Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

Tudsz róla bármilyen részletet ami alapján össze tudod hasonlítani?
Mit is tudunk eddig a CV90-es csehszlovák üzletekről?
Csak részben van szerződés (tehát már most késés van!). Nem tudják teljesíteni a hazai hozzáadott értékre adott feltételt. Már most többe kerül - és nem kicsit!
És még ez várhatóan jelentősen fokozódhat is!
Fogalmuk sincs, hogy mennyi lesz a fenntartásuk.
Hja és ugyan úgy egy nem létező prototípusról beszélünk, mint a Lynx esetén.
Lynxről mit tudunk biztosan? Ott legalább a megkötött szerződéshez képest magasabb a hozzáadott érték.
 
Tudsz róla bármilyen részletet ami alapján össze tudod hasonlítani?
Ismerunk osszegeket, darabszamokat, no meg a magyar Zrt tulajdonosi hanyadat, es a fenti uj reszleteket a cseheknel.
Mar ennyi informacio alapjan is a napnal vilagosabb, mennyivel elonyosebb uzlet lesz a magyar, barmennyire is huzod a szadat a nemetekre egy ideje.

Mit is tudunk eddig a CV90-es csehszlovák üzletekről?
Csak részben van szerződés (tehát már most késés van!). Nem tudják teljesíteni a hazai hozzáadott értékre adott feltételt. Már most többe kerül - és nem kicsit!
És még ez várhatóan jelentősen fokozódhat is!
Fogalmuk sincs, hogy mennyi lesz a fenntartásuk.
Hja és ugyan úgy egy nem létező prototípusról beszélünk, mint a Lynx esetén.
Lynxről mit tudunk biztosan? Ott legalább a megkötött szerződéshez képest magasabb a hozzáadott érték.

Errol beszelek. Ha csak a jelenlegi szinten marad a cseh uzlet, mar most jobb a magyar, de mar most lathato, hogy anyagilag biztosan el fog szaladni a hintalo a csehek alatt, az orrukon at is fizetni fognak ezekert, mindenert kulon-kulon - mert hiaba a sved BAE a CV90, az anyaceg a brit BAE Systems, a britek meg meg az amerikaiaknal is gatlastalanabbul huznak le, ha megtehetik.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Ismerunk osszegeket, darabszamokat, no meg a magyar Zrt tulajdonosi hanyadat, es a fenti uj reszleteket a cseheknel.
Mar ennyi informacio alapjan is a napnal vilagosabb, mennyivel elonyosebb uzlet lesz a magyar, barmennyire is huzod a szadat a nemetekre egy ideje.
Semmit se ismertek valójában, azt se ismeritek meddig mennyiért van logisztikai támogatás, hogy van-e inflációs áremelkedés vagy nincs-e.
Van e kötelező kitétel a magyar ipar bevonására vagy nincs-e?

Ez a szépsége annak ha minden titkos.

Ti elképzeltetek valamit ami nektek kedves. Ennyi az egész.
 
Semmit se ismertek valójában, azt se ismeritek meddig mennyiért van logisztikai támogatás, hogy van-e inflációs áremelkedés vagy nincs-e.
Konkret osszegekett is mutattak a nemetek, nem egyszer, nem ketszer.

Van e kötelező kitétel a magyar ipar bevonására vagy nincs-e?
Baszki, van egy gyaratok, ami mar termel, mi a lof@szrol beszelunk, most oszinten?
Ez a szépsége annak ha minden titkos.

Ti elképzeltetek valamit ami nektek kedves. Ennyi az egész.
Ti meg azt hiszitek, qrvara el tudtok mindent rejteni, es igy aztan mindenki hulye.
Tudod, a RM tozsdei ceg, es nem a NER alatt, nekik beszamolokat kell, sot az erdekuk adni. Emellett nem keves dolog kiderult a gyarakrol stb.
Fogalmam sincs, mibol gondolod, hogy semmit sem tud senki, csak ti...? Ez megint olyan igazi MNH beidegzodes...

Krisss pont nem az a fórumtag, aki találomra, saját képzelgések alapján szokott véleményt alkotni valamiről.
Te megint mit nem ertesz, baszki? :rolleyes: Ez most hogy jon ide?
 
  • Vicces
Reactions: Ocses
Hát azt még pont nem.

A magyar beszàllítás jelenleg 0.
Ígéret van a növelésre. A pontos kötelezettség ennek mértékére meg nem ismert.

Az RM meg becsült 3 milliárdot ad meg a beszámolóiban a magyar üzletre. Abba a 2 milliárdhoz képest amit bejelentettünk belefér az inflációtól kezdve minden is...
 
Hát azt még pont nem.
Jo, akkor nem piacra termel, de mar uzemel... szamomra ez meglepoen gyorsan ment.
A magyar beszàllítás jelenleg 0.
Engem ez total hidegen hagy, a gyar viszont ott van, es a RM erdeke, hogy ne Nemetorszagbol stb kelljen odacigolniuk mindent.

Nincs ebben semmi uj, az autogyarak ugyanigy kezdtek 20+ evvel ezelott, nezd meg a beszallitoi koruket most.

Ígéret van a növelésre. A pontos kötelezettség ennek mértékére meg nem ismert.
Mondom, mivel helyben van az egyetlen gyar, ami raadasul vadonatuj, en ezen nem is aggodom.
 
Mar ennyi informacio alapjan is a napnal vilagosabb, mennyivel elonyosebb uzlet lesz a magyar, barmennyire is huzod a szadat a nemetekre egy ideje
Amúgy azt sem tudod miért húzza a száját. o_O
Lehet ha tudnál infókat, te is húznád.:(

Szerintem krisss nem szimpla elfogultságból szokott vèlemènyt formálni, hanem tènyek alapján.
Amiből ő jóval többet tud mint te.
 
Amúgy azt sem tudod miért húzza a száját. o_O
Lehet ha tudnál infókat, te is húznád.:(

Ezt megint nem ertem, hogy jon ide... en egyszeruen azt allitom, hogy mar annak alapjan, ami eddig tudhato a magyar Lynx uzletrol vs az eddigi cseh reszletek, nos mar most csodalatosnak tunik a Lynx, mint uzlet.

Szerintem krisss nem szimpla elfogultságból szokott vèlemènyt formálni, hanem tènyek alapján.
Amiből ő jóval többet tud mint te.
De nem errol van szo, ertsetek mar meg...
 
Jo, akkor nem piacra termel, de mar uzemel... szamomra ez meglepoen gyorsan ment.

Engem ez total hidegen hagy, a gyar viszont ott van, es a RM erdeke, hogy ne Nemetorszagbol stb kelljen odacigolniuk mindent.

Nincs ebben semmi uj, az autogyarak ugyanigy kezdtek 20+ evvel ezelott, nezd meg a beszallitoi koruket most.


Mondom, mivel helyben van az egyetlen gyar, ami raadasul vadonatuj, en ezen nem is aggodom.
A cz gyár is milyen jó minősèget termel folyamatosan. :oops:

Hiába új.
 
Ezt megint nem ertem, hogy jon ide... en egyszeruen azt allitom, hogy mar annak alapjan, ami eddig tudhato a magyar Lynx uzletrol vs az eddigi cseh reszletek, nos mar most csodalatosnak tunik a Lynx, mint uzlet.


De nem errol van szo, ertsetek mar meg...
Kèt dolgot hogy hasonlítasz össze ès vèlemènyezel, ha egyiknek sem tudod a rèszleteit?:eek:
 
Nekem az elég hogy tudom mi a valóság amögött amikor beindul àlomgyár.
Na jo, utoljara, ezuttal egeszen didaktikus stilusban:

Gyar > gyar
Kozos tulajdonu gyar >> semmilyen gyar
Gurigazo magyar Lynxek >>> semmilyen CV90 MkIV

Csak nem nekünk,
Errol meg fogalmad sem lehet. Ennek kell, vagy 10 ev, mire kiderul.

Nekik muszaj annak lennie, mert ok adjak a fuckin' termeket, mogotte az R&Dt, a fejlesztest, a gyartashoz a know-howt stb.

Hogy csunyan fogalmazzak, a MH lof@szt nem tesz hozza, csak penzt meg az igenyeit.

Megint sarkosan fogalmazva: szerinted ki mastol kaptal volna ugyanilyen lehetoseget egy lancos IFV kapcsan...? A svedektol? :D

Mar most latszik, hogy a csehek dragabban kapnak legjobb esetben is ugyanolyan termeket es szolgaltatast, rosszabb esetben inferiort - nem tudjuk, mert nincs meg MkIV, ugye...
 
Az elbaszott üzemanyag rendszert magyar mérnök tisztek tervezték újra nekik..
Egy meglevo rendszerhez. Nincs azzal baj, igy maris van sajat IP benne, meginkabb erdeke a RM, hogy egyutt keressetek penzt rajta majd.

A problemat leginkabb abban latom, tobbek kozott a te reakcioidbol is, hogy a MH olyan messze van egy (kapitalista) uzleti partneri szemlelettol, mint Mako Jeruzsalemtol – es ezen sem Marothok, sem senki mas nem tud segiteni, csak az ido es a gyakorlat.

Ha egyszer nyugdijba megyek, elmegyek hozzatok tanacsadonak... :D

és ezért kap vagy kapott valamit a magyar fél?
A mernoki munkaoran felul megis mi a faszt kapna a sajat uzletetol, baszki, ne idegesits mar fel... ha nekunk van egy uzletunk, egyutt fejlesztunk valamit, akkor kozben minden beletett energiat kiszamlazunk egymasnak, vagy mi a lof@sz?
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
What.

Annyira idegesito ez a konstans strawman vitastilus ezen a forumon... Olvasd mar, mi a lofaszt irogatok, pls, de



komolyan. Ezek az iskolas ostobasagok valasznak orjitoek.
Csak arra próbálnak utalni, hogy a nyilvános adatok csak a jéghegy csúcsa. Hogy hosszú távon ár/érték arányban milyen képességű lesz a jármű, milyen tervezési hibákra kerül majd fény az elkövetkező években, milyen lesz a logisztika és az üzemeltetés, mennyire lesz rentábilis a gyár, mennyi lesz a magyar beszállítók aránya stb, azt még senki sem tudja... Csak a program csúszásából már érzi mindenki, hogy az RM ígéreteit hiba készpénznek venni, főleg ha euró milliárdokról van szó.
 
Csak arra próbálnak utalni, hogy a nyilvános adatok csak a jéghegy csúcsa. Hogy hosszú távon ár/érték arányban milyen képességű lesz a jármű, milyen tervezési hibákra kerül majd fény az elkövetkező években, milyen lesz a logisztika és az üzemeltetés, mennyire lesz rentábilis a gyár, mennyi lesz a magyar beszállítók aránya, stb...
De nem is ez volt az allitasom, szo nincs ilyesmirol.
Mindossze annyit mondtam, hogy a mar ismert tenyekbol is latszik, hogy jobban jarnak, mint a csehek fognak. Hogy kozben at kell majd ugrani akadalyokat, ez torvenyszeru, csak a hulyek nem szamitanak ilyesmire, de az lesz a cseheknel is, hidd el (maris van.)

Aztán a program csúszásából már érzi mindenki, hogy az RM ígéreteit hiba készpénznek venni, főleg ha euró milliárdokról van szó.
A csuszas meg minden qrva fejlesztes resze, ha ezt nem ertik, akkor felanalfabetak lettek odateve targyalni, ebben semmi uj nincs. Erre van a risk mitigation process, amit feltetelezhetoen minimum a nemetek is megcsinaltak, de remelhetoen a magyarok maguk is.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán