimben?
A vége az lesz, hogy bár Ukrajnába a szánták, de a végén a KF-51 meg L259 (ez amúgy melyik gép??) Is hozzánk kerül.

A cseh elnök aktív, de eddig bohóc .
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 612
97 799
113
A cseh elnok mai ukrainai sajtótájékoztatóján pár percel ezelot elhangzot, hogy hat cseh cég joint venturokat fog létrehozni ukrán cégekkel. Koztuk az Aero Vodochody is:

"És konkrét projektek a lőszerekhez, a kézi lőfegyverek gyártásához, a T-64-es és T-72-es harckocsik javításához, vagy a könnyű harctámogató repülőgépek vagy az L259-es kiképzőrepülőgépek közös gyártásához kapcsolódnak. Ez egyszerre technológiaátadás és gyártás. Így a gyártás részben vagy egészben Ukrajna területén történhet, beleértve azt is, hogy a végtermék a kézifegyverek esetében egy saját fegyver lesz, amely valamilyen technológiai alapon fog alapulni."

https://www.sme.sk/minuta/23162967/...ych-rokovani-eu-s-ukrajinou-este-v-tomto-roku
Most látom, hogy Kijevben jópofizott. Akkor lehet csak bekólázott az ukrán elnökkel.
 

Vontolla

Well-Known Member
2022. március 15.
529
3 344
93
Már megint Ukrajnában akarunk gyártani mint Pappi??? A Donbaszban vagy a Krimben?
A vége az lesz, hogy bár Ukrajnába a szánták, de a végén a KF-51 meg L259 (ez amúgy melyik gép??) Is hozzánk kerül.

A cseh elnök aktív, de eddig bohóc .
Ezek a csehek .Vagy egy idült alkeszt választanak vagy egy modellfiút.Sármör.Katona volt?Vicc.