CH53 3 hajtóműves,bonyorultabb,haditengerészeti igényekre kifejlesztett gép,nagyobb teljesitményű.Persze,hogy drágább üzemeltetésű.
Nekünk viszont tényleg jó lenne,és elégséges a CH47.
@kamm őbeképzeltsége ugyan fertelmesen okosnak gondolja magát,de "kicsit" hülye jópár dologhoz.F35 üzemeltetése drága ugyan,de harcérték/ár arányt kell számolni.Aki nem egy kirakatlégierőt akar,az feladatmegoldásra vesz gépet.A feladat megoldásához számolják ki a gépek költségeit.Persze,hogy egy Gripen olcsóbban üzemeltethető,mint egy F35.Kicsi,kis teljesitményű,az F35höz képestz egyszerű kis gép.De mint harcfeladatot megoldó eszkö,egy adott harcfeladat megoldása vele jóval,nagyságrendel drágább,mint az F35el-ha egyáltalán lehetséges vele.Ukrajnában most jol látható,hogy a 4+ gen gépekkel felszerelt orosz légierő képtelen elnyomni a 80as évek végi szovjet szinvonalú ukrán légvédelmet (pedig ismerik az eszközöket,mint a tenyerüket).Lényegében nem is tudnak az orosz gépek beleszólni a harcokba.Sziriában a különben igencsak qrvára fejlett REH rendszerekkel felszerelt IAF F16I-k kénytelenek voltak menekülni a 60as évekből származó Vega elöl.Ezzel szemben az Adirok simán szétkapták az odaküldött modern orosz légvédelmet is,azok teljesen tehetetlenek voltak ellenük.
És az EFre,Rafalera ugyanezek állnak.A korszerű A2AD képességű légvédelem a 4+ gen gépek számára kemény dió,amit csak nagyon mags erőkoncentrációval lehetnek képesek leküzdeni-ha egyáltalán képesek rá (73ban az IAF nem tudta elnyomni az arab légvédelmet,azt végűl a szárazfőldi erők törték át.82ben meg egy kombinált földi-légi csapásmérés hozta meg a sikert-az akkor már jórészt elavult szir légvédelem ellen.Irak és a szerbek szintén alapvetően elavult légvédelemmel rendelkeztek).Most Ukrajnában az oroszok 1 év után,még mindig nem tudták kivivni a légi uralmat......