Ezt honnan szeded? Dehogyis.
Arrol szolt az MLU, hogy a mar akkorra is sulyosan elavult A-kat valamilyen szinten felzarkoztassak valamifele modern avionikai meg elektronikai szintre, peldaul kapjon multifunkcios kijelzoket, mert akkor mar kb egy fighter generacionyi difi volt az uj F-16 (C) es a korabbiak kozott - es akkor qrvara udvarias vagyok, mert a budos eletben senki nem hasznalt a 90-es evekben mar 12MHz (!) 4MB memorias 32-bit MIPS procikat (egyenesen kb 1978-bol), a kora 80-as evek monokrom kijelzoirol nem is beszelve, kiveve a mar akkor is 10-15 eves F-16Akat.
A 90-es evekben elkezdodott egy egyre gyorsulo (gyartas)technologiai ugras, ami a mai napig tart; akkor probaltak az
akkori, azaz 1995-97-es eketronikat kepviselo szintre felhozni ezeket az oreg szarokat.
Teljesen mindegy. A Gripen C/D egy 1990
utani fejlesztesu gep, elektronikailag
messze elotte jart mindig is az F-16A-nak, de sokaig meg a C-nek is; eloszor a Block 70 hagyta le, mert abba tettek mar mindent, AESA radart stb. A svedek addigra mar regen az E-t fejeztek be...
Utobbi ma mar van a C/D-re is, de szerintem max a meglevoket erdemes felhuzni Mk5re. mellejuk mar csak Gripen E-t szabad venni.
Viszont meg a Block 70-re nincs se Meteor, sem Taurus stb, es tovabbra sincs a vilagon semmifele networked warfare funkcio semmilyen F-16-on, nem beszelve a Gripen meg ezugyben is extranak szamito egyeb networked funkcioirol (peer-to-peer mode, superradar a tamado gepparnak a tobbitol, igy passzivan, kikapcsolt radarral is kepesek celra inditani stb.)
Az osszes egy elavult, lehasznalt szar. Harmadkezbol, 30-40 eves gepek, MLU utan is kb 20-25 evvel ezelotti elektronikai szinvonalon
A JMHCS valamikor 2005-2010 kozott erkezett, mar F-16C-re. ujabb rendszerverziot kivan.)
Csak HMDt tud kezelni meg a 6.x, ami legutolso esetleg meg felgyurheto ezekre az oreg szarokra.
Tokmindegy, mert a Gripen joval messzebb lat, es a Meteorral szemben eselye sincs ezeknek.
MIndennek mi koze az elaggott szar fightereikhez...?