Egy újabb adag fotó egy francia szpottertől...
Helikopterek esetében mi a különbség a csúcsmagasság és a statikus csúcsmagasság között, és miért ilyen nagy az eltérés?
Na ez is körbeért... még szombaton linkeltem.
A képek is jól mutatják hogy ebben a színeben nagyon feltűnő. Kb. éjszaka rejt csak ez a sötétszürke...
Édesjóanyám... hogy @krisss szavait idézzem, "nektek a szar sem elég büdös"...?A képek is jól mutatják hogy ebben a színeben nagyon feltűnő. Kb. éjszaka rejt csak ez a sötétszürke...
Ha már itt tartunk nem eléggé illatos majdnem hogy parfüm minőségű és ez felháborítóÉdesjóanyám... hogy @krisss szavait idézzem, "nektek a szar sem elég büdös"...?

Igen nagyon jól monodod felháborító hogy a rotorlapátok nem rózsaszínűek, ez már több a soknál...A képek is jól mutatják hogy ebben a színeben nagyon feltűnő. Kb. éjszaka rejt csak ez a sötétszürke...
Érdekes egyébként, hogy ami itt volt festetlen tesztpéldányon pl a hajtómű burkolat szürke volt. Azt hittem, az már a végleges szín lesz, de szerintem ez sötétebb lett ahhoz képest.A képek is jól mutatják hogy ebben a színeben nagyon feltűnő. Kb. éjszaka rejt csak ez a sötétszürke...
A hajtómű burkolat színe az hőálló anyag (kompozit?) alapszíne volt. Sok festetlen gépen látni, hogy a hajtómű körül mindig sötétszürke a burkolat.Érdekes egyébként, hogy ami itt volt festetlen tesztpéldányon pl a hajtómű burkolat szürke volt. Azt hittem, az már a végleges szín lesz, de szerintem ez sötétebb lett ahhoz képest.
Úúú pazmeg!Elolvastam az Aranysasban a H225M/Mi-18-ról szóló összehasonlító cikket.
Azt írja, hogy egy helikopter fenntartási költsége hasonló egy egy osztállyal nagyobb szállító repülőgép költségéhez.
Szerinte a H225M összevethető a KC-130/C-130 repülőgépek fenntarttási/üzemeltetési költségével.
(Akkor pedig gondolom, hogy a H145M a C-295-tel)
Namost, képzeljük el, hogy van 18 dbKXC-390-esünk...
Mondtam, hogy pénztemető az egész.
És szerinted ezért kellene üzemeltetnünk 18 darab H225M-et???Úúú pazmeg!
Ma mindenkinek elmentek otthonról?
18db KC390-essel hogy fogsz sebesültet kimenteni a mezőről?
Ja megvan! Lelógat egy kötelet!
Összehasonlítasz 2 nem összehasonlítható eszközt, mindenféle paraméter és konkrét költségek nélkül, de szerinted pénztemető az egész.
Szerintem vegyünk helyettük Bugatti Veyront. Abba is befér - ugyan kicsit hajtogatva - egy sebesült, meg terepre sem kell menni vele, de még úgy is olcsóbb mint ez a "pénztemető".
Nézd, és még a színe is milyen kafa:
![]()
Úúú pazmeg!
Ma mindenkinek elmentek otthonról?
18db KC390-essel hogy fogsz sebesültet kimenteni a mezőről?
Ja megvan! Lelógat egy kötelet!
Összehasonlítasz 2 nem összehasonlítható eszközt, mindenféle paraméter és konkrét költségek nélkül, de szerinted pénztemető az egész.
Szerintem vegyünk helyettük Bugatti Veyront. Abba is befér - ugyan kicsit hajtogatva - egy sebesült, meg terepre sem kell menni vele, de még úgy is olcsóbb mint ez a "pénztemető".
Nézd, és még a színe is milyen kafa:
![]()
Szerintem egy kicsit elhamarkodtad, eléggé sarkosan vonsz párhuzamot egy ráadásul egyre szakmaiatlanabb lap irásából...Elolvastam az Aranysasban a H225M/Mi-18-ról szóló összehasonlító cikket.
Azt írja, hogy egy helikopter fenntartási költsége hasonló egy egy osztállyal nagyobb szállító repülőgép költségéhez.
Szerinte a H225M összevethető a KC-130/C-130 repülőgépek fenntarttási/üzemeltetési költségével.
(Akkor pedig gondolom, hogy a H145M a C-295-tel)
Namost, képzeljük el, hogy van 18 dbKXC-390-esünk...
Mondtam, hogy pénztemető az egész.
hasonlíthatták volna az orosz modern/izált szállító helikopterekhez is....az az összehasonlítás lehet jobban fájna nekünk....Elolvastam az Aranysasban a H225M/Mi-18-ról szóló összehasonlító cikket.
Azt írja, hogy egy helikopter fenntartási költsége hasonló egy egy osztállyal nagyobb szállító repülőgép költségéhez.
Szerinte a H225M összevethető a KC-130/C-130 repülőgépek fenntarttási/üzemeltetési költségével.
(Akkor pedig gondolom, hogy a H145M a C-295-tel)
Namost, képzeljük el, hogy van 18 dbKXC-390-esünk...
Mondtam, hogy pénztemető az egész.
Tudod mit?És szerinted ezért kellene üzemeltetnünk 18 darab H225M-et???
Hogy néhány sebesültet kihozzunk?
Nem elég rá a H145M?
Neked meg kikeresse @arcas a Veyron repült óra költségeit?hasonlíthatták volna az orosz modern/izált szállító helikopterekhez is....az az összehasonlítás lehet jobban fájna nekünk....

A négyes az Alstom. Nem a kettes-hármasra gondoltál?.
Ember a 4-es metró javítása, karbantartása is egy rémálom lesz a következő minimum 10 évben, nem egy halom katonai helikopteré!
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..