T
Törölt tag
Guest
Akkor legalább adott az esélye az oroszoknak, hogy jófejek legyenek és küldjék a gépeket segíteni.
Mintha valaki megtiltotta volna orosz gépek repülését EU-ban...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Akkor legalább adott az esélye az oroszoknak, hogy jófejek legyenek és küldjék a gépeket segíteni.
Jogos. Ezt elfelejtettem.Mintha valaki megtiltotta volna orosz gépek repülését EU-ban...
Amúgy megoldott a feladat csak az EU-ban jobban kellene koordinálni a kapacitásokat !Jogos. Ezt elfelejtettem.
Bár sztem menő lenne ha ebben kivételt tennének, a másikak meg akarnának segíteni.
Persze. De azért a Berijevek is jól jönnének.Amúgy megoldott a feladat csak az EU-ban jobban kellene koordinálni a kapacitásokat !
![]()
Lánglovagok az égen, "Vödörrel"
A mediterrán vidék nyári forrósága egy keserű szükségszerűséget eredményezett, több országban is speciális tűzoltó repülőgépeket kellett szolgálatba állítani, mint az oltás leginkább hatékony eszközeit a távol eső, vagy nehezen megközelíthető hegyes területeken. A világ több…jetplanes.blog.hu
A legpimaszabb ez a videó !
Tudtommal az Ukrán eredetű hajtóművet csak mostanra tudták kiváltani , ezért sok nem készült belőle ! Ami készült azok is talán a Rendkívüli helyzetek minisztériuma részére készítették ! Tény , hogy több vizet tud szállítani de drágább és drágábban üzemeltethetőbb mint a Canadair-ek ! A hatékonyságát meg innen a monitor mögül nehéz megállapítani !Persze. De azért a Berijevek is jól jönnének.
Meg azért gesztusnak sem lenne utolsó, mindkét oldalról.
Mikor tett a Nyugat utoljára gesztust az oroszoknak? Ha jól tévedek, az oroszok tettek egy gesztust a Covid idején az olaszoknak, meg is kapták érte méltó büntetésüket, a köpködést, a szputnyik nem engedélyezését stb.Persze. De azért a Berijevek is jól jönnének.
Meg azért gesztusnak sem lenne utolsó, mindkét oldalról.
Ja, jó. Persze is. Minek akkor egyáltalán próbálkozni bármivel is.Mikor tett a Nyugat utoljára gesztust az oroszoknak? Ha jól tévedek, az oroszok tettek egy gesztust a Covid idején az olaszoknak, meg is kapták érte méltó büntetésüket, a köpködést, a szputnyik nem engedélyezését stb.
Azóta is lett volna alkalom gesztusokat tenni, pl elbúcsúzni Gorbacsovtól.
Kicsit olyan ez, mint amikor a rokongyerek megkérdezte, hogy "és te mit veszel nekem azért, hogy jó legyek?" - csak ő akkor 5 éves volt.
Nincs megtiltva egy nyugati országnak sem, hogy gesztusokat tegyenek. Ez a követelőzés, hogy mindig csak a keletiek tegyenek gesztust, és érezzék magukat megtisztelve, h gesztust tehetnek a fényességes nyugatnak, rendkívül visszataszító, igazi bully mentalitás.Ja, jó. Persze is. Minek akkor egyáltalán próbálkozni bármivel is.
Kezdetben a típus az ukrán Progressz D-436TP hajtóművel repült, amit aztán az ukrán szankciók hatására a francia Snecma és az orosz NPO Szaturn közös vegyesvállalata által gyártott SaM146-ra cseréltek (korábban az SSJ is ezzel repült), ám a 2022 februári események után ezt is ki kellett váltani a nyugati szankciók hatására. Mostani terv, hogy az SSJ New mintájára a Be-200 is majd a hazai PD-8-al fog repülni. Amúgy meg a törökökhöz idén is repültek a Berijevek, az meg legyen Európa problémája, hogy kitiltották az oroszokat. Ilyen hozzáállás mellett, hogy az asztalodra szarunk, majd követeljük, hogy segíts nekünk senki nem fog segíteni. Ahogy @Ramzana kolléga is leírta megtanulták a korona alatt mit ér a segítségTudtommal az Ukrán eredetű hajtóművet csak mostanra tudták kiváltani , ezért sok nem készült belőle ! Ami készült azok is talán a Rendkívüli helyzetek minisztériuma részére készítették ! Tény , hogy több vizet tud szállítani de drágább és drágábban üzemeltethetőbb mint a Canadair-ek ! A hatékonyságát meg innen a monitor mögül nehéz megállapítani !
Mellesleg ez a Nemere olyan meleg,mint a cserépkályha.Megtaláltam a dokumentumfilmet. 2007-ben készült. Megszólal benne Nyeljubov özvegye,Nyeljubov bátyja, Pavel Popovics űrhajós, Marina Popovics berepülőpilóta,Adilija Kotovszkaja, az első űrhajóscsoport orvosa. Nekem "picivel" hitelesebbnek tűnik, mint Nemere hadoválásai, hogy biztosan nem repült Gagarin, mert az ő lengyel is felesége megmondta. Mint ahogyan hitelesebb a Spektrum filmjénél is, ahol a Battlestar Galacticaból ismert, Egyes Cylont alakító színészen kívül senki fontos nem szólal meg. Vlagyimir Iljusin sem, csak mutatják, ahogyan egyenruhában sétál.
A 2007-ben kélszült dokumentumfilm címe: "Első lehetett volna". Nincs időm mondatról-mondatra lefordítani. A lényeget írom le. Több mint 5000 vadászpilóta jelentkezett, egy "új technikai eszköz kipróbálására". Csak önkénteseket fogadtak a hosszú orvosi vizsgálatokra. Az is feltétel volt, hogy nőtlen legyen a jelentkező. Ez a feltétel Nyeljubonál nem teljesült, de engedték, bekerült és végül sikerrel teljesítette az egész programot. Így a Krímből, ahol a saját maga által választott alakulatnál repült mint vadászpilóta, Moszkvába került. A vörös diplomával végzett pilóták a Szovjetunióban egyénileg választhatták ki a nekik szimpatikus szolgálati helyet. Akiknek nem sikerült a vörös diploma, azok pedig oda kerültek a végzés után, ahová küldték őket. A több mint 5000 jelentkező közül 20-an maradtak a végleges űrhajós csoportban. A többiek nem feleltek meg. Az űrhajósok feleségeinek egy része egy ideig munkanélküli volt, még Marina Popovics is. Nyeljubov felesége a mérnöki végzettsége ellenére masinisztaként dolgozott. Ezután került a CPK-ba, vagyis az Űrhajós Kiképző Központba. Ő volt az egyetlen aki látta, hogy miken mennek át a csoporttagok. Például alap elvárás volt, hogy meghatározott ideig 12.1g-s túlterhelést viseljenek el. Ehhez még a centrifugákat is át kellett tervezni, hogy bírják.
A "Nagy Hatos" : eredetileg mind a 20 jelölt repült volna a Vosztokkal. Koroljov azonban másként döntött az idő és Von Braunék szorítása miatt. Így jött létre a "Nagy Hatos": Gagarin, Tyitov, Nyeljubov,Nyikolajev,Popovics,Bikovszkij. Az első három jelölt annak is köszönhető, hogy a tényleges repülést megelőzően élettelen bábukat küldtek az űrbe, ellenőrizvén a szkafandereket. Itt kiderült, hogy ez nem egy egyszerű ruha, nem is lehet akként viselni, nagyon pontosan a pilótára kell szabni. Az új startidőpontig az NPP Zvezda csak 3 szkafandert tudott elkészíteni. Az első három személyről maga Koroljov döntött: Gagarin főhadnagy,Tyitov főhadnagy,Nyeljubov százados. Plusz a szkafanderek is nekik voltak jók. Az utolsó pillanatban derült ki, hogy Gagarin repül. A startbuszon Tyitov és Nyeljubov kísérte, utóbbi egyenruhában, míg Tyitov szkafanderben. Gagarint követően Tyitov is repült, és Nyeljubov következett volna a sorban, 1961 végén. Megemlítik, hogy John Glenn is repült 1962-ben, akinek az 5 perc súlytalanságban töltött ideje miatt az oroszok csak "Gagarin repülése paródiájának" nevezik a felszállását.
Aztán mégsem Nyeljubov jött. Koroljov úgy döntött, hogy a következő űrrepülésre kettő űrhajót kell felbocsátani egyszerre, és a Szovjetunió népeinek barátságát szimbolizálandó egy ukránt és egy udmurtot. Így repült Nyeljubov helyett Popovics és Nyikolajev. Mindketten több mint 3 napot töltöttek Föld körüli pályán. Ezután pedig egyre jobban kezdett elege lenni, mert ugyan ő jött volna, de most Kamanyin döntött másként. Egy nőnek kell repülnie, mert megengedhetetlen az a szégyen, hogy a világ első űrhajósnője amerikai legyen, valamint egy űrhajósnő "a kommunizmus ugyanolyan nagyszerű nagykövete lehet a világban, mint Gagarin és Tyitov". Így még a 6-ik helyet sem tudták garantálni Nyeljubovnak, mivel 4 nő került az űrhajóscsoportba,és csak 6 űrhajó volt. Így hiába kérdezte Koroljovot, hogy mikor repülhet végre az űrbe. Ezért annyira elege lett az egészből, hogy 1963 elején betegszabadságra küldték. Csillagvárosban "szuhoj zakon" vagyis alkoholtilalom volt. Nem is árusítottak alkoholt. Viszont 4km-el arréb a Cskalovszkaja vasútállomáson már igen. Otthon unatkozott, megmondta, hogy elmegy sörözni. A Cskalovszkaja vasútállomáson találkozott Filatyevvel és Anyikejevvel, akik újonan bekerült zöldfülűek voltak az űrhajóscsoportban.
Elkezdtek hárman inni. Aztán jött egy őrjárat. Rögtön kiszúrták maguknak Nyeljubovékat, mert egyenruhát viseltek. Bevitték őket. Nyeljubov rendkívül durva stílusban osztotta ki a velük szemben intézkedőket. Az ügyben eljáró pk. erről jelentést írt Kamanyinnak. Kamanyin politikai helyettese szólt Nyeljubovnak, hogy inkább kérjen bocsánatot az intézkedést végző parancsnoktól a viselkedése miatt, különben kellemetlenségei lehetnek. Megígérte ezt, de nem tette meg. A következő nap Gagarin és Popovics is mindent megtett Nyeljubov megmentése érdekében. Popovics nyilvános gyűlést szervezett az űrhajóscsoportban, ahol Nyeljubov elismerhette a bűneit, és az bocsánatot kérhet a járőrparancsnoktól is. Gagarin azt mondta, hogy csak Filatyevet és Anyikejevet rúgják ki a csoportból, mert Nyeljubov egyrészt civil ruhát viselt az incidens során, ami enyhítő körülmény, másrészt pedig az első csoport egyik legkiválóbb űrhajósa, aki nem érdemli meg egyetlen hiba miatt, hogy kivágják. Az említett gyűlésen aztán Nyeljubov ugyanúgy nem ismerte el a hibáit, nem kért bocsánatot a járőrparancsnoktól sem. Így kirúgták a csoportból és a Zsukovszkij akadémiáról is, ahova a "Nagy Hatos" tagjait felvételi nélkül vették fel. Elvették a lakását és a Távol-Keletre küldték, a trengermelléki területre, Kremovó faluba, ahol a 224-es vadászrepülő ezred települt. A házukban még vezetékes víz sem volt. A repülés volt az egyetlen gyógyír Nyeljubovnak. 1 hónap alatt teljesen visszarázódott, és az alakulat legjobbja lett. A társai nagyon kedvelték.
Fél évvel később Habarovszkba rendelték, ahol Popovics űrhajós összeismertette a Komszomol Központi Bizottságával egy bankett során. A komszmol vezetői azt mondták neki, hogy térjen vissza Moszkvába, menjen vezérkari akadémiára. De ő nem szerette már ekkor, hogy ha ismeretlenek mondták meg neki, hogy mit csináljon, így nemet mondott. Utána az este során ketten maradtak Popoviccsal. Ott Popovics megmondta neki, hogy ismerje el, hogy ő volt a hibás. Ez talán részben sikerült is. Amikor visszatért az alakulathoz, depresszióba esett. Utána minden áron vissza akart kerülni az űrhajós csoportba. Beszélt Kamanyinnal, aki azt mondta, hogy még 1-1,5 évet kell szolgálnia utána visszajöhet. Viszont új űrhajók voltak, és sok új űrhajós. Lipeckben találkozott Marina Popoviccsal, aki szintén MiG-21-es átképzésen volt. Nyeljubov berepülőpilóta kívánt lenni,mint Marina Popovics. A 25 főből egyébként csak ők ketten végezték el kiváló eredménnyel az átképzést. Az utolsó pillanatban azonban mégsem kerülhetett be egyik helyre sem "reorganizácó" miatt. Később a fotókról is törölték.Így nagyon komolyan vedelni kezdett. Egy remény csillant csak fel előtte, Koroljov segítsége. Így az újévi bálon már ismét vidám volt, mert azt remélte, hogy Koroljov visszajuttatja az űrhajóscsoportba, de ha más nem akkor a kiváló műszaki tudása miatt legalább berepülőpilóta lehet. Koroljov január 15-én meghalt, így az utolsó reménye is szertefoszlott. 1966 február 17-én pedig megtörtént a tragédia.
Jogos. Ezt elfelejtettem.
Bár sztem menő lenne ha ebben kivételt tennének, a másikak meg akarnának segíteni.
Régi szép idők.. pár éve még oroszok segítettek ezekkel a gépekkel törökben és görögben, valamint élőerőt felszereléseket is küldek, összességében többet ért az ő segítségük mint ami akkor az EU nyújtott. Megjegyzem mi magyarok is küldtünk ki annó tüzoltókat segíteni.Mintha valaki megtiltotta volna orosz gépek repülését EU-ban...
Javaslom, hogy vegyél néhány atomfizika órát.
Tök mindegy. Karma.Javaslom, hogy vegyél néhány atomfizika órát.
A polónium alfa sugárzó, ezért hat olyan gyorsan, de épp ezért csak speciális módon használható, pl. teában. Vagyis Lugavoj rákjának ehhez max. 1 % köze lehet, ha egyáltalán.
Senki nem mondta, hogy “sajnálni kell”, csak te, most.Tök mindegy. Karma.
Nehogy már sajnálni kelljen bakker.
aha..... évekre leállt a gyártása, mert az Ukrán eredetű hajtóművet nem tudták pótolni, nyugatról meg nem..... kicsit küzdj és hozzál már jobb példát lécci lécciAzért az orosz mérnökök is tudnak.
Oroszok jó fejek, 2021-ben is ők mentették meg a görög városokat a teljes pusztulástól.Akkor legalább adott az esélye az oroszoknak, hogy jófejek legyenek és küldjék a gépeket segíteni.
Fenti kommentekbe olvasd már el nyugger kommentjét.Nehogy azt gondold már,hogy egy hajtómü előállítása gondot fog okozni nekik.Európa leég ,és könyörögtek az orosz gépekért "nyugatról"Ne röhögtessél már.aha..... évekre leállt a gyártása, mert az Ukrán eredetű hajtóművet nem tudták pótolni, nyugatról meg nem..... kicsit küzdj és hozzál már jobb példát lécci lécci
Segítettek. Azért ne told túlOroszok jó fejek, 2021-ben is ők mentették meg a görög városokat a teljes pusztulástól.
DE.... az EU tele van idiótákkal!
2022. február 28-án az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) megtiltotta az orosz légi fuvarozóknak vagy légi járműveknek, hogy azok nyilvántartásba vételének államától függetlenül repüljenek az EU-ba, azon felül vagy onnan.
Az EASA érdekelt feleinek szóló közlemény harmadik bekezdése kimondja, hogy minden orosz légi fuvarozó által üzemeltetett vagy Oroszországban bejegyzett légi jármű, valamint minden olyan légi jármű, amelyet nem Oroszországban jegyeztek be, de orosz magánszemély vagy jogi személy, szervezet tulajdonában, bérlésében vagy egyéb irányítása alatt áll. vagy testre, az Európai Unió területe felett leszállás, felszállás vagy átrepülés tilos, kivéve kényszerleszállás vagy kényszerátrepülés esetén.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..