[HUN] Vadászgépek beszerzése

Szemantikailag teljesen igaza van. @mlace meg arra gondolhat, hogy egy cca. 1000 db-os "bevezető/kezdeti" gyártás az csak Amerikában jelenti szó szerint azt. Mindenhol máshol a földhöz verné a s@ggét örömében minden gyártó egy ilyen volumenű és év/db széria legyártásától, akár ugyanennyi év alatt.
Ezzel az a gond, hogy ez már nagyon nem kezdeti, bevezető gyártás. Csak mivel nem haladnak a befejezéssel, egyszerűen félkész állapotban lévő gépeket adnak át a megrendelőknek.
Ezekkel a példányszámokkal már régen az FRP-nek kellene zakatolnia.
Itt az a nyugtalanító megrendelői oldalról, hogy ha megrendeled a terméket, akkor utólag még neked kell fizetni azért, hogy végleges, teljes értékű konfiguráció legyen belőle.
Különben szerintem nem lenne sokkal (!) nagyobb példányszám egy FRP-vel sem, de biztosan tudnának még leszorítani a költségeken, ha nem kisebb batchenként kellene hozzájuk berendezéseket legyártani.
 
  • Vicces
Reactions: Nagy Csaba
Ezzel az a gond, hogy ez már nagyon nem kezdeti, bevezető gyártás. Csak mivel nem haladnak a befejezéssel, egyszerűen félkész állapotban lévő gépeket adnak át a megrendelőknek.
Ezekkel a példányszámokkal már régen az FRP-nek kellene zakatolnia.
Itt az a nyugtalanító megrendelői oldalról, hogy ha megrendeled a terméket, akkor utólag még neked kell fizetni azért, hogy végleges, teljes értékű konfiguráció legyen belőle.
Különben szerintem nem lenne sokkal (!) nagyobb példányszám egy FRP-vel sem, de biztosan tudnának még leszorítani a költségeken, ha nem kisebb batchenként kellene hozzájuk berendezéseket legyártani.
Azért messze nem félkesz állapot.De csak összehasonlítás képpen mennyit tudott a tranche 1-es Eurofighter a tervezett képességekhez képest.Melyik szériárs érte el egyálltalán a tervezett képességeit?Jelenleg az átadott F35-ösök képessegek terén felette állnak most is az összes jelenleg rendszerben álló gépnél a legtöbb területen.Európai gépek közül egyedül a gripen veszi fel vele a versenyt de azbis csak abban hogy olcsóbb üzemeltetni.Eurofighter,Rafale se beszerzési árban,se üzemeltetési költségben nem jobb nála sőt a beszerzési áruk még talán több is.Tetszi-nem tetszik jelenleg ez az egyetlen nagy darabszámban szolgálatban levő 5 gen "multiroll"gép.F22 légifölény gépként "más liga".Annak már nagyon megbánták hogy idő előtt leállították a gyártását.Nem sokon múlt annak újra indítása de annak az összegét a NGAD-ba "tolják" és a jelenlegi F22 flotta annak rendszeresítéséig egy modernizálással ki kell húzza mint a "lámdzsa"hegye.Tempest,FCAS projektől egyenlőre nem nagyon látni mikorra lessz sorozatgyártásra kész gép.
 
Azért messze nem félkesz állapot.De csak összehasonlítás képpen mennyit tudott a tranche 1-es Eurofighter a tervezett képességekhez képest.Melyik szériárs érte el egyálltalán a tervezett képességeit?Jelenleg az átadott F35-ösök képessegek terén felette állnak most is az összes jelenleg rendszerben álló gépnél a legtöbb területen.Európai gépek közül egyedül a gripen veszi fel vele a versenyt de azbis csak abban hogy olcsóbb üzemeltetni.Eurofighter,Rafale se beszerzési árban,se üzemeltetési költségben nem jobb nála sőt a beszerzési áruk még talán több is.Tetszi-nem tetszik jelenleg ez az egyetlen nagy darabszámban szolgálatban levő 5 gen "multiroll"gép.F22 légifölény gépként "más liga".Annak már nagyon megbánták hogy idő előtt leállították a gyártását.Nem sokon múlt annak újra indítása de annak az összegét a NGAD-ba "tolják" és a jelenlegi F22 flotta annak rendszeresítéséig egy modernizálással ki kell húzza mint a "lámdzsa"hegye.Tempest,FCAS projektől egyenlőre nem nagyon látni mikorra lessz sorozatgyártásra kész gép.
Még annyi azokkal a "félkész"F35-ösökkel rendszeresen reülnek éles bevetést az Irzaeliek
 
Eurofighter,Rafale se beszerzési árban,se üzemeltetési költségben nem jobb nála sőt a beszerzési áruk még talán több is.
Lacikám! Lehet az, hogy nem próbálod előadni magad? :D
Írd már le nekünk, hogy mennyiért repül az F-35, és mennyiért a Rafale!
Ha már marhaságokat írsz ide, akkor szeretek ilyen kis házi feladatokat adni a sok okosnak.
:rolleyes:
Tempest,FCAS projektől egyenlőre nem nagyon látni mikorra lessz sorozatgyártásra kész gép.
Miért, az NGAD-ról mit tudsz, mikor áll készen?
Te valami önjelölt F-35 propagandistának tűnsz. :)
Mit szeretnél bebizonyítani?
 
  • Vicces
Reactions: Nagy Csaba and kamm
Lacikám! Lehet az, hogy nem próbálod előadni magad? :D
Írd már le nekünk, hogy mennyiért repül az F-35, és mennyiért a Rafale!
Ha már marhaságokat írsz ide, akkor szeretek ilyen kis házi feladatokat adni a sok okosnak.

:rolleyes:

Miért, az NGAD-ról mit tudsz, mikor áll készen?
Te valami önjelölt F-35 propagandistának tűnsz. :)
Mit szeretnél bebizonyítani?
Mivel "titkosított"program sokat nem lehet tudni.Hogy melyik mennyiért repül nem lehet tudni.Viszont ára jóval "borsosabb"mint az F35-nek.India 7.87 milliárdér vásárolta meg 36 rafale gépet az gépenként 218 millió dollár.Egyiptom 5.2 milliárdél 24 gépet az is 200 millió fölött van árban.Lengyelek 4.6 millárdért kapnak 32 F35-öst gépenként 144 millióért.Hollandok 4.5 milliárdot fizetnek 35 gépért az gépenként 128 millió dollár.Használt rafale beszerzéseket nem nézem de e görögök igaz kissebb darabszám 3 milliárd dollárt fizetnek 18 használt gépért ami gépenként 166 milló dollár.Nem vagyok F35 "hívő" de ha kevésbé lenne "finnyás"az amerikai kormányzat még nagyobb arányban "tarolná"le a piacot az F35.Ahol nincs politikai akadálya nagyrészt behúzza a tendereket.Véleményem szerint az Európao harci gép gyártóknak már a 90-es évek végén,2000-es évek elején el kellett volna indítani egy 5-gen "programot".Én személy szerint nagyon is örülnék annak ha sikeres lenne a Tempest,FCAS program sikeres lenne és újra élvonalban lenne az Európai hadiipar és nem az amerikaiak "tarolnának"le mindent.
 
Hogy melyik mennyiért repül nem lehet tudni.
Értem! :cool:
Pedig csak minimális keresést kellett volna csinálnod.

Az árakról már nem is beszélve.
Minek hasonlítasz össze indiai, meg arab szerződéseket, amikor velük csak úgy szerződnek a nyugati gyártók, hogy majdnem lifelong szerződéseket kötnek a supportra, mivel a saját vezetőik is tudják, hogy nem képesek életben tartani a gépeket nyugati technikusok nélkül. Úgyhogy ilyenkor évtizedekre biztosít a gyártó kiküldetésben lévő embereket.

De tessék itt a németek 252M euro/gépes szerződése!

Mer' olcsó az F-35! (Mindjárt jön a szokásos "De a harcérték!")
 
  • Vicces
Reactions: Nagy Csaba
Ami teljesen kész , de full üres gèp és max. ~70 M$ max.Ez a Gripen "C" modernizálva vagy a Gripen "E"
Gripen E gyárkapun kitolva drágább,mint az F35.
Mindjárt jön a szokásos "De a harcérték
Pöcs,ez számit.Ha nem csak egy kirakat légierőnek csúfolt repülőklubot akarsz,akkor csak az ár/harcérték arány számit.És abban messze a legjobb az F35,a jelenleg beszerezhető gépekből.
 
Értem! :cool:
Pedig csak minimális keresést kellett volna csinálnod.

Az árakról már nem is beszélve.
Minek hasonlítasz össze indiai, meg arab szerződéseket, amikor velük csak úgy szerződnek a nyugati gyártók, hogy majdnem lifelong szerződéseket kötnek a supportra, mivel a saját vezetőik is tudják, hogy nem képesek életben tartani a gépeket nyugati technikusok nélkül. Úgyhogy ilyenkor évtizedekre biztosít a gyártó kiküldetésben lévő embereket.

De tessék itt a németek 252M euro/gépes szerződése!

Mer' olcsó az F-35! (Mindjárt jön a szokásos "De a harcérték!")
Miközben a finnek 9.4 milliárd dollárért vesznek 64 block4-est.Mondjuk azért mert Európába csak használt gepeket tudtak eddig értekesíteni a Franciák saját igémyeiken kívül(Franciák,Görögök).Németeknél nem tudom mi dobta meg enyire a költségeket nem néztem utána a "csomag" reszleteinek.Vita amúgy az amerikai "kis" szériás gyártasból indult mondjuk többi harci gép gyártó közelében kapacitásban jelenleg még Keleten se egyenőre.Saját piacra már 80 millió alá vitték az árat bár ebben valószínüleg nincs beleszámolva fegyverzet,kiszolgáló eszközök.
Amúgy pont a franciák a nyertese annak hogy nem mindenki veheti meg(80 darabos megrendelés emiratusoktól).
Nem írtam hogy olcsó lenne az F35 viszont az "eurokacsák"se olcsóbbak szinte semmivel.
 
Gripen E gyárkapun kitolva drágább,mint az F35.

Pöcs,ez számit.Ha nem csak egy kirakat légierőnek csúfolt repülőklubot akarsz,akkor csak az ár/harcérték arány számit.És abban messze a legjobb az F35,a jelenleg beszerezhető gépekből.
És konkrék megrendeléseket nézve kivéve a valamiért "méregdrága"német megrendelést árban se nagyon tér el az Európai gépektől.Eurofigtherből spanyolok rendeltek utoljára 20 darabot 2.1 milliár dollárért ami egész jó árnak számit enyire kis mennyiségnél/darab ár.De mivel náluk már rendszerben van így kiszolgáló eszközöket már nem kell megvenni.És a korábban említett "kis szériás"gyártásnak köszönhetően saját maguknak(USAF) ha kicsivel is 80 millió dollár alá "szorították"az árat.
 
És konkrék megrendeléseket nézve kivéve a valamiért "méregdrága"német megrendelést árban se nagyon tér el az Európai gépektől.Eurofigtherből spanyolok rendeltek utoljára 20 darabot 2.1 milliár dollárért ami egész jó árnak számit enyire kis mennyiségnél/darab ár.De mivel náluk már rendszerben van így kiszolgáló eszközöket már nem kell megvenni.És a korábban említett "kis szériás"gyártásnak köszönhetően saját maguknak(USAF) ha kicsivel is 80 millió dollár alá "szorították"az árat.
A német megrendelés a teljes kiképzési-logisztikai csomagot tartalmazza-plusz az atomfegyver bevetési képesség teljes csomagját (ez hh alatt is megvolt a kijelölt német alakulatoknál,de leépitették,a háttérinfra megszünt.Ezt most újra vissza kell épiteni,éshát nem occsó dolog)
 
Gripen E gyárkapun kitolva drágább,mint az F35.

Pöcs,ez számit.Ha nem csak egy kirakat légierőnek csúfolt repülőklubot akarsz,akkor csak az ár/harcérték arány számit.És abban messze a legjobb az F35,a jelenleg beszerezhető gépekből.
Az idei brazilíai beszerzés , ami 5 gèp , 258 M$!Oszd vissza!Nemhiszem hogy ennél az àrnál a full üres , gyárkapun kitolt F35 olcsóbb lenne!
 
Németeknél nem tudom mi dobta meg enyire a költségeket nem néztem utána a "csomag" reszleteinek.
Akkor minek dobálózol számokkal?
Saját piacra már 80 millió alá vitték az árat bár ebben valószínüleg nincs beleszámolva fegyverzet,kiszolgáló eszközök.
Na látod? Fogalmad sincs miről írogatsz! A 80M alatti ár csak a csupasz gép legyártva. Ebben még a HAJTÓMŰ SINCS benne! Azt a Pentagon külön szerződésben veszi a PW-től.
És még nincs benne a teljes fejlesztési költségvonzat sem. Azt a Pentagon fizette ki. És azt minden vásárlón bevasalja, amikor valaki megrendel egy xy LOT számú gépet.

Ha már mindenképpen össze akarsz hasonlítani, akkor a legdrágább szerződést hasonlítsd a legdrágábbal!
A repültóra költsége pedig a Rafalenak most csökkent a korábbi 16.000eur/óráról 10-12000-re, mivel javult a hajtómű karbantartási igénye.
De a Gripennek is ekörnyén van (picit talán alatta)
Nem írtam hogy olcsó lenne az F35 viszont az "eurokacsák"se olcsóbbak szinte semmivel.
Tényleg semmivel nem olcsóbbak.... :rolleyes:
 
  • Vicces
Reactions: Nagy Csaba
Pöcs,ez számit.Ha nem csak egy kirakat légierőnek csúfolt repülőklubot akarsz,akkor csak az ár/harcérték arány számit.És abban messze a legjobb az F35,a jelenleg beszerezhető gépekből.
Jah, meg hogy évente tudnál a géppel repülni a 130-50óra helyett olyan 30-40-et.
A többit meg szimulátorba!
Kiválló megoldás. Ezzel így milyen harcértéke lesz a haderődnek?
Mert az egy gyenge autóskártya, hogy a két vas fizikai tulajdonságait számokkal elkezded összehasonlítani, de attól nem lesz harcértéked, ha azon a fentebb említett 30-40 órán még minimum 2 pilótának osztoznia kell!
 
Akkor minek dobálózol számokkal?

Na látod? Fogalmad sincs miről írogatsz! A 80M alatti ár csak a csupasz gép legyártva. Ebben még a HAJTÓMŰ SINCS benne! Azt a Pentagon külön szerződésben veszi a PW-től.
És még nincs benne a teljes fejlesztési költségvonzat sem. Azt a Pentagon fizette ki. És azt minden vásárlón bevasalja, amikor valaki megrendel egy xy LOT számú gépet.

Ha már mindenképpen össze akarsz hasonlítani, akkor a legdrágább szerződést hasonlítsd a legdrágábbal!
A repültóra költsége pedig a Rafalenak most csökkent a korábbi 16.000eur/óráról 10-12000-re, mivel javult a hajtómű karbantartási igénye.
De a Gripennek is ekörnyén van (picit talán alatta)

Tényleg semmivel nem olcsóbbak.... :rolleyes:
Régebben volt szó "szaklapban"és nem aranysas F16/gripen összehasonlításnál hogy a svédek sokmindent nem számolnak bele ebbe a svédek amit sz amerikaiak igen.Eurofigtherre is találni 60 ezer eurós és 17 ezer eurós repült/óra költséget attól függően ki mit számol el ebben(lizing,üzemanyag,karbantartás stb)
 
Jah, meg hogy évente tudnál a géppel repülni a 130-50óra helyett olyan 30-40-et.
A többit meg szimulátorba!
Kiválló megoldás. Ezzel így milyen harcértéke lesz a haderődnek?
Mert az egy gyenge autóskártya, hogy a két vas fizikai tulajdonságait számokkal elkezded összehasonlítani, de attól nem lesz harcértéked, ha azon a fentebb említett 30-40 órán még minimum 2 pilótának osztoznia kell!
Majd ha felfogtad,hogy mi a harcértékbeli különbség egy F35,és bármelyik 4.gen gép között,akkor majd megérted.Addig csak tolod a pöcs rizsát-és már unom.
Higyj amit akarsz.Magstoronyelmélet.
 
Régebben volt szó "szaklapban"és nem aranysas F16/gripen összehasonlításnál hogy a svédek sokmindent nem számolnak bele ebbe a svédek amit sz amerikaiak igen.Eurofigtherre is találni 60 ezer eurós és 17 ezer eurós repült/óra költséget attól függően ki mit számol el ebben(lizing,üzemanyag,karbantartás stb)
Hagyjad,unalmas már ez az egész.Gripenbe beleszámolják az üzemanyagköltséget meg a pilóta napidiját-amcsik meg a reptér teljes költségét is,ami kell,hogy repülhesen a gép.Aztán lehet zászlótlobogtatni,hogy juj de drága csúnya amcsi-mennyivel olcsóbb is a Gripen.
Azt meg fel se fogja,hogy a Gripent magában oda se szabad engedni egy korszerű légvédelem hatókörzetébe,pert lelövik a faxba-F35 meg magában képes hatékonyan harcfeladatot tejesiteni ugyanolyan körülmények között.És utána visszajön,és mehet a következő bevetésre.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba