4 angolai gépett upgradelnek CW verzióra, többek közt NG motorral.
Jól pörög a felújító biznisz is.
AERO Vodochody Aerospace has signed a contract for the modernization and overhaul of four L-39 aircraft owned by Angola. This ...
militaryleak.com
Az AERO Vodochody Aerospace négy angolai L-39C Albatros sugárhajtóművet frissít
Az AERO Vodochody Aerospace szerződést írt alá négy Angola tulajdonában lévő L-39-es repülőgép modernizálására és nagyjavítására.
Ez az L-39C első szerződéses frissítése az új amerikai motorral, amelyet az Aero új L-39NG repülőgépein is használnak. Az újratervezés mellett a repüléselektronikai berendezéseket is korszerűsítik, és átdolgozzák a repülőgépvázakat. A korszerűsítés várhatóan az idei év második felében kezdődik. Angola az Aero új ügyfele négy L-39C repülőgép korszerűsítésében és nagyjavításában. A szerződés hatálya kiterjed a repülőgépváz nagyjavítására, a repüléselektronikai korszerűsítésekre és különösen az újramotorizálásra, amely abból áll, hogy az eredeti hajtóműveket a Williams International új FJ44-4M hajtóműveire cserélik, amelyeket az új Aero L-39NG repülőgépekben használnak.
A korszerűsítés várhatóan az idei év második felében kezdődik, az első repülőgép várhatóan 2025-ben készül el. A szerződés olyan szolgáltatásokat is magában foglal, amelyek magukban foglalják a földi és a repülési személyzet képzését, alkatrészellátást, földi felszereléseket, repülési felszereléseket és egyebeket. . A repülőgépet konténerekben szállítják, és a befejezés után ugyanilyen módon adják vissza.
A szerződés megkötésével az Aero megszilárdította pozícióját pilótaképzési megoldások szállítójaként a szubszaharai Afrikában, és támogatta egyéb üzleti tevékenységeit a régióban. Az Aero több mint 2900 L-39 Albatros repülőgépet gyártott, amelyekből még mindig több száz repül szerte a világon. Az Albatros történelmileg a legsikeresebb sugárhajtású kiképző repülőgép. De sok ország más küldetésekre is használja őket, például felderítő küldetésekre vagy határvédelemre.
„Ezt a szerződést egy újabb történelmi vívmánynak tartom cégünk számára, mivel először építünk be egy új Williams hajtóművet az előző generációs L-39 repülőgépbe, amely az új L-39NG szállításának része. Így egy olyan új termékkel lépünk piacra, amely közel áll az új L-39NG repülőgépek kidolgozott szabványaihoz, és
lehetővé teszi a jelenlegi L-39 felhasználók számára az L-39NG repülőgépek zökkenőmentes bevezetését a közeljövőben. A
továbbfejlesztett, L-39CW jelzésű repülőgépet elsősorban angolai pilótaképzésre használják majd. Tervezésünk biztosítja a legmagasabb minőséget és megbízhatóságot minden szállítás és szolgáltatás során, ezért Angola úgy döntött, hogy velünk dolgozik a frissítésen. Meggyőződésünk, hogy
ez a fajta modernizáció más ügyfelek számára is megvalósul” – mondja Filip Kulštrunk, az Aero ügyvezető alelnöke és CCO.
Az elmúlt években az Aero teljesítette az L-39C és L-39ZA repülőgépek karbantartási, javítási és korszerűsítési megrendeléseit négy külföldi ügyféltől Afrikában és Közép-Ázsiában, a Bolgár Légierő L-39-esei pedig jelenleg felújításon és korszerűsítésen mennek keresztül. Az L-39 Albatros repülőgépeket a jövőben várhatóan az új Aero L-39NG repülőgép váltja fel, amelyre a sikeres tanúsításnak köszönhetően világszerte nagy a kereslet a felhasználók körében. Az AERO Vodochody Aerospace as a polgári és katonai repülőgépek fejlesztésére, gyártására, karbantartására és fejlesztésére összpontosít, a Cseh Köztársaság legnagyobb repülőgépgyártója és a világ egyik legrégebbi repülőgépgyártója. Fennállásának 100 éve alatt 11 000 repülőgépet gyártottak, több száz L-39 Albatros repülőgépet még mindig több tucat katonai üzemeltetővel és számos bemutatócsapattal szolgálatba állítanak.