[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

A matek lesz most a lényeg ha nem ég a ház és lehet mindkettő meg fog maradni kevesebb új 8*8 de rendbe teszik a btr eket is ahogy pöcs és kriss írta. Ez lesz a legvalószínűbb verzió.
Hat az a legnagyobb hülyeség lesz, ha mindkettőre komolyan költenek egyszerre. Akkor inkább vegyenek új 8x8-asokat részletre, ütemezett kifizetessel, de akkor a BTRekre a minimálisat költsék csak, egy motorgeneralt, festést és uj kommunikációt, osztjonapot, mehetnek hatra a területvédelmiyekhez, meg a határra ill a TEKhez.
 
  • Tetszik
Reactions: éber
szó sincs róla egyelőre.
Csak láttam a neten, hogy van hozzá az is.
De te is írtad valahol, hogy az kell rá, mert a nagy Mauser "felboritana a g***be", hogy szó szerint idézelek. :)

Ha jobban belegondolunk, az M230LF vagy egy megfelelője elég széles körben megoldana egy csomó kérdést: mehetne majd a H225M-re, a Nomadra, akár Gidranra is, a BTR-re, sőt majdan akár az AW249-re is, ha arra is sor kerül.

A Mauserek meg maradnának az IFV kategóriának, lancosra és kerekesre egyarant, és azok elvileg később viszonylag egyszerűen upgradelhetoek 35/SS50-re is, ha jól emlékszem.
 
A középső deszanttér még a legelfogadhatóbb a konstrukcióból ;)
Ezek szerint még nem utaztál benne....
Az egyetlen elfogadható egy harcértékarányos modernizáció, amit évek óta propagálok.
Minden harcérték arányos. A jelenlegi szintről csak fölfelé van.
Nem.
Az a legfontosabb, hogy minél több haditechnikánk legyen.
Nem pénzzel, hanem fegyverrel lehet az országot megvédeni.
Értelmes pénzt már nem kapunk értük amúgy sem, a legcsóróbbak már Kínából vesznek.
De nem mindegy, hogy az utódjáért mennyit kell fizetni. Olyan modernizáció kell neki ami piacképessé teszi. Mert nem szabad ebbe belesavanyodnunk.
A jelenlegi ~14 t-ás tömeget elvileg a duplájára lehet növelni, de akkor már teljes hajtásláncot, és felfüggesztést kell cserélni.
De polgári kereskedelemből beszerezhető részegységekből ez néhány tízezer dollából megoldható.
1-2 százezer dollárból pedig egy összességében elfogadható színvonalra tundánk felhozni.
Egy jól használható kész RCWS azért nem olcsó. Egy alap military grade SD rádió sem az. De igen én is csak akkor kezdenék bele egy komplex felújításba, ha az kijön egy olyan 300-400ezer USD-ből. Többet egészen biztosan nem lenne értelme költeni az ügyre. És még akkor is figyelembe venném, hogy az RCWS és a rádió később átpakolható másik eszközbe.
 
Hagyjuk már ezeket a csuklógyakorlatkent tényként deklarált saját elképzeléseket, pls. FYI rendszeresen gyakorolják az átkelést, le lett irva számtalanszor.


Bingo. Azaz parevente megejtik, gondolom?
Hát nekem pár éve mondta egy alezredes a Katonai Közlekedési Központban hogy nem gyakorolnak már BTR-el folyón átkelést, sem T-72-vel víz alatti bohóckodást. Valóban, kriss-sel még pont én kerestem elő hogy 2017-ben úsztak nyilvánosan utoljára egy-két hónapja, csak szefós vagyok. :)
Szóval nekem vannak kétségeim úsztatnak-e még itthon BTR-t.
(Ha jól emlékszem azt mesélte hogy az alapfelkészítést a folyón átkeléshez az Ercsiben lévő laktanya gyakorló vizes pályáján csinálták, és az milyen jó is volt, ha az megvolt utána kelhettek át a folyón is, amit általában Ercsinél gyakoroltak, ez sokáig így ment a laktanya bezárás után is, de azóta eladták az ingatlant)
 
Így szinte csak a hull maradna meg, viszont ez alatt tényleg nincs értelme.
Attól tartok egy sikeres modernizációs program évekkel késleltetné az új 8x8-as beszerzést. Az eddigi tapasztalatok alapján csak akkor tesznek meg bizonyos lépéseket, ha már ég a ház.

Annyiban nincs összefüggés, a modern APC és a BTR között, hogy egy lehetséges BTR programtól függetlenül sem lesz elég páncélozott gyalogsági szállítónk.
A jelenlegi árakat figyelembe véve, pedig annyit nem tudunk azonnal berendelni, amivel minden igényünket (reguláris, tartalékos/esetleg sorozott) kielégíthetnénk. Még a lebegtetett 300-as Gidrán megrendelést figyelembe véve sem. Azoknak jelentős része nem is lövészszállító lesz. Ráadásul egy rajt nem is fog tudni rendesen felszerelve elvinni.
 
Szerintem az pont elég lenne (és csodaszámba menne így is), ha a megtartandó BTR-eket szépen karbantartanák.
Új PSZH-nak/kerekes IFV-nem nyoma nincs egyelőre.
Szerintem vegyük észre, hogy a BTR eddig is, meg ezután is egy mostohagyerek lesz. A fő gond az, hogy orosz eredetű, és már akkor sem volt toppon, amikor újként megjöttek. Ráadásul modernizálásra nem is volt pénz. A vele kapcsolatos logisztikai problémákról már ne is beszéljünk.
Szerintem minden döntéshozónak benne van a kis rekeszben a fejében, hogy "Erre a szarra már minek költsünk?!" És ezen már az idő nem is fog változtatni. Ellenben ha kényszerből egy jelentős összeg rájuk lesz költve akkor a belekerült eszközök állagmegóvása miatt muszáj lesz a ridegtartást mellőzni.
 
most jön az új félév.
én engedném egy tanuló mérnökcsapatnak hogy katonák igényei alapján elkészítsenek egy részleges modernizációt konceptióba elsőnek.
civíl piacról elérhető eszközökkel.
torony mozgatás kvázi távirányítású fegyvertornyot létrehozva így hely szabadúlna fel az irányzói szék alatt ahova tárolót lehetne beintegrálni. kivagdostatnám a sok fölösleges akadályozó tényezőt pl gépkarabélyok rögzítő helyeit a desszanttérbe.
tennék rá egy egyszerű olcsó hőkamerát amit összekötnék a toronyvezérléssel és a pk egy gombnyomással rá tudja fordítani a tornyot a célra. (nem kellene drága hőkamera csak legyen valami.)

csupa olyan eszközt tennék rá aminek a nagyrészét késöbb más járművek militarizálásánál használni lehet. (a hőkamerát pl a késöbbiekben be lehetne építeni páncélozott pickupokba vagy speciális teherautókra egyéb kisegítő járművekre.)

a kompjuterizáltságot egy laptoppal oldanám meg ami mint a hiradó panel kivehető ... a tűzvezető rendszertől mindenig ezen a laptopon tárolnám minden gépnek saját laptopal. sima vezgyakra vagy csak kivinni a srácokat a gyaktérre sok esetbe be sem kellene tenni. valami egyszerű giroszkóp is mehtne a gépbe nem kellene extra valami ipari.

lehetőleg ipari cuccokkal proóbálkoznák zömében. mondjuk a kishajókra szerelhető flir toronnyal páncéldobozba. (ami a csoringer görög halászbárkáin is megtalálható annak a rázkódást is bírnia kell.)
szerintem meg kuka, akkor elavult volt mikor megjött, ha nagyon muszáj megy majd a tartalékosoknak ( legalábbis terv szerint)
Gondolom ez optimista gondolat a reálisan szerintem meg pár évet tehetünk rá.
ez a terv , 4-6 év és megy a tartalékosokhoz , de mint írtam, ha nem basz be valami
Én szerintem az új 8x8ról letettek, Maróth óta senki nem beszél róla...Lesz helyette lynx meg gidrán....
hála égnek...azért a hitronért nem lenne kár...
Erre azért ment az "imádom" fej, mert ez azt jelenti, hogy 1-2 éven belül (de inkább azonnal) be kell rendelni az új APC-t. Mert ugye annak is van gyártási, rendszeresítési átfutása.
A másik ok az örömömnek, hogy 4-6 évre már nem érdemes semmilyen komolyabb fejlesztést beletolni. Üzembiztonsági fejlesztések - esetleg átgumizás - még beleférhet, de nagyon komoly ugrándozásra nincs indok. Komolyabb fejlesztést, átfegyverzést csak akkor lenne értelme csinálni, ha később látunk rá esélyt, és vevőt, hogy el tudjuk passzolni őket. Viszont akkor az egész flottát be kell vonni a fejlesztésbe.
Ha az intervallumot 10-12 évre adod meg a kényszerű megtartást, akkor a saját igények miatt is meg kellene csinálni a modernizációt.
A 4-6 év azért is jelent jót, mert ennyi idő alatt nem lesz meg a teljes Lynx átfegyverzés sem, ráadásul ott is csak 3 zl.-ról vartyogunk. Pedig ez a mennyiség még a mostani zászlóaljaknak sem elég.
;) :rolleyes: hát én aztat nem tudhatom
 


Jaj, baszki... miert vennenek Ottert? A hidvetonel biztosan van surgosebb dolog, pl a BTReket elkezdeni levaltani - lasd ARMA II 8x8, amit emlegetek egy ideje.
Az hagyjan, de minek vennenek torok MANPADSot a Mistralok meg a Spike melle, egy harmadik platformnak?

En leginkabb abban remenykedem, hogy megallapodnak a torok MBRL-csalad (a Bora/Khan ill nemsokara a Bora 2/Tayfun BMeket is beleertve) szallitasaban, idealisan legalabb az unguided 122-es licenszelt gyartasaval egyutt. Ezzel mindenfele amerikai fugges nelkul hosszu idore megoldanak az MLRS kerdest, raadasul igen versenykepes rendszerrel (a torokok 1000km kornyekere akarjak feltolni a hazai verziojukat; ha kiudvarolunk majd beloluk egy 600-700km exportverziot, azzal mar a roman ATACMSokat meg ukran HIMARSokat kb a Dunantulrol nyakonhuzod.)

Emellett az ARMA II 8x8 lenne jo, de szerintem azzal kivarnak, meg az sokkal nagyobb rendeles is lenne.


Mert az a legalacsonyabb tisztes fokozat...?
Az a baj az ARMA-val hogy nagyon kicsi...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Gondolom, poenkodik, de hiaba, mert mindent normalisan vedett IFV ma mar batar meretu. Ahogyan @krisss irta valahol, alapvetoen a V-floor miatt (ami meg a modern IED ill aknavedelem alapja).
Kiveve a Mbombekat....Merthogy azokon nem a régi V fenék technológiát hasznaljak .
De de ettol azok se eppen pille gepek.Csak erosebb a védelmük és tobb a hasznos terük.
Patria XP szinten egy hasonlo dél afrikai technologiat hasznal,nem s hagyomanyos V feneket.
V fenek meg egy 50 eves technologia,a 70 es evek elejen jelent meg Rodeziaban és Del Afrikaban .
 
Kiveve a Mbombekat....Merthogy azokon nem a régi V fenék technológiát hasznaljak .
De de ettol azok se eppen pille gepek.Csak erosebb a védelmük és tobb a hasznos terük.
Dehogy erosebb, ne faraszz mar mindenkit ezzel. Bozotragok ellen csinalta egy bozotragok korrupciojabol elo penzmosodas orosz. Semmivel nem erosebbek, sot, egy Boxernel biztosan gyengebbek, de csaknem olyan nehez, raadasul nem is igen bir el annyit a hajtas miatt, mint ezek a modern IFVk.

Patria XP szinten egy hasonlo dél afrikai technologiat hasznal,nem s hagyomanyos V feneket.
Igen, az XP sokkal nehezebb is lett, mint a std Patria AMV, nem is tud mar uszni.
A Boxer szinten izombol oldotta meg, es hajmereszto 34-36 tonnas lett, es akkor meg csak nem is L6; a legnehezebb kerekes IFV a piacon.

V fenek meg egy 50 eves technologia,a 70 es evek elejen jelent meg Rodeziaban és Del Afrikaban .
Whatever...
Altalanosan elfogadott, hogy V-shaped hull ugyanazon suly mellett jobban ellenall az aknaknak.
Mas szoval, mivel van egy adott weight envelope, ami bele kell ferned, ha az egyenes padlojun extra pancelzat kell, az mashonnan veszi el a sulytobbletet.
A V-shapenek lehet hatranya kisebb belso ter, netan ha kompenzaljak, akkor felfele lesz batar (ez gyakori), de ezt tudjak es kepesek harcaszati oldalrol ellensulyozni, figyelni ra, mig az aknak szempontjabol biztosan elonyosebb, mert azokat meg nemigen szurod ki elore....
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Fundin and Negan
Dehogy erosebb, ne faraszz mar mindenkit ezzel. Bozotragok ellen csinalta egy bozotragok korrupciojabol elo penzmosodas orosz. Semmivel nem erosebbek, sot, egy Boxernel biztosan gyengebbek, de csaknem olyan nehez, raadasul nem is igen bir el annyit a hajtas miatt, mint ezek a modern IFVk.


Igen, az XP sokkal nehezebb is lett, mint a std Patria AMV, nem is tud mar uszni.
A Boxer szinten izombol oldotta meg, es hajmereszto 34-36 tonnas lett, es akkor meg csak nem is L6; a legnehezebb kerekes IFV a piacon.


Whatever...
Altalanosan elfogadott, hogy V-shaped hull ugyanazon suly mellett jobban ellenall az aknaknak.
Mas szoval, mivel van egy adott weight envelope, ami bele kell ferned, ha az egyenes padlojun extra pancelzat kell, az mashonnan veszi el a sulytobbletet.
A V-shapenek lehet hatranya kisebb belso ter, netan ha kompenzaljak, akkor felfele lesz batar (ez gyakori), de ezt tudjak es kepesek harcaszati oldalrol ellensulyozni, figyelni ra, mig az aknak szempontjabol biztosan elonyosebb, mert azokat meg nemigen szurod ki elore....
Patria XP is a " bozotnegerkergeto" technologiat kapta meg.Badger uzlet kapcsan került a Patriata.
Es de,az XP is lehet uszokepes.
Eloiteletwk tobbnyire hulyesegek,es vereséget okoznak.