Nagy nap az Aero számára, az első vietnami L-39NG a levegőbe emelkedett
czechairforce.com
A jól ismert cseh gyártó, az Aero Vodochody jelenleg új történelmi mérföldkövet ír a repülőgép-technika gyártásának több mint évszázados történetében. Április 21-én, pénteken, az utolsó sorozatgyártású L-159-es repülőgép repülése óta eltelt 20 hosszú év után, megtörtént az L-39NG első, 7005-ös sorozatszámú , vietnami vásárlónak szánt szériadarabjának repülése. . Az Aero esetében valóban nagy nap ez, ami előrevetítheti a hagyományos cseh gyártó további jövőjét az Aerospace szegmensben.
Az Aero Vodochody termékeinek hosszú távú és elégedett vásárlójaként Vietnam az új L-39NG oktatórepülőgép első vásárlója lett. Az Omnipol, mint a teljes projekt stratégiai partnere, már 2021 februárjában tájékoztatott arról, hogy szerződést írt alá a vietnami védelmi minisztériummal tizenkét új L-39NG oktatórepülőgép szállítására az úgynevezett „keleti”-ben. konfigurációt. Rendkívül fontos referenciamegrendelés volt az Aero számára, amely lényegében elindította az új Engéček teljes sorozatgyártását Vodochodyban.
Ez 2021 folyamán kezdődött az új repülőgép első alkatrészeinek, majd szerkezeti egységeinek gyártásával, 2022. november 29-én pedig a legelső sorozatszámú gyártási darab törzsének és szárnyának ún. 7005, amelyet Vietnamnak szántak.
Az első szériás Engéček végleges bevezetését 2022. december 22-én, csütörtökön tervezték, amikor az első elkészült L-39NG elhagyta a 133-as számú gyártócsarnokot, és az Aero szilárdan hitte, hogy lehetséges lesz repülni vele, mielőtt év vége. Sajnos a gyártó nem részletezett (állítólag szoftveres jellegű) problémái az első repülést április közepére tolta vissza.
Magának az első repülésnek eredetileg már április 19-én, szerdán kellett volna megtörténnie, de az előírt területek feletti rossz időjárási viszonyok ezt nem tették lehetővé. Április 21-én, pénteken azonban már sokkal jobb volt az idő, és végre repülhetett az első 7005-ös sorozatszámú L-39NG sorozat, amelyet Vietnamnak szántak. A gyári pilótákból álló, Vitautas Požela és Vladimír Továrek alkotta legénység pontosan 13:30-kor szállt fel a vodochodi repülőtérről a közel egyórás repülésre, majd a 10-es RWY10-es felszállás után az " AERO55 " hívójellel indult."Először a Krkonoše lábánál. Itt, a TRA37 körzetben a repülőgép összes fedélzeti rendszerének és a hajtóművének működőképességét repülés közben, 28 000 láb (kb. 8500 m) magas repülési szinten tesztelték. Ezt követően a pilóták Engéčekkel a milovicei repülőtérhez közeli, hagyományos TRA61/62-es területre költöztek, ahol általában az L-39/159-es vízijármű-gépek bevetése zajlik. Itt a legénység alacsonyabb repülési szinten folytatta a teljes tesztprogramot, és biztonságosan landolt a vodochodi repülőtér 10-es RWYY-jén 14 óra 27 perc körül.
A
gyártó szerint az egész művelet tökéletesen sikerült és minden elvárásnak megfelelt. Az első L-39NG 7005 sorozatú gép pénteki sikeres bemutatója tehát egy fontos lépés a délkelet-ázsiai fontos ügyfélnek való átadás útján, akinek 2023-24-ben fokozatosan át kell vennie az új Engéčkát. A czechairforce.com szerkesztői nevében csak kívánok sok sikeresen repült órát a vietnami légierő jövőbeli flottájában.
Ráadásul a legfrissebb információk szerint úgy tűnik, hogy Vietnam további L-39NG repülőgépek iránt érdeklődik.
Az első gyártású L-39NG szabványos gyári repülési programja során a pilóták ellenőrizték a hajtómű, a fedélzeti rendszerek, az avionika funkcióit, valamint a repülőgép irányíthatóságát és viselkedését a repülés minden fázisában a felszállástól a műrepülésig. leszállás. A tesztelést 0 és 8500 méter közötti magasságban, az elállástól a maximális sebességig (Mach-szám 0,8 vagy 900 km/h) végezték, és az Engéček viselkedését a normál működési tartomány határain belül tesztelték
Az első szériás Engéčko, 7005-ös gyártási szám, pénteken indult el első repülésére, még alapjáratban. A jogszabályi követelmények teljesítése érdekében az Engéčka a teljes repülési programra a 0517 törzsszámot kapta, bekerült a katonai légiközlekedési nyilvántartásba, és a törzsre a cseh zászló emblémáját alkalmazta. A teljes repülési program teljesítése után a repülőgép a gyártó festőműhelyébe kerül, ahol megkapja a végső festést, benne a megrendelő jelvényeivel és jelöléseive