[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 122
5 838
113
Istenem, te tutira nem vagy tobb, mint 16.


A romanoknak minimum 10 evig nem lesz semmi mas gepuk, csak a lekoszlott, elavult, harmadkezbol vasarolt 40 eves F-16Ak. Azok meg a jelenlegi Gripenek szintjet sem utik meg, nemhogy egy upgradeltet, netan egy Gripen E-t...
Azok a 90-es évek végén 2000-es évek elején korszerűsített gépek F16 C bolck 50/52 szintjére lettek "felhúzva".Egyedül BVR-ben jobbak a gripenjeink ha van hozzá meteor.Csapasmérőként főleg ha a harcászati "kapacitást",hatósugarat nézzük jobb az F16A MLU
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 205
12 618
113
Azok a 90-es évek végén 2000-es évek elején korszerűsített gépek F16 C bolck 50/52 szintjére lettek "felhúzva".
Ugyan, dehogy.
Vegigmentunk mar ezen 10x - olvasd vissza a roman tema alatt. Meg az upgraded fw 'tape' listat is bemasoltam.

Dhogy lettek Block 52, ne kezdjuk mar ujra ezeket a hulyesegeket. Kapasbol 52 nincs is A tipusbol, masreszt bele sem megy az 52 radarja, harmadreszt az MLU az Block 20.

Egyedül BVR-ben jobbak a gripenjeink ha van hozzá meteor.Csapasmérőként főleg ha a harcászati "kapacitást",hatósugarat nézzük jobb az F16A MLU

Dehogy jobb. Konkretan szinte barmiben jobb a C/D mar most is, nemcsak BVRben mossa le ezeket az oreg szarokat azegrol azelott, hogy azok eszrevennek, de peldaul van hozza IRIS-T WVR harchoz, van hozza Taurus standoff terepkoveto CMkent, a radarja sokkal jobb, mikozben kisebb az RCS.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 122
5 838
113
Ugyan, dehogy.
Vegigmentunk mar ezen 10x - olvasd vissza a roman tema alatt. Meg az upgraded fw 'tape' listat is bemasoltam.

Dhogy lettek Block 52, ne kezdjuk mar ujra ezeket a hulyesegeket. Kapasbol 52 nincs is A tipusbol, masreszt bele sem megy az 52 radarja, harmadreszt az MLU az Block 20.



Dehogy jobb. Konkretan szinte barmiben jobb a C/D mar most is, nemcsak BVRben mossa le ezeket az oreg szarokat azegrol azelott, hogy azok eszrevennek, de peldaul van hozza IRIS-T WVR harchoz, van hozza Taurus standoff terepkoveto CMkent, a radarja sokkal jobb, mikozben kisebb az RCS.
MLU korszerűsítes "célja" az Európsi F16 A gepek Block50/52 "szintre "felhuzásq" volt és egészen 2007-ig tartott.Maga a korszerűsített APG 66 V hasonló "tudással" rendelkezik mint a 2000-es évek eleji APG88 és 6 amraamot tud célra vezetni.Mi gripenjeink tudása attól is füg mennyi és milyen minőségű fegyverzet csomagot veszünk hozzá.Korszerűsítés nélkül a mi gépeink radarja "csak" jobb de nem nagyságrendekkel.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 759
80 170
113
Ugyan, dehogy.
Vegigmentunk mar ezen 10x - olvasd vissza a roman tema alatt. Meg az upgraded fw 'tape' listat is bemasoltam.
Dhogy lettek Block 52, ne kezdjuk mar ujra ezeket a hulyesegeket. Kapasbol 52 nincs is A tipusbol, masreszt bele sem megy az 52 radarja, harmadreszt az MLU az Block 20.
Dehogy jobb. Konkretan szinte barmiben jobb a C/D mar most is, nemcsak BVRben mossa le ezeket az oreg szarokat azegrol azelott, hogy azok eszrevennek, de peldaul van hozza IRIS-T WVR harchoz, van hozza Taurus standoff terepkoveto CMkent, a radarja sokkal jobb, mikozben kisebb az RCS.
Azt is elég sokszor elmondtuk, hogy nagyon nem mindegy hogy magyar Gripenről beszélünk vagy svédről...
Egyébként láttál már élőben közelről Gripent? A/B vagy C/D volt? És olyat, hogy ott állt mellette egy F-16-os vagy bármilyen más vadászgép? Mi volt az első reakciód?
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: rappali_ and cirqle

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Azt is elég sokszor elmondtuk, hogy nagyon nem mindegy hogy magyar Gripenről beszélünk vagy svédről...
Egyébként láttál már élőben közelről Gripent? A/B vagy C/D volt? És olyat, hogy ott állt mellette egy F-16-os vagy bármilyen más vadászgép? Mi volt az első reakciód?
Nem tetszett a színe! Túl sok volt benne a sárga. :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 122
5 838
113
MLU korszerűsítes "célja" az Európsi F16 A gepek Block50/52 "szintre "felhuzásq" volt és egészen 2007-ig tartott.Maga a korszerűsített APG 66 V hasonló "tudással" rendelkezik mint a 2000-es évek eleji APG88 és 6 amraamot tud célra vezetni.Mi gripenjeink tudása attól is füg mennyi és milyen minőségű fegyverzet csomagot veszünk hozzá.Korszerűsítés nélkül a mi gépeink radarja "csak" jobb de nem nagyságrendekkel.
Még annyi a mi tizennégy gépünkel szemben ott a Portugáloktól vásarolt 16 MLU+32 darab Norvég F16-os.Ha megveszik hozza az MLU is alkalmas a JHMCS sisak használatára +aim 9x.Igaz BVR-ben "csak" amraam C7 függeszthető rá.Ha légvédelmüket nézzük nekik már van Patriot is.És a Himars indítóikhoz vásaroltak 57 acatms rakétat amivel könnyedén "kiüthetnék" Kecskeméti repteret.Méllékesen azok a könnyűszerkezezes hangárok max az időjáras ellen védenek és a Nasams indítók se tudnák elfogni őket.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 205
12 618
113
MLU korszerűsítes "célja" az Európsi F16 A gepek Block50/52 "szintre "felhuzásq" volt és egészen 2007-ig tartott.Maga a korszerűsített APG 66 V hasonló "tudással" rendelkezik mint a 2000-es évek eleji APG88 és 6 amraamot tud célra vezetni.Mi gripenjeink tudása attól is füg mennyi és milyen minőségű fegyverzet csomagot veszünk hozzá.Korszerűsítés nélkül a mi gépeink radarja "csak" jobb de nem nagyságrendekkel.
Ezt honnan szeded? Dehogyis.
Arrol szolt az MLU, hogy a mar akkorra is sulyosan elavult A-kat valamilyen szinten felzarkoztassak valamifele modern avionikai meg elektronikai szintre, peldaul kapjon multifunkcios kijelzoket, mert akkor mar kb egy fighter generacionyi difi volt az uj F-16 (C) es a korabbiak kozott - es akkor qrvara udvarias vagyok, mert a budos eletben senki nem hasznalt a 90-es evekben mar 12MHz (!) 4MB memorias 32-bit MIPS procikat (egyenesen kb 1978-bol), a kora 80-as evek monokrom kijelzoirol nem is beszelve, kiveve a mar akkor is 10-15 eves F-16Akat.
A 90-es evekben elkezdodott egy egyre gyorsulo (gyartas)technologiai ugras, ami a mai napig tart; akkor probaltak az akkori, azaz 1995-97-es eketronikat kepviselo szintre felhozni ezeket az oreg szarokat.

Azt is elég sokszor elmondtuk, hogy nagyon nem mindegy hogy magyar Gripenről beszélünk vagy svédről...
Egyébként láttál már élőben közelről Gripent? A/B vagy C/D volt? És olyat, hogy ott állt mellette egy F-16-os vagy bármilyen más vadászgép? Mi volt az első reakciód?
Teljesen mindegy. A Gripen C/D egy 1990 utani fejlesztesu gep, elektronikailag messze elotte jart mindig is az F-16A-nak, de sokaig meg a C-nek is; eloszor a Block 70 hagyta le, mert abba tettek mar mindent, AESA radart stb. A svedek addigra mar regen az E-t fejeztek be...
Utobbi ma mar van a C/D-re is, de szerintem max a meglevoket erdemes felhuzni Mk5re. mellejuk mar csak Gripen E-t szabad venni.
Viszont meg a Block 70-re nincs se Meteor, sem Taurus stb, es tovabbra sincs a vilagon semmifele networked warfare funkcio semmilyen F-16-on, nem beszelve a Gripen meg ezugyben is extranak szamito egyeb networked funkcioirol (peer-to-peer mode, superradar a tamado gepparnak a tobbitol, igy passzivan, kikapcsolt radarral is kepesek celra inditani stb.)

Még annyi a mi tizennégy gépünkel szemben ott a Portugáloktól vásarolt 16 MLU+32 darab Norvég F16-os.
Az osszes egy elavult, lehasznalt szar. Harmadkezbol, 30-40 eves gepek, MLU utan is kb 20-25 evvel ezelotti elektronikai szinvonalon

Ha megveszik hozza az MLU is alkalmas a JHMCS sisak használatára +aim 9x.
A JMHCS valamikor 2005-2010 kozott erkezett, mar F-16C-re. ujabb rendszerverziot kivan.)
Csak HMDt tud kezelni meg a 6.x, ami legutolso esetleg meg felgyurheto ezekre az oreg szarokra.

Igaz BVR-ben "csak" amraam C7 függeszthető rá.
Tokmindegy, mert a Gripen joval messzebb lat, es a Meteorral szemben eselye sincs ezeknek.

Ha légvédelmüket nézzük nekik már van Patriot is.És a Himars indítóikhoz vásaroltak 57 acatms rakétat amivel könnyedén "kiüthetnék" Kecskeméti repteret.Méllékesen azok a könnyűszerkezezes hangárok max az időjáras ellen védenek és a Nasams indítók se tudnák elfogni őket.

MIndennek mi koze az elaggott szar fightereikhez...?o_O
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Negan and sisimoto

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Még annyi a mi tizennégy gépünkel szemben ott a Portugáloktól vásarolt 16 MLU+32 darab Norvég F16-os.Ha megveszik hozza az MLU is alkalmas a JHMCS sisak használatára +aim 9x.Igaz BVR-ben "csak" amraam C7 függeszthető rá.Ha légvédelmüket nézzük nekik már van Patriot is.És a Himars indítóikhoz vásaroltak 57 acatms rakétat amivel könnyedén "kiüthetnék" Kecskeméti repteret.Méllékesen azok a könnyűszerkezezes hangárok max az időjáras ellen védenek és a Nasams indítók se tudnák elfogni őket.
Az indító semmit sem fog el, de a rakéta az igen.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 122
5 838
113
Ezt honnan szeded? Dehogyis.
Arrol szolt az MLU, hogy a mar akkorra is sulyosan elavult A-kat valamilyen szinten felzarkoztassak valamifele modern avionikai meg elektronikai szintre, peldaul kapjon multifunkcios kijelzoket, mert akkor mar kb egy fighter generacionyi difi volt az uj F-16 (C) es a korabbiak kozott - es akkor qrvara udvarias vagyok, mert a budos eletben senki nem hasznalt a 90-es evekben mar 12MHz (!) 4MB memorias 32-bit MIPS procikat (egyenesen kb 1978-bol), a kora 80-as evek monokrom kijelzoirol nem is beszelve, kiveve a mar akkor is 10-15 eves F-16Akat.
A 90-es evekben elkezdodott egy egyre gyorsulo (gyartas)technologiai ugras, ami a mai napig tart; akkor probaltak az akkori, azaz 1995-97-es eketronikat kepviselo szintre felhozni ezeket az oreg szarokat.


Teljesen mindegy. A Gripen C/D egy 1990 utani fejlesztesu gep, elektronikailag messze elotte jart mindig is az F-16A-nak, de sokaig meg a C-nek is; eloszor a Block 70 hagyta le, mert abba tettek mar mindent, AESA radart stb. A svedek addigra mar regen az E-t fejeztek be...
Utobbi ma mar van a C/D-re is, de szerintem max a meglevoket erdemes felhuzni Mk5re. mellejuk mar csak Gripen E-t szabad venni.
Viszont meg a Block 70-re nincs se Meteor, sem Taurus stb, es tovabbra sincs a vilagon semmifele networked warfare funkcio semmilyen F-16-on, nem beszelve a Gripen meg ezugyben is extranak szamito egyeb networked funkcioirol (peer-to-peer mode, superradar a tamado gepparnak a tobbitol, igy passzivan, kikapcsolt radarral is kepesek celra inditani stb.)


Az osszes egy elavult, lehasznalt szar. Harmadkezbol, 30-40 eves gepek, MLU utan is kb 20-25 evvel ezelotti elektronikai szinvonalon


A JMHCS valamikor 2005-2010 kozott erkezett, mar F-16C-re. ujabb rendszerverziot kivan.)
Csak HMDt tud kezelni meg a 6.x, ami legutolso esetleg meg felgyurheto ezekre az oreg szarokra.


Tokmindegy, mert a Gripen joval messzebb lat, es a Meteorral szemben eselye sincs ezeknek.



MIndennek mi koze az elaggott szar fightereikhez...?o_O
Ha már "gripennel" hasonlítás az MLU egy F16C szintre "felhúzott" gép.Hasonlóan a mi gépeink is A-nak készültek.Hasonlóan kaptak frissítéseket M1-M7-ig mint az USAF F16C-i.M3 tekinthető az első nagy sorozatban modernizált változatnak.M4-től párhuzamosan kapták a frissitéseket.M 6.2 verzióig frissítették az Európai gépeket.Ha a románok kifizetik további "frissíteseket" is kaphatnak.
ACATMS-nek annyi könnyedén ki tudnák "ütni" a Románok a Kecskeméti repteret.Szerencsére viszonlag remdezett velük a viszony de ha a 48 F35-ös is megérkezik hozzájuk ezen a téren "lelépnek" minket.
Az indító semmit sem fog el, de a rakéta az igen.
ACATM-st nem valószínű elfogja
 
  • Tetszik
Reactions: endre

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 205
12 618
113
Ha már "gripennel" hasonlítás az MLU egy F16C szintre "felhúzott" gép.
Dehogy az.
Block 20 MLU a max, amit ezekből az öreg szarokbol kihoznak. Ami vastagon a magyar Gripenek mögött marad.

Még a 2003-as F-16C szintet sem ütik már meg, azóta meg már Block 70 a jelenlegi F-16...


Hasonlóan a mi gépeink is A-nak készültek.
Ez sem igaz. Az A designbol lettek, de HU specifikaciok szerint, ami az elso NATO-kompatibilis Gripennbolt Egyébként ez F-16C-re is igaz (külsőre keves az eltérés az A-tol.)

Hasonlóan kaptak frissítéseket M1-M7-ig mint az USAF F16C-i.
Nem, késéssel kapták, és ~20 ev alatt a C régen lelepte a romanok A gepeit.


M3 tekinthető az első nagy sorozatban modernizált változatnak.M4-től párhuzamosan kapták a frissitéseket.M 6.2 verzióig frissítették az Európai gépeket.Ha a románok kifizetik további "frissíteseket" is kaphatnak.
Dehogy kaphatnak. Utana F-16C hw kellene.


Igen, en is tudok olvasni, es a fentiek szerint jobban is ertem...


ACATMS-nek annyi könnyedén ki tudnák "ütni" a Románok a Kecskeméti repteret.Szerencsére viszonlag remdezett velük a viszony de ha a 48 F35-ös is megérkezik hozzájuk ezen a téren "lelépnek" minket.

ACATM-st nem valószínű elfogja
Micsoda?

Én ebből egy kukkot nem értek.
De ha már kiütés: a Gripenekre akasztott Taurusok magyar legterbol lennének kepesek letaditozni az osszes HIMARS inditot, es a romanoknak semmiféle eszközük nem lenne egy hangsebesség környékén, a terep felett 30 meterrel közeledő CM leszedni. Ezzel szemben a Skyranger, ha egyszer megrendelik, legalább rá tudna lőni egy bejövő ATACMSra, bár ehhez kétségtelenül egy Stunner/Skyceptor megnyugtatóbb lenne... de mi a bánatot keres ez itt? o_O
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Ha már "gripennel" hasonlítás az MLU egy F16C szintre "felhúzott" gép.Hasonlóan a mi gépeink is A-nak készültek.
Legalább hülyeségekkel ne turnézz!
A mi gépeinknek csak a szárnyai vannak A-ból. A törzs újra van gyártva. Annak minden elektronikai berendezésével együtt.

ACATMS-nek annyi könnyedén ki tudnák "ütni" a Románok a Kecskeméti repteret.Szerencsére viszonlag remdezett velük a viszony de ha a 48 F35-ös is megérkezik hozzájuk ezen a téren "lelépnek" minket.
1: ATACMS
2: Még a kívánt levetett F16-os flottájuk sincs egyben, mert nem tudnak olyan tempóban felköhögni pénzt, mint tervezték.
A portugál és norvég gépek (az utolsó valamikor jövő év végén érkezik), nincsenek azonos felszereltségi szinten. Július elején hagyott jóvá a Kongresszus egy kriptigráfiai csomagot rájuk, de ez csak a legszükségesebb ahhoz, hogy kódolva tudjanak egymással, és az irányítással kommunikálni. 100M USD püff neki.
Hja és elvileg az egész flottát M6X-ra akarják húzni. Öööö csak ugye az nem világos, hogy ezt az upgrade-et miért nem most a gépek átvétele előtt ejtették meg! Van rá ötleted? :rolleyes:
Hja meg most rögtön fognak F-35-öt üzemeltetni. Ráadásul 48db-ot.
A dánok épp mostanában emlegetik az amerikaiak nénikéjét, mert az amerikai standardok szerint megépítendő hangárok 200M USD-be fognak fájni. 27 gépre!
Szerintem csak az F-35-ös hangárok többe kerülnének a románoknak, mint amit eddig a norvég F-16-osokra költöttek (32db). Összesen, beszerzéssel, felújítással.

Ezen felül, ha holnap leadnak egy ilyen megrendelést, akkor jó, ha 2032-34-re megérkezne.
Szóval maradjunk a teoretikus HA kifejezésnél! Tudod, hogy milyen messze van a román F-35 fenyegetés. Kb. mint a Voyager űrszondák bármelyike....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Dehogy kaphatnak. Utana F-16C hw kellene.
Hááát az M6x verzió valahol tervbe van, de erősen kétlem, hogy erre valaha sor fog kerülni. Nagyjából 10 évre terveznek még a gépekkel, annyira meg nem tudom, hogy ki fogják-e fizetni a dolgot. Mellesleg a norvégok amiatt dobták ki a gépeket, mert elég sokba volt már a fenntartásuk.
De szerintem simán benne van, hogy végül a tervezett 10 év helyett még 15-20 év múlva is ezekkel fognak repülni.
Az F-35-ös szállítási időket nézve, egészen biztosnak tűnik, hogy bőven 10 év felé kell kitolniuk az élettartamot.
A gond ezzel az lesz, hogy ugyan úgy fognak járni, ezekkel, mint a Mig-21-esekkel. Azokba is minden marhaságot belerendeltek, miközben már szerintem rettegtek a pilóták ha beléjük kellett ülni.
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 205
12 618
113
Hááát az M6x verzió valahol tervbe van, de erősen kétlem, hogy erre valaha sor fog kerülni. Nagyjából 10 évre terveznek még a gépekkel, annyira meg nem tudom, hogy ki fogják-e fizetni a dolgot. Mellesleg a norvégok amiatt dobták ki a gépeket, mert elég sokba volt már a fenntartásuk.
De szerintem simán benne van, hogy végül a tervezett 10 év helyett még 15-20 év múlva is ezekkel fognak repülni.
Az F-35-ös szállítási időket nézve, egészen biztosnak tűnik, hogy bőven 10 év felé kell kitolniuk az élettartamot.
A gond ezzel az lesz, hogy ugyan úgy fognak járni, ezekkel, mint a Mig-21-esekkel. Azokba is minden marhaságot belerendeltek, miközben már szerintem rettegtek a pilóták ha beléjük kellett ülni.
Ezek 30-40 eves sárkányok. Egyszerűen nem lehet őket tovább repülni. Az utolsó, amit elvileg ra lehetne huzni, az a 6.x, de ahhoz is rengeteget kellene csereberelni, mikozben arra sincs pénzük, hogy hasznalt C-t vegyenek...
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 122
5 838
113
Dehogy az.
Block 20 MLU a max, amit ezekből az öreg szarokbol kihoznak. Ami vastagon a magyar Gripenek mögött marad.

Még a 2003-as F-16C szintet sem ütik már meg, azóta meg már Block 70 a jelenlegi F-16...



Ez sem igaz. Az A designbol lettek, de HU specifikaciok szerint, ami az elso NATO-kompatibilis Gripennbolt Egyébként ez F-16C-re is igaz (külsőre keves az eltérés az A-tol.)


Nem, késéssel kapták, és ~20 ev alatt a C régen lelepte a romanok A gepeit.



Dehogy kaphatnak. Utana F-16C hw kellene.



Igen, en is tudok olvasni, es a fentiek szerint jobban is ertem...



Micsoda?

Én ebből egy kukkot nem értek.
De ha már kiütés: a Gripenekre akasztott Taurusok magyar legterbol lennének kepesek letaditozni az osszes HIMARS inditot, es a romanoknak semmiféle eszközük nem lenne egy hangsebesség környékén, a terep felett 30 meterrel közeledő CM leszedni. Ezzel szemben a Skyranger, ha egyszer megrendelik, legalább rá tudna lőni egy bejövő ATACMSra, bár ehhez kétségtelenül egy Stunner/Skyceptor megnyugtatóbb lenne... de mi a bánatot keres ez itt? o_O
Ha nincsennek felderítesi adatok CM-el az életben nem szedünk ki HIMARS indítót.Oroszok se ezekre lövik el őket.Taurus me nincs napirenden a gépeinkhez könnyen lehet előbb lessz pl az Ukránoknak mint nekünk.
Ezek 30-40 eves sárkányok. Egyszerűen nem lehet őket tovább repülni. Az utolsó, amit elvileg ra lehetne huzni, az a 6.x, de ahhoz is rengeteget kellene csereberelni, mikozben arra sincs pénzük, hogy hasznalt C-t vegyenek...
Legnagyobb gond ezekkel pont az élettartam nem az elavultság.Avionikát 2000 körüli szintre húzták fel.Block 20 eredetileg 80-as években lett volna de a 2000-es évek elején korszerűsített F16A gepek kapták ezt a "típusjelölést".Nem csak maga a gép fontos hanem milyen fegyverzet csomagot vásarolnak hozzá.Közelmúltik a mi gépeinkhez is minimális szinte semmire se elég fegyverzez volt rendszeresítve szerncsére ez változott a közelmúltba.Jön az Iris-t,meteor meg némi csapásmérő fegyverzet is.Nem vitatom korszerűbbek a gépeink viszont az F16MLU nem a 80-as évek szintjén álló F16-verzió.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle and Negan

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 156
10 548
113
Ezt honnan szeded? Dehogyis.
Arrol szolt az MLU, hogy a mar akkorra is sulyosan elavult A-kat valamilyen szinten felzarkoztassak valamifele modern avionikai meg elektronikai szintre, peldaul kapjon multifunkcios kijelzoket, mert akkor mar kb egy fighter generacionyi difi volt az uj F-16 (C) es a korabbiak kozott - es akkor qrvara udvarias vagyok, mert a budos eletben senki nem hasznalt a 90-es evekben mar 12MHz (!) 4MB memorias 32-bit MIPS procikat (egyenesen kb 1978-bol), a kora 80-as evek monokrom kijelzoirol nem is beszelve, kiveve a mar akkor is 10-15 eves F-16Akat.
A 90-es evekben elkezdodott egy egyre gyorsulo (gyartas)technologiai ugras, ami a mai napig tart; akkor probaltak az akkori, azaz 1995-97-es eketronikat kepviselo szintre felhozni ezeket az oreg szarokat.


Teljesen mindegy. A Gripen C/D egy 1990 utani fejlesztesu gep, elektronikailag messze elotte jart mindig is az F-16A-nak, de sokaig meg a C-nek is; eloszor a Block 70 hagyta le, mert abba tettek mar mindent, AESA radart stb. A svedek addigra mar regen az E-t fejeztek be...
Utobbi ma mar van a C/D-re is, de szerintem max a meglevoket erdemes felhuzni Mk5re. mellejuk mar csak Gripen E-t szabad venni.
Viszont meg a Block 70-re nincs se Meteor, sem Taurus stb, es tovabbra sincs a vilagon semmifele networked warfare funkcio semmilyen F-16-on, nem beszelve a Gripen meg ezugyben is extranak szamito egyeb networked funkcioirol (peer-to-peer mode, superradar a tamado gepparnak a tobbitol, igy passzivan, kikapcsolt radarral is kepesek celra inditani stb.)


Az osszes egy elavult, lehasznalt szar. Harmadkezbol, 30-40 eves gepek, MLU utan is kb 20-25 evvel ezelotti elektronikai szinvonalon


A JMHCS valamikor 2005-2010 kozott erkezett, mar F-16C-re. ujabb rendszerverziot kivan.)
Csak HMDt tud kezelni meg a 6.x, ami legutolso esetleg meg felgyurheto ezekre az oreg szarokra.


Tokmindegy, mert a Gripen joval messzebb lat, es a Meteorral szemben eselye sincs ezeknek.



MIndennek mi koze az elaggott szar fightereikhez...?o_O

F-16AM/BM Block 15 MLU​

Within the Peace Carpathian program, the F-16AM/BM Block 15 purchased by the Romanian Air Force were modernized to the MLU 5.2R standard. This version includes many features that offer capabilities similar to the Block 50/52 variants. Among the key elements of the upgrade process are: the PW F100-PW-220E engine; standard F-16 C/D Block 50/52 cockpit, compatible with night vision systems; two multifunction displays; modular mission computer; modernized fire control radar; hybrid navigation system; advanced friend-enemy identification system; electronic warfare management system and Link 16 data transmission system.
In addition, the package also included the integration of other devices such as the Sniper Advanced Targeting Pod as well as the JHMCS helmet for the use with the AIM-120C-7 AMRAAM, AIM-9M and AIM-9X Sidewinder missile
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 184
113
Ezek 30-40 eves sárkányok. Egyszerűen nem lehet őket tovább repülni. Az utolsó, amit elvileg ra lehetne huzni, az a 6.x, de ahhoz is rengeteget kellene csereberelni, mikozben arra sincs pénzük, hogy hasznalt C-t vegyenek...
Hat eppenseggel az LM szerint fwl lehetne huzni az F16A sarkanyt akar 16 k repult oraig is...
Stoval a szokasos Kamm fele SAAB propitol megreszegult marhadagot olvashattuk.

Mas.Sajnos ahogy a szarazfoldi eroknel,ugy a legieros jarcaszati alkalmazas teren is van nemi hianyossag.Es az ukran tapasztalatok sem alkalmazhatoak egy az egyben az eltérő katonagoldrajzi viszonyok miatt.A helyzet az,hogy a Meteor sem egy csodaszer,nem tudja onmagaban az sem rllensulyozni teljes mertekben a kisebb lezszam,gepteljesitmeny, és a goldrajzi hatranyokat.
Valaki meg lehyen olxan jo nexzen utana,hogy az olahok megkaptak r sz ALE50 vontatott csalit? Azthiszem a norveg gepeken rajt van,a luzitanoken nincs,meg.Mert csak es onmagaban eleg jol ved a Meteortol.....Es nekunk nincs ilyen a gepeinken....
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 156
10 548
113
Hat eppenseggel az LM szerint fwl lehetne huzni az F16A sarkanyt akar 16 k repult oraig is...
Stoval a szokasos Kamm fele SAAB propitol megreszegult marhadagot olvashattuk.

Mas.Sajnos ahogy a szarazfoldi eroknel,ugy a legieros jarcaszati alkalmazas teren is van nemi hianyossag.Es az ukran tapasztalatok sem alkalmazhatoak egy az egyben az eltérő katonagoldrajzi viszonyok miatt.A helyzet az,hogy a Meteor sem egy csodaszer,nem tudja onmagaban az sem rllensulyozni teljes mertekben a kisebb lezszam,gepteljesitmeny, és a goldrajzi hatranyokat.
Valaki meg lehyen olxan jo nexzen utana,hogy az olahok megkaptak r sz ALE50 vontatott csalit? Azthiszem a norveg gepeken rajt van,a luzitanoken nincs,meg.Mert csak es onmagaban eleg jol ved a Meteortol.....Es nekunk nincs ilyen a gepeinken....
Én ezt szoktam nézni mikor MLU-ról beszélünk (nagyon sok változata van), Románia 6.2-re húzza fel a gépeit a következő években. Szerintem az a csali nincsen integrálva sem az ALE-50.
https://www.f-16.net/f-16_versions_article2.html
Persze ahány fasor, annyi F-16 változat.
A román gépek 10.000 őrát bírnak újabb megerősítés nélkül valami cikk szerint, és nekik ebből átlagosan 2000 óra maradt hátra, azért nagyon sokat már nem érdemes talán velük mókolni. Akkor vegynek inkább letárolt USAF gépet.