Azé' ha van valami, ami legalább megbizhatóan mőködik és végre már jól csináljuk az a Gripen üzemeltetés. A kezdeti nehézségek ellenére mára már elég méllyen értünk a gépeinkhez, sőt!
Az hogy, önmagában a 14 gép kevés azt már az elején tudni lehetett, és nem a légierő hibája, hogy nincs -ebben kiegyezhetünk.
Az hogy, önmagában a jelenlegi fegyverzet mennyisége csak szimbolikus az sem egyedi. Meg kell nézni hasonszőrű országokat ki mit tudott kezdőcsomagként a gépeire tenni. Szintén nem a légierő hibája, hanem pénztárca kérdése, mi van és mi nincs.
A potenciál, ami a gépekben van az meg óriási:
- EW pod-ot
- még TGP-t
- SDB szerűséget valamilyen gyártótól és
- Meteor/Iris-t, ami már valahol el is kezdődött
- a saját KC beérkezésével légiutántöltés "napiszintű" gyakorlása
- term. + gépeket a váltásig
Attól, hogy megérkeznek a több éves csúszás után a szlovák F-16-osok, vagy majd valamikor a távoli jövőben a cseh F-35-k (ha!), attól még ez a része a magyar légierőnek szerintem példaértékűen alakul, csak kivülről nézve lassan. A környező országok új gépeinél is évekbe telik, mire igazán hadrafoghatóak lesznek.
Aztán nyilván van egy csomó pontja a MH-nek, ahol a kritikád megállna, azt term. nem vitatom.