Magyarország ipara

Szerintem hiányosak az ez irányú ismereteid. A gond, hogy vannak cégek, amik semmit sem mondanak az egység sugarú állampolgárnak. Csak egy gyors példa, AVL.
In 2002 AVL List GmbH acquired the engine development department of former AUTÓKUT and integrated it in the AVL Group. Starting in 2002 with 16 employees, AVL Hungary currently employs 500 people in 4 locations, including the new headquarters in Érd.
Hát igen, itt is leépült minden, 16-ból 500 fő. És ez biza nem összeszerelés, elhiheted. Pechedre itt a volt szobatársam az egyik vezető fejlesztőmérnök. Szóval kisebb magabiztossággal, ha kérhetem!

Arról meg már ne is beszéljünk, hogy a mai multinaci világban nem is nagyon létezik olyan, hogy teljes nemzeti képesség. Már az amcsiknak is kellenek külföldi cégek, a franciák feladták a kézifegyvergyártást stb. A cégek tulajdona és így a képességek állandóan vándorolnak. Most akkor a svédek tengófejlesztő képessége az övék, vagy a németeké, akik megvették a céget?
Szerintem jó, ha mi magunk fejlesztünk és gyártunk. Van a magyar autóiparban 50 vállalat német amerikai és francia amelyek KF foglalkoznak a magyar üzemeikben is és már egy elvárás a mai trendeknek való megfelelés a minőségi gyártás mellet a kutatás fejlesztése...De ez csak 50 kb. 5000 cégből és a multik java bizony 90%-ban még szereldének használja kishazánkat a néppel együtt. Ezért háborognak a vevők a sales-kkel való tàrgyalásoknál, hogy mi az hogy 10% béremelés meg 15% maginflációt bele kell építeni az árba? És ezért jön annyi szerelőmunkás mongol filippínó ukrán meg már afrikai is ide dolgozni. Az itteni vállalatok designerei mérnökei fejlesztői OTTHON a headquarters-ekben vannak ahonnan megszabják, hogy mit mivel és mennyit és mennyiből és miből gyártsanak Magyarországon. Csak szűk a mozgástér a beszállítói vonalon. És már nem annyira a németek, hanem már más szelek fújnak: Kína, India és Japán (Toyota csoport lenyomta 2020-ban VW-t a VW részvényei pedig az elmúlt években nem estek hanem zuhantak.) Ha egy multi kutatás fejlesztése 100% akkor abból ami Magyarországi részleg abból kitesz az kb. 6-8%. Mi csak gyártsunk olcsón! Ez a fő direktíva amin változtatni KELL. Nyilván a hazai autógyártás a '90-es évekbeli trabant alapú Alma járműnél jobbat állítana össze, de az is igaz, hogy még nem lenne fennmaradása a piacokon (mint a román Renault-Dacia vagy a cseh VW-Skoda) az olcsó kunkurencia miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
Szerintem hiányosak az ez irányú ismereteid. A gond, hogy vannak cégek, amik semmit sem mondanak az egység sugarú állampolgárnak. Csak egy gyors példa, AVL.
In 2002 AVL List GmbH acquired the engine development department of former AUTÓKUT and integrated it in the AVL Group. Starting in 2002 with 16 employees, AVL Hungary currently employs 500 people in 4 locations, including the new headquarters in Érd.
Hát igen, itt is leépült minden, 16-ból 500 fő. És ez biza nem összeszerelés, elhiheted. Pechedre itt a volt szobatársam az egyik vezető fejlesztőmérnök. Szóval kisebb magabiztossággal, ha kérhetem!

Arról meg már ne is beszéljünk, hogy a mai multinaci világban nem is nagyon létezik olyan, hogy teljes nemzeti képesség. Már az amcsiknak is kellenek külföldi cégek, a franciák feladták a kézifegyvergyártást stb. A cégek tulajdona és így a képességek állandóan vándorolnak. Most akkor a svédek tengófejlesztő képessége az övék, vagy a németeké, akik megvették a céget?
Vannak részterületek,ahol van hazai fejlesztő kapacitás.Hogy a Rábával érzékeltessem,továbbra is van és europai szinten is releváns a Rába futómű fejlesztés és gyáertás.Ugyanakkor a Rába ma már képtelen lenne tehergépjármű fejlesztésre és gyártásra.Ahogy Győrőtt is van jelentős fejlesztési kapacitás,de maga a motorfejlesztés központja nem ott van.Vannak örvendetes hazai fejlesztési tevékenységek.De sajnos ez összgazdaságilag nem jelent kiemelkedő tételt,és nem tesz minket alkalmassá nagy volumenű önálló fejlesztésekre.
Fikusz gazdaságpolitika bevalottan az összeszerelő,szándékosan alacsony bérű droid iparra épül.
Ráadásul az ebből való kitörés alapfeltételét,a magas szintű közoktatást leszarják.
Igy aztán a mags hozzáadaott értékű fejlesztő tevékenység nemeztgazdasági szinten nem jelentős,sajnos.
spec én gyakran emlegetem,hogy jó lenne kimenteni Dél Afrikábol a száminkra releváns félbehagyott,és egyébbként nagyon innovativ fejlesztéseket (mint a németek 44ben,mindent is fejlesztettek).Ezek a fejlesztések ráadásul egy meglepően korlátozott ipari kapacitású ország lehetőségei szerint lettek fejlesztve (valójában Dél Afrika ipari fejlettsége 1980ban semmivel nem volt jobb a miénknél).Izraeli,koreai,taiwani segitséget igénybe véve ezekt a fejlesztéseket nem volna nehéz befejezni,és közben kinevelni a saját fejlesztői gárdánkat,kapacitásunkat (különben a búrok ugyan igy csinálták.)
Zplan szerintem viszont nem egy Győri Program,hanem inkább az összeszerelő gazdaságpolitika kiterjesztése a hadiipari szegmensre.És ahogy a civil iparban,ebben a szegmensben is vannak ugyan ide települő fejlesztési kapacitások is,de ugyanúgy kisebbségi részt képeznek az alapvetően droidipari struktúrában.
 
Egyszer utána néztem hogy hogyan számolják a hivatalos inflációt. Azóta nincsenek illúzióim hogy mennyire valósak az adatok.

Ha összeadom az elmúlt pár év hivatalos inflációs adatait, akkor kijön 40-50 % -os infláció. A valóságban meg a saját fogyasztói kosaram ára minimum megduplázódott. Persze vannak termékek, amik nem változtak, csak éppen azok sokkal kevésbé számítanak. De biztosan én csinálom rosszul. Többet kellene utaznom tömegközlekedéssel, és kevesebbet autóval. :)
Sztem idén 17-18, tavaly 15, előtte meg 5%-os infla volt. Karcolja a 40-et. Ezek az adatok Eurostat adatok, tehát Uniós adatszolgáltatás nem az Orbán művek.

Persze rohadt nagy áremelkedés volt élelmiszerben, ez nem vita. De pl. a rezsim 0 ft-ot emelkedett. Ha belegondolsz tavaly decemberig a benya szintén 0ft-ot. Tehát az tavaly lefelé idén felfelé húzza az inflát.
 
Vigyázz a kamionsofőrökkel! Én ismerek egy tagot aki csak "egyszerű sofőr "-nek titulálja magát és "kamionozgat" nyugaton...azért kurvahaszonos az ipse a fuvarozónak mert nagyon jól tud franciául (a fuvarok 30%-a arra megy) és elég kemény meg félelemkeltő ezért szinte sehol nem is várakoztatják meg és nem merik leugatni a telephelyeken a portákon az őrök stb. Azért tud franciául ez a "szimpla kamionsofőr", mert a francia idegenlégióban volt előtte és úgy kb. laza 40 körüli igazolt (!) emberölése van nem beszélve az az felettiről. Néha vannak furcsa dolgai..."lát" egy-egy már évekkel azelőtt lelőtt fekát vagy muszlimot vezetés közben...de senki nem meri neki firtatni, hogy "márpedig most nem néz be a szélvédőn egy fejbelőtt néger!"...Inkább az: "Aha! ...asszem én is látom!" Szóval az hogy kamionsofőr valaki mint pl. Negan az még nem jelenthet semmit lehet nem egy John Wick, de én azért nem bántanám a kutyáját! :D
persze kamion sofőr meg katona és vadakat terelő juhász. Teljes munkaidős provokatőr a'la Kovács őrnagy elvtárs.
 
Hát én polgári életben is elég szkeptikus vagyok az ukkus autókkal kapcsolatban....
Katonailag meg egyértelműen elutasitom őket,mint alapjárműveket.
Akkugyárak meg kifejezetten drid üzemek,döntően vendégmunkás munkaerőre alapozva.Semmiféle fejlesztő kapacitást nem hoznak.
Tényleg unom már magam is a belédveszést, de te ezt honnan tudod, láttad a szerződéseket? Mármint hogy nem hoznak fejlesztést? Az hogy vendégrabszolgákndolgoznak a gyárakban nekem nincs bajom. Mondjuk nem is vagyok idegengyűlölő.
 
Tényleg unom már magam is a belédveszést, de te ezt honnan tudod, láttad a szerződéseket? Mármint hogy nem hoznak fejlesztést? Az hogy vendégrabszolgákndolgoznak a gyárakban nekem nincs bajom. Mondjuk nem is vagyok idegengyűlölő.
Te láttad a szerződéseket?Merthogy a publikus infok szerint nem lesz akkufejlesztő központ,csak gyártó Mo.
Az,hogy a dolgozó réteg,vagyis maga a nép számodra rabszolgaréteg,téged jellemez.
Werbőczy féle hozzáállás hozta el Trianint.És ez a hozzáállás hozza el a magyarság kipusztulását.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan
Tényleg unom már magam is a belédveszést, de te ezt honnan tudod, láttad a szerződéseket? Mármint hogy nem hoznak fejlesztést? Az hogy vendégrabszolgákndolgoznak a gyárakban nekem nincs bajom. Mondjuk nem is vagyok idegengyűlölő.
Amit tudunk hogy csak gyártás vagyis összeszerelde lesz. Fejlesztésről eddig semmilyen formában szó sem esett...
Max majd újrahasznosítás területén képzelem el a fejlesztést...
Egyébként várjuk meg a jövőheti kínai adatokat mert gyász esetén borulna minden pár évig.
 
Te láttad a szerződéseket?Merthogy a publikus infok szerint nem lesz akkufejlesztő központ,csak gyártó Mo.
Az,hogy a dolgozó réteg,vagyis maga a nép számodra rabszolgaréteg,téged jellemez.
Werbőczy féle hozzáállás hozta el Trianint.És ez a hozzáállás hozza el a magyarság kipusztulását.
Nem a magyar nép a rabszolga hanem aki a Fülöp szigetekről ide jön gombokért dolgozni.
 
Amit tudunk hogy csak gyártás vagyis összeszerelde lesz. Fejlesztésről eddig semmilyen formában szó sem esett...
Max majd újrahasznosítás területén képzelem el a fejlesztést...
Egyébként várjuk meg a jövőheti kínai adatokat mert gyász esetén borulna minden pár évig.
Az Audi is összeszerelő üzemként kezdte….
 
Micsoda véletlenek vannak!


Ha jól értettem Perty-nek is valami hasonló ügy miatt lehetett elege, ott egy fideszes kisvállalkozót csicskított be egy fideszes nagyon nagy.
 
Mármint mit?

Hogy mit korlátozott?

Ööö jelen állás szerint is még mindig 80-100.000db üres álláshely van idehaza. A nemsokára beinduló különböző gyárakkal ez még tovább növekszik.
Az a helyzet, hogy egy csomó állás nincs is meghírdetve, mivel a igény lenne ugyan munkaerőre, de pont a minimálbér emelés miatt gyakran a minimálbért sem tudják kigazdálkodni a cégek. Így meg sem hírdetik.
Arról nem is beszélve, hogy a vendégmunkások számának növekedése további munkahelyeket generálnak.

Talán azért mert annyi pénzt fizetnek azokban a pozikban ami miatt inkább külföldön vállal állást több 100 ezer magyar.

Amúgy az építőiparból át lehetne irányítani egy csomó embert a fölösleges presztizsberuházások elhagyásával a termelőszektorba.
 
Jó beszélgetés:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
A magyar munkás béreit gombokért tartani?
Minél kevesebb ért... Hogy annál több osztható és kilapátolható lóvé maradjon meg a tulajdonosunknak.
Nagy Vezérünk már Dubaiban évekkel ezelőtt tartott befektetői konferencián kijelentette az általa elképzelt irányvonalat :

"Befektetők, ide hozzátok a gyáraitokat, mert a magyar munkás jó és megbízható, és kezeskedek majd arról is hogy itt kell egész Európában szinte a legkisebb bérköltséggel számolnotok"

Ebben biztosan egyre jobban teljesítünk, egyre több a külföldi tulajdonú gyár, amiben egyre alacsonyabb szintű a bér az Uniós átlaghoz képest, köszönhetően a behozott vendégmunkásoknak (gazdasági migráns). Irány előre, már csak Bulgária van előttünk - az utolsó helyért..