[HUN] Embraer KC-390 Millennium

A tehertér hosszúsága 18,54 m, hátsó rámpa nélkül 12,68 m, szélessége 3,45 m, magassága pedig 3,2 m. Teherbírás: 23 tonna

1 db ATMOS löveg (6x6) - 22 tonna (9,5x2,65x3,24 m) - talán befér. Laposabbra engedett gumikkal lehet nyerni 5 cm-et
Nem lesz ATMOS, felejtsd mar el. Ha valami lesz, akkor az a HX3 10x10 loveg lesz (max az autotolto lesz izraeli benne.)

2 db NMS - 10 tonna darabja (4,9x2,4x2,1 m)
Ja, hat az siman. De 1 Gidran + 1 Nomad is siman bemegy... csak ugye max 26 tonna (pedig azzal a ket eromuvel siman elvihetne tobbet is: ez 31k lbf/engine es max 86t MTOW, mikozben az A321-esben V2533-A5 verzio is csak 33k lbf, de mar 94t MTOW; persze a frame is mas, de ketlem, hogy ne birna el legalabb 30 tonnat pl felig tankolva, mert ugy fuelbol meg az aux tankokkal osszesen valami 35t korul vihet, vagy mennyit...)
4 db MRZR 4 - 0,9 tonna (3,59x1,52x1,87 m) - ferdén beparkolva talán 5-6 is beférne...
Engem inkabb az erdekel, hogy pl egy BTR utodbol mit lehetne vele elhozni valahonnan...

A médiában rendszeresen megjelenő szakértők azt mondták, hogy a Honvédség nem akar katonai járműveket légi úton szállítani, ez nem volt kritérium semminek a kiválasztásánál. Így valószínűleg a külföldi természeti katasztrófáknál használható "civil" műszaki eszközök (valamilyen daru, rakodó stb.)
Szerintem a szagertok inkabb melyen qssoljanak arrol, hogy ki mit akar meg szerintuk mi van, plane azutan, hogy a MH maga sem tudta mondjuk 18 honappal ezelott sem, hogy ma mit fognak akarni ketsegbeesetten.

Attól még lehet olyan helyzet hogy kell ez a képesség.

Pl. egy kimenekítésnél vihet két páncélozott NMS-t, amivel el tudnak menni pl. a követségig kihozni onnan a személyzetet miközben AK-s felkelők lövöldöznek mindenre ami mozog. Pl. Kabulban az evakuálásánál is csak a reptér volt biztosítva, azon kívül elég veszélyes volt mozogni. Sokan nem élték túl a reptérig vezető utat...

Errol van szo. Qrvara valtozhat meg a helyzet, es mondjuk sebteben otthagyni a felszerelest egy MHnek nem egeszen ugyanaz az opcio meg veszteseg, mint a US Armynak vagy akarcsak a Bundeswehrnek...
 
Őszintén szólva igen.
Sok évig volt közöm repüléshez/reptérhez, tudatosan kerülöm ezeket.
Emlékeket idéznek.
Igazán nem tudom mit kell kiröhögni.
Komolyan írtam. o_O
Itt van egy példa, csak hogy illjen a fórumhoz is
DSC-0014.jpg
 
@Terminator miért tetted át? Ez abban a topicban lett volna kontextusban, a
postra adott smileyk tükrében. Egyébként is egy Ruslan-ban van. Nem ez a típus - ha már.
thx
Itt volt szó arról hogy mi férhet el a KC-390-ben és hogy akarunk-e levegőben harcjárműveket szállítani. Azt gondoltam hogy erre akartál válaszolni.

Igen, ez egy An-124-es belseje. Mennyi BTR-80 fért el benne egyszerre, 10-12?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Itt volt szó arról hogy mi férhet el a KC-390-ben és hogy akarunk-e levegőben harcjárműveket szállítani. Azt gondoltam hogy erre akartál válaszolni.

Igen, ez egy An-124-es belseje. Mennyi BTR-80 fért el benne egyszerre, 10-12?
Nem. Az erre kapott reakciókra akartam :)
Most látod először?
Szóra sem érdemes!
Őszintén szólva igen.
Sok évig volt közöm repüléshez/reptérhez, tudatosan kerülöm ezeket.
Emlékeket idéznek.


Egyébként már lövésem sincs, hogy mennyit hozott vitt a MH. Vagy 10+ éve volt :D
 
"A KC-390-esekből 2024 júniusában várható az első példány, decemberben pedig a második szállítógép átvétele. Jövő év tavaszán indul a személyzetek és a műszaki állomány átképzése Braziliában, ahol az összes elméleti oktatás és szimulátoros gyakorlás is történik. Gyári személyzettel érkeznek majd a gépek Kecskemétre, és immár nálunk kerül sor a felkészítés gyakorlati részére. A szakemberek szerződés szerint az első években folyamatosan segítik majd a munkánkat. Jövő ősszel indulhat a második magyar kontingens Braziliába, hogy 2025 januárjától már ők is felkészülten folytassák idehaza a típus hadrendbe állítását."

 
Az Embraer és a NATO tárgyalásokat folytat, hogy a Pápán állomásozó SAC C-17 mellé beszerezzenek KC-390-et mivel Magyarország már rendelt 2 db-ot a gyártótól.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az Embraer és a NATO tárgyalásokat folytat, hogy a Pápán állomásozó SAC C-17 mellé beszerezzenek KC-390-et mivel Magyarország már rendelt 2 db-ot a gyártótól.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezzel hátha megspóroljuk a 3. saját gép rendelését...
 
Az Embraer és a NATO tárgyalásokat folytat, hogy a Pápán állomásozó SAC C-17 mellé beszerezzenek KC-390-et mivel Magyarország már rendelt 2 db-ot a gyártótól.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Remélem rendelnek meg vagy 15 darabot, pápa bázissal
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
viszont az a medical meg biologiai containment ellato kontener tenyleg ujdonsag

Nálunk nem raknak minden gépre indok nélkül is Medivac részleget? Kis lehajtható mini műtőasztal rémlik nekem az eddigi összes gépen. (Jó, nem egy János Kórház, de komolyabb sérültet is lehet állítólag stabilizálni, amíg haza nem érnek vele.)
 
Nálunk nem raknak minden gépre indok nélkül is Medivac részleget? Kis lehajtható mini műtőasztal rémlik nekem az eddigi összes gépen. (Jó, nem egy János Kórház, de komolyabb sérültet is lehet állítólag stabilizálni, amíg haza nem érnek vele.)
ICU lesz, nem containment kabin.
 
Nálunk nem raknak minden gépre indok nélkül is Medivac részleget? Kis lehajtható mini műtőasztal rémlik nekem az eddigi összes gépen. (Jó, nem egy János Kórház, de komolyabb sérültet is lehet állítólag stabilizálni, amíg haza nem érnek vele.)
Műteni nem a repülőgépen fogják, ilyen jellegű sérültek / beteget szállítását stabil állapotban illik, legalábbis ekkora távolságra.