Figyelembe véve, hogy a koreaiak mindenben szeretnek függetlenedni, ez szerintem időleges “probléma”.Dehogy van tobb ertelme. Az aztan tenyleg a vilagvegen van, raadasul szinte mindene amerikai lesz.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Figyelembe véve, hogy a koreaiak mindenben szeretnek függetlenedni, ez szerintem időleges “probléma”.Dehogy van tobb ertelme. Az aztan tenyleg a vilagvegen van, raadasul szinte mindene amerikai lesz.
En igen, sot, most is (igaz, ma mar minden k8 es hasonlo microservices alapokra megy), es igaza van.Fejlesztettél valaha komplex rendszert? Csak kérdezem.
Pont addig fuggetlenkednek, amig nem kinai lopakodokkal kell harcolniuk, mert akkor meg jojjon az amerikai nagytestver es vedje meg oket...Figyelembe véve, hogy a koreaiak mindenben szeretnek függetlenedni, ez szerintem időleges “probléma”.
Ezek biztonságkritikus, kiélezett körülmények közt működő rendszerek, brutális komplexitással, amelyek változatos fizikai környezetben kell, hogy non-stop működjenek.En igen, sot, most is (igaz, ma mar minden k8 es hasonlo microservices alapokra megy), es igaza van.
Az F-35 pont abban az "idolyukban" szuletett, amikor mar ment a szamitasi kapacitas, de meg nem ment a teljes modellezes gepen, nem volt minden egyszerusitve, nem voltak keszen layerek, apik, platformok, mindent maguk csinaltak meg csilliardokert es qrva bonyolultan, igy aztan persze egy infinite bugfest lett.
Amit a Saab csinalt a Gripen E kapcsan, messze-messze mindenki elott, azert arra felfigyelt mindenki, meg a Boeing is, azert is hivtak meg a Red Hawk bidbe, mert a Saab-fele tervezesi metodikaval eveket sporoltak meg a fejlesztes soran - es meg is nyertek a palyazatot, a 350 gep $10B szerzodest jelent. Penz lesz dogivel a svedeknel, erosen bizom benne, hogy a Tempestbol a sved verzio igen jol sikerul...
Ebbol kb semmi nem sikerult az F-35ben.Ezek biztonságkritikus, kiélezett körülmények közt működő rendszerek, brutális komplexitással, amelyek változatos fizikai környezetben kell, hogy non-stop működjenek.
Az F-35 detto. Sot, meg agyon is bonyolitott mindent az LM, emiatt brutalis a zsarolasi potencialja.A Tempest meg ehhez még új sárkányt, hajtóműveket, és (gondolom) teljesen új architektúrát is “ad”.
Ebben egyetertunk. A burokraciatol kiraz a hideg engem is, de azert ebben nincsenek benne annak a kiralyai, a franciak, nemetek, meg a spanyolok, azt ne feledjuk. A britek meg a svedek azert joval praktikusabbak, de majd elvalik...Kurvára nem lesz itt semmi sem evidens, de az valóban igaz, hogy ha valaki, akkor a Saab képes lehet rá.
Viszont nekik meg muszáj lesz együtt dolgozni egy rakás másik európai céggel, és valószínűleg emiatt csúszik majd az egész.
Ez továbbra is egy papíron sem létező gép, még követelmények szintjén sincs fixálva. És egy olyan összeurópai projekt keretében kíván megvalósulni, amelyben az egyik legpotensebb helyi fejlesztői csoport (franciák) már nincsenek benne.
Ami meg összeurópai, az kb recept a sikertelenségre - szerintem.
Ha a Saab csinálná, többé-kevésbé egyedül, jobban hinnék benne.
Efelől semmi kétségem, de azért azt ne vitassuk már el, hogy az F-35 már kész, és tudtommal a teljes követelménykészletet lefedi, amit támasztottak felé. Hogy milyen readiness-szel, és megbízhatósággal, arról gondolom majd 10 év múlva olvasunk valami hitelesebbetEbbol kb semmi nem sikerult az F-35ben.
Az F-35 detto. Sot, meg agyon is bonyolitott mindent az LM, emiatt brutalis a zsarolasi potencialja.
A franciákból kinézem, hogy tudnak ők, ha akarnak. A németek is, ha hagyják őket (csak ők szeretik saját magukat is megfojtani a red tape-pel). Spanyolok - hátizé, ők mit is tudnának adni a projektbe??Ebben egyetertunk. A burokraciatol kiraz a hideg engem is, de azert ebben nincsenek benne annak a kiralyai, a franciak, nemetek, meg a spanyolok, azt ne feledjuk. A britek meg a svedek azert joval praktikusabbak, de majd elvalik...
Most hogy is állunk a gripen lizingel pontosan?
A gépek 2015-ös doksi szerint itt maradnak további fizetés nélkül.
Ezt 7+ éve MÁR el van döntve.
Ez adatszolgáltatás volt 7,5 éve.
![]()
És azokból mennyi idő amíg lessz sorozatgyártás 10-15-20 év? egyenlőre még nagyon nem tart sehol a 2 program.Ami elérhető 5 gen gép jelenleg nyugaton csak az F35.Vagy esetleg még belátható időn belül ha a Koreai KF21-nek készül belső fegyverteres verziója.A Tempest és az FCAS is az lesz. És ha elolvastad volna, nem prompt beszerzésről volt szó, mivel ez különben sem opció jelenleg.
És?És azokból mennyi idő amíg lessz sorozatgyártás 10-15-20 év? egyenlőre még nagyon nem tart sehol a 2 program.Ami elérhető 5 gen gép jelenleg nyugaton csak az F35.Vagy esetleg még belátható időn belül ha a Koreai KF21-nek készül belső fegyverteres verziója.
De nekunk ez lehetne tanulsag hogy ha neadjisten azt akarjak hogy a majdani 6. gen gep mondjuk 2%-a magyar IP legyen akkor mostanaban kene tarsulni(valoszinu a Saab-al a Tempestbe) mert 2023 -ban egyszeruen az F-35 vonat mar reges reg element es a cseh ipar ebbe mar nem nagyon fog beleszolni - a gazdag orszagok mar szetkaptak mindent.
Hogy a tökömbe jön ide egy 5. gen. gép?De ehhez valamit hozza kell tenni a kozosbe valamilyen formaban a kezdetektol. A ket szep szemunkert nem adnak oda a (reszelemek) gyartasat nekunk(meg masnak se).
Az F-35 még nagyon nincs kész! Még mindig!Efelől semmi kétségem, de azért azt ne vitassuk már el, hogy az F-35 már kész, és tudtommal a teljes követelménykészletet lefedi, amit támasztottak felé. Hogy milyen readiness-szel, és megbízhatósággal, arról gondolom majd 10 év múlva olvasunk valami hitelesebbet![]()
A Tempestben nincs benne sem a francia, sem a spanyol állam. A Franciák is csak a Thales révén, alrendszer szinten.A franciákból kinézem, hogy tudnak ők, ha akarnak. A németek is, ha hagyják őket (csak ők szeretik saját magukat is megfojtani a red tape-pel). Spanyolok - hátizé, ők mit is tudnának adni a projektbe??
De igen, az egy működő 5. gen gép, az egyhajtóművesek között meg kb az egyetlen kézzelfogható.Az F-35 még nagyon nincs kész! Még mindig!
Ok, én kammnak válaszoltam.A Tempestben nincs benne sem a francia, sem a spanyol állam. A Franciák is csak a Thales révén, alrendszer szinten.
Nem! Mondom, hogy egy csomó képesség vagy nem működik, vagy hibás. NINCS KÉSZ!De igen, az egy működő 5. gen gép, az egyhajtóművesek között meg kb az egyetlen kézzelfogható.
És minden egyes nappal kiforrottabb lesz, a Tempest meg sehol nincs még - talán ez belátható.
890 darabnál járnak. Ez szerinted micsoda?Nem! Mondom, hogy egy csomó képesség vagy nem működik, vagy hibás. NINCS KÉSZ!
Nem véletlenül nincs még mindig nagyszériás gyártás.
Ha 5. generációra nincs pénzünk, akkor a 6.-ra lesz?De szempontunkból értékelhetetlen bárhogyan is egy lapon emlegetni bennünket az F-35-tel. Nincs és nem is lesz rá sem szükségünk, sem pénzünk.
Amibe nekünk gondolkodnunk kell, az a 6. gen. Különösen akkor, ha részt is akarunk venni benne - bármilyen formában.
Ezzel egyetértek.Jelenleg nekünk a 4+ generációt kellene kimaxolni. Mind képességben, mind darabszámban. A Gripenek 2035-ig lazán rendszerben maradhatnak. Addigra már lesznek kész új generációs gépek.
Már ha egyáltalán lesz belőlük valami.Én senkit nem akarok megbántani , az Európában készülgető 2 gép , az álom kategória nekünk.Hasítani fognak a 200M€ felé , miből?A svédek kb .2037-ig számolnak a modernizált gripenekel.
Ha addig amerika nem hullik szét darabjaira.Már ha egyáltalán lesz belőlük valami.
De ha lesz is,mire lesznek,addigra elavulnak-mint a mostani eurokacsák.Jenkik addigra meg a 6.gen gépeket fogják repülni.
Ha amerika széthullik akkkor mindenhol kőkorszak lesz...!Ha addig amerika nem hullik szét darabjaira.![]()
"De szempontunkból értékelhetetlen bárhogyan is egy lapon emlegetni bennünket az F-35-tel. Nincs és nem is lesz rá sem szükségünk, sem pénzünk.Nem! Mondom, hogy egy csomó képesség vagy nem működik, vagy hibás. NINCS KÉSZ!
Nem véletlenül nincs még mindig nagyszériás gyártás.
De szempontunkból értékelhetetlen bárhogyan is egy lapon emlegetni bennünket az F-35-tel. Nincs és nem is lesz rá sem szükségünk, sem pénzünk.
Amibe nekünk gondolkodnunk kell, az a 6. gen. Különösen akkor, ha részt is akarunk venni benne - bármilyen formában.
Jelenleg nekünk a 4+ generációt kellene kimaxolni. Mind képességben, mind darabszámban. A Gripenek 2035-ig lazán rendszerben maradhatnak. Addigra már lesznek kész új generációs gépek.
A világon élnek még kb 7,5 milliárdan, az USÁn kívül.Ha amerika széthullik akkkor mindenhol kőkorszak lesz...!
És? Sietsz valahová?Én senkit nem akarok megbántani , az Európában készülgető 2 gép , az álom kategória nekünk.Hasítani fognak a 200M€ felé , miből?A svédek kb .2037-ig számolnak a modernizált gripenekel.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..