[HUN] Vadászgépek beszerzése

Svédeket meg továbbra is "blokkoljuk" így kèrdéses lessz-e + 4 gripen.
Igen, ez totalis ontokonszuras. Mondjuk a Saab pont a legkisebb problema - max nem lesz barati engedmeny -, de elobb-utobb ugyis belepnek a svedek... szamomra ertelmetlen ez a nyilt keresztbeteves mar; megis mi a lof@szt var ezutan a NER, hogyan fogjak fogadni barhol majd oket, foleg Szijjartot Hegyeshalomtol nyugatra...? Erre meg egy esetleges Merz kormany is utalkozva fog visszanezni a kisstilusege miatt...
Ha a torokoknek udvarolnak ilyeten, az valami hihetetlenul gaz (es buta) szolgatempo, de azt ketlem.
Szerintem inkabb arrol van szo, hogy valamelyik geniusz kitalalhatta, hogy addig mindenkinek betartanak, amig nem kapnak penzt Brusszeltol. Ami vegkepp ostoba, de ezen a ponton engem mar semmi sem lep meg...
 
Svédeket meg továbbra is "blokkoljuk" így kèrdéses lessz-e + 4 gripen.
Engedjük el ezt!
Úgy tesztek, mintha az a plusz négy gép tenné ütőképessé a légierőnket, holott kb annyit számítanának egy háborúban, mint most az ukránoknál mondjuk +40 Leo2 - semennyit.
Mi az a feladat, ami most kivitelezhetetlen a jelenlegi Gripen állománnyal?
Mi az a feladat, amit csak a plusz gépekkel tudunk elvégezni?
De komolyan… naponta plusz két rácsapás a fronton? Kicsit nagyobb CAP által lefedett légtér? Micsoda?

Vagy “tartaléknak” kell? Az viszont azt jelenti, hogy azzal számolunk, hogy a mostani flottánk előbb-utóbb (x idő alatt) megmurdál. Ez a plusz négy gép adna +30% időt. De jó.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Engedjük el ezt!
Úgy tesztek, mintha az a plusz négy gép tenné ütőképessé a légierőnket, holott kb annyit számítanának egy háborúban, mint most az ukránoknál mondjuk +40 Leo2 - semennyit.
Mi az a feladat, ami most kivitelezhetetlen a jelenlegi Gripen állománnyal?
Mi az a feladat, amit csak a plusz gépekkel tudunk elvégezni?
De komolyan… naponta plusz két rácsapás a fronton? Kicsit nagyobb CAP által lefedett légtér? Micsoda?

Vagy “tartaléknak” kell? Az viszont azt jelenti, hogy azzal számolunk, hogy a mostani flottánk előbb-utóbb (x idő alatt) megmurdál. Ez a plusz négy gép adna +30% időt. De jó.
A jelenlegi Gripen állományt is életben kell tartani, illetve szó volt a fejlesztésükről, ami szintén kuka, illetve egy idő után már teljesen felesleges, idejét múlt lehet!
És a többi NATO tagállam is blokkolhatja a beszerzéseinket, akárcsak az USA a Himarsnál, vagy a civil életben a német Siemens Paks2-nél!
A kormány önsorsrontásban jobban teljesít, ez a Holdról is látszik!
És itt Magyarországra gondolok, nem a saját vagyonukra!
 
A jelenlegi Gripen állományt is életben kell tartani, illetve szó volt a fejlesztésükről, ami szintén kuka, illetve egy idő után már teljesen felesleges, idejét múlt lehet!
És a többi NATO tagállam is blokkolhatja a beszerzéseinket, akárcsak az USA a Himarsnál, vagy a civil életben a német Siemens Paks2-nél!
A kormány önsorsrontásban jobban teljesít, ez a Holdról is látszik!
És itt Magyarországra gondolok, nem a saját vagyonukra!
Svédország még nem NATO tagállam. Sőt ukrajna se az (ami miatt ez az egész fingreszelés megy). Továbbmegyek: a NATOnak egyáltalán nem kell a svédek tagsága, stratégiailag egy plusz kitettség, a haderejük meg ugyanúgy nem oszt, nem szoroz, ahogy az összes EUs hadserege se nagyon számít az egyenletben.
Ha pedig bárki emiatt blokkolja a beszerzéseinket, akkor ez az egész szövetségesdi már rég döglött.

EUról jut eszembe: ott mintha a svédek bennünket zsarolnának többedmagukkal (mielőtt még bármilyen NATO-tagság felmerült volna!). Az szerinted oké?
 
Svédország még nem NATO tagállam. Sőt ukrajna se az (ami miatt ez az egész fingreszelés megy). Továbbmegyek: a NATOnak egyáltalán nem kell a svédek tagsága, stratégiailag egy plusz kitettség, a haderejük meg ugyanúgy nem oszt, nem szoroz, ahogy az összes EUs hadserege se nagyon számít az egyenletben.
Ha pedig bárki emiatt blokkolja a beszerzéseinket, akkor ez az egész szövetségesdi már rég döglött.

EUról jut eszembe: ott mintha a svédek bennünket zsarolnának többedmagukkal (mielőtt még bármilyen NATO-tagság felmerült volna!). Az szerinted oké?
Nem csak Ukrajna miatt megy a "fingreszelés"!
Sőt, leginkább az EU pénzek felhasználása, és az "unortodox" gazdaságpolitikánk miatt!
Nem emlékszem rá, hogy anno a svédek blokkolták volna az EU tagságunkat! Sőt, elég nagy befektetők voltak, többek közt a Gripenek ellentételezésének kapcsán, de már előtte is!
Lassan oda jutunk, hogy mind az EU-ban, mind a NATO-ban kívülállónak tekintenek minket.
Ha fentről leszólnak a vállalatoknak, ahogy azt a Siemens/Paks2 esetében meg is tették, akkor megnézhetjük magunkat! Paks2 csúszása is száz milliárdokba kerül az országnak, ha egyáltalán valaha lesz is belőle valami!
Ez a tipikus autópályás hozzáállás részünkről, ahol az összes többi a hibás, aki szembe jön!
 
Nem csak Ukrajna miatt megy a "fingreszelés"!
Sőt, leginkább az EU pénzek felhasználása, és az "unortodox" gazdaságpolitikánk miatt!
Nem emlékszem rá, hogy anno a svédek blokkolták volna az EU tagságunkat!
Már miért is tették volna?

Sőt, elég nagy befektetők voltak, többek közt a Gripenek ellentételezésének kapcsán, de már előtte is!
Jaj, hogy oda be biciklizzek! Nagy kegyesen eladtak (tartósbérletbe adtak) nekünk haditechnikát, amiért fizettünk.
Lassan oda jutunk, hogy mind az EU-ban, mind a NATO-ban kívülállónak tekintenek minket.
A narratíva kétségkívül ez, továbbá van itthon egy réteg, aki megfelelési kényszerből próbál az uraiknak bármit is megtenni, csak hogy ez a vélt skarlát betű lekerüljön “rólunk”.

Csakhogy az EU általi basztatás valójában alaptalan.
Ez ott látszik, hogy miután már a sokadik egyeztetésen vannak túl Navracsicsék, még mindig ott tartunk, hogy épp van-e rajtunk sapka vagy nincs.
Képtelen elviselni az EU, hogy pl a kormány meg akarja változtatni a szankciókat. Vagy épp nem akar belesimulni az általános buziimádatba.

Az egyébként valóságalappal rendelkező korrupciós vádak alapján pedig akkor szabadna bármilyen eljárást indítani, ha előbb az összes EU tagállam pont ugyanolyan szigorú auditon megy keresztül, és utána az eredmények alapján felállított rangsor szerint kezdik meg az eljárásokat. Mert biztos lehetsz benne, hogy nem mi vagyunk az egyetlenek, sőt valószínűleg (mondjuk GDP arányosan) még csak nem is a legrosszabbak ez ügyben.

És ha már itt tartunk, a “jogállamisági” katyvaszt is hasonlóan kéne levezényelni: mindenhol auditálnak és utána elkezdik megindítani az eljárásokat.

De így, hogy kipécéznek maguknak országokat, mert épp ott a politikai környezet nem tetszik a magasságos eurokratáknak, és páviáncsordaként visítanak, az nagyon nem oké.

Ha fentről leszólnak a vállalatoknak, ahogy azt a Siemens/Paks2 esetében meg is tették, akkor megnézhetjük magunkat! Paks2 csúszása is száz milliárdokba kerül az országnak, ha egyáltalán valaha lesz is belőle valami!
Haha, nem.
A “vállalatok” maximálisan érdekeltek abban, hogy Magyarországon működhessenek és itt eladhassák amit kínálnak. Közelről látom ezt az egyik multiban, eszük ágában sincs itthagyni az országot, ugyanis rengeteg EU pénz folyik vissza hozzájuk, ráadásul a társasági adó miatt is érdemes itt tevékenykedniük.
Ez a tipikus autópályás hozzáállás részünkről, ahol az összes többi a hibás, aki szembe jön!
Igen, valóban szeretnék ezt láttatni az “objektív” sajtó oldalán.

Off vége.

Ha a Saab megjátssza, hogy politikai nyomásra nem hajlandó egy EU/NATO tagállamnak supportot adni egy már eladott termékhez, az biztos segíteni fog nekik további bizniszt szerezni.

Nekünk meg jöhetnek a Kfirek, a Gripeneket meg eladjuk annaki, aki megveszi. Igazából jelen biztpol helyzetünkben nem számít, hogy vannak-e vagy sem, kb csak azért tartjuk, hogy elmondhassuk, mennyire hasznos NATO-tagok vagyunk (BAP stb).
 
Már miért is tették volna?


Jaj, hogy oda be biciklizzek! Nagy kegyesen eladtak (tartósbérletbe adtak) nekünk haditechnikát, amiért fizettünk.

A narratíva kétségkívül ez, továbbá van itthon egy réteg, aki megfelelési kényszerből próbál az uraiknak bármit is megtenni, csak hogy ez a vélt skarlát betű lekerüljön “rólunk”.

Csakhogy az EU általi basztatás valójában alaptalan.
Ez ott látszik, hogy miután már a sokadik egyeztetésen vannak túl Navracsicsék, még mindig ott tartunk, hogy épp van-e rajtunk sapka vagy nincs.
Képtelen elviselni az EU, hogy pl a kormány meg akarja változtatni a szankciókat. Vagy épp nem akar belesimulni az általános buziimádatba.

Az egyébként valóságalappal rendelkező korrupciós vádak alapján pedig akkor szabadna bármilyen eljárást indítani, ha előbb az összes EU tagállam pont ugyanolyan szigorú auditon megy keresztül, és utána az eredmények alapján felállított rangsor szerint kezdik meg az eljárásokat. Mert biztos lehetsz benne, hogy nem mi vagyunk az egyetlenek, sőt valószínűleg (mondjuk GDP arányosan) még csak nem is a legrosszabbak ez ügyben.

És ha már itt tartunk, a “jogállamisági” katyvaszt is hasonlóan kéne levezényelni: mindenhol auditálnak és utána elkezdik megindítani az eljárásokat.

De így, hogy kipécéznek maguknak országokat, mert épp ott a politikai környezet nem tetszik a magasságos eurokratáknak, és páviáncsordaként visítanak, az nagyon nem oké.


Haha, nem.
A “vállalatok” maximálisan érdekeltek abban, hogy Magyarországon működhessenek és itt eladhassák amit kínálnak. Közelről látom ezt az egyik multiban, eszük ágában sincs itthagyni az országot, ugyanis rengeteg EU pénz folyik vissza hozzájuk, ráadásul a társasági adó miatt is érdemes itt tevékenykedniük.

Igen, valóban szeretnék ezt láttatni az “objektív” sajtó oldalán.

Off vége.

Ha a Saab megjátssza, hogy politikai nyomásra nem hajlandó egy EU/NATO tagállamnak supportot adni egy már eladott termékhez, az biztos segíteni fog nekik további bizniszt szerezni.

Nekünk meg jöhetnek a Kfirek, a Gripeneket meg eladjuk annaki, aki megveszi. Igazából jelen biztpol helyzetünkben nem számít, hogy vannak-e vagy sem, kb csak azért tartjuk, hogy elmondhassuk, mennyire hasznos NATO-tagok vagyunk (BAP stb).
Vedd le a propi szemüveget, és nézz szembe a valosaggal.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Vedd le a propi szemüveget, és nézz szembe a valosaggal.
Melyik valósággal? Én leírtam, ahogy én látom a dolgot. Van fogalmam arról, hogy a szentséges Nyugaton hogyan mennek a dolgok (az utóbbi 15 évben kizárólag nyugati cégeknél dolgoztam, vegyesen helyi és “nyugati” piacokra), és azt is látom, ehhez képest mi megy idehaza.

Lenne mit máshogy csinálni, de pl ami a korrupciót illeti, azt nálunk maximum kifinomultabban csinálják “odaát”, de egyáltalán nem kisebb mértékben.

Ne offoljuk tovább a témát, ha valaki privátban rámír, ott szívesen folytatom a diskurzust.
 
Melyik valósággal? Én leírtam, ahogy én látom a dolgot. Van fogalmam arról, hogy a szentséges Nyugaton hogyan mennek a dolgok (az utóbbi 15 évben kizárólag nyugati cégeknél dolgoztam, vegyesen helyi és “nyugati” piacokra), és azt is látom, ehhez képest mi megy idehaza.

Lenne mit máshogy csinálni, de pl ami a korrupciót illeti, azt nálunk maximum kifinomultabban csinálják “odaát”, de egyáltalán nem kisebb mértékben.

Ne offoljuk tovább a témát, ha valaki privátban rámír, ott szívesen folytatom a diskurzust.
Ha mindenki szt mondja,hogy ez nem lesz jó,akkor bizony malunk van a kutya elásva.
De legalabb kezdtek megnaratkozni a Kfirrel :)
Mint a del afrikai rovatnan irtam,a Kfir NGnel van egy realis alapja,nem egy semmibol kott ajánlat.
De azért nagyon oda kéne gigyelni a szerződésre,mert azértrgis csak egy papíron létező gépet ajanlanak.
Tkrsitmenyben az NG lkb a Gripen E szintje -csak éppen fele/harmada áron.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag
Ha mindenki szt mondja,hogy ez nem lesz jó,akkor bizony malunk van a kutya elásva.
De legalabb kezdtek megnaratkozni a Kfirrel :)
Mint a del afrikai rovatnan irtam,a Kfir NGnel van egy realis alapja,nem egy semmibol kott ajánlat.
De azért nagyon oda kéne gigyelni a szerződésre,mert azértrgis csak egy papíron létező gépet ajanlanak.
Tkrsitmenyben az NG lkb a Gripen E szintje -csak éppen fele/harmada áron.
Hah, nem tudom, mi okozza ezeket az aranykopeseket - tenyleg, mit szivnak a teherauto-soforok? :D -, de ez nagyon vicces. :cool:
Kfir, mint 4.5+ fighter... :D

Dehogy van azon a szinten.
Meg egy mostani magyar C/D-t sem ut meg sehol az a remenytelenul elavult ocskavas... a Mirage 5 (!!!) alapjaira hekkeltek ossze a zsidok, valami ~50 (!) evvel ezelott, kit akarsz ezzel a sok zaoldseggel itt megteriteni? :rolleyes:

Egyaltalan, mar eleve igazan osszehasonlithato EW platform nincs is mason, csak az F-35-on, a Gripen E-n, meg talan az uj, bejovo Rafaleon (nagyon nem vilagos, egyaltalan milyen kepessegszintet celoztak meg a franciak, de gyanitom, felzarkoznak ahhoz, amit latnak-hallanak mastol.)
Radarnam pl konkretan az F-35 mellett a legjobb radarok jelenleg valoszinusithetoen a CAPTOR-E Mk2 az Eurofighterhez, valamint az ennek alapjaul szolgalo Gripen E Ravenje (ami szinten minta volt a Saab+Leonardo es az Elbit vaiduj radarja, a koreai lopakodohoz, ami a vilag legjobb fighter radarja lesz, amikor felszall a Boramae.)
Semmifele networked warfare nincs az ilyen oreg, 40+ eves tervezesu szarokban, mint a kefir avagy F-16, az avionikaban semmifele olyan automatizalt rendszerek nincsenek, ami Gripenekben kezdettol fogva ott vannak stb.
Az amerikaiak eleve inkabb uj gepeket terveznek, a Block upgradek sokat hoznak, de nem tervezik ujra soha az egesz platformot emiatt, vegyel uj modellt. Az Eurofighternel a rettenet nehezkes europai program miatt mozdul barmi lassan, ott sem lesz soha ilyen platform-szintu ujratervezes, majd az FCAS...
Az egyetlen, ahol ezt elkezdtek megcsinalni 8-10 eve, az a Rafale volt – azon biztosan van valami epkezlab networking is, meg ha nincs is olyan fejlett, mint az 50 ev elonybol indult sved TILDS mostani iteracioja-udodja (utobbirol altalaban jo 6-8-10 ev kesessel derul ki, mit tudott.)
 
  • Vicces
Reactions: Negan
Hah, nem tudom, mi okozza ezeket az aranykopeseket - tenyleg, mit szivnak a teherauto-soforok? :D -, de ez nagyon vicces. :cool:
Kfir, mint 4.5+ fighter... :D

Dehogy van azon a szinten.
Meg egy mostani magyar C/D-t sem ut meg sehol az a remenytelenul elavult ocskavas... a Mirage 5 (!!!) alapjaira hekkeltek ossze a zsidok, valami ~50 (!) evvel ezelott, kit akarsz ezzel a sok zaoldseggel itt megteriteni? :rolleyes:

Egyaltalan, mar eleve igazan osszehasonlithato EW platform nincs is mason, csak az F-35-on, a Gripen E-n, meg talan az uj, bejovo Rafaleon (nagyon nem vilagos, egyaltalan milyen kepessegszintet celoztak meg a franciak, de gyanitom, felzarkoznak ahhoz, amit latnak-hallanak mastol.)
Radarnam pl konkretan az F-35 mellett a legjobb radarok jelenleg valoszinusithetoen a CAPTOR-E Mk2 az Eurofighterhez, valamint az ennek alapjaul szolgalo Gripen E Ravenje (ami szinten minta volt a Saab+Leonardo es az Elbit vaiduj radarja, a koreai lopakodohoz, ami a vilag legjobb fighter radarja lesz, amikor felszall a Boramae.)
Semmifele networked warfare nincs az ilyen oreg, 40+ eves tervezesu szarokban, mint a kefir avagy F-16, az avionikaban semmifele olyan automatizalt rendszerek nincsenek, ami Gripenekben kezdettol fogva ott vannak stb.
Az amerikaiak eleve inkabb uj gepeket terveznek, a Block upgradek sokat hoznak, de nem tervezik ujra soha az egesz platformot emiatt, vegyel uj modellt. Az Eurofighternel a rettenet nehezkes europai program miatt mozdul barmi lassan, ott sem lesz soha ilyen platform-szintu ujratervezes, majd az FCAS...
Az egyetlen, ahol ezt elkezdtek megcsinalni 8-10 eve, az a Rafale volt – azon biztosan van valami epkezlab networking is, meg ha nincs is olyan fejlett, mint az 50 ev elonybol indult sved TILDS mostani iteracioja-udodja (utobbirol altalaban jo 6-8-10 ev kesessel derul ki, mit tudott.)
Gripen esetében azért kellett újra tervezni az egész platformot mert egyszerűen kevés volt az alaptipus harcászati kapacitása,hatósugara,részben rep.teljesítménye a gépnek.F16 apg83-asa az F35 apg 81-esén alapul és az avionika nagy része is onnan jön.Plattform szintű újra tervezés Amerikaiaknál is volt mát pl csapásmérésre "optimalizált" F15E aminek jóval erősebb "sárkánya"mint a "vadász" F15C-nek.Meg ott az F18 super hornet aminek egymagában kellett kiváltani a hornet,tomcat,A6 powler gépeket és ezért kellet nagyobb sárkany mint a hornetnek.EW rendszert emelik ki a svéd "marketingben" de ezt leszámítva semmi kiemelkedő nincs benne a többi 4 gen+ géphez képest.
 
Nem csak Ukrajna miatt megy a "fingreszelés"!
Sőt, leginkább az EU pénzek felhasználása, és az "unortodox" gazdaságpolitikánk miatt!
Nem emlékszem rá, hogy anno a svédek blokkolták volna az EU tagságunkat! Sőt, elég nagy befektetők voltak, többek közt a Gripenek ellentételezésének kapcsán, de már előtte is!
Lassan oda jutunk, hogy mind az EU-ban, mind a NATO-ban kívülállónak tekintenek minket.
Ha fentről leszólnak a vállalatoknak, ahogy azt a Siemens/Paks2 esetében meg is tették, akkor megnézhetjük magunkat! Paks2 csúszása is száz milliárdokba kerül az országnak, ha egyáltalán valaha lesz is belőle valami!
Ez a tipikus autópályás hozzáállás részünkről, ahol az összes többi a hibás, aki szembe jön!

Azt kellene elfogadni/megérteni/stb. hogy attól, h nyugaton kinyilvánítanak vmit, még nem lesz sem jó, sem pedig igaz. A Jóistennek bizonyára fejlett a humorérzéke, mert pont akkor borult sokadjára lángba francözisztán, amikor Orbánt köpködték a migrációs paktum miatt.
Nem kell a Siemensnek Paks 2?! Nem gond, majd beszállít a Legrand. Minőségérzetre jobb az első, de minőségre ua. Időt bukunk, egyebet nem. Az autópálya helyett a süllyedő hajó jut eszembe...mi már fél lábbal a mentőcsónakban vagyunk (keleti nyitás), a többiek még hógolyóznak a taton (a betörő víz szerepében afrikai, pakisztáni és arab fiatalok).
 
Gripen esetében azért kellett újra tervezni az egész platformot mert egyszerűen kevés volt az alaptipus harcászati kapacitása,hatósugara,részben rep.teljesítménye a gépnek.F16 apg83-asa az F35 apg 81-esén alapul és az avionika nagy része is onnan jön.Plattform szintű újra tervezés Amerikaiaknál is volt mát pl csapásmérésre "optimalizált" F15E aminek jóval erősebb "sárkánya"mint a "vadász" F15C-nek.Meg ott az F18 super hornet aminek egymagában kellett kiváltani a hornet,tomcat,A6 powler gépeket és ezért kellet nagyobb sárkany mint a hornetnek.EW rendszert emelik ki a svéd "marketingben" de ezt leszámítva semmi kiemelkedő nincs benne a többi 4 gen+ géphez képest.
Igazábol az EW rendszere se olyan nagy truváj.90es évekbeli magyar vizsgálódás szerint az F18 rendszere jobb,a Mirage 2000-5 meg nagyságrenddel jobb volt a Gripenénél.Amiben egyedi volt,hogy egy kis gépen volt egy teljes spektrumú,aktiv zavaró adót is tartalmazó rendszer.Bár ez sem teljesen igaz,mert az IAF A4 gépein is volt,illetve a Lavin is lett volna.És volt az amcsi A7 gépeken is,de az már egy nagyobb gép.Az F16 esetében is volt az IAF és a dán-norvég gépeken,de általánosan ekkor még a Falconon nem volt beépitett zavaró adó,inkább függesztett podot használtak-nagyobb teljesitménnyel.
Gripen E elektronikájának két igazán érdekes pontja van.Az egyik a Raven radar,az elforgatható antennájával.Hogy pontosan mit tudnak ezek a radarok,azt mi nem tudjuk.A publikus leirások szerint a raven egy 2.generációs AESA radar,amit jelenleg fejlesztenek 3.G-á.Amerikaiak és a zsidók meg már 3.G-s radarokat gyártanak.A mi leendő 2084 radarjaink is 3G AESA radarok lesznek.
A másik érdekes pontja egy amerikai gyártású TERCOM jellegű navigációs rendszer,ami opciós lehetőség.Ma már a guglitol lehet olyan digitális térképet szerezni,aminek segitségével ez a rendszer minden külső támogatás nélkül,teljes rádiócsendben,zavarhatatlanul lehet nagyon pontosan navigálni-ez viszont bármelyik gépre rászerelhető,megrendelés kérdése.
 
Igazábol az EW rendszere se olyan nagy truváj.90es évekbeli magyar vizsgálódás szerint az F18 rendszere jobb,a Mirage 2000-5 meg nagyságrenddel jobb volt a Gripenénél.Amiben egyedi volt,hogy egy kis gépen volt egy teljes spektrumú,aktiv zavaró adót is tartalmazó rendszer.Bár ez sem teljesen igaz,mert az IAF A4 gépein is volt,illetve a Lavin is lett volna.És volt az amcsi A7 gépeken is,de az már egy nagyobb gép.Az F16 esetében is volt az IAF és a dán-norvég gépeken,de általánosan ekkor még a Falconon nem volt beépitett zavaró adó,inkább függesztett podot használtak-nagyobb teljesitménnyel.
Gripen E elektronikájának két igazán érdekes pontja van.Az egyik a Raven radar,az elforgatható antennájával.Hogy pontosan mit tudnak ezek a radarok,azt mi nem tudjuk.A publikus leirások szerint a raven egy 2.generációs AESA radar,amit jelenleg fejlesztenek 3.G-á.Amerikaiak és a zsidók meg már 3.G-s radarokat gyártanak.A mi leendő 2084 radarjaink is 3G AESA radarok lesznek.
A másik érdekes pontja egy amerikai gyártású TERCOM jellegű navigációs rendszer,ami opciós lehetőség.Ma már a guglitol lehet olyan digitális térképet szerezni,aminek segitségével ez a rendszer minden külső támogatás nélkül,teljes rádiócsendben,zavarhatatlanul lehet nagyon pontosan navigálni-ez viszont bármelyik gépre rászerelhető,megrendelés kérdése.
Nincsenek szavak.... :oops:
 
  • Imádom
Reactions: perceptron
Igen, vannak viszont színes-szagos Saab pdf-ek, hurrá :)
Azért a Gripenek rendszerei tényleg nem rosszak
Csak nem olyan jók,és végképpen nem olyan egyediek,mint a SAAB propi terjeszti.
És ami azt illeti,a rendszer részelemeinek nagyobb része nem is svéd.Radarja is olasz.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Azért a Gripenek rendszerei tényleg nem rosszak
Csak nem olyan jók,és végképpen nem olyan egyediek,mint a SAAB propi terjeszti.
És ami azt illeti,a rendszer részelemeinek nagyobb része nem is svéd.Radarja is olasz.
Nem állítottam, hogy rosszak. Leginkább nem ismert, nem bizonyított a teljesítménye harci körülmények közt.
 
Már miért is tették volna?


Jaj, hogy oda be biciklizzek! Nagy kegyesen eladtak (tartósbérletbe adtak) nekünk haditechnikát, amiért fizettünk.

A narratíva kétségkívül ez, továbbá van itthon egy réteg, aki megfelelési kényszerből próbál az uraiknak bármit is megtenni, csak hogy ez a vélt skarlát betű lekerüljön “rólunk”.

Csakhogy az EU általi basztatás valójában alaptalan.
Ez ott látszik, hogy miután már a sokadik egyeztetésen vannak túl Navracsicsék, még mindig ott tartunk, hogy épp van-e rajtunk sapka vagy nincs.
Képtelen elviselni az EU, hogy pl a kormány meg akarja változtatni a szankciókat. Vagy épp nem akar belesimulni az általános buziimádatba.

Az egyébként valóságalappal rendelkező korrupciós vádak alapján pedig akkor szabadna bármilyen eljárást indítani, ha előbb az összes EU tagállam pont ugyanolyan szigorú auditon megy keresztül, és utána az eredmények alapján felállított rangsor szerint kezdik meg az eljárásokat. Mert biztos lehetsz benne, hogy nem mi vagyunk az egyetlenek, sőt valószínűleg (mondjuk GDP arányosan) még csak nem is a legrosszabbak ez ügyben.

És ha már itt tartunk, a “jogállamisági” katyvaszt is hasonlóan kéne levezényelni: mindenhol auditálnak és utána elkezdik megindítani az eljárásokat.

De így, hogy kipécéznek maguknak országokat, mert épp ott a politikai környezet nem tetszik a magasságos eurokratáknak, és páviáncsordaként visítanak, az nagyon nem oké.


Haha, nem.
A “vállalatok” maximálisan érdekeltek abban, hogy Magyarországon működhessenek és itt eladhassák amit kínálnak. Közelről látom ezt az egyik multiban, eszük ágában sincs itthagyni az országot, ugyanis rengeteg EU pénz folyik vissza hozzájuk, ráadásul a társasági adó miatt is érdemes itt tevékenykedniük.

Igen, valóban szeretnék ezt láttatni az “objektív” sajtó oldalán.

Off vége.

Ha a Saab megjátssza, hogy politikai nyomásra nem hajlandó egy EU/NATO tagállamnak supportot adni egy már eladott termékhez, az biztos segíteni fog nekik további bizniszt szerezni.

Nekünk meg jöhetnek a Kfirek, a Gripeneket meg eladjuk annaki, aki megveszi. Igazából jelen biztpol helyzetünkben nem számít, hogy vannak-e vagy sem, kb csak azért tartjuk, hogy elmondhassuk, mennyire hasznos NATO-tagok vagyunk (BAP stb).
Azért van szövegértemezési baj gazdagon....
 
Legyél tisztában vele, hogy @Negan -nak fogalma nincs róla, hogy miről beszél. Ha megkérdezed tőle, hogy mi az hogy 3G AESA radar, akkor nem fogja tudni megmondani.
Bele irtam a hsz-be,hogy igazábol nem tudjuk,hogy mit is tudnak ezek a radarok....
Te se tudsz lópikulát sem,csak hülye reklámpropit ismétlegtsz.