[HUN] Embraer KC-390 Millennium

teljesen feleslegesen repked Szijjáró össze-vissza, a keron kívül semmivel nincs előbbre, a XXI.században amikor videokonferencia is létezik. Szerintem km-ket gyüjt mint a közforgalmi utasok, hogy ingyen repülhessen :)...
off:
azért van pár téma, amit inkább nem lehallgatva, hanem négyszemközt kell ledumálni.
on:
 
Ugyanakkor a légi utántöltés fontos dolog a repülőgépeinknek, de KC-390-e még nem JAS-39C/D kompatibilis, és arra külön mell majd certificate, mert a Brazilok E/F-el fognak tölteni..
Most a tobbi zavaros, itt-ott teves allitasodat ignoralom, erre meg csak itthagyom ezt:
A légierőnél az ökölszabáLY:

1 gép 3 gép, 2 gép 5 gép.
Szabaly az az okolszabaly, de amugy logikus is. Altalaban minden high-availability mission-critical system tobbszorosen redundans (hw szintjen is), legyen az barmilyen iparagban vagy szakmaban. En azert bizom benne, hogy lesz meg legalabb egy MIllenium, aztan majd 2030 meg flottabovites utan esetleg tovabbi ketto (lasd senkitol sem fenyegetett hollandok.)
 
  • Tetszik
Reactions: fitom
Aeromagazin márc.

c72e6e29ba82d3e287635d1479fd725c.jpg
1b4e76505c79c185ba78471e802cc91c.jpg
5a149586c4bb81b99d887fc02e7f2125.jpg
191d14a2ab2ba480b1c561619db85d45.jpg
 
nem valószínű, hogy egyszerre jönnek, de ha úgy érkeznének az miért baj?
Nyílván lehet " játszani " a rep. ídőkkel , de a bázis rep.m.főnöke biztos szarul érezné magát amikor azt jelentené a parancsnokin az előjárónak hogy az elkövetkező 2 hét feladatai sztornó mert mindkét gép egyszerre megy ídőszakosra , ezért lenne jó a plussz félév.Könnyebb számolni és az 50% hadrafoghatóságot könnyebb hozni.
 
Nyílván lehet " játszani " a rep. ídőkkel , de a bázis rep.m.főnöke biztos szarul érezné magát amikor azt jelentené a parancsnokin az előjárónak hogy az elkövetkező 2 hét feladatai sztornó mert mindkét gép egyszerre megy ídőszakosra , ezért lenne jó a plussz félév.Könnyebb számolni és az 50% hadrafoghatóságot könnyebb hozni.

Ezért kellene még legalább egy gép.
 
... kivancsi leszek, a Gidranon meg a BTRen kivul mi fog meg beleferni?
A médiában rendszeresen megjelenő szakértők azt mondták, hogy a Honvédség nem akar katonai járműveket légi úton szállítani, ez nem volt kritérium semminek a kiválasztásánál. Így valószínűleg a külföldi természeti katasztrófáknál használható "civil" műszaki eszközök (valamilyen daru, rakodó stb.)
 
Ebbol a szogbol jol latszik a belmagassag...

KC-390-delivering-soldiers.jpg


... kivancsi leszek, a Gidranon meg a BTRen kivul mi fog meg beleferni?

A tehertér hosszúsága 18,54 m, hátsó rámpa nélkül 12,68 m, szélessége 3,45 m, magassága pedig 3,2 m. Teherbírás: 23 tonna

1 db ATMOS löveg (6x6) - 22 tonna (9,5x2,65x3,24 m) - talán befér. Laposabbra engedett gumikkal lehet nyerni 5 cm-et
2 db NMS - 10 tonna darabja (4,9x2,4x2,1 m)
4 db MRZR 4 - 0,9 tonna (3,59x1,52x1,87 m) - ferdén beparkolva talán 5-6 is beférne...
 
A médiában rendszeresen megjelenő szakértők azt mondták, hogy a Honvédség nem akar katonai járműveket légi úton szállítani, ez nem volt kritérium semminek a kiválasztásánál. Így valószínűleg a külföldi természeti katasztrófáknál használható "civil" műszaki eszközök (valamilyen daru, rakodó stb.)
Attól még lehet olyan helyzet hogy kell ez a képesség.

Pl. egy kimenekítésnél vihet két páncélozott NMS-t, amivel el tudnak menni pl. a követségig kihozni onnan a személyzetet miközben AK-s felkelők lövöldöznek mindenre ami mozog. Pl. Kabulban az evakuálásánál is csak a reptér volt biztosítva, azon kívül elég veszélyes volt mozogni. Sokan nem élték túl a reptérig vezető utat...