T-80

Szerintem is ez lenne a logikus, de mellette ott a kérdés, hogy vajon azok milyen állapotban lehetnek. Mert könnyen lehet, hogy egyszerűen nem éri meg többségüket felújítani, aztán az eszköz meg kéne. Meg lehet a lépés mögött a kapacitásbővítés kérdése is megbújhat, avagy Nyizsnyij Tagilban már így is egy soron megy a T-72B3M modernizáció és a T-90M gyártás, miközben az Armata gyártósorával a Jóisten tudja mi van. És új csarnok felhúzása meg idő lenne, miközben Omszk ott van kihasználatlanul

De arra is gondoltam, hogy a pár éve bedobott univerzális tornyot pakolhatnák rá a T-80 alvázára
A T-14 sztem egyelőre jegelve, a megrendelt példányokat talák kiköhögik szépen lassan.
Az új gyártású T-80 talán régi alvázon T-90M torony? Max ennek látnám értelmét.
 
Szerintem időt és pénzt spórolnának, ha nem kellene legyártani a nulláról a testet meg a tornyot, motort. A többi belsőséget úgyis ki kellene dobni belőle. Gondolom több ezer darab van a roncstelepeken. Illetve arra kellene törekedniük, hogy feladják végre három-négy típus rendszerben tartását.
 
A T-14 sztem egyelőre jegelve, a megrendelt példányokat talák kiköhögik szépen lassan.
Az új gyártású T-80 talán régi alvázon T-90M torony? Max ennek látnám értelmét.
Na igen vagy az, vagy amit említettem korábban Burlak torony, amit kifejezetten a régebbi típusok modernizációjához fejlesztettek ki

Meg ha azt nézzük, hogy a Mszta-Sz részben a T-80 alvázán alapul, így lehet könnyebb is lenne a gyártást visszahozni, mint elsőre tűnik
 
Na igen vagy az, vagy amit említettem korábban Burlak torony, amit kifejezetten a régebbi típusok modernizációjához fejlesztettek ki

Meg ha azt nézzük, hogy a Mszta-Sz részben a T-80 alvázán alapul, így lehet könnyebb is lenne a gyártást visszahozni, mint elsőre tűnik
De nem gyártják ezt a tornyot, ilyen alapon az öntött toronyot is elkezdhetik újragyártani.
 
De nem gyártják ezt a tornyot, ilyen alapon az öntött toronyot is elkezdhetik újragyártani.
Mondjuk 202x-ben öntött toronnyal szórakozni eléggé kurvagáz lenne, főleg, hogy saját maguk is 20+ éve csak hegesztettet gyártanak. Akkor viszont marad egyedül a @arbalest által is említett Proriv-3 torony és eljutunk oda, hogy vszeg megint a nyizsnyij tagili kapacitásgondok vezethettek el a T-80 gyártás újraindításához
 
Mondjuk 202x-ben öntött toronnyal szórakozni eléggé kurvagáz lenne, főleg, hogy saját maguk is 20+ éve csak hegesztettet gyártanak. Akkor viszont marad egyedül a @arbalest által is említett Proriv-3 torony és eljutunk oda, hogy vszeg megint a nyizsnyij tagili kapacitásgondok vezethettek el a T-80 gyártás újraindításához
Igen, de egy tisztviselő pár hónapja azt mondta, hogy jó lenne ha újra tudnának öntött tornyot gyártani, mert olcsó (ezzel persze be is fejeződött az előnyök hosszú sora).
 
Igen, de egy tisztviselő pár hónapja azt mondta, hogy jó lenne ha újra tudnának öntött tornyot gyártani, mert olcsó (ezzel persze be is fejeződött az előnyök hosszú sora).
Ha a végterméknél sikerül ezt a fillérbaszó mentalitást keresztül vinniük, akkor meg is érik kurvára a pénzüket
 
Ha a végterméknél sikerül ezt a fillérbaszó mentalitást keresztül vinniük, akkor meg is érik kurvára a pénzüket
Őszintén, nem lennék meglepve...
Ami még esetleg a T-80 mellett szólhat (a másik gyár mellett), az talán a mobilitás kérdése, ami elég fontos Ukrajnában. @dudi @fip7 jól emlékszem, hogy a T-80 nagyobb sebességgel, dinamikusabban tud pl tolatni, mint a T-72/90 család?
 
Őszintén, nem lennék meglepve...
Ami még esetleg a T-80 mellett szólhat (a másik gyár mellett), az talán a mobilitás kérdése, ami elég fontos Ukrajnában. @dudi @fip7 jól emlékszem, hogy a T-80 nagyobb sebességgel, dinamikusabban tud pl tolatni, mint a T-72/90 család?
Hátramenetben az egy rükverc fokozattal ugyanaz a rákfenéje megvan a T-80-nak is, mint a többi szovjet-orosz típusnak
Annyiban igen, hogy a T-72 az 7+1 sebességes, míg a T-80 ahogy te is mondod vszeg a turbina sajátosságai miatt 4+1-es
Трансмиссия Т-80
 
Őszintén, nem lennék meglepve...
Ami még esetleg a T-80 mellett szólhat (a másik gyár mellett), az talán a mobilitás kérdése, ami elég fontos Ukrajnában. @dudi @fip7 jól emlékszem, hogy a T-80 nagyobb sebességgel, dinamikusabban tud pl tolatni, mint a T-72/90 család?
Hogy mi fontos Ukrajnában? Hogy bírja az ATGM-et, Meg messzebre lásson.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Hogy mi fontos Ukrajnában? Hogy bírja az ATGM-et, Meg messzebre lásson.
Igen, ez minden harkocsinál fontos. A videok alapján pedig rengeteg a szóló, vagy max két harkocsis harchelyzet, ahol összefutnak egy másik harkocsival, ATGM-es szakasszal, lövész páncélossal, ahol fontos a gyors helyzetváltás, visszavonulás. Aminél nagyon nem mindegy, hogy 180 fokot kell csinálni a harcskocival, és a legsebezhetőbb hatsó részt mutatva manőverezni, vagy viszonylag gyors tempóban tud tolatni, miközben a legvastagabban páncélozott rész mutat az ellenség felé. Ezért kérdeztem a T-80 tolatási sebességét.
 
Igen, ez minden harkocsinál fontos. A videok alapján pedig rengeteg a szóló, vagy max két harkocsis harchelyzet, ahol összefutnak egy másik harkocsival, ATGM-es szakasszal, lövész páncélossal, ahol fontos a gyors helyzetváltás, visszavonulás. Aminél nagyon nem mindegy, hogy 180 fokot kell csinálni a harcskocival, és a legsebezhetőbb hatsó részt mutatva manőverezni, vagy viszonylag gyors tempóban tud tolatni, miközben a legvastagabban páncélozott rész mutat az ellenség felé. Ezért kérdeztem a T-80 tolatási sebességét.
Úgy látom, hogy gyakorlatilag a mozgékonyságot fel kellene áldozni a páncélvédettség oltárán. Minden ruszki technikára plussz páncélzat kellene. Akár rács, lemez, ERA, Nera.
Sok felesleges veszteséget kivédenének egyszerű rácsokkal és tyúkketreccel, a drónok és a gránátbeejtések ellen.
 
Úgy látom, hogy gyakorlatilag a mozgékonyságot fel kellene áldozni a páncélvédettség oltárán. Minden ruszki technikára plussz páncélzat kellene. Akár rács, lemez, ERA, Nera.
Sok felesleges veszteséget kivédenének egyszerű rácsokkal és tyúkketreccel, a drónok és a gránátbeejtések ellen.
Nem kell feláldazni a mozgékonyságot, alapvetően nincs vele probléma az orosz harckocsiknál sem. Az új, vagy modernizált példányok mozgékonyak, és elég jól védettek szemből, ebből a szempontból szerintem nincs velük probléma. Tetű lassan tolatnak, ez sok helyzetben komoly hártányuk volt a videók alapján is.
 
Nem kell feláldazni a mozgékonyságot, alapvetően nincs vele probléma az orosz harckocsiknál sem. Az új, vagy modernizált példányok mozgékonyak, és elég jól védettek szemből, ebből a szempontból szerintem nincs velük probléma. Tetű lassan tolatnak, ez sok helyzetben komoly hártányuk volt a videók alapján is.
Azt ne felejtsdel, hogy nem csak a motorerő nőtt, hanem a tömeg is.
 
Ez ok, az alapvető mozgékonyságuk nem sokat változott.

A 42t-s T-72 alap tipus körüliek 720-850 LE-sek, az 52-54t-s modernízáltak/újabb tipusok 1.250 LE-sek.
A fajlagos LE/t mutató a legújabbaknál(T-90, T-72B3, ...) még jelentősen jobb is lett!!!
Csak az a fránya "beragadt" egy darab tolató-fokozat! ... csak az ne lenne! :oops:

.
 
A 42t-s T-72 alap tipus 720LE-s, az 52-54t-s modernízáltak/újabb tipusok 1.250LE-sek.
A fajlagos t/LE mutató a legújabbaknál(T-90, T-72B3...) még jelentősen jobb is lett!!!
Csak az a fránya "beragadt" egy darab tolató-fokozat! :oops:

.
E miatt kérdeztem, hogy ezzel hogy áll a T-80. @nyugger írta is, hogy nem sokkal jobban.
Totál személyes vélemény, hogy a T-80 kapcsán a legjobb talán az lenne az oroszoknak, amennyiben tényleg újra gyártásba vennék, ha a régi alvázon és turbinás meghajtással, a T-90M tornyával, lövegével, optikáival, számítógépeivel, töltőjével, viszont 2-3 hátramenteti fokozattal gyártanák függetlenül az UVZ-től. Megpróbálnák maximalizálni a védettség-tűzerő-mozgékonyság álomhármast, picit kordában tartott költségek mellett (az alváz és test, alapvetően a meghajtás is mégiscsak több évtizedes, "csak" a torony és benne minden az új, plusz a megnövelt tolatási sebesség), miközben a nagyját függetlenitik az UVZ túlterhelt gyártósoraitól.