• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 073
113
Egy újabb adag fotó egy francia szpottertől...

355835660_575074941455404_1560625372747902686_n.jpg
355889758_575075068122058_6617510294549654849_n.jpg
355841796_575075351455363_7626218737676737942_n.jpg

355655143_575075124788719_2604166688020430783_n.jpg
355650731_575075378122027_4338726300957347068_n.jpg
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 491
3 931
113
Helikopterek esetében mi a különbség a csúcsmagasság és a statikus csúcsmagasság között, és miért ilyen nagy az eltérés?

Függeszkedéshez nagyobb teljesítmény szükséges, mint egy közepes sebességű haladáshoz. A hajtóművek teljesítménye felfele a sűrűség csökkenése miatt csökken, így a statikus (függeszkedési) csúcsmagasság alacsonyabbra adódik, mint a dinamikus csúcsmagasság. Kerekekkel rendelkező helikkel elvileg földi nekifutással fel/le lehet szállni a statikus csúcsmagasság felett is.
Még egy dolog, hogy ezen katalógus adatok nyilván egy adott tömegre vonatkoznak. (Abban sem vagyok biztos, hogy a két típusnál ugyanolyan terhelésre vonatkoznak, tehát lehet hogy almát körtével hasonlítunk.)
Ami biztos, hogy jól megpakolt helivel ezek a csúcsmagasságok mindig jóval alacsonyabbak, mint üres helikopter esetén.
 

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 086
2 633
113
A képek is jól mutatják hogy ebben a színeben nagyon feltűnő. Kb. éjszaka rejt csak ez a sötétszürke...
Érdekes egyébként, hogy ami itt volt festetlen tesztpéldányon pl a hajtómű burkolat szürke volt. Azt hittem, az már a végleges szín lesz, de szerintem ez sötétebb lett ahhoz képest.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 633
42 043
113
Érdekes egyébként, hogy ami itt volt festetlen tesztpéldányon pl a hajtómű burkolat szürke volt. Azt hittem, az már a végleges szín lesz, de szerintem ez sötétebb lett ahhoz képest.
A hajtómű burkolat színe az hőálló anyag (kompozit?) alapszíne volt. Sok festetlen gépen látni, hogy a hajtómű körül mindig sötétszürke a burkolat.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 904
14 651
113
Elolvastam az Aranysasban a H225M/Mi-18-ról szóló összehasonlító cikket.
Azt írja, hogy egy helikopter fenntartási költsége hasonló egy egy osztállyal nagyobb szállító repülőgép költségéhez.
Szerinte a H225M összevethető a KC-130/C-130 repülőgépek fenntarttási/üzemeltetési költségével.
(Akkor pedig gondolom, hogy a H145M a C-295-tel)
Namost, képzeljük el, hogy van 18 dbKXC-390-esünk...

Mondtam, hogy pénztemető az egész.
 
  • Vicces
Reactions: Ocses and alfa74

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Elolvastam az Aranysasban a H225M/Mi-18-ról szóló összehasonlító cikket.
Azt írja, hogy egy helikopter fenntartási költsége hasonló egy egy osztállyal nagyobb szállító repülőgép költségéhez.
Szerinte a H225M összevethető a KC-130/C-130 repülőgépek fenntarttási/üzemeltetési költségével.
(Akkor pedig gondolom, hogy a H145M a C-295-tel)
Namost, képzeljük el, hogy van 18 dbKXC-390-esünk...

Mondtam, hogy pénztemető az egész.
Úúú pazmeg!
Ma mindenkinek elmentek otthonról?
18db KC390-essel hogy fogsz sebesültet kimenteni a mezőről?
Ja megvan! Lelógat egy kötelet!
Összehasonlítasz 2 nem összehasonlítható eszközt, mindenféle paraméter és konkrét költségek nélkül, de szerinted pénztemető az egész.
Szerintem vegyünk helyettük Bugatti Veyront. Abba is befér - ugyan kicsit hajtogatva - egy sebesült, meg terepre sem kell menni vele, de még úgy is olcsóbb mint ez a "pénztemető".
Nézd, és még a színe is milyen kafa:
Bugatti-Veyron-16.4-Grand-Sport-Vitesse-2022-1.jpg
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 904
14 651
113
Úúú pazmeg!
Ma mindenkinek elmentek otthonról?
18db KC390-essel hogy fogsz sebesültet kimenteni a mezőről?
Ja megvan! Lelógat egy kötelet!
Összehasonlítasz 2 nem összehasonlítható eszközt, mindenféle paraméter és konkrét költségek nélkül, de szerinted pénztemető az egész.
Szerintem vegyünk helyettük Bugatti Veyront. Abba is befér - ugyan kicsit hajtogatva - egy sebesült, meg terepre sem kell menni vele, de még úgy is olcsóbb mint ez a "pénztemető".
Nézd, és még a színe is milyen kafa:
Bugatti-Veyron-16.4-Grand-Sport-Vitesse-2022-1.jpg
És szerinted ezért kellene üzemeltetnünk 18 darab H225M-et???
Hogy néhány sebesültet kihozzunk?
Nem elég rá a H145M?
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Úúú pazmeg!
Ma mindenkinek elmentek otthonról?
18db KC390-essel hogy fogsz sebesültet kimenteni a mezőről?
Ja megvan! Lelógat egy kötelet!
Összehasonlítasz 2 nem összehasonlítható eszközt, mindenféle paraméter és konkrét költségek nélkül, de szerinted pénztemető az egész.
Szerintem vegyünk helyettük Bugatti Veyront. Abba is befér - ugyan kicsit hajtogatva - egy sebesült, meg terepre sem kell menni vele, de még úgy is olcsóbb mint ez a "pénztemető".
Nézd, és még a színe is milyen kafa:
Bugatti-Veyron-16.4-Grand-Sport-Vitesse-2022-1.jpg

Nem kell őt azonnal leszólni. Engem amúgy érdekelne, hogy ha lovakkal szerelnénk fel a szolnoki légimozgékonyságú dandárt, az mennyibe kerülne. Lovakkal is tudsz sebesültet kihordani és abszolút jól mozognak terepen.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 288
113
Elolvastam az Aranysasban a H225M/Mi-18-ról szóló összehasonlító cikket.
Azt írja, hogy egy helikopter fenntartási költsége hasonló egy egy osztállyal nagyobb szállító repülőgép költségéhez.
Szerinte a H225M összevethető a KC-130/C-130 repülőgépek fenntarttási/üzemeltetési költségével.
(Akkor pedig gondolom, hogy a H145M a C-295-tel)
Namost, képzeljük el, hogy van 18 dbKXC-390-esünk...

Mondtam, hogy pénztemető az egész.
Szerintem egy kicsit elhamarkodtad, eléggé sarkosan vonsz párhuzamot egy ráadásul egyre szakmaiatlanabb lap irásából...
Szerintem ezeket vehetjük irányadónak, tedd mellé a szállitógépek költségeit, ha tudod...
Civil 145-ös fenntartási kalkulátor
Évi 450 órára 2014 dodó a teljes repóraköltség.
Ugyanez H225/EC225-re
Évi 450 órára 3750 dodó a teljes repóraköltség.
Szerintem hibás a forgószárnyasokat a merevszárnyú szállitókhoz méregetni.
Egyébként KC kell még, egy mindenképp, de szerintem inkább még kettő.
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 281
8 140
113
Elolvastam az Aranysasban a H225M/Mi-18-ról szóló összehasonlító cikket.
Azt írja, hogy egy helikopter fenntartási költsége hasonló egy egy osztállyal nagyobb szállító repülőgép költségéhez.
Szerinte a H225M összevethető a KC-130/C-130 repülőgépek fenntarttási/üzemeltetési költségével.
(Akkor pedig gondolom, hogy a H145M a C-295-tel)
Namost, képzeljük el, hogy van 18 dbKXC-390-esünk...

Mondtam, hogy pénztemető az egész.
hasonlíthatták volna az orosz modern/izált szállító helikopterekhez is....az az összehasonlítás lehet jobban fájna nekünk....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
És szerinted ezért kellene üzemeltetnünk 18 darab H225M-et???
Hogy néhány sebesültet kihozzunk?
Nem elég rá a H145M?
Tudod mit?
Ha ennyire fogalmatlan vagy, akkor menj el a Holland Különlegesekhez , és kérdezd meg tőlük, hogy vajon miért rendeltek egy ezred méretű erőhöz 14db H225M-et.
Minálunk a 16 gép fogja kiszolgálni a KRD-t, meg úgy az egész Honvédséget, meg még a civil katasztrófa elhárításba is segítséget fognak nyújtani.

Hogyan óhajtasz különleges erőket bevetni a vonalak mögött, ha nincs melléjük adva megfelelő mennyiségű nagy teherbírású helikopter?
Ha egy alegységet bedobsz a vonalak mögé, akkor azokat hogyan óhajtod ellátni, hogyan tudsz onnan gyors evakuációt végrehajtani?
Ha nincs mennyiséged helikopterből, akkor hogyan oldod meg a rendelkezésre állást? Hogyan szeretnéd pótolni a rizikósabb műveletekben elveszített gépeket?
Azt gondolod, hogy egy H145M alá akasztasz egy MRZR-t, akkor az nem fogja összefosni magát?
CSAR műveletet hogyan szeretnél végrehajtani az épp hogy MEDEVAC-ra alkalmas H145M-mel? Majd a kimenekítést biztosító raj majd kapaszkodik a csúszótalpon, a gépen kívül?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
hasonlíthatták volna az orosz modern/izált szállító helikopterekhez is....az az összehasonlítás lehet jobban fájna nekünk....
Neked meg kikeresse @arcas a Veyron repült óra költségeit? o_O
Azok után hogyan szeretnél egy orosz flottát fenntartani, amikor a következő 10 évben minden orosz hadiipari cég maximum képeslapon fogja EU-s, vagy NATO ország belsejét látni.
Ember a 4-es metró javítása, karbantartása is egy rémálom lesz a következő minimum 10 évben, nem egy halom katonai helikopteré!