[HUN] Vadászgépek beszerzése

Kivételesen tényleg csak sw frissités kell.
De azért majd lesz próbalövészet is vele, nem csak rendszerbeállító lövészet... végül is egy teljesen új fegyvertípus integrációja is "csak szoftverváltoztatás", az eltávolodási teszteket leszámítva, mert a felfüggesztése és a csatlakozása szabványos. Az AIM-120B-hez viszonyítva a C8 elég nagy előrelépés a svédeknek, de a C5-höz viszonyítva is van egy kis hatótávolság növekedése a C8-nak.
Inkább azt gondoljuk végig, hogy ha a svédek idén megrendelik a C8 rakétákat, akkor majd kb. 4 év múlva lesz csak ilyen rakétájuk. Nekünk meg elvileg idén már jöhet egy adag... akkor most mi "részt veszünk a fejlesztésben" és rakétával támogatjuk a svédeket hogy haladjon a rakéta magyar rendszerbeállítása vagy megvárjuk kb. 2027-et, mire a svédeknek lesz saját rakétája a teszteléshez és ezt a "fejlesztési csomagot" csak valamikor 2026 után kapják meg a magyar gépek? Addig csak a 40 db régi C5 rakéta lesz használható és talán megérkezik mellé néhány Meteor és Iris-T...
 
  • Szomorú
Reactions: bel and LMzek 2.0
De azért majd lesz próbalövészet is vele, nem csak rendszerbeállító lövészet... végül is egy teljesen új fegyvertípus integrációja is "csak szoftverváltoztatás", az eltávolodási teszteket leszámítva, mert a felfüggesztése és a csatlakozása szabványos. Az AIM-120B-hez viszonyítva a C8 elég nagy előrelépés a svédeknek, de a C5-höz viszonyítva is van egy kis hatótávolság növekedése a C8-nak.
Inkább azt gondoljuk végig, hogy ha a svédek idén megrendelik a C8 rakétákat, akkor majd kb. 4 év múlva lesz csak ilyen rakétájuk. Nekünk meg elvileg idén már jöhet egy adag... akkor most mi "részt veszünk a fejlesztésben" és rakétával támogatjuk a svédeket hogy haladjon a rakéta magyar rendszerbeállítása vagy megvárjuk kb. 2027-et, mire a svédeknek lesz saját rakétája a teszteléshez és ezt a "fejlesztési csomagot" csak valamikor 2026 után kapják meg a magyar gépek? Addig csak a 40 db régi C5 rakéta lesz használható és talán megérkezik mellé néhány Meteor és Iris-T...
Gyakorlatban mindent ki kell próbálni,ellenörző lövészet kell.
Dehogy ez a sw fejlesztés és próbalövészet most a Gripen esetében hogy is fog zajlani,halványlilagőzömsincs.
 
De azért majd lesz próbalövészet is vele, nem csak rendszerbeállító lövészet... végül is egy teljesen új fegyvertípus integrációja is "csak szoftverváltoztatás", az eltávolodási teszteket leszámítva, mert a felfüggesztése és a csatlakozása szabványos. Az AIM-120B-hez viszonyítva a C8 elég nagy előrelépés a svédeknek, de a C5-höz viszonyítva is van egy kis hatótávolság növekedése a C8-nak.
Inkább azt gondoljuk végig, hogy ha a svédek idén megrendelik a C8 rakétákat, akkor majd kb. 4 év múlva lesz csak ilyen rakétájuk. Nekünk meg elvileg idén már jöhet egy adag... akkor most mi "részt veszünk a fejlesztésben" és rakétával támogatjuk a svédeket hogy haladjon a rakéta magyar rendszerbeállítása vagy megvárjuk kb. 2027-et, mire a svédeknek lesz saját rakétája a teszteléshez és ezt a "fejlesztési csomagot" csak valamikor 2026 után kapják meg a magyar gépek? Addig csak a 40 db régi C5 rakéta lesz használható és talán megérkezik mellé néhány Meteor és Iris-T...
A svedeknek van Meteorja, nekik eddig sem volt surgos szerintem. A magyar Gripeneken is elobb lesz a beigert Meteor, mint ez, van ra egy fogadasom...
 
Ez vonatkozik például az EWS-39 fedélzeti önvédelmi és elektronikus hadviselési rendszerre, amely képes a sugárforrások pontos helyének észlelésére és célzására, beleértve azok elemzését is. Az „Évéeska” automatikusan értékeli a helyzetet és irányítja a megfelelő intézkedéseket vagy ellenintézkedéseket, beleértve az elektronikus hadviselés aktív lebonyolítását egy fedélzeti zavaró segítségével. Létrehozásakor ez a rendszer nagyon szilárd paraméterekkel rendelkezett, és a fenyegetések teljes könyvtárával megfelelő helyzetfelismerést és áttekintést nyújtott a pilótának a légi vagy földi eszközökkel történő lehetséges fenyegetésekről. Egy bizonyos probléma azonban az volt, hogy a pilóta nem tudott tüzet irányítani az észlelt célpontokra kizárólag az EWS-ből származó adatok alapján. Ez csak az új Gripen E-vel változott meg, és a régebbi generációs JAS-39C/D továbbfejlesztett EWS-je is hasonló képességekkel fog rendelkezni, beleértve a fedélzeti zavaró hatásosabb és kifinomultabb zavarását.



A frissítés másik eleme a svéd adatkapcsolat új verziójának integrálása, amelyet ismét az új Gripen E-ből vettek át. Ez utóbbi már több irányított antennát használ, jellemzői és képességei megközelítik az F-35-ös repülőgépek amerikai MADL adatkapcsolatát. Általánosságban elmondható, hogy a TIDLS előző verziójához képest nagyobb és gyorsabb adatáramlást kell biztosítania, kisebb interferenciaérzékenységgel. Az adatkapcsolaton kívül egy új célzó- és felderítő konténer, Svédországban LDP15 néven is beépítésre kerül. Valószínűleg nem másról van szó, mint az izraeli LDP (Laser Designator Pod) típusú Litening 5 legújabb generációjáról. Az új avionikának köszönhetően a modernizált Gripenek már teljes mértékben képesek lesznek feldolgozni a bemenő digitális jelet, ami ennek eredményeként a sokkal jobb képminőség, ami színes is lesz.



Már ebből a listából is világos, hogy a svéd Gripens C/D jelenlegi modernizálása meglehetősen kiterjedt, és lehetővé teszi, hogy ezek a repülőgépek hatékony platform maradjanak a szükséges 2035-ig. A modernizáció milyen konkrét elemei vonatkoznának a csehekre. gépek, ha a szolgáltatásukat kiterjesztik Csehországban, de még mindig a csillagokban van.



Teljes konklúzióként a cseh Gripenek 2027 utáni további üzemelésének kérdésével kapcsolatban kijelenthető, hogy a JAS-39C/D platform önmagában bizonyos fejlesztések után még körülbelül 10 évig képes üzemben maradni. Ugyanakkor 18 év szolgálat után újabb varázslatos határhoz közeledik Gripenjeink flottája összesen 35.000 repült óra formájában. Ebből adódóan ez átlagosan 2500 órát jelent gépenként, és bár a cseh Gripenek viszonylag sok felszállási ciklussal rendelkeznek, működésük 2035 környékére való meghosszabbítása nem jelenthet gondot. Hiszen a svéd rekorder, a szándékosan sokkal intenzívebb üzemmódban üzemeltetett JAS-39C sorozatszámú, 39210-es repülőgép a közelmúltban összesen 3500 repült órát ért el a világon elsőként, minden szerkezeti vagy egyéb Gripen nélkül. problémákat.



A szöveg szerzője: Aleš Hottmar, czechairforce.com

Jesszus, ez fájdalmasan hosszú cikk!

A svedeknek van Meteorja, nekik eddig sem volt surgos szerintem. A magyar Gripeneken is elobb lesz a beigert Meteor, mint ez, van ra egy fogadasom...

Mikor mutogattak gyakorló Meteort az egyik magyar Gripenen? Két éve?
 
Ennyit a 'bezzeg a cseh légierő' nótáról; a csehek 20 év alatt bebizonyították, hogy az arrogans amatorkodesen kivul csak minimálisan vannak a teljesem alkalmatlan szlovakok meg az összevissza hazudozó, lopni-csalni kész románok felett. Ha lesz is F-35, az valamikor 2035-2040 között lesz majd FOC szinten. Talán. (Szerintem sosem, mert megint elsiboljak, elolcsoskodjak a szukseges dolgok felet.)

Kész szerencse, hogy nálunk minden példaértékű.
 
Te tenyleg nem erted, mirol megy a beszelgetes, baszki? Azzal kezdtem a mondatot... ennyire nem lehettek fokuszproblemasok, hogy a masodik mondatra elfelejtitek, mi volt az elozoben...

Nem, nála nem az volt, hogy elfelejtette az elsőt a második elolvasása miatt. Pont, hogy koncentrált. Nagyon erősen nézte, hogy mely mondatok esnek egybe azzal, amit ő szeretne hallani.
(És itt nem mélyednék el a mocsárban, hogy akkor a csehek vagy mi milyen fegyvereket akarunk beszerezni a Gripenhez. Mert az eddig is érthető volt a cseh cikkek alapján, hogy ők teljesen más koncepciók mentén vették a gépet, bármennyire is tűnt úgy, hogy mi vagyunk csak a két Európai külföldi üzemeltető és mindegyik 1-1 századdal. Lehet párhuzamokat vonni, de ők kizárólag légifölény gépet akartak saját gyártású CAS gépek mellé ALCAN, miközben mi igazi vadászbombázót. És ők már kabátot és tartós tejet nem akarnak venni, hiszen vágják a centit a gép lerakásához, miközben nálunk pont terveznek vele.
Szóval érdekes volt a cikk, meg lehet róla beszélgetni, csak megjegyezni szerettem volna, hogy itt mindenki az igényeihez nézi a mondatokat, és ne lepődj meg azon, ha a valóság valakit nem érdekel!)
 
Kész szerencse, hogy nálunk minden példaértékű.
Azé' ha van valami, ami legalább megbizhatóan mőködik és végre már jól csináljuk az a Gripen üzemeltetés. A kezdeti nehézségek ellenére mára már elég méllyen értünk a gépeinkhez, sőt!
Az hogy, önmagában a 14 gép kevés azt már az elején tudni lehetett, és nem a légierő hibája, hogy nincs -ebben kiegyezhetünk.
Az hogy, önmagában a jelenlegi fegyverzet mennyisége csak szimbolikus az sem egyedi. Meg kell nézni hasonszőrű országokat ki mit tudott kezdőcsomagként a gépeire tenni. Szintén nem a légierő hibája, hanem pénztárca kérdése, mi van és mi nincs.
A potenciál, ami a gépekben van az meg óriási:
  • EW pod-ot
  • még TGP-t
  • SDB szerűséget valamilyen gyártótól és
  • Meteor/Iris-t, ami már valahol el is kezdődött
  • a saját KC beérkezésével légiutántöltés "napiszintű" gyakorlása
  • term. + gépeket a váltásig

Attól, hogy megérkeznek a több éves csúszás után a szlovák F-16-osok, vagy majd valamikor a távoli jövőben a cseh F-35-k (ha!), attól még ez a része a magyar légierőnek szerintem példaértékűen alakul, csak kivülről nézve lassan. A környező országok új gépeinél is évekbe telik, mire igazán hadrafoghatóak lesznek.

Aztán nyilván van egy csomó pontja a MH-nek, ahol a kritikád megállna, azt term. nem vitatom.
 
Azé' ha van valami, ami legalább megbizhatóan mőködik és végre már jól csináljuk az a Gripen üzemeltetés. A kezdeti nehézségek ellenére mára már elég méllyen értünk a gépeinkhez, sőt!
Az hogy, önmagában a 14 gép kevés azt már az elején tudni lehetett, és nem a légierő hibája, hogy nincs -ebben kiegyezhetünk.
Az hogy, önmagában a jelenlegi fegyverzet mennyisége csak szimbolikus az sem egyedi. Meg kell nézni hasonszőrű országokat ki mit tudott kezdőcsomagként a gépeire tenni. Szintén nem a légierő hibája, hanem pénztárca kérdése, mi van és mi nincs.
A potenciál, ami a gépekben van az meg óriási:
  • EW pod-ot
  • még TGP-t
  • SDB szerűséget valamilyen gyártótól és
  • Meteor/Iris-t, ami már valahol el is kezdődött
  • a saját KC beérkezésével légiutántöltés "napiszintű" gyakorlása
  • term. + gépeket a váltásig

Attól, hogy megérkeznek a több éves csúszás után a szlovák F-16-osok, vagy majd valamikor a távoli jövőben a cseh F-35-k (ha!), attól még ez a része a magyar légierőnek szerintem példaértékűen alakul, csak kivülről nézve lassan. A környező országok új gépeinél is évekbe telik, mire igazán hadrafoghatóak lesznek.

Aztán nyilván van egy csomó pontja a MH-nek, ahol a kritikád megállna, azt term. nem vitatom.
Ez dontoen annak köszönhető,hogy lizingeljuk a gepeket ......
Es valojaban igen szarul vannak felszerelve.Gyakorlatilag csak legvedelmi feladatra bevethetoek onalloan .Se felderito,se REH kontener,se erdemi fegyverzet nincs mashoz.Es a legi utantoltes gyakorlasahoz is mar reg lehetett volna venni par légi utántöltő kontenert.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel
Ez dontoen annak köszönhető,hogy lizingeljuk a gepeket ......
Es valojaban igen szarul vannak felszerelve.Gyakorlatilag csak legvedelmi feladatra bevethetoek onalloan .Se felderito,se REH kontener,se erdemi fegyverzet nincs mashoz.Es a legi utantoltes gyakorlasahoz is mar reg lehetett volna venni par légi utántöltő kontenert.
Bezzeg egy jó kis kefirrel simán jobban jártunk volna.....!! Ne haragudj nem hagyhattam ki, hosszú évek óta követem a munkassagodat, és nickeken átívelő módon ragaszkodsz valamihez ez valahol bájos... :)
 
  • Vicces
Reactions: perceptron
Bezzeg egy jó kis kefirrel simán jobban jártunk volna.....!! Ne haragudj nem hagyhattam ki, hosszú évek óta követem a munkassagodat, és nickeken átívelő módon ragaszkodsz valamihez ez valahol bájos... :)
Nem szandekosan valtottam nicket.
A ragaszkodasnak meg kizarolag anyagi oka van.A fegyvervasarlasnal az a lenyeg,hogyan kaphatsz a legtöbb harcerteket a rendelkezesre álló penzert.
Abban a pillanatban,mikor lesz ebbol a szempontbol jobb ajánlat,ejtem a kefirt,mint a telefonkagylot.
Egyebkent az egyetlen valóban korszerű megoldas az F35,csak arra nincs penzunk.
De ami azt illeti,masra se momentan......
 
Nem szandekosan valtottam nicket.
A ragaszkodasnak meg kizarolag anyagi oka van.A fegyvervasarlasnal az a lenyeg,hogyan kaphatsz a legtöbb harcerteket a rendelkezesre álló penzert.
Abban a pillanatban,mikor lesz ebbol a szempontbol jobb ajánlat,ejtem a kefirt,mint a telefonkagylot.
Egyebkent az egyetlen valóban korszerű megoldas az F35,csak arra nincs penzunk.
De ami azt illeti,masra se momentan......
!!!HARCERTEK!!!
 
A cseh pilótáknak és az F-35-ös személyzetnek életre szóló titoktartási megállapodást kell aláírniuk


A Honvédelmi Minisztérium arra számít, hogy ha a kormány úgy dönt, hogy októberben 24 darab amerikai F-35-ös vadászgépet vásárol 120 milliárd koronáért, akkor élethosszig tartó titoktartásra kötelezi a leendő pilótákat és a gépekkel kapcsolatba kerülő földi személyzetet.

1900 milliard forint az F-35 ezidaig.
Mennyi? 1900milliard?
És épp most basszuk szét a maradék kapcsolatunk a svédekkel :eek:
 
Ennyiért tuti nem veszünk vadászgépeket! Vagyis marad nekünk az euro kacsából valamelyik
Ami ugyanolyan draga, de raadasul mas tipus... na, arra zero sansz van.

Másik 4. Genes gépet nem fogunk venni marad a 14db Gripen aztán majd egyszer lesz nekünk is 5.gen valószínűleg arra várunk hogy legyen másik ami elérhető a piacon itt jön képbe a török és a del koreai
Dehogy, egy kanyijuk nincs es kesz.