[HUN] Vadászgépek beszerzése

Fejlesztettél valaha komplex rendszert? Csak kérdezem.
En igen, sot, most is (igaz, ma mar minden k8 es hasonlo microservices alapokra megy), es igaza van.
Az F-35 pont abban az "idolyukban" szuletett, amikor mar ment a szamitasi kapacitas, de meg nem ment a teljes modellezes gepen, nem volt minden egyszerusitve, nem voltak keszen layerek, apik, platformok, mindent maguk csinaltak meg csilliardokert es qrva bonyolultan, igy aztan persze egy infinite bugfest lett.
Amit a Saab csinalt a Gripen E kapcsan, messze-messze mindenki elott, azert arra felfigyelt mindenki, meg a Boeing is, azert is hivtak meg a Red Hawk bidbe, mert a Saab-fele tervezesi metodikaval eveket sporoltak meg a fejlesztes soran - es meg is nyertek a palyazatot, a 350 gep $10B szerzodest jelent. Penz lesz dogivel a svedeknel, erosen bizom benne, hogy a Tempestbol a sved verzio igen jol sikerul...
 
En igen, sot, most is (igaz, ma mar minden k8 es hasonlo microservices alapokra megy), es igaza van.
Az F-35 pont abban az "idolyukban" szuletett, amikor mar ment a szamitasi kapacitas, de meg nem ment a teljes modellezes gepen, nem volt minden egyszerusitve, nem voltak keszen layerek, apik, platformok, mindent maguk csinaltak meg csilliardokert es qrva bonyolultan, igy aztan persze egy infinite bugfest lett.
Amit a Saab csinalt a Gripen E kapcsan, messze-messze mindenki elott, azert arra felfigyelt mindenki, meg a Boeing is, azert is hivtak meg a Red Hawk bidbe, mert a Saab-fele tervezesi metodikaval eveket sporoltak meg a fejlesztes soran - es meg is nyertek a palyazatot, a 350 gep $10B szerzodest jelent. Penz lesz dogivel a svedeknel, erosen bizom benne, hogy a Tempestbol a sved verzio igen jol sikerul...
Ezek biztonságkritikus, kiélezett körülmények közt működő rendszerek, brutális komplexitással, amelyek változatos fizikai környezetben kell, hogy non-stop működjenek.
A Tempest meg ehhez még új sárkányt, hajtóműveket, és (gondolom) teljesen új architektúrát is “ad”.
Kurvára nem lesz itt semmi sem evidens, de az valóban igaz, hogy ha valaki, akkor a Saab képes lehet rá.
Viszont nekik meg muszáj lesz együtt dolgozni egy rakás másik európai céggel, és valószínűleg emiatt csúszik majd az egész.

Ez továbbra is egy papíron sem létező gép, még követelmények szintjén sincs fixálva. És egy olyan összeurópai projekt keretében kíván megvalósulni, amelyben az egyik legpotensebb helyi fejlesztői csoport (franciák) már nincsenek benne.
Ami meg összeurópai, az kb recept a sikertelenségre - szerintem.

Ha a Saab csinálná, többé-kevésbé egyedül, jobban hinnék benne.
 
Ezek biztonságkritikus, kiélezett körülmények közt működő rendszerek, brutális komplexitással, amelyek változatos fizikai környezetben kell, hogy non-stop működjenek.
Ebbol kb semmi nem sikerult az F-35ben.
A Tempest meg ehhez még új sárkányt, hajtóműveket, és (gondolom) teljesen új architektúrát is “ad”.
Az F-35 detto. Sot, meg agyon is bonyolitott mindent az LM, emiatt brutalis a zsarolasi potencialja.

Kurvára nem lesz itt semmi sem evidens, de az valóban igaz, hogy ha valaki, akkor a Saab képes lehet rá.
Viszont nekik meg muszáj lesz együtt dolgozni egy rakás másik európai céggel, és valószínűleg emiatt csúszik majd az egész.

Ez továbbra is egy papíron sem létező gép, még követelmények szintjén sincs fixálva. És egy olyan összeurópai projekt keretében kíván megvalósulni, amelyben az egyik legpotensebb helyi fejlesztői csoport (franciák) már nincsenek benne.
Ami meg összeurópai, az kb recept a sikertelenségre - szerintem.

Ha a Saab csinálná, többé-kevésbé egyedül, jobban hinnék benne.
Ebben egyetertunk. A burokraciatol kiraz a hideg engem is, de azert ebben nincsenek benne annak a kiralyai, a franciak, nemetek, meg a spanyolok, azt ne feledjuk. A britek meg a svedek azert joval praktikusabbak, de majd elvalik...
 
Ebbol kb semmi nem sikerult az F-35ben.

Az F-35 detto. Sot, meg agyon is bonyolitott mindent az LM, emiatt brutalis a zsarolasi potencialja.
Efelől semmi kétségem, de azért azt ne vitassuk már el, hogy az F-35 már kész, és tudtommal a teljes követelménykészletet lefedi, amit támasztottak felé. Hogy milyen readiness-szel, és megbízhatósággal, arról gondolom majd 10 év múlva olvasunk valami hitelesebbet :)
Ebben egyetertunk. A burokraciatol kiraz a hideg engem is, de azert ebben nincsenek benne annak a kiralyai, a franciak, nemetek, meg a spanyolok, azt ne feledjuk. A britek meg a svedek azert joval praktikusabbak, de majd elvalik...
A franciákból kinézem, hogy tudnak ők, ha akarnak. A németek is, ha hagyják őket (csak ők szeretik saját magukat is megfojtani a red tape-pel). Spanyolok - hátizé, ők mit is tudnának adni a projektbe??
A briteket pedig hagyjuk. Angliában, a Bae Systemsnek dolgozó, egyébként tök külföldi mérnökök talán, de kb ennyi.

De ennek a lónak már így messziről nézve is nagyon túrós lesz a háta.
 
Most hogy is állunk a gripen lizingel pontosan?

Azt biztosan tudjuk, hogy:

A gépek 2015-ös doksi szerint itt maradnak további fizetés nélkül.

Ezt 7+ éve MÁR el van döntve.
Ez adatszolgáltatás volt 7,5 éve.

GZTZUXT.png
 
A Tempest és az FCAS is az lesz. És ha elolvastad volna, nem prompt beszerzésről volt szó, mivel ez különben sem opció jelenleg.
És azokból mennyi idő amíg lessz sorozatgyártás 10-15-20 év? egyenlőre még nagyon nem tart sehol a 2 program.Ami elérhető 5 gen gép jelenleg nyugaton csak az F35.Vagy esetleg még belátható időn belül ha a Koreai KF21-nek készül belső fegyverteres verziója.
 
És azokból mennyi idő amíg lessz sorozatgyártás 10-15-20 év? egyenlőre még nagyon nem tart sehol a 2 program.Ami elérhető 5 gen gép jelenleg nyugaton csak az F35.Vagy esetleg még belátható időn belül ha a Koreai KF21-nek készül belső fegyverteres verziója.
És?
Megtennéd, hogy visszaolvasol, hogy miről volt szó?
De tudod mit segítek:
De nekunk ez lehetne tanulsag hogy ha neadjisten azt akarjak hogy a majdani 6. gen gep mondjuk 2%-a magyar IP legyen akkor mostanaban kene tarsulni(valoszinu a Saab-al a Tempestbe) mert 2023 -ban egyszeruen az F-35 vonat mar reges reg element es a cseh ipar ebbe mar nem nagyon fog beleszolni - a gazdag orszagok mar szetkaptak mindent.

De ehhez valamit hozza kell tenni a kozosbe valamilyen formaban a kezdetektol. A ket szep szemunkert nem adnak oda a (reszelemek) gyartasat nekunk(meg masnak se).
Hogy a tökömbe jön ide egy 5. gen. gép?
 
Efelől semmi kétségem, de azért azt ne vitassuk már el, hogy az F-35 már kész, és tudtommal a teljes követelménykészletet lefedi, amit támasztottak felé. Hogy milyen readiness-szel, és megbízhatósággal, arról gondolom majd 10 év múlva olvasunk valami hitelesebbet :)
Az F-35 még nagyon nincs kész! Még mindig!
A franciákból kinézem, hogy tudnak ők, ha akarnak. A németek is, ha hagyják őket (csak ők szeretik saját magukat is megfojtani a red tape-pel). Spanyolok - hátizé, ők mit is tudnának adni a projektbe??
A Tempestben nincs benne sem a francia, sem a spanyol állam. A Franciák is csak a Thales révén, alrendszer szinten.
 
Az F-35 még nagyon nincs kész! Még mindig!
De igen, az egy működő 5. gen gép, az egyhajtóművesek között meg kb az egyetlen kézzelfogható.
És minden egyes nappal kiforrottabb lesz, a Tempest meg sehol nincs még - talán ez belátható.
A Tempestben nincs benne sem a francia, sem a spanyol állam. A Franciák is csak a Thales révén, alrendszer szinten.
Ok, én kammnak válaszoltam.
 
De igen, az egy működő 5. gen gép, az egyhajtóművesek között meg kb az egyetlen kézzelfogható.
És minden egyes nappal kiforrottabb lesz, a Tempest meg sehol nincs még - talán ez belátható.
Nem! Mondom, hogy egy csomó képesség vagy nem működik, vagy hibás. NINCS KÉSZ!
Nem véletlenül nincs még mindig nagyszériás gyártás.
De szempontunkból értékelhetetlen bárhogyan is egy lapon emlegetni bennünket az F-35-tel. Nincs és nem is lesz rá sem szükségünk, sem pénzünk.
Amibe nekünk gondolkodnunk kell, az a 6. gen. Különösen akkor, ha részt is akarunk venni benne - bármilyen formában.
Jelenleg nekünk a 4+ generációt kellene kimaxolni. Mind képességben, mind darabszámban. A Gripenek 2035-ig lazán rendszerben maradhatnak. Addigra már lesznek kész új generációs gépek.
 
Nem! Mondom, hogy egy csomó képesség vagy nem működik, vagy hibás. NINCS KÉSZ!
Nem véletlenül nincs még mindig nagyszériás gyártás.
890 darabnál járnak. Ez szerinted micsoda?
De szempontunkból értékelhetetlen bárhogyan is egy lapon emlegetni bennünket az F-35-tel. Nincs és nem is lesz rá sem szükségünk, sem pénzünk.
Amibe nekünk gondolkodnunk kell, az a 6. gen. Különösen akkor, ha részt is akarunk venni benne - bármilyen formában.
Ha 5. generációra nincs pénzünk, akkor a 6.-ra lesz? :)
Jelenleg nekünk a 4+ generációt kellene kimaxolni. Mind képességben, mind darabszámban. A Gripenek 2035-ig lazán rendszerben maradhatnak. Addigra már lesznek kész új generációs gépek.
Ezzel egyetértek.
 
Én senkit nem akarok megbántani , az Európában készülgető 2 gép , az álom kategória nekünk.Hasítani fognak a 200M€ felé , miből?A svédek kb .2037-ig számolnak a modernizált gripenekel.
Már ha egyáltalán lesz belőlük valami.
De ha lesz is,mire lesznek,addigra elavulnak-mint a mostani eurokacsák.Jenkik addigra meg a 6.gen gépeket fogják repülni.
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
Nem! Mondom, hogy egy csomó képesség vagy nem működik, vagy hibás. NINCS KÉSZ!
Nem véletlenül nincs még mindig nagyszériás gyártás.
De szempontunkból értékelhetetlen bárhogyan is egy lapon emlegetni bennünket az F-35-tel. Nincs és nem is lesz rá sem szükségünk, sem pénzünk.
Amibe nekünk gondolkodnunk kell, az a 6. gen. Különösen akkor, ha részt is akarunk venni benne - bármilyen formában.
Jelenleg nekünk a 4+ generációt kellene kimaxolni. Mind képességben, mind darabszámban. A Gripenek 2035-ig lazán rendszerben maradhatnak. Addigra már lesznek kész új generációs gépek.
"De szempontunkból értékelhetetlen bárhogyan is egy lapon emlegetni bennünket az F-35-tel. Nincs és nem is lesz rá sem szükségünk, sem pénzünk.
Amibe nekünk gondolkodnunk kell, az a 6. gen."
Hát igen nem kell nekünk opel meg hát rohadtúl nincs rá pénzünk,úgyhogy meg van a megoldás vegyünk mercit...!:D