Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 651
46 625
113
Tudsz róla bármilyen részletet ami alapján össze tudod hasonlítani?
Mit is tudunk eddig a CV90-es csehszlovák üzletekről?
Csak részben van szerződés (tehát már most késés van!). Nem tudják teljesíteni a hazai hozzáadott értékre adott feltételt. Már most többe kerül - és nem kicsit!
És még ez várhatóan jelentősen fokozódhat is!
Fogalmuk sincs, hogy mennyi lesz a fenntartásuk.
Hja és ugyan úgy egy nem létező prototípusról beszélünk, mint a Lynx esetén.
Lynxről mit tudunk biztosan? Ott legalább a megkötött szerződéshez képest magasabb a hozzáadott érték.
 
K

kamm

Guest
Tudsz róla bármilyen részletet ami alapján össze tudod hasonlítani?
Ismerunk osszegeket, darabszamokat, no meg a magyar Zrt tulajdonosi hanyadat, es a fenti uj reszleteket a cseheknel.
Mar ennyi informacio alapjan is a napnal vilagosabb, mennyivel elonyosebb uzlet lesz a magyar, barmennyire is huzod a szadat a nemetekre egy ideje.

Mit is tudunk eddig a CV90-es csehszlovák üzletekről?
Csak részben van szerződés (tehát már most késés van!). Nem tudják teljesíteni a hazai hozzáadott értékre adott feltételt. Már most többe kerül - és nem kicsit!
És még ez várhatóan jelentősen fokozódhat is!
Fogalmuk sincs, hogy mennyi lesz a fenntartásuk.
Hja és ugyan úgy egy nem létező prototípusról beszélünk, mint a Lynx esetén.
Lynxről mit tudunk biztosan? Ott legalább a megkötött szerződéshez képest magasabb a hozzáadott érték.

Errol beszelek. Ha csak a jelenlegi szinten marad a cseh uzlet, mar most jobb a magyar, de mar most lathato, hogy anyagilag biztosan el fog szaladni a hintalo a csehek alatt, az orrukon at is fizetni fognak ezekert, mindenert kulon-kulon - mert hiaba a sved BAE a CV90, az anyaceg a brit BAE Systems, a britek meg meg az amerikaiaknal is gatlastalanabbul huznak le, ha megtehetik.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 435
120 741
113
Ismerunk osszegeket, darabszamokat, no meg a magyar Zrt tulajdonosi hanyadat, es a fenti uj reszleteket a cseheknel.
Mar ennyi informacio alapjan is a napnal vilagosabb, mennyivel elonyosebb uzlet lesz a magyar, barmennyire is huzod a szadat a nemetekre egy ideje.
Semmit se ismertek valójában, azt se ismeritek meddig mennyiért van logisztikai támogatás, hogy van-e inflációs áremelkedés vagy nincs-e.
Van e kötelező kitétel a magyar ipar bevonására vagy nincs-e?

Ez a szépsége annak ha minden titkos.

Ti elképzeltetek valamit ami nektek kedves. Ennyi az egész.
 
K

kamm

Guest
Semmit se ismertek valójában, azt se ismeritek meddig mennyiért van logisztikai támogatás, hogy van-e inflációs áremelkedés vagy nincs-e.
Konkret osszegekett is mutattak a nemetek, nem egyszer, nem ketszer.

Van e kötelező kitétel a magyar ipar bevonására vagy nincs-e?
Baszki, van egy gyaratok, ami mar termel, mi a lof@szrol beszelunk, most oszinten?
Ez a szépsége annak ha minden titkos.

Ti elképzeltetek valamit ami nektek kedves. Ennyi az egész.
Ti meg azt hiszitek, qrvara el tudtok mindent rejteni, es igy aztan mindenki hulye.
Tudod, a RM tozsdei ceg, es nem a NER alatt, nekik beszamolokat kell, sot az erdekuk adni. Emellett nem keves dolog kiderult a gyarakrol stb.
Fogalmam sincs, mibol gondolod, hogy semmit sem tud senki, csak ti...? Ez megint olyan igazi MNH beidegzodes...

Krisss pont nem az a fórumtag, aki találomra, saját képzelgések alapján szokott véleményt alkotni valamiről.
Te megint mit nem ertesz, baszki? :rolleyes: Ez most hogy jon ide?
 
  • Vicces
Reactions: Ocses

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 435
120 741
113
Hát azt még pont nem.

A magyar beszàllítás jelenleg 0.
Ígéret van a növelésre. A pontos kötelezettség ennek mértékére meg nem ismert.

Az RM meg becsült 3 milliárdot ad meg a beszámolóiban a magyar üzletre. Abba a 2 milliárdhoz képest amit bejelentettünk belefér az inflációtól kezdve minden is...
 
K

kamm

Guest
Hát azt még pont nem.
Jo, akkor nem piacra termel, de mar uzemel... szamomra ez meglepoen gyorsan ment.
A magyar beszàllítás jelenleg 0.
Engem ez total hidegen hagy, a gyar viszont ott van, es a RM erdeke, hogy ne Nemetorszagbol stb kelljen odacigolniuk mindent.

Nincs ebben semmi uj, az autogyarak ugyanigy kezdtek 20+ evvel ezelott, nezd meg a beszallitoi koruket most.

Ígéret van a növelésre. A pontos kötelezettség ennek mértékére meg nem ismert.
Mondom, mivel helyben van az egyetlen gyar, ami raadasul vadonatuj, en ezen nem is aggodom.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 400
14 453
113
Mar ennyi informacio alapjan is a napnal vilagosabb, mennyivel elonyosebb uzlet lesz a magyar, barmennyire is huzod a szadat a nemetekre egy ideje
Amúgy azt sem tudod miért húzza a száját. o_O
Lehet ha tudnál infókat, te is húznád.:(

Szerintem krisss nem szimpla elfogultságból szokott vèlemènyt formálni, hanem tènyek alapján.
Amiből ő jóval többet tud mint te.
 
K

kamm

Guest
Amúgy azt sem tudod miért húzza a száját. o_O
Lehet ha tudnál infókat, te is húznád.:(

Ezt megint nem ertem, hogy jon ide... en egyszeruen azt allitom, hogy mar annak alapjan, ami eddig tudhato a magyar Lynx uzletrol vs az eddigi cseh reszletek, nos mar most csodalatosnak tunik a Lynx, mint uzlet.

Szerintem krisss nem szimpla elfogultságból szokott vèlemènyt formálni, hanem tènyek alapján.
Amiből ő jóval többet tud mint te.
De nem errol van szo, ertsetek mar meg...
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 400
14 453
113
Jo, akkor nem piacra termel, de mar uzemel... szamomra ez meglepoen gyorsan ment.

Engem ez total hidegen hagy, a gyar viszont ott van, es a RM erdeke, hogy ne Nemetorszagbol stb kelljen odacigolniuk mindent.

Nincs ebben semmi uj, az autogyarak ugyanigy kezdtek 20+ evvel ezelott, nezd meg a beszallitoi koruket most.


Mondom, mivel helyben van az egyetlen gyar, ami raadasul vadonatuj, en ezen nem is aggodom.
A cz gyár is milyen jó minősèget termel folyamatosan. :oops:

Hiába új.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 400
14 453
113
Ezt megint nem ertem, hogy jon ide... en egyszeruen azt allitom, hogy mar annak alapjan, ami eddig tudhato a magyar Lynx uzletrol vs az eddigi cseh reszletek, nos mar most csodalatosnak tunik a Lynx, mint uzlet.


De nem errol van szo, ertsetek mar meg...
Kèt dolgot hogy hasonlítasz össze ès vèlemènyezel, ha egyiknek sem tudod a rèszleteit?:eek:
 
K

kamm

Guest
Nekem az elég hogy tudom mi a valóság amögött amikor beindul àlomgyár.
Na jo, utoljara, ezuttal egeszen didaktikus stilusban:

Gyar > gyar
Kozos tulajdonu gyar >> semmilyen gyar
Gurigazo magyar Lynxek >>> semmilyen CV90 MkIV

Csak nem nekünk,
Errol meg fogalmad sem lehet. Ennek kell, vagy 10 ev, mire kiderul.

Nekik muszaj annak lennie, mert ok adjak a fuckin' termeket, mogotte az R&Dt, a fejlesztest, a gyartashoz a know-howt stb.

Hogy csunyan fogalmazzak, a MH lof@szt nem tesz hozza, csak penzt meg az igenyeit.

Megint sarkosan fogalmazva: szerinted ki mastol kaptal volna ugyanilyen lehetoseget egy lancos IFV kapcsan...? A svedektol? :D

Mar most latszik, hogy a csehek dragabban kapnak legjobb esetben is ugyanolyan termeket es szolgaltatast, rosszabb esetben inferiort - nem tudjuk, mert nincs meg MkIV, ugye...
 
K

kamm

Guest
Az elbaszott üzemanyag rendszert magyar mérnök tisztek tervezték újra nekik..
Egy meglevo rendszerhez. Nincs azzal baj, igy maris van sajat IP benne, meginkabb erdeke a RM, hogy egyutt keressetek penzt rajta majd.

A problemat leginkabb abban latom, tobbek kozott a te reakcioidbol is, hogy a MH olyan messze van egy (kapitalista) uzleti partneri szemlelettol, mint Mako Jeruzsalemtol – es ezen sem Marothok, sem senki mas nem tud segiteni, csak az ido es a gyakorlat.

Ha egyszer nyugdijba megyek, elmegyek hozzatok tanacsadonak... :D

és ezért kap vagy kapott valamit a magyar fél?
A mernoki munkaoran felul megis mi a faszt kapna a sajat uzletetol, baszki, ne idegesits mar fel... ha nekunk van egy uzletunk, egyutt fejlesztunk valamit, akkor kozben minden beletett energiat kiszamlazunk egymasnak, vagy mi a lof@sz?
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Bubu bocs

Well-Known Member
2021. január 6.
3 687
15 441
113
What.

Annyira idegesito ez a konstans strawman vitastilus ezen a forumon... Olvasd mar, mi a lofaszt irogatok, pls, de



komolyan. Ezek az iskolas ostobasagok valasznak orjitoek.
Csak arra próbálnak utalni, hogy a nyilvános adatok csak a jéghegy csúcsa. Hogy hosszú távon ár/érték arányban milyen képességű lesz a jármű, milyen tervezési hibákra kerül majd fény az elkövetkező években, milyen lesz a logisztika és az üzemeltetés, mennyire lesz rentábilis a gyár, mennyi lesz a magyar beszállítók aránya stb, azt még senki sem tudja... Csak a program csúszásából már érzi mindenki, hogy az RM ígéreteit hiba készpénznek venni, főleg ha euró milliárdokról van szó.
 
K

kamm

Guest
Csak arra próbálnak utalni, hogy a nyilvános adatok csak a jéghegy csúcsa. Hogy hosszú távon ár/érték arányban milyen képességű lesz a jármű, milyen tervezési hibákra kerül majd fény az elkövetkező években, milyen lesz a logisztika és az üzemeltetés, mennyire lesz rentábilis a gyár, mennyi lesz a magyar beszállítók aránya, stb...
De nem is ez volt az allitasom, szo nincs ilyesmirol.
Mindossze annyit mondtam, hogy a mar ismert tenyekbol is latszik, hogy jobban jarnak, mint a csehek fognak. Hogy kozben at kell majd ugrani akadalyokat, ez torvenyszeru, csak a hulyek nem szamitanak ilyesmire, de az lesz a cseheknel is, hidd el (maris van.)

Aztán a program csúszásából már érzi mindenki, hogy az RM ígéreteit hiba készpénznek venni, főleg ha euró milliárdokról van szó.
A csuszas meg minden qrva fejlesztes resze, ha ezt nem ertik, akkor felanalfabetak lettek odateve targyalni, ebben semmi uj nincs. Erre van a risk mitigation process, amit feltetelezhetoen minimum a nemetek is megcsinaltak, de remelhetoen a magyarok maguk is.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán