[HUN] Vadászgépek beszerzése

"E" full üresen a brazíloknak kB.: 60M$
Az F18E/F meg 50milka.....Full üresen.Minden nélkül.Azáltalam irt árakban meg benne van a rendszeresités költsége,kiképzés,szükséges felszerelések,kezdeti logisztikai támogatás,egy alap fegyverzeti csomag (bulgároknak 16milkáért egy javadalmazás gépenként,3 év logisztikai támogatás volt a csomagban)
Beléptem pár kolumbiai fórumba (és sokkal kulturáltabbak,azt kell sajnos mondanom).Náluk is tűhegyre menő viták vannak,hogy mi is lenne a legjobb.Technikai paraméterek alapján a spanyol EF2000 gépeket tartanák a legjobbnak-és a legrosszabbnak egyszerre.Kb mint nálunk anno a Mirage 2000-5.A legjobb harci gépnek találtuk anno a 4 ajánlatbol,de ára és drága üzemeltethetősége miatt rögtön ki is esett.Majd a következő jelöltjük a Rafale,utána az F16,V szintű (új vagy modernizált C/D.FAC AESA radaros gépet szeretne,fullos EW rendszerrel,a venezuelai szomszédság miatt,Su30 és Antey SAMok az ellenfelek).
Aztán hosszan kitárgyalták a Gripen kérdését is.És nincsenek úgy hasra esve tőle,mint itt a SAABpropi brigád.A mi Gripen C MS20 MK2 szintünket egyértelműen visszalépésnek tekintik a Kfir C10P harcelektronikai szintjéhez képest.Se AESA radar,se MAWS,se vontatott csali-Antey lekapja,Su30 meg körberöhögi.Gripen E meg túl drága ahoz képest,amit nyujt-de legalább eléri a leváltandó Kfirjeik harcelektronikai szintjét.(Arexis pod egyáltalán nem egyedi dolog,Rafael és az Elta is kinál legalább olyan szintű podot-és a Gripen E-be beszállitó az Elta,a harcelektronikájában van átfedés a C10 Kfirrel...)
Legnagyobb problémájuk különben ugyan az,ami nekünk-nincs pénzük.
Az F35öst meg az USA nem exportálja Latin-Amerikába.Ha exportálná,és lenne rá pénzük,azt vállasztanák-de ez náluk igy eleve nem opció (mig nekünk az)
Szóval kb megegyeztek a Rafaleban,mint legjobba,mikor az IAI előjött a Kfir NG ajánlattal-és ott is fellángolt a vita.....Messze a legolcsóbb ajánlat,félelmetesen jó 5G harcelektronikával-csakhát Kefiren.......Alaposan körbejárták a témát,amit én itt ezen a fórumon irok a gépről,mind a kokatermesztők ásták elő.
A gép teljesitménye az új hajtóművel,vezérléssel,szárnyfejlesztéssel drasztikusan nőne,egy 4G-s instabil kialakitású gépé válna az öreg jószág (IAI nyiltkozat különben igény esetén új gyártás,sőt,megrendelőnél való helyi gyártást is kilátásba helyezi-persze jóval drágábban.....).ÉS csak 35 milka.....DE csak papiron létező gép....Most akkor ezt hova tegyük?!?Probálták lemodellezni,hogy mire is lehet képes a gép,de létező gép nélkül ez elég nehézkes-kb jó megközelitésű becslésnek minősithető.Számolgatásaik szerint valahol a Gripen E és a Mirage 2000 között lehetne a repteljesitménye.Gripen C-t meg vastagon felülmulná.CSAKhát ez papir,nem egy létező gép gyakorlati kipróbálása......És ez a Kfir NG legfőbb problémája,hogy nem lehet gyakorlatban összehasonlitani más gépekkel,mert csak papiron létezik.HA gyakorletben is hozza az igért paraméterjavulást,akkor egy nagyon jó ajánlet-ha meg nem.......Zsákbamacska kefires bajusszal.

A mi gondunk a pénzhiány.Nincs pénzünk a valódi megoldást jelentő F35 harcászatilag releváns mennyiségben való rendszeresitésére.Pont.Merthogy egy hadmúveletileg is releváns légierő kb 2 EZREDnél kezdődik.És innentől kezdve lehet vakarózni.De annyit mondok,hogy nem véletlen,meg amcsi furmánykodás miatt veszitett itt Europában mindenhol a Gripen E,hanem mert egyszerűen nem éri meg az árát.A miért nem kibontása légi harcászati ismeretek nélkül már elég nehézkes.Meg az ár/harcérték arány fogalmának megértése nélkül.Tessenek utánan nézzni az uraknak az ilyen dolgoknak.A témához segghülye,reklámpropi szarságokat böfögő,bunkó személyeskedő pöcsfejek beszólásaival meg tele van a piros mintás napozóm.Én nem röfögök bele a villamos energia rovatba,mert azt sem tudom,hogy mi az a madzagáram.Aki segghülye egy témához,az ne okoskodjon,hanem kérdezzen-és nézzen utána.Ja,hogy ehez hótunalmas száraz elemzéseket,meg vaskos tanulmányokat kéne elrákcsálni,nem frappáns reklámsbrosúrákat?Hát,ez ezzel jár.
 
Azért ehez "hozzatartozik"hogy az Oroszok az amerikaiakhoz képest eléggé elhanyagolták a SEAD feladatkört.Igaz ez szinte mindenki másra is igaz.Vietnámi haború "keserű" tapasztalata óta folyamatosan tartanak rendszerben kifejezetten erre a feladatra "specializált" gépeket,alakulatokat(F4G wild weasle,F16CJ,F111 raven,EA6B prowler,F18G gowler).Na meg ott vannak a stealth gépek is.
Csakhogy ez valójában nem igaz.Jak28,Su24,MIG25 gépeknek volt lokátorvadász változata,a Szu22 gépeinkhez nekünk is volt ilyen felszerelésünk.Volt és van EW gépük,Su35höz van beépitett és függeszthető EW és van ARM rakéta.Harcászati BM-jeiknek van ARM változata,és vannak földi bázisú REH rendszereik.A probléma inkább a rendelkezésre álló mennyiség.És valójában az orosz légvédelmi rendszerek egyáltalán nem rosszak.Ne felejtsük már el,Sziriában pár éve a biztosan igen jó EW rendszerekkel felszerelt F16Soufa is horizont alá menekült az ősöreg Vega elöl.....Az Adirral támadták a modernebb rendszereket,meg cirkáló dronokkal,nem F15/16 gépekkel.
És ne felejtsük el,73ban az IAF nem tudta kivivni a légi uralmat,a légvédelem miatt.Azt végül az IDF földi műveletei verték szét.82ben valójában a Beeka völgyben a szir rendszerekre az első csapást a földröl mérték.
8dccd822619cfba33dc217b1025116b3.jpg

Ez egy AGM78 Standart ARM inditó,amit 82ben használtak.És az első csapást a tüzérség mérte a szir csapatlégvédelemre (legalábbis hatótávolságon belül)És ezek a komplex,összhaderőnemi SEAD módszerek szerepelnek (vagy legalábbis a 90es években szerepeltek,a mostanit nem olvastam-szúúúpertitkos) a magyar harcászati szabályzatokban is.
 
Nem igaz. Saját véleményt mondasz nem kell idezőjel. Ide is eladnák, pénz az pénz, bár tudom ra vagy csavarodva a politikára. Törökökkel van baj az s400 miatt. Ennyi. Ezzek hosszú távú beszerzések. Nem 4 évre tervezik. Lényegtelen, hogy rep vagy demokrata, Fidesz vagy mostani baloldal. 2 orban is NATO szoknyája alatt képzeli el a jövőt,ennyi illetve a magyarok is. Pénz kérdése az egész. Amerikai is tud olyan ajánlatot tenni vagy kérest ami miatt rohanna megvenni.
A pénz az pénz nem vitatom , de a megbízhatóságot/ hatatlanságot hagyjuk , itt mi elenleg képesek vagyunk kitermelni min. 35000 $/rep.óra költséget / gép szerinted ?Az min. 1 szd.! Hogy ne legyen baleset min.180 óra repült ídő / év / gép.Mellényzsebből , ja nem.Nem az F-35 , hanem a HIMARS nem aktuális jelenleg.A NASAMS-nak lehet örülni és kitenni a polcra hogy sikerült!Fontos szegmens!203X-től beállni ucsónak amikor 26-tól ??? van!Mond el , írd le hogy mi fogja vigyázni a légterünket.Hallgatlak....
 
Az F18E/F meg 50milka.....Full üresen.Minden nélkül.Azáltalam irt árakban meg benne van a rendszeresités költsége,kiképzés,szükséges felszerelések,kezdeti logisztikai támogatás,egy alap fegyverzeti csomag (bulgároknak 16milkáért egy javadalmazás gépenként,3 év logisztikai támogatás volt a csomagban)
Beléptem pár kolumbiai fórumba (és sokkal kulturáltabbak,azt kell sajnos mondanom).Náluk is tűhegyre menő viták vannak,hogy mi is lenne a legjobb.Technikai paraméterek alapján a spanyol EF2000 gépeket tartanák a legjobbnak-és a legrosszabbnak egyszerre.Kb mint nálunk anno a Mirage 2000-5.A legjobb harci gépnek találtuk anno a 4 ajánlatbol,de ára és drága üzemeltethetősége miatt rögtön ki is esett.Majd a következő jelöltjük a Rafale,utána az F16,V szintű (új vagy modernizált C/D.FAC AESA radaros gépet szeretne,fullos EW rendszerrel,a venezuelai szomszédság miatt,Su30 és Antey SAMok az ellenfelek).
Aztán hosszan kitárgyalták a Gripen kérdését is.És nincsenek úgy hasra esve tőle,mint itt a SAABpropi brigád.A mi Gripen C MS20 MK2 szintünket egyértelműen visszalépésnek tekintik a Kfir C10P harcelektronikai szintjéhez képest.Se AESA radar,se MAWS,se vontatott csali-Antey lekapja,Su30 meg körberöhögi.Gripen E meg túl drága ahoz képest,amit nyujt-de legalább eléri a leváltandó Kfirjeik harcelektronikai szintjét.(Arexis pod egyáltalán nem egyedi dolog,Rafael és az Elta is kinál legalább olyan szintű podot-és a Gripen E-be beszállitó az Elta,a harcelektronikájában van átfedés a C10 Kfirrel...)
Legnagyobb problémájuk különben ugyan az,ami nekünk-nincs pénzük.
Az F35öst meg az USA nem exportálja Latin-Amerikába.Ha exportálná,és lenne rá pénzük,azt vállasztanák-de ez náluk igy eleve nem opció (mig nekünk az)
Szóval kb megegyeztek a Rafaleban,mint legjobba,mikor az IAI előjött a Kfir NG ajánlattal-és ott is fellángolt a vita.....Messze a legolcsóbb ajánlat,félelmetesen jó 5G harcelektronikával-csakhát Kefiren.......Alaposan körbejárták a témát,amit én itt ezen a fórumon irok a gépről,mind a kokatermesztők ásták elő.
A gép teljesitménye az új hajtóművel,vezérléssel,szárnyfejlesztéssel drasztikusan nőne,egy 4G-s instabil kialakitású gépé válna az öreg jószág (IAI nyiltkozat különben igény esetén új gyártás,sőt,megrendelőnél való helyi gyártást is kilátásba helyezi-persze jóval drágábban.....).ÉS csak 35 milka.....DE csak papiron létező gép....Most akkor ezt hova tegyük?!?Probálták lemodellezni,hogy mire is lehet képes a gép,de létező gép nélkül ez elég nehézkes-kb jó megközelitésű becslésnek minősithető.Számolgatásaik szerint valahol a Gripen E és a Mirage 2000 között lehetne a repteljesitménye.Gripen C-t meg vastagon felülmulná.CSAKhát ez papir,nem egy létező gép gyakorlati kipróbálása......És ez a Kfir NG legfőbb problémája,hogy nem lehet gyakorlatban összehasonlitani más gépekkel,mert csak papiron létezik.HA gyakorletben is hozza az igért paraméterjavulást,akkor egy nagyon jó ajánlet-ha meg nem.......Zsákbamacska kefires bajusszal.

A mi gondunk a pénzhiány.Nincs pénzünk a valódi megoldást jelentő F35 harcászatilag releváns mennyiségben való rendszeresitésére.Pont.Merthogy egy hadmúveletileg is releváns légierő kb 2 EZREDnél kezdődik.És innentől kezdve lehet vakarózni.De annyit mondok,hogy nem véletlen,meg amcsi furmánykodás miatt veszitett itt Europában mindenhol a Gripen E,hanem mert egyszerűen nem éri meg az árát.A miért nem kibontása légi harcászati ismeretek nélkül már elég nehézkes.Meg az ár/harcérték arány fogalmának megértése nélkül.Tessenek utánan nézzni az uraknak az ilyen dolgoknak.A témához segghülye,reklámpropi szarságokat böfögő,bunkó személyeskedő pöcsfejek beszólásaival meg tele van a piros mintás napozóm.Én nem röfögök bele a villamos energia rovatba,mert azt sem tudom,hogy mi az a madzagáram.Aki segghülye egy témához,az ne okoskodjon,hanem kérdezzen-és nézzen utána.Ja,hogy ehez hótunalmas száraz elemzéseket,meg vaskos tanulmányokat kéne elrákcsálni,nem frappáns reklámsbrosúrákat?Hát,ez ezzel jár.
18 ucsó variáció gyártása beszüntetve , kérdés?
 
A pénz az pénz nem vitatom , de a megbízhatóságot/ hatatlanságot hagyjuk , itt mi elenleg képesek vagyunk kitermelni min. 35000 $/rep.óra költséget / gép szerinted ?Az min. 1 szd.! Hogy ne legyen baleset min.180 óra repült ídő / év / gép.Mellényzsebből , ja nem.Nem az F-35 , hanem a HIMARS nem aktuális jelenleg.A NASAMS-nak lehet örülni és kitenni a polcra hogy sikerült!Fontos szegmens!203X-től beállni ucsónak amikor 26-tól ??? van!Mond el , írd le hogy mi fogja vigyázni a légterünket.Hallgatlak....
Ezeket a számokat nem tudom ,honnan vetted . Eleve ezek a számok sok mindentől függnek . 180 órát meg pont nem a balesetmentes repülés jelző száma. Én szeretem a grippent jól néz ki stb stb de még 1 sz. F 35 is jobb szerintem ilyen célra és ha lehetőség adódik akkor pár évente bővíteni a db számot . legterunket meg a grippen fogja vigyázni 20 30 év múlva is ha légtérrendeszet lesz a prioritás nem pedig a haza védelme. Van egy kis különbség a légtér vigyázása es uralása között Bár mindegy mert egy első tamadast sátorba egyiksem éli túl. Fedezekre meg szintén nem költenek. Ha hosszú távon f 35 re szavaznék akkar 24 28 vagy 14 illetve bővíteni. Ha ki épült az infra hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
18 ucsó variáció gyártása beszüntetve , kérdés?
Na és?Attol még az utolsó sorozatokat 50milkáért kapta a TGY.F18E-ket,amik jóval nagyobb,potensebb gépek a Gripen E-nél.
Ez csak arra összehasomlitási alap,hogy legyen hova tenni az Erik üres db-árát.
 
Ezeket a számokat nem tudom ,honnan vetted . Eleve ezek a számok sok mindentől függnek . 180 órát meg pont nem a balesetmentes repülés jelző száma. Én szeretem a grippent jól néz ki stb stb de még 1 sz. F 35 is jobb szerintem ilyen célra és ha lehetőség adódik akkor pár évente bővíteni a db számot . legterunket meg a grippen fogja vigyázni 20 30 év múlva is ha légtérrendeszet lesz a prioritás nem pedig a haza védelme. Van egy kis különbség a légtér vigyázása es uralása között Bár mindegy mert egy első tamadast sátorba egyiksem éli túl. Fedezekre meg szintén nem költenek. Ha hosszú távon f 35 re szavaznék akkar 24 28 vagy 14 illetve bővíteni. Ha ki épült az infra hozzá.
Értem én és jó lenne , de akkor kicsit realisztikusabban , fontos a realitás.Most és az elk. 5 év.Kb.A 35 nek van realitása esetleg öt éven belül!Csak kérdem?A 2026 fontos dátum!Elgondolásod ezzel kapcsolatban?Ne tovább , innentől lehet folytatni...Hogyan oldod meg?Érdekel!A jelenlegi megrendelések alapján 30 utántól egyszercsak van szabad kapacitás . Addig L39 ?
 
Na és?Attol még az utolsó sorozatokat 50milkáért kapta a TGY.F18E-ket,amik jóval nagyobb,potensebb gépek a Gripen E-nél.
Ez csak arra összehasomlitási alap,hogy legyen hova tenni az Erik üres db-árát.
Szerinted a mi gazdasági helyzetünk és a térségbeli vmint geo és bizt.pol.helyzetünk indokolja a piacon számunkra beszerezhető egyetlen 5.gen.gépet?Ezért a gépért kelljen fél farpofával a WC ülnöm, mert a teljesért fizetnem kell.....Felüllsz egy vonatra és 25 évig nem tudsz róla leszállni......
 
Szerinted a mi gazdasági helyzetünk és a térségbeli vmint geo és bizt.pol.helyzetünk indokolja a piacon számunkra beszerezhető egyetlen 5.gen.gépet?Ezért a gépért kelljen fél farpofával a WC ülnöm, mert a teljesért fizetnem kell.....Felüllsz egy vonatra és 25 évig nem tudsz róla leszállni......
Miért,a Gripenről le tudtunk szállni?
Mint fentebb irtam,pártunk és államunk áldásos tevékenysége okán jelenleg a régebben elérhetőnek tetsző kéttipusos légierő is csak vágyálom.
El kéne dönteni,mit akarunk.Hadműveletileg releváns légierőt?Akkor ár/harcértékben az F35 a legjobb vállasztás.Mivel szükséges létszámú gépet megfizetni nem tudunk,igy az F35 lándzsahegynek,és egy tömegesitő támogató,"fegyverhordozó" tesco-gazdaságos tipus,mi megfelel a feladatra.
Vagy maradunk a jelenlegi kirakat mellet?Akkor meg fölösleges bármit is vennünk,meg semmire való elégtelen korszerűsitgetésekre költeni.
Jelenlegi pénzügyi lehetőségeinkben szerintem hagyni kéne a légierő fejlesztési pótcselekvéseket.Inkább a légvédelemre kéne áttenni a hangsúlyt,mert azt talán meg tudjuk fizetni.Talán,mert ha igy folytatjuk......
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel
Nem igaz. Saját véleményt mondasz nem kell idezőjel. Ide is eladnák, pénz az pénz, bár tudom ra vagy csavarodva a politikára. Törökökkel van baj az s400 miatt. Ennyi. Ezzek hosszú távú beszerzések. Nem 4 évre tervezik. Lényegtelen, hogy rep vagy demokrata, Fidesz vagy mostani baloldal. 2 orban is NATO szoknyája alatt képzeli el a jövőt,ennyi illetve a magyarok is. Pénz kérdése az egész. Amerikai is tud olyan ajánlatot tenni vagy kérest ami miatt rohanna megvenni.
A letiltást nem is feltétlen amerikai oldalról értem: Orbánék húzódoznak amcsi cuccot venni - ez az egyik ok. A másik meg hogy baromi drága az F-35 és nagyon nincs most erre pénz.
A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy maradnak a C/D gépek upgradelve és még veszünk +4 C/D gépet. Ez a legolcsóbb forgatókönyv, szóval ez az ami reális.
 
A letiltást nem is feltétlen amerikai oldalról értem: Orbánék húzódoznak amcsi cuccot venni - ez az egyik ok. A másik meg hogy baromi drága az F-35 és nagyon nincs most erre pénz.
A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy maradnak a C/D gépek upgradelve és még veszünk +4 C/D gépet. Ez a legolcsóbb forgatókönyv, szóval ez az ami reális.
Sakkmatt.
 
Miért,a Gripenről le tudtunk szállni?
Mint fentebb irtam,pártunk és államunk áldásos tevékenysége okán jelenleg a régebben elérhetőnek tetsző kéttipusos légierő is csak vágyálom.
El kéne dönteni,mit akarunk.Hadműveletileg releváns légierőt?Akkor ár/harcértékben az F35 a legjobb vállasztás.Mivel szükséges létszámú gépet megfizetni nem tudunk,igy az F35 lándzsahegynek,és egy tömegesitő támogató,"fegyverhordozó" tesco-gazdaságos tipus,mi megfelel a feladatra.
Vagy maradunk a jelenlegi kirakat mellet?Akkor meg fölösleges bármit is vennünk,meg semmire való elégtelen korszerűsitgetésekre költeni.
Jelenlegi pénzügyi lehetőségeinkben szerintem hagyni kéne a légierő fejlesztési pótcselekvéseket.Inkább a légvédelemre kéne áttenni a hangsúlyt,mert azt talán meg tudjuk fizetni.Talán,mert ha igy folytatjuk......
Igen , a légvédelm.....lenne hova tenni azt a kicsit
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
lehet tudni valamit arról hogy hol tart a MS20 block 2 upgrade és az IRIS-T meg sisak beszerzés ? egyáltalán volt publikus időpont hogy meddig szállítják le/teljesítik?
 
A letiltást nem is feltétlen amerikai oldalról értem: Orbánék húzódoznak amcsi cuccot venni - ez az egyik ok. A másik meg hogy baromi drága az F-35 és nagyon nincs most erre pénz.
A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy maradnak a C/D gépek upgradelve és még veszünk +4 C/D gépet. Ez a legolcsóbb forgatókönyv, szóval ez az ami reális.
Most, igen. De ez a plusz négyes szám jó lenne ha ismetlődne parszor. Akkor lenne értelme itthon a 8 trainer L-39NG-nek.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Szerinted a mi gazdasági helyzetünk és a térségbeli vmint geo és bizt.pol.helyzetünk indokolja a piacon számunkra beszerezhető egyetlen 5.gen.gépet?Ezért a gépért kelljen fél farpofával a WC ülnöm, mert a teljesért fizetnem kell.....Felüllsz egy vonatra és 25 évig nem tudsz róla leszállni......
Ha a jelenlegi politikai-gazdasági kapcsolatokat nézném akkor Rafael-lizing-bérlés speciális konstrukcióban a Gripenek mellé plusz egy század. Ha csökkenteni faragni akarunk az árron akkor be kell állni az olasz-francia autóiparban eus szinten hogy a gáz üzemű-belső égésű motorok maradjanak 2035 után is mint bió franc....... A franciák letérdelnének ezért a támogatásért az olaszokkal együtt......
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby